- marius12345
- OP
- 1 mesaje
- din 12 Dec 2021
- Astra 2006 Z16XEP
- Zalau
marius12345
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Zalau
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2021
- Mesaj Privat
Salut am si eu o problema cu opel astra H, am cod de eroare P1482 (-Ventilator 2 circiuit control -Tensiune scazuta -Intermitent.
Am verificat cele 3 relee (K11.K12,K13) sunt functionale
Am cerificat sigureantele sunt functionale
Ventilatorul de racire este nou, ventilatorul vine si cu un rezistor pe care lam verificat cu un aparat de masura si e bun, l-am verificat si in sarcina si se incalzeste, deci merge
Am verificat cablajele care pleaca de la ventilator, au continuitate.
Am facut toate astea pt ca problema reala este ca: Ventilatorul funtioanea pe 3 trepte dar acum numai pe una se porneste din 20 de secunde in 20 (la rece) merge 20... Deci functioneaza numai pe o treapta de viteza ( banuiesc ca in treapta a-3 a)
M-am conectat cu un aparat de diagnoza si am obervat ca pot sa verific doua trepe de viteza (si merg)!
Astea toate se intanpla de cand am schimbat motorul, de atunci ventilatorul merge numai pe o treapta, cei de la sevice mi-au dat reset la ECU este posibil sa-mi fi instalat un soft cu o mapa diferita? si daca da? ce se poate face?
Mentionez ca modelul meu are numai un singur ventilator in spatele radioatorului, nu in fata!
Daca puteti sa ma ajutati cu ceva informati as fi recunoscator.
Multumesc mult
MODEL: Astra 2006
MOTOR: Z16XEP
Am verificat cele 3 relee (K11.K12,K13) sunt functionale
Am cerificat sigureantele sunt functionale
Ventilatorul de racire este nou, ventilatorul vine si cu un rezistor pe care lam verificat cu un aparat de masura si e bun, l-am verificat si in sarcina si se incalzeste, deci merge
Am verificat cablajele care pleaca de la ventilator, au continuitate.
Am facut toate astea pt ca problema reala este ca: Ventilatorul funtioanea pe 3 trepte dar acum numai pe una se porneste din 20 de secunde in 20 (la rece) merge 20... Deci functioneaza numai pe o treapta de viteza ( banuiesc ca in treapta a-3 a)
M-am conectat cu un aparat de diagnoza si am obervat ca pot sa verific doua trepe de viteza (si merg)!
Astea toate se intanpla de cand am schimbat motorul, de atunci ventilatorul merge numai pe o treapta, cei de la sevice mi-au dat reset la ECU este posibil sa-mi fi instalat un soft cu o mapa diferita? si daca da? ce se poate face?
Mentionez ca modelul meu are numai un singur ventilator in spatele radioatorului, nu in fata!
Daca puteti sa ma ajutati cu ceva informati as fi recunoscator.
Multumesc mult
MODEL: Astra 2006
MOTOR: Z16XEP
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Foarte putine detalii, pentru ca asa cum este prezentata, este destul de kinky problema.
Din ce stiu eu, pe motoarele acestea a fost echipare cu 1 ventilator si doua trepte de viteza sau doua ventilatoare si 3 trepte.
La tine, inteleg ca sunt populate toate 3 releele (deci 3 trepte), dar un singur ventilator.
Imi vin in minte cateva variante posibile:
- cand a fost inlocuit motorul, s-au facut si alte inlocuiri, care nu au respectat 100% configuratia initiala (ansamblu radiatoare/ventilatoare, UEC, ECU) si fara a face programarile/codarile necesare noii configuratii de lucru;
- s-a procedat cumva si la inlocuire KIT pornire, fara a lua toate celelalte elementele de pe masina donoare si fara a face programarile/codarile necesare noii configuratii de lucru;
- cand au fost degajate si remontate elemente (in vederea inlocuirii motorului), au fost deteriorate fire sau contacte intre ECU si UEC;
- la montare/demontare, sau pur si simplu o coincidenta, s-a defectat ECU pe una dintre iesirile pentru comanda ventilatoarelor de racire.
Cam atat imi vine in minte acum, fara a avea toate amanuntele necesare.
Din ce stiu eu, pe motoarele acestea a fost echipare cu 1 ventilator si doua trepte de viteza sau doua ventilatoare si 3 trepte.
La tine, inteleg ca sunt populate toate 3 releele (deci 3 trepte), dar un singur ventilator.
Imi vin in minte cateva variante posibile:
- cand a fost inlocuit motorul, s-au facut si alte inlocuiri, care nu au respectat 100% configuratia initiala (ansamblu radiatoare/ventilatoare, UEC, ECU) si fara a face programarile/codarile necesare noii configuratii de lucru;
- s-a procedat cumva si la inlocuire KIT pornire, fara a lua toate celelalte elementele de pe masina donoare si fara a face programarile/codarile necesare noii configuratii de lucru;
- cand au fost degajate si remontate elemente (in vederea inlocuirii motorului), au fost deteriorate fire sau contacte intre ECU si UEC;
- la montare/demontare, sau pur si simplu o coincidenta, s-a defectat ECU pe una dintre iesirile pentru comanda ventilatoarelor de racire.
Cam atat imi vine in minte acum, fara a avea toate amanuntele necesare.
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat