- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
e vorba de ventilatorul de sub parbriz, pentru incalzire/aerisire (n-am ac )
brusc s-a hotarit sa nu mai mearga. l-am miscat putin ieri si a mers pina azi cind iar a hotarit sa faca greva. ca urmare banui un contact prost. vreau sa il desfac si sa imi bag nasul in el putin, dar nu stiu cum. si fara ac si fara ventilator e cam greu; ieri si azi am avut 29.5C pe senzorul exterior dupa-amiaza.
sigur e ceva din ventilator pentru ca am masurat tensiunile la intrare. e curent pe toate treptele de viteza..
e normal ca ventilatorul sa poata fi miscat (putin) cu mina?
multumesc pentru ajutor.
ps: daca are cineva rezistenta ceramica a motorului ventilatorului de vinzare, as vrea-o si pe aia. cea de acum functioneaza dar e "minarita".
brusc s-a hotarit sa nu mai mearga. l-am miscat putin ieri si a mers pina azi cind iar a hotarit sa faca greva. ca urmare banui un contact prost. vreau sa il desfac si sa imi bag nasul in el putin, dar nu stiu cum. si fara ac si fara ventilator e cam greu; ieri si azi am avut 29.5C pe senzorul exterior dupa-amiaza.
sigur e ceva din ventilator pentru ca am masurat tensiunile la intrare. e curent pe toate treptele de viteza..
e normal ca ventilatorul sa poata fi miscat (putin) cu mina?
multumesc pentru ajutor.
ps: daca are cineva rezistenta ceramica a motorului ventilatorului de vinzare, as vrea-o si pe aia. cea de acum functioneaza dar e "minarita".
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Kappy
- **
- 325 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 325
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
cu pretul unor chinuri si dureri nasoale in antebrate - care s-au sprijinit de marginea de tabla a compartimentului care colecteaza apa) am aflat: e prins cu doua suruburi. e de ajuns sa desfac unul ca sa il pot scoate. dar nu iese de acolo. nu are loc printre marginea parbrizului si marginea oalei in care sta. cred ca trebuie facut "ca la carte": scoase stergatoarele, scos deflectorul de apa (plasticul ala mare negru), scos tot mecanismul stergatoarelor, scos deflectorul de apa mic de la ventilator (4 suruburi) si apoi poate o iesi si ventilatorul. dar nu ma bag sa fac toate astea singur inca
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Vinti
- ***
- 886 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Bucuresti
Vinti
- Mesaje scrise: 886
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sezran a scris:cu pretul unor chinuri si dureri nasoale in antebrate - care s-au sprijinit de marginea de tabla a compartimentului care colecteaza apa) am aflat: e prins cu doua suruburi. e de ajuns sa desfac unul ca sa il pot scoate. dar nu iese de acolo. nu are loc printre marginea parbrizului si marginea oalei in care sta. cred ca trebuie facut "ca la carte": scoase stergatoarele, scos deflectorul de apa (plasticul ala mare negru), scos tot mecanismul stergatoarelor, scos deflectorul de apa mic de la ventilator (4 suruburi) si apoi poate o iesi si ventilatorul. dar nu ma bag sa fac toate astea singur inca
Iti dau o idee, ia incearca si da jos torpedoul si ai sa ai acces direct la aeroterma.
- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Sezran
- OP
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
pe scurt (presupunind ca nu sint diferente fata de a mea):
- tragi scaunele in spate cit mai mult ca sa ai loc.
- scoti intii plasticul din jurul minerului frinei de mina. sint 2 suruburi in spate, unul in fata (trebuie sa tragi afara placuta "scobita" care e chiar sub locul de unde apuci minerul cu mina, si inca un surub care prinde mansonul minerului frinei de mina de carcasa de plastic.
- scoti apoi plasticul din jurul schimbatorului de viteze. nu mai stiu cite suruburi are si pe unde sint.
- scoti apoi plasticul urmator, de sub bord. iarasi nu mai striu exact cite suruburi. cred ca trebuie sa tragi afara intii scrumiera si sa decuplezi cablurile de la scrumiera si bricheta.
- acum poti vedea sub bord, pe centru, un capac de plastic negru prins in 4 suruburi la colturi. se scot cu o cheie fixa de 6 sau 7 (numai stiu exact). la cele din fata te chinui mai mult. dupa ce ai scos capacul vezi caloriferul.
- decuplezi furtunele de la calorifer, in compartimentul motorului. tevile caloriferului ies chiar pe sub caseta de directie. cu ocazia asta pierzi lichidul de racire (daca infunzi repede capetele furtunelor pierzi doar putin. sint prinse cu coliere cu surub, pozitia e grea, e nevoie de o surubelnita foarte scurta sau mai bine o cheie fixa de ... 6 sau 7, nu mai stiu.
- acum poti sa tragi caloriferul prin interior, pe directia in jos si in spate. cind il pui la loc sa ai grija la garniturile gaurilor din peretele frontal. daca nu le pui bine intra multa apa de ploaie in cabina pe acolo.
- tragi scaunele in spate cit mai mult ca sa ai loc.
- scoti intii plasticul din jurul minerului frinei de mina. sint 2 suruburi in spate, unul in fata (trebuie sa tragi afara placuta "scobita" care e chiar sub locul de unde apuci minerul cu mina, si inca un surub care prinde mansonul minerului frinei de mina de carcasa de plastic.
- scoti apoi plasticul din jurul schimbatorului de viteze. nu mai stiu cite suruburi are si pe unde sint.
- scoti apoi plasticul urmator, de sub bord. iarasi nu mai striu exact cite suruburi. cred ca trebuie sa tragi afara intii scrumiera si sa decuplezi cablurile de la scrumiera si bricheta.
- acum poti vedea sub bord, pe centru, un capac de plastic negru prins in 4 suruburi la colturi. se scot cu o cheie fixa de 6 sau 7 (numai stiu exact). la cele din fata te chinui mai mult. dupa ce ai scos capacul vezi caloriferul.
- decuplezi furtunele de la calorifer, in compartimentul motorului. tevile caloriferului ies chiar pe sub caseta de directie. cu ocazia asta pierzi lichidul de racire (daca infunzi repede capetele furtunelor pierzi doar putin. sint prinse cu coliere cu surub, pozitia e grea, e nevoie de o surubelnita foarte scurta sau mai bine o cheie fixa de ... 6 sau 7, nu mai stiu.
- acum poti sa tragi caloriferul prin interior, pe directia in jos si in spate. cind il pui la loc sa ai grija la garniturile gaurilor din peretele frontal. daca nu le pui bine intra multa apa de ploaie in cabina pe acolo.
- Vinti
- ***
- 886 mesaje
- din 13 Nov 2005
- Bucuresti
Vinti
- Mesaje scrise: 886
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2005
- Mesaj Privat
am demontat urmatoarele si tot nu am cum sa-l dau jos
- torpedoul
- plasticul de la frana de mana
- plasticul unde e scrumiera
- plasticul unde e cassu si cel deasupra unde sunt butoanele si ceasu nu am reusit sa-l dau jos de tot [ acum ma duc ]
eu vreau sa schimb toata aeroterma .....cum o dau afara
LE
sau e mai simplu sa schimb doar caloriferu???????
- torpedoul
- plasticul de la frana de mana
- plasticul unde e scrumiera
- plasticul unde e cassu si cel deasupra unde sunt butoanele si ceasu nu am reusit sa-l dau jos de tot [ acum ma duc ]
eu vreau sa schimb toata aeroterma .....cum o dau afara
LE
sau e mai simplu sa schimb doar caloriferu???????
popker
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2005
- Mesaj Privat
Referitor la problema acestui topic.
Ventilatorul se scoate foarte usor. Dupa ce dai jos aparatoarea de aer cred ca poti scoate direct ventilatorul - e prins in 4 suruburi (spun cred.. pentru ca acum nu mai tin minte daca a trebuit sau nu sa dau jos si bratele stergatoarelor - oricum si aceasta o operatiune usoara - cu o surubelnita prin fortare). Ai intrebat daca ventilatorul se poate misca cu mana. Nu numai ca se poate dar trebuie sa mearga foarte usor. Eu l-am curatat cu un echivalent w40.
Eu nu am intampinat nici o problema - doar cu documentatia de opel astra in romana.
In legatura cu rezistenta care spuneai ca e inlocuita cu o sarma: eu am mers cu rezistenta arsa la un magazin de piese electrive - vitacom in cluj si mi-au dat una echivalenta (nu a fost decat 2 ron). Problema ta e ca nu nu mai ai vechea rezistenta. (eventual mergi la dezmembrari si vezi modulul de rezistente - este o chestie ceramica cu o rezistenta exterioara - si noteaza ce scrie pe acea rezistenta.
Te asigur ca te poti descurca singur pentru aceasta operatiune.
Ventilatorul se scoate foarte usor. Dupa ce dai jos aparatoarea de aer cred ca poti scoate direct ventilatorul - e prins in 4 suruburi (spun cred.. pentru ca acum nu mai tin minte daca a trebuit sau nu sa dau jos si bratele stergatoarelor - oricum si aceasta o operatiune usoara - cu o surubelnita prin fortare). Ai intrebat daca ventilatorul se poate misca cu mana. Nu numai ca se poate dar trebuie sa mearga foarte usor. Eu l-am curatat cu un echivalent w40.
Eu nu am intampinat nici o problema - doar cu documentatia de opel astra in romana.
In legatura cu rezistenta care spuneai ca e inlocuita cu o sarma: eu am mers cu rezistenta arsa la un magazin de piese electrive - vitacom in cluj si mi-au dat una echivalenta (nu a fost decat 2 ron). Problema ta e ca nu nu mai ai vechea rezistenta. (eventual mergi la dezmembrari si vezi modulul de rezistente - este o chestie ceramica cu o rezistenta exterioara - si noteaza ce scrie pe acea rezistenta.
Te asigur ca te poti descurca singur pentru aceasta operatiune.