- DSerban628
- OP
- 7 mesaje
- din 30 Jun 2021
DSerban628
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2021
- Mesaj Privat
Salutare , am si eu o mica problema , pozitiile nu pornesc , in bord apare martorul ca sunt aprinse , faza scurta , cea lunga si avariile merg , doar ca pozitiile nu pornesc , masina vine cu proiectoare din fabrica , proiectoarele pornesc dar pozitiile nu , am schimbat si cu alte 2 seturi de becuri si acelasi lucru , am scos bornele am lasat o asa o noapte acelasi lucru , am scos panoul din compartimentul motor , l am curatat cu spray de contacte si la fel nu vor sa porneasca , ma puteti ajuta cu vreun sfat sau orice alta idee? Multumesc
MODEL: Opel astra h 1.6 16v 2006
MOTOR: 1.6 105cp
LOCATIE: BUCURESTI
MODEL: Opel astra h 1.6 16v 2006
MOTOR: 1.6 105cp
LOCATIE: BUCURESTI
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. asta e problema electrica, de ce ai postat-o la sectiunea de motoare? O sa rog moderatorii sa o mute
2. inainte sa demontezi juma de masina, verifica asa:
- sigurantele aferente sa nu fie arse
- becurile sa nu fie arse (le pui cu 2 fire direct pe baterie)
- farurile sa nu fie busite ( bagi becurile direct in mufa de la far, cu 2 fire)
Mai departe, depinde de ce vrei sa faci. Daca ai pasiunea surubaritului, mergi mai departe cu investigatia - o sa te ajutam cu sfaturi, sheme electrice, etc. Daca nu, te duci la un electrician auto, sa te rezolve...
2. inainte sa demontezi juma de masina, verifica asa:
- sigurantele aferente sa nu fie arse
- becurile sa nu fie arse (le pui cu 2 fire direct pe baterie)
- farurile sa nu fie busite ( bagi becurile direct in mufa de la far, cu 2 fire)
Mai departe, depinde de ce vrei sa faci. Daca ai pasiunea surubaritului, mergi mai departe cu investigatia - o sa te ajutam cu sfaturi, sheme electrice, etc. Daca nu, te duci la un electrician auto, sa te rezolve...
- DSerban628
- OP
- 7 mesaje
- din 30 Jun 2021
DSerban628
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2021
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- DSerban628
- OP
- 7 mesaje
- din 30 Jun 2021
DSerban628
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Masina are REC sau nu are REC?
Daca NU are REC, este posibil ca unul dintre firele ce duc la becurile de pozitie (cele doua de pe fațã sau cele doua de la numãr), sa fie "ciupit" si sa atinga pe undeva la masa/caroserie (foarte posibil in burduful de la haion). Astfel avem supracurent si UEC intrerupe alimentarea catre toate 4 becurile de pozitie (pe spate in triple merg pozitiile, dar la nunar NU merg).
Daca are REC, iesirile sunt separate si atunci, totul arata catre un UEC defect.
Se scoate una bucata UEC (3 suruburi cu T30 si o piulita de 10), se identifica pe mufele ramase pe masina, mufa X1 (este mufa cea mai apropiata de radiatoare) si:
- Daca NU avem REC, in mufa X1 care intra in UEC, se identifica pinul 15 si se "suna" la masa, ar trebui sa putem masura cele 4 becuri de pozitie, in paralel, deci sa "sune". In acest caz, luam una bucata bec de putere mai mare (H1, H7, H4, H3), ii legam doua fire, un fir de la acest bec il punem pe borna + de la baterie, celalalt fir de la bec, il punem pe pinul 15 din mufa X1. ar trebui sa se aprinda becurile de pozitie pe fațã si becurile de pozitie de la numar. Daca acestea nu se aprind, dar se aprinde becul de putere pus de noi, avem un fir care se atinge de masa/caroserie;
- Daca avem REC, in mufa X1 care intra in UEC, se identifica pinii 9 si 14, se "suna" fațã de masã acesti pini si ar trebui sa putem masura becurile de pozitie din faruri. In acest caz, luam una bucata bec de putere mai mare (H1, H7, H4, H3), ii legam doua fire, un fir de la acest bec il punem pe borna + de la baterie, celalalt fir de la bec il punem pe pinul 9 si apoi pe pinul 14 din mufa X1. Ar trebui sa se aprinda pe rand becurile de pozitie din cate un far. Daca se aprind, dam cu un spray de contacte in mufe, montam totul la loc si daca tot nu merg pozitiile pe fațã, eu as merge pe un UEC defect.
Daca NU are REC, este posibil ca unul dintre firele ce duc la becurile de pozitie (cele doua de pe fațã sau cele doua de la numãr), sa fie "ciupit" si sa atinga pe undeva la masa/caroserie (foarte posibil in burduful de la haion). Astfel avem supracurent si UEC intrerupe alimentarea catre toate 4 becurile de pozitie (pe spate in triple merg pozitiile, dar la nunar NU merg).
Daca are REC, iesirile sunt separate si atunci, totul arata catre un UEC defect.
Se scoate una bucata UEC (3 suruburi cu T30 si o piulita de 10), se identifica pe mufele ramase pe masina, mufa X1 (este mufa cea mai apropiata de radiatoare) si:
- Daca NU avem REC, in mufa X1 care intra in UEC, se identifica pinul 15 si se "suna" la masa, ar trebui sa putem masura cele 4 becuri de pozitie, in paralel, deci sa "sune". In acest caz, luam una bucata bec de putere mai mare (H1, H7, H4, H3), ii legam doua fire, un fir de la acest bec il punem pe borna + de la baterie, celalalt fir de la bec, il punem pe pinul 15 din mufa X1. ar trebui sa se aprinda becurile de pozitie pe fațã si becurile de pozitie de la numar. Daca acestea nu se aprind, dar se aprinde becul de putere pus de noi, avem un fir care se atinge de masa/caroserie;
- Daca avem REC, in mufa X1 care intra in UEC, se identifica pinii 9 si 14, se "suna" fațã de masã acesti pini si ar trebui sa putem masura becurile de pozitie din faruri. In acest caz, luam una bucata bec de putere mai mare (H1, H7, H4, H3), ii legam doua fire, un fir de la acest bec il punem pe borna + de la baterie, celalalt fir de la bec il punem pe pinul 9 si apoi pe pinul 14 din mufa X1. Ar trebui sa se aprinda pe rand becurile de pozitie din cate un far. Daca se aprind, dam cu un spray de contacte in mufe, montam totul la loc si daca tot nu merg pozitiile pe fațã, eu as merge pe un UEC defect.
- DSerban628
- OP
- 7 mesaje
- din 30 Jun 2021
DSerban628
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2021
- Mesaj Privat
cum imi dau seama daca are rec sau nu ? mentionez ca am incercat sa curat panoul de sigurante cu spray de contacte , am fost la electrician iar raspunsul a fost ca este firul intrerupt undeva , dar sa fie intrerupt la ambele faruri ? Si mai am o intrebare stiti cumva care este firul din blocul de lumini care duce la reglajul luminilor din bord ? Multumesc de raspuns .
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Daca tabloul din spate arata asa atunci masina are REC
Uite mai jos cum se scoate tabloul din fata, acela se numeste UEC (nu este doar un simplu tablou)
http://www.youtube.com/watch?v=reJG5_xwGQE
Sub tablou gaseai cele trei mufe, (in ele se infige "tabloul") XE1, XE2 si XE3, de care vorbea @sebage mai sus, uite astea
In aceste mufe trebuiau facute operatiile descrise de @sebage in postul de mai sus.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Mar 11 Jan, 2022 12:15 pm, modificat de 3 ori în total
Uite mai jos cum se scoate tabloul din fata, acela se numeste UEC (nu este doar un simplu tablou)
http://www.youtube.com/watch?v=reJG5_xwGQE
Sub tablou gaseai cele trei mufe, (in ele se infige "tabloul") XE1, XE2 si XE3, de care vorbea @sebage mai sus, uite astea
In aceste mufe trebuiau facute operatiile descrise de @sebage in postul de mai sus.
Ultima modificare făcută de gabimilo1 la Mar 11 Jan, 2022 12:15 pm, modificat de 3 ori în total
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Din experientele pe care le-am avut pe parte de lumini iti recomand sa incepi prin a demonta si curata temeinic tot ce inseamna becuri, socluri si conectori. Sa ai neaparat la indemana un spray pentru contacte electrice. Daca gasesti contacte oxidate le cureti temeinic cu ceva abraziv gen perie de sarma.
In cazul pozitiilor verifica in primul rand soclurile becurilor, dar si conectorii farului. Trebuie demontat farul, sunt undeva sub far.
Am mai avut surpriza sa constat ca Astra H este o masina pretentioasa la becuri, ii plac Philips, Osram etc. Nu ii plac becuri din piata sau alte chinezarii.
In cazul pozitiilor verifica in primul rand soclurile becurilor, dar si conectorii farului. Trebuie demontat farul, sunt undeva sub far.
Am mai avut surpriza sa constat ca Astra H este o masina pretentioasa la becuri, ii plac Philips, Osram etc. Nu ii plac becuri din piata sau alte chinezarii.