- Marius0609moise
- *
- 4 mesaje
- din 08 Jan 2022
- Astra 2009 A17DTJ
- Arges
Marius0609moise
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2022
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
De ce ar da cineva "tot bordul jos" (presupun ca te referi la toata plansa de bord), cand ai tot accesul necesar le la acel panou de sub volan.
Dupa ce dai acel panou jos si conducta de aer pentru picioare sofer, ai acces la actuatorul pentru clapeta de amestec aer rece/cald. se poate da jos acel actoator (este prins in 2 suruburi) si asa ai acces la axul clapetei.
Acest ax il poti invarti cu o surubelnita mai lata si vezi daca acea clapeta face ce trebuie sau nu. Este o treaba de 10 - 15 minute.
Dupa ce dai acel panou jos si conducta de aer pentru picioare sofer, ai acces la actuatorul pentru clapeta de amestec aer rece/cald. se poate da jos acel actoator (este prins in 2 suruburi) si asa ai acces la axul clapetei.
Acest ax il poti invarti cu o surubelnita mai lata si vezi daca acea clapeta face ce trebuie sau nu. Este o treaba de 10 - 15 minute.
- daniel_op_astra_h
- *
- 2 mesaje
- din 29 Nov 2023
- Astra 2010 Z17DTR
- Bucuresti
daniel_op_astra_h
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2023
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Sunt nou pe acest forum, am si eu o problema cu caldura la Opel Astra H din 2010, 1.7 Cdti, 110 cp, motor Z17DTR. Mai exact atunci cand selectez (manual) caldura din bord nu se intampla nimic (baga numai rece). Se aude parca ca un scartait atunci cand ma joc la cele 3 butoane de reglaj. Am fost la un service din Sector 4 si 'mecanicii' de acolo mi-au spus ca ei cred ca problema este de la Termoflot deoarece ambele tevi care se duc catre calorifer sunt reci, ca ar trebui schimbat, apoi dc nu e termoflotul sa dam bordul jos si sa continuam de acolo investigatia (schimbat calorifer etc). Mi s-a parut ca nu prea au habar ce spun si nu m-au convins ca au identificat exact problema, am platit doar constatarea (150 lei) si am plecat. Ce alte verificari ar trebui facute inainte de a schimba acest termoflot? imi puteti recomanda vreun service cu oameni mai specializati pe partea aceasta? Personal nu prea ma pricep la demontat/ montat piese. Multumesc.
Sunt nou pe acest forum, am si eu o problema cu caldura la Opel Astra H din 2010, 1.7 Cdti, 110 cp, motor Z17DTR. Mai exact atunci cand selectez (manual) caldura din bord nu se intampla nimic (baga numai rece). Se aude parca ca un scartait atunci cand ma joc la cele 3 butoane de reglaj. Am fost la un service din Sector 4 si 'mecanicii' de acolo mi-au spus ca ei cred ca problema este de la Termoflot deoarece ambele tevi care se duc catre calorifer sunt reci, ca ar trebui schimbat, apoi dc nu e termoflotul sa dam bordul jos si sa continuam de acolo investigatia (schimbat calorifer etc). Mi s-a parut ca nu prea au habar ce spun si nu m-au convins ca au identificat exact problema, am platit doar constatarea (150 lei) si am plecat. Ce alte verificari ar trebui facute inainte de a schimba acest termoflot? imi puteti recomanda vreun service cu oameni mai specializati pe partea aceasta? Personal nu prea ma pricep la demontat/ montat piese. Multumesc.
sebage a scris:Daca exista un "dop" (un element infundat) oriunde pe circuitul caloriferului (furtun de tur, racord, calorifer, furtun de retur), ambele furtunuri/tevi care duc in calorifer, vor fi reci.
Asta pentru ca lichidul nu isi va putea face circuitul, deci nu va putea sa inainteze lichid cald, nici macar pe furtunul/teava de intrare.
Se poate verifica prin deconectarea furtunurilor de pe calorifer si intercalarea unui calorifer "pe afara" sau chiar a unui furtun transparent de bypass (provizoriu).
Furtunul transparent ne va permite sa observam clar si daca se formeaza gaze in instalatie (chiulasa sau racitor de gaze cu defect) si totodata, observam si daca circula lichid si acesta mai este si cald.
Furtunul sau caloriferul extern, este necesar sa fie amplasate la nivelul la care este caloriferul de habitaclu, pentru un rezultat obiectiv.
Daca totul este in regula asa si suntem siguri ca doar caloriferul este de vina, se trece la o spalare a caloriferului, pe pozitie, prin introducerea in acesta de substante de curatare (nu dau exemple, poate fi riscant) si limpezirea cu apa sub presiune (cu furtunul, din reteaua de apa). Doar daca nu reuseste spalarea acestuia (din cauza unor impuritati prea mari, de genul resturi de silicon, etc.) se trece la inlocuirea acestuia.
Asta pentru ca lichidul nu isi va putea face circuitul, deci nu va putea sa inainteze lichid cald, nici macar pe furtunul/teava de intrare.
Se poate verifica prin deconectarea furtunurilor de pe calorifer si intercalarea unui calorifer "pe afara" sau chiar a unui furtun transparent de bypass (provizoriu).
Furtunul transparent ne va permite sa observam clar si daca se formeaza gaze in instalatie (chiulasa sau racitor de gaze cu defect) si totodata, observam si daca circula lichid si acesta mai este si cald.
Furtunul sau caloriferul extern, este necesar sa fie amplasate la nivelul la care este caloriferul de habitaclu, pentru un rezultat obiectiv.
Daca totul este in regula asa si suntem siguri ca doar caloriferul este de vina, se trece la o spalare a caloriferului, pe pozitie, prin introducerea in acesta de substante de curatare (nu dau exemple, poate fi riscant) si limpezirea cu apa sub presiune (cu furtunul, din reteaua de apa). Doar daca nu reuseste spalarea acestuia (din cauza unor impuritati prea mari, de genul resturi de silicon, etc.) se trece la inlocuirea acestuia.
- palanraducristian
- **
- 88 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Zafira 2011 A17DTR
- Bucuresti
palanraducristian
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
Daca ambele conducte sunt reci mecanicii au dreptate. Nu trece caldura prin termoflot. Caloriferul cand se infunda mai lasa un pic de antigel cald sa treaca dar nu suficient dar din tevile la intrare (cel putin cea de tur) este calda. Eu, din proprie experienta, as miza pe termoflot. La schimbul lui cel mai delicat este inlocuirea garniturii...daca o gasesti este minunat si merit schimbat (a)....
- daniel_op_astra_h
- *
- 2 mesaje
- din 29 Nov 2023
- Astra 2010 Z17DTR
- Bucuresti
daniel_op_astra_h
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2023
- Mesaj Privat