Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • florinro

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Bunã motorul a murit în treapta 5 și dus a fost.... La fata locului am desfãcut capacul filtrului de motorina, umplut și pus la loc, degeaba... Am incercat sa pornesc cu spray, nimic. Am pus op-com, nicio eroare pe motor. Dacã dau la automat senzorul de turație citește rpm. Ce am remarcat la presiunea în rampã ar trebui sa am 28 MPa când dau la automat nu creste deloc, rãmâne 0.22 MPa. Sa fie regulatorul de presiune de pe rampa? Dispun de op-com ce parametrii sa mai urmãresc pt a încerca depistarea problemei? Mulțumesc!


MODEL: Astra G 2008
MOTOR: Z17DTL
Skip ads

  • Virgil Ionascu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Verifica senzorul de turatie de pe vilbrochen. Daca nu ai semnal de la el computerul de bord nu-ti comanda pompa/injectoarele.
Cred ca poate fi defectul de la motorul tau. Diagnoza este necesara
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Omul a scris asa: "Dacã dau la automat senzorul de turație citește rpm." deci ...

Avand in vedere faptul ca nu porneste pe spray (probabil lipsa compresie) si ca nu "creste" presiunea in rampa (iar pompa de inalta presiune este antrenata de cureaua de distributie), toate indiciile ne cam trimit catre o distributie rupta, insa eu cam evit sa scriu astfel de posibilitati "prapastioase", mai bine ma abtin si trec mai departe.
  • florinro

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu as fi avut eroare p0340? În plus dau la automat și nu se aude nimic suspect.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La cati autointitulati "softisti" am vazut, care sterg tabele intregi de DTC (erori), pentru ca deh, proiectantii le-au pus acolo doar ca sa ne incurce pe noi ... cu becuri aprinse si "limp home mode-uri", personal nu as sta in aparitia sau nu a unei erori.
Mi se pare mai simplu si mai eficient sa fac verificari.

Repet, nu sustin si nu afirm cu tarie (ba chiar sper sa nu am dreptate) ca aceea ar fi problema. Am enuntat doar o posibilitate logica ("mai" logica decat a celuilalt coleg "respondent", macar prin prisma faptului ca am citit atent datele problemei), luand in calcul cele scrise de catre initiator.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Trebuie identificata cauza pentru care nu creste presiunea in rampa, as zice.
  • florinro

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Care ar fi posibilele variante dacã nu e cu suparare? M-am uitat pe la injectoare retur injectoare nu am scurgeri pe acolo
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pompa de inalte ridica presiunea, injectoarele reduc din presiune (la o functionare normala) iar valva de suprapresiune (BOSCH, o valva mecanica d.p.d.v constructiv) elimina presiunea daca aceasta devine prea mare.

As zice ca e una din trei, in urmatoarea ordine : valva de supra-presiune de pe rampa, pompa de inalte (are si ea un regulator, care reduce presiunea daca senzorul de presiune existent pe rampa indica presiune prea mare in rampa) iar in ultimul caz.. injectoarele.

Elimin aici probleme grave, gen distributie rupta sau surub fixare pinioane slabit/pana fixare pinioane (axa cu came/vibrochen) rupta.

L.E:
Motoarele astea Z17DTL de pe Astra G(03. 2003-12.2009/Astra H(03.2004-12.2005) au fost niste motoare fiabile si foarte econome,.. daar ca nimeni nu scrie aici pe forum si numarul de km din bord. Poate ca ar fi de ajutor tuturor sa scrieti si cati km aveti in bord atunci cand v-au aparut problemele, pentru a ne face o ideie cat mai buna despre km adunati/anii de functionare acumulati la motoarele astea.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Z17DTL are pompa de transfer in rezervor? zic si io .....Y17DT nu are sigur,daca incercarea de pornire cu spray a fost facuta ca la carte si tot nu porneste e vestea cea mai proasta din toate variantele.
  • florinro

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Z17DTL 2008 cu 245 000 km. Distribuția schimbata acum 3 ani la aprox 200.000 km. @mecaNIK nu are pompa în rezervor
  • florinro

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Rãmâne sa desfac capacul distribuției sa verific cureaua când o permite vremea, nu cred ca sunt acolo probleme având în vedere ca nu se aude nimic suspect când dau la automat. Dar verificãrile le încep de acolo. Mulțumesc pt rãspunsuri, revin când am noutati
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Dupa ce verifici distributia, fa rost de un regulator de pompa bun si fa o proba cu el. Posibil sa rezolvi rapid.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Z17DTL are pompa de transfer in rezervor? zic si io .....Y17DT nu are sigur,daca incercarea de pornire cu spray a fost facuta ca la carte si tot nu porneste e vestea cea mai proasta din toate variantele.

Z17DTL nu are pompa de carburant in rezervor, si nici Z17DTH nu are.
Incercarea de pornire cu spray eu as face-o pulverizand spray de frane direct in admisie (prin gaura de la senzorul MAP).
  • florinro

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
În seara aia nu am avut la îndemânã decât un deodorant, am pulverizat pe admisie dupã debitmetru. Atunci cand pulverizam dãdea semne ca ar porni dar cum ma opream nu mai dãdea niciun semn ca ar porni.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asa cum ai pulverizat tu.. la modul concret ai pulverizat undeva la inceputul ,,traseului de admisie,,. Eu am specificat sa pulverizezi direct in admisie (cea din aluminiu, care e prinsa cu suruburi in spatele chiulasei).
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Intre timp, colegul nostru s-a mai razgandit cu simptomele "Am incercat sa pornesc cu spray, nimic." ...... "În seara aia nu am avut la îndemânã decât un deodorant, am pulverizat pe admisie dupã debitmetru. Atunci cand pulverizam dãdea semne ca ar porni".

Alte secunde importante, din viata mea, irosite absolut degeaba.

Date fiind noile razgandiri, nimic din ceea ce am scris eu, pe tema aceasta, nu trebuie luat in seama.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sa-ti fi cedat deja senzorul crackshaft ,,made in Romania,,... cel cumparat de nou ? Am citit mai in urma si am vazut ca ai avut probleme cu senzorul de citire turatie vibrochen aici : https://www.clubopel.com/vie...discutii+similare

Ori e posibil sa-ti fi sarit mufa din el ? Intreb pentru ca... mergand cu masina pe drumurile noastre din RO, masinile astea SH ajung in situatia in care se intampla tot felul de chestii neasteptate atunci cand piesele inlocuite nu au fost clipsate/fixate exact asa cum le-a gandit fabrifcatul la vremea proiectarii lor.
  • florinro

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Primul lucru la care m-am gândit a fost acel senzor, însa în op-com citește turația când dau la automat. E ceva legat de alimentare/injectie
@sebage cu ce m-am rãzgândit? Nu a pornit nici la spray. Cum am spus dacã era distribuția rupta probabil auzeam ceva suspect, nu dãdeam la automat aiurea în tramvai sa distrug motorul. Nu am timp de ea acu, cum am spus o sa revin cu noutãți în momentul în care am sa am timp sa ma ocup de mașina.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Sper ca intrebarea era retorica, altfel, raspunsul era scris deja.
Sper sa iti rezolvi problema cat mai repede si cu cheltuiala cat mai mica.
Sarbatori fericite!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR