- mituionradu
- *
- 13 mesaje
- din 02 Mai 2013
- Astra 1997 F830022
- Constanta
mituionradu
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1997 F830022
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2013
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Citeste atent ultimele 10 measje si postarea din Linck-ul pus de colegul @Mihai.P.
Este explicat absolut totul in ambele variante si tehnic si "bãbește". Rezistorul limiteaza intensitatea curentului prin circuit, deci puterea consumata de motorasul actuatorului, aceasta limitare duce la limitarea cuplului dezvoltat de ansamblul motoras - reductor, astfel incat sa nu mai reuseasca sa rupa cuplajul acela de plastic.
Daca tot nu reusesti sa intelegi ce face acel rezistor, ai doua variante:
1. sã ne crezi pe cuvant si deci, sã il montezi;
2. sa nu ne crezi si sã studiezi amãnunțit problematica.
Nu as vrea sa se inteleaga ca o spun cu rautate, dar mai simplu de atat, chiar nu se poate.
Drumuri bune!
Este explicat absolut totul in ambele variante si tehnic si "bãbește". Rezistorul limiteaza intensitatea curentului prin circuit, deci puterea consumata de motorasul actuatorului, aceasta limitare duce la limitarea cuplului dezvoltat de ansamblul motoras - reductor, astfel incat sa nu mai reuseasca sa rupa cuplajul acela de plastic.
Daca tot nu reusesti sa intelegi ce face acel rezistor, ai doua variante:
1. sã ne crezi pe cuvant si deci, sã il montezi;
2. sa nu ne crezi si sã studiezi amãnunțit problematica.
Nu as vrea sa se inteleaga ca o spun cu rautate, dar mai simplu de atat, chiar nu se poate.
Drumuri bune!
zerillos
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2015
- Mesaj Privat
Salut.
La mine clapeta de recirculare mergea normal vara dar iarna trecuta am vazut ca avea un carait cand porneam masina si la oprire atunci cand ea era actionata, iar uneori nu aveam dezaburire pe parbriz din cauza ca ramanea blocata clapeta. Vara 2020 a mers fara probleme. Dar acum vad ca iar nu merge, e blocata si nu am dezaburire spre parbriz, asa ca va trebui sa fac ceva sa rezolv. Prima solutie pe termen scurt ar fi sa blochez clapeta pe aerul de afara sa o blochez asa, sa scot mufa motorasului si sa-mi vad de treaba pana o voi repara mai cu simt de raspundere. Intrebarea mea este daca toata operatiunea asta se poate face prin torpedou, daca decuplarea motorasului afecteaza in vreun fel ceva, si cam cat timp imi ia sa o fac singur. Nici macar nu stiu daca scoaterea mufei motorasului se face la un anumit moment, pe deschis sau inchis! Daca aveti si cateva sfaturi sa-mi usurati treaba sau despre cum sa blochez clapeta fara sa stric ceva ar fi si mai bine.
Multumesc.
La mine clapeta de recirculare mergea normal vara dar iarna trecuta am vazut ca avea un carait cand porneam masina si la oprire atunci cand ea era actionata, iar uneori nu aveam dezaburire pe parbriz din cauza ca ramanea blocata clapeta. Vara 2020 a mers fara probleme. Dar acum vad ca iar nu merge, e blocata si nu am dezaburire spre parbriz, asa ca va trebui sa fac ceva sa rezolv. Prima solutie pe termen scurt ar fi sa blochez clapeta pe aerul de afara sa o blochez asa, sa scot mufa motorasului si sa-mi vad de treaba pana o voi repara mai cu simt de raspundere. Intrebarea mea este daca toata operatiunea asta se poate face prin torpedou, daca decuplarea motorasului afecteaza in vreun fel ceva, si cam cat timp imi ia sa o fac singur. Nici macar nu stiu daca scoaterea mufei motorasului se face la un anumit moment, pe deschis sau inchis! Daca aveti si cateva sfaturi sa-mi usurati treaba sau despre cum sa blochez clapeta fara sa stric ceva ar fi si mai bine.
Multumesc.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Tu faci confuzie intre "clapeta de recirculare" si |clapetele de dirijare (directionare) aer".
1. clapeta de recirculare:
a) are doar rolul de a face ca electroventilatorul de habitaclu, sa traga aer proaspat (din afara masinii) sau aer din habitaclu;
b) se foloseste pentru a nu folosi aerul de afara atunci cand acesta este poluat (cand se circula in aglomeratie sau bara la bara), urat mirositor (cand treci pe langa ferme de animale/pasari sau combinate de furaje concentrate, etc.) sau unii mai folosesc functia asta pentru o racire sau incalzire mai rapida si mai eficienta (cu asta eu nu prea as fi de acord).
2. clapetele de dirijare/directionare aer au rolul de a directiona aerul furnizat de aeroterma de habitaclu, spre zonele dorite (picioare, zona centrala, dezaburire parbriz si geamuri laterale, etc.).
Din ce inteleg eu, tu ai probleme cu clapetele de dirijare aer, cu mecanismul de actionare a acestora sau cu actuatorul (motorasul) acestui mecanism.
Acestea sunt actionate pe cealalta parte a aerotermei, adica pe partea soferului. Accesul este destul de greoi pe acolo, dar ar trebui sa faci cumva sa observi ce anume se intampla cand se aude acel zgomot.
Nu stiu ce astra ai, daca este H, se demonteaza panoul de la genunchii soferului si panoul de deasupra pedalelor si va fi loc suficient. La astra G, nu as sti exact cum este.
1. clapeta de recirculare:
a) are doar rolul de a face ca electroventilatorul de habitaclu, sa traga aer proaspat (din afara masinii) sau aer din habitaclu;
b) se foloseste pentru a nu folosi aerul de afara atunci cand acesta este poluat (cand se circula in aglomeratie sau bara la bara), urat mirositor (cand treci pe langa ferme de animale/pasari sau combinate de furaje concentrate, etc.) sau unii mai folosesc functia asta pentru o racire sau incalzire mai rapida si mai eficienta (cu asta eu nu prea as fi de acord).
2. clapetele de dirijare/directionare aer au rolul de a directiona aerul furnizat de aeroterma de habitaclu, spre zonele dorite (picioare, zona centrala, dezaburire parbriz si geamuri laterale, etc.).
Din ce inteleg eu, tu ai probleme cu clapetele de dirijare aer, cu mecanismul de actionare a acestora sau cu actuatorul (motorasul) acestui mecanism.
Acestea sunt actionate pe cealalta parte a aerotermei, adica pe partea soferului. Accesul este destul de greoi pe acolo, dar ar trebui sa faci cumva sa observi ce anume se intampla cand se aude acel zgomot.
Nu stiu ce astra ai, daca este H, se demonteaza panoul de la genunchii soferului si panoul de deasupra pedalelor si va fi loc suficient. La astra G, nu as sti exact cum este.
zerillos
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2015
- Mesaj Privat
Sebage, intradevar cred ca am confundat. Azi am desfacut torpedoul la Astra H 2007 benzina 1.4, si inclusiv acea clapeta de recirculare nu prea functioneaza, uneori blocheaza alteori nu ( atunci cand apas butonul de pe bord de recirculare ) semn ca si acolo e o problema. Eu voiam sa o blochez pe deschis si am crezut ca scap de problema. Insa tinuta fortat cu ceva tot nu directioneaza spre parbriz, deci ai dreptate. E din alta parte inseamna de la clapeta de dirijare, care habar nu am pe unde este si cum sa ajung la ea. O sa incerc cum ai zis dar sa vad daca ajung. Chiar si daca ajung, reusesc sa demontez motorasul si sa-l schimb singur? E dificil?
PS: Codul ca piesa de schimb pentru motorasul de la clapeta de directionare il stie cineva?
PS: Codul ca piesa de schimb pentru motorasul de la clapeta de directionare il stie cineva?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Accesul este, asa cum am spus, din partea soferului:
- se demonteaza panoul de plastic de la genunchi sofer; (are suruburi sub blocul de lumini si sub cochilia coloanei de directie)
- se demonteaza panoul de deasupra pedalelor.
Si cu greu, o sa vezi ceva de acest gen:
P.S. este posibil ca aeroterma ta sa nu fie identica cu cea din poza (pentru ca au fost montate mai multe modele), dar principiul va fi la fel.
- se demonteaza panoul de plastic de la genunchi sofer; (are suruburi sub blocul de lumini si sub cochilia coloanei de directie)
- se demonteaza panoul de deasupra pedalelor.
Si cu greu, o sa vezi ceva de acest gen:
P.S. este posibil ca aeroterma ta sa nu fie identica cu cea din poza (pentru ca au fost montate mai multe modele), dar principiul va fi la fel.
zerillos
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2015
- Mesaj Privat
Sebage am desfacut panoul de sub volan si e la fel ca la tine in poza. Dar cum blochez sa ramana clapeta de la dezaburire permanent deschisa? Doar pe asta vreau, restul care merge la mijloc sau la picioare nu vreau sa blochez, vreau sa mearga si sa le cuplez si pe elecand vreau, in paralel cu parbrizul. Deci nu vreau sa decuplez din mufele motorasului (apropo sunt 2 in poza, cred ca cel incercuit cu galben acționeazã clapetele) ci vreau sa blochez doar clapeta de la dezaburire parbriz pe deschis. Cum as putea sa fac doar asta?
zerillos
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2015
- Mesaj Privat
Cam asta am desfacut eu pt cei care vor sa ajunga pe sub volan la discul alb care deschide/inchide clapetele catre zonele de distributie aer.
Sunt 5 suruburi de desfacut.
1 sub volan si 2 sub volan dreapta
2 in spatele panoului comutatorului de lumini care se scoate prin apasarea rotitei care aprinde faza scurta/lunga, apoi se învârte putin si se trage pana iese.
Sunt 5 suruburi de desfacut.
1 sub volan si 2 sub volan dreapta
2 in spatele panoului comutatorului de lumini care se scoate prin apasarea rotitei care aprinde faza scurta/lunga, apoi se învârte putin si se trage pana iese.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca te uiti atent la poza pe care am pus-o eu, o sa vezi ca am si detaliat cu aceeasi culoare, fiecare element incercuit.
Pentru a bloca intr-o anume pozitie doar clapeta pentru dezaburire parbriz si laterale, trebuie ridicata cu atentie parghia incercuita mai gros cu albastru (sau indigo, ce naiba de culoare mi-a iesit) si scoasa de pe boltul parghiei ce o actioneaza ... si blocata cumva in pozitia deschis.
P.S. de retinut ca nu incurajez o astfel de operatiune, dar la nevoie ...
Pentru a bloca intr-o anume pozitie doar clapeta pentru dezaburire parbriz si laterale, trebuie ridicata cu atentie parghia incercuita mai gros cu albastru (sau indigo, ce naiba de culoare mi-a iesit) si scoasa de pe boltul parghiei ce o actioneaza ... si blocata cumva in pozitia deschis.
P.S. de retinut ca nu incurajez o astfel de operatiune, dar la nevoie ...
zerillos
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2015
- Mesaj Privat
Am ajuns la discul alb, l-am uns putin cu vaselina si deocamdata vad ca merge. Dar sigur incepe iar sa faca figuri si de aceea voiam sa stiu cum il rezolv. Eu abia am ajuns sa ung rotita alba, dar nu am ajuns la bratul de care vorbesti, e mult mai sus si greu de ajuns. Dar daca scot alimentarea de la motorasul care invarte roata alba, raman blocate clapetele cum sunt in acel moment?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
shtruckk
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 1.6XER 115CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
Bunã seara,
Am cumpãrat o clapeta de recirculare aer second hand, Pentru opel astra h, insa am o problema, nu mai are acea "cãptusealã" de pe suprafata paletei, problema fiind pe ambele fete (vezi foto).
Ma gândeam sa pun buretele din poza.
Este okay, sau îmi puteti recomanda altceva?
Multumesc anticipat.
Am cumpãrat o clapeta de recirculare aer second hand, Pentru opel astra h, insa am o problema, nu mai are acea "cãptusealã" de pe suprafata paletei, problema fiind pe ambele fete (vezi foto).
Ma gândeam sa pun buretele din poza.
Este okay, sau îmi puteti recomanda altceva?
Multumesc anticipat.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Astazi a venit si rândul meu sa ma apuc de reparatia acestei clapete problematice (defect de fabricatie) pentru masina mea, Astra H din semnatura. Eram fericit ca am luat masina si uita ca nu am problema asta, doar ca... la schimbarea filtrului de habitaclu am vazut cum ca aveam scoasa mufa de alimentare a clapetei de recirculare din motoras. Funny, nu ?
Asadar, m-am documentat pe problema asta si am inceput prin a cauta intr-un centru REMAT o clapeta de Astra G care speram eu sa o gasesc intacta (nu elimin niciodata sansa de-a avea noroc sa gasesc exact ceea ce imi propun, chiar daca initial pare de domeniul SF). Asa ca am luat la rând un numar de 9 masini Astra G disponibile in parc (restul dintre celelalte prezente acolo nu mi-au permis sa ma urc in ele pentru simplul fapt ca nu le puteam deschide usile, masinile respective fiind adesea -usa langa usa- cu alte masini ce asteptau impreuna sa intre la casare).
Dintre cele 9 masini cercetate de mine, doar doua le-am gasit cu aeroterma Delphi. La prima, (una mai dotata din 2002) când i-am demontat clapeta aceasta parea in stare buna (din pacate NU prea vezi sub bord atunci când desfaci suruburile aerotermei pentru ca sa scoti afara clapeta) insa surpriza!, era fisurata. Identica ca si constructie cu clapeta mea de pe Astra H si cu nimic mai buna din punct de vedere al fisurii dinspre partea motorasului. Oricum, chiar si-asa tot am luat-o la mine, pe ideia ca ar fi indicat sa am o clapeta ,,de lucru,, pe care sa fac primele incercari de reconditionare. Nu va mai pun poze cu ea aici ca e fix ca cea din postarea colegului de mai sus, doar ca fisurata pe lungime.
Cea de-a doua masina pe care am gasit aeroterma Delphi a fost mai diferita, in sensul ca nu era prea dotata si era mai veche (din 1999). Si aici mi-a atras atentia in mod deosebit faptul ca clapeta de recirculare era dintr-un plastic de culoare alba si avea doua dopuri de fixare pe lungimea ei, in ambele capete. Pozele cu clapeta sunt dupa ce-am raschetat buretele vechi care avea deja 22 ani vechime si se farâmita la orice atingere :
Nu am facut o poza mai de aproape, insa pe clapeta de recirculare e stantata data fabricatiei, 04.1999. Asa cum se vede in poze, in capatul unde a fost angrenata de motor exista ceva fisuri (dar nimic crapat) iar in partea cealalta arata perfect (nefiind folosita vreodata pentru angrenare).
Am platit 50lei pentru ambele clapete luate din dezmembrari.
Dupa ce am inspectat cu atentie starea clapetelor cumparate si a celei pe care am demontat-o de pe masina mea, m-am decis sa refolosesc la Astra H a mea clapeta asta alba ,,model 1999,, doar ca montând-o invers.
Asadar, pentru inceput am razuit cu o lama de cutter rizurile existente pe ambele fete ale clapetei, am spalat-o bine apoi am lipit pe ambele suprafete ale ei banda dublu-adeziva cumparata de la LeRoy Merlin, la 6lei bucata (am luat doua bucati) :
Banda asta dublu-adeziva a fost cea mai groasa din cele ce erau la vanzare, adica 1,5mm. Asa arata clapeta mea dupa ce-am imbracat-o in banda dublu-adeziva:
In capatul unde era fisurata clapeta si avea largit umarul in care se fixeaza dopul de centrare i-am adaugat silicon, iar partea buna am montat-o inspre motor. Clapeta s-a potrivit perfect in locas si deocamdata m-am decis sa o las asa, cu banda adeziva inca lipita pe fetele exterioare ale clapetei :
Partea ,,tricky,, a fost sa gasesc o pozitie a motorasului in care sa nu-mi forteze in clapeta, deoarece motorasul ca si pozitie era dereglat (el invartindu-se deja dincolo de pozitia de start/stop in clapeta mea originala a masinii ce era deja fisurata si largita). Am tot activat/dezactivat butonul de recirculare si in timpul asta am tot scos/bagat mufa de alimentare din motoras pâna ce acesta s-a oprit intr-o pozitie ce mi-a convenit mie si care nu presa decât putin in angrenajul clapetei de recirculare. Apoi am montat in acea pozitie motorasul in alte suruburi (am renuntat la rahaturile de suruburi originale in cruce de Astra H folosite de Opel pentru prinderea acestuia inlocuindu-le cu suruburi cu cap hexagonal de 5.5 luate de pe Astra G).
La final am inseriat pe firul de plus (galben cu rosu) ,,rezistenta vietii,, de 120ohmi/2w impreuna cu protectia ei termica din azbest... si de-aici inainte pot sa sper ca in urma acestei modificari (indicate de colegii ce au folosit aceasta metoda) ansamblul motoras-clapeta o sa functioneze ,,forever,, fara a se mai fisura vreodata clapeta de recirculare in viitor :
Asadar, m-am documentat pe problema asta si am inceput prin a cauta intr-un centru REMAT o clapeta de Astra G care speram eu sa o gasesc intacta (nu elimin niciodata sansa de-a avea noroc sa gasesc exact ceea ce imi propun, chiar daca initial pare de domeniul SF). Asa ca am luat la rând un numar de 9 masini Astra G disponibile in parc (restul dintre celelalte prezente acolo nu mi-au permis sa ma urc in ele pentru simplul fapt ca nu le puteam deschide usile, masinile respective fiind adesea -usa langa usa- cu alte masini ce asteptau impreuna sa intre la casare).
Dintre cele 9 masini cercetate de mine, doar doua le-am gasit cu aeroterma Delphi. La prima, (una mai dotata din 2002) când i-am demontat clapeta aceasta parea in stare buna (din pacate NU prea vezi sub bord atunci când desfaci suruburile aerotermei pentru ca sa scoti afara clapeta) insa surpriza!, era fisurata. Identica ca si constructie cu clapeta mea de pe Astra H si cu nimic mai buna din punct de vedere al fisurii dinspre partea motorasului. Oricum, chiar si-asa tot am luat-o la mine, pe ideia ca ar fi indicat sa am o clapeta ,,de lucru,, pe care sa fac primele incercari de reconditionare. Nu va mai pun poze cu ea aici ca e fix ca cea din postarea colegului de mai sus, doar ca fisurata pe lungime.
Cea de-a doua masina pe care am gasit aeroterma Delphi a fost mai diferita, in sensul ca nu era prea dotata si era mai veche (din 1999). Si aici mi-a atras atentia in mod deosebit faptul ca clapeta de recirculare era dintr-un plastic de culoare alba si avea doua dopuri de fixare pe lungimea ei, in ambele capete. Pozele cu clapeta sunt dupa ce-am raschetat buretele vechi care avea deja 22 ani vechime si se farâmita la orice atingere :
Nu am facut o poza mai de aproape, insa pe clapeta de recirculare e stantata data fabricatiei, 04.1999. Asa cum se vede in poze, in capatul unde a fost angrenata de motor exista ceva fisuri (dar nimic crapat) iar in partea cealalta arata perfect (nefiind folosita vreodata pentru angrenare).
Am platit 50lei pentru ambele clapete luate din dezmembrari.
Dupa ce am inspectat cu atentie starea clapetelor cumparate si a celei pe care am demontat-o de pe masina mea, m-am decis sa refolosesc la Astra H a mea clapeta asta alba ,,model 1999,, doar ca montând-o invers.
Asadar, pentru inceput am razuit cu o lama de cutter rizurile existente pe ambele fete ale clapetei, am spalat-o bine apoi am lipit pe ambele suprafete ale ei banda dublu-adeziva cumparata de la LeRoy Merlin, la 6lei bucata (am luat doua bucati) :
Banda asta dublu-adeziva a fost cea mai groasa din cele ce erau la vanzare, adica 1,5mm. Asa arata clapeta mea dupa ce-am imbracat-o in banda dublu-adeziva:
In capatul unde era fisurata clapeta si avea largit umarul in care se fixeaza dopul de centrare i-am adaugat silicon, iar partea buna am montat-o inspre motor. Clapeta s-a potrivit perfect in locas si deocamdata m-am decis sa o las asa, cu banda adeziva inca lipita pe fetele exterioare ale clapetei :
Partea ,,tricky,, a fost sa gasesc o pozitie a motorasului in care sa nu-mi forteze in clapeta, deoarece motorasul ca si pozitie era dereglat (el invartindu-se deja dincolo de pozitia de start/stop in clapeta mea originala a masinii ce era deja fisurata si largita). Am tot activat/dezactivat butonul de recirculare si in timpul asta am tot scos/bagat mufa de alimentare din motoras pâna ce acesta s-a oprit intr-o pozitie ce mi-a convenit mie si care nu presa decât putin in angrenajul clapetei de recirculare. Apoi am montat in acea pozitie motorasul in alte suruburi (am renuntat la rahaturile de suruburi originale in cruce de Astra H folosite de Opel pentru prinderea acestuia inlocuindu-le cu suruburi cu cap hexagonal de 5.5 luate de pe Astra G).
La final am inseriat pe firul de plus (galben cu rosu) ,,rezistenta vietii,, de 120ohmi/2w impreuna cu protectia ei termica din azbest... si de-aici inainte pot sa sper ca in urma acestei modificari (indicate de colegii ce au folosit aceasta metoda) ansamblul motoras-clapeta o sa functioneze ,,forever,, fara a se mai fisura vreodata clapeta de recirculare in viitor :
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Rezistorul ala af fi bine sa nu il lasi asa, in poza par a fi lipite firele si lipiturile nu se impaca bine cu vibratiile si cu variatiile de temperatura. Ar fi bine sa matisezi firele cu o banda textila, gasesti la dedeman benzi pentru cablaje:
https://www.dedeman.ro/ro/ba...x-19-mm/p/1046099
sau
https://www.dedeman.ro/ro/ba...x-19-mm/p/1054944
In rest buna treaba, sper sa iti tina reparatia.
https://www.dedeman.ro/ro/ba...x-19-mm/p/1046099
sau
https://www.dedeman.ro/ro/ba...x-19-mm/p/1054944
In rest buna treaba, sper sa iti tina reparatia.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Si eu sper sa tina reparatia... cositorul folosit este unul fabricat in 2005, pe vremea cand cositorul pentru pistolul de lipit era destul de bun ca si calitate, iar inainte de cositorire am folosit un sacâz de calitate.
Daca ajung la concluzia ca acest cositor (made in 2005) NU rezista în lipire la temperaturi scazute (ex. -25grade C) atunci pe rezistenta asta de televizor o asteapta un cositor ,,industrial,, folosit chiar in zilele noastre la fabrica Continental. Ca si amanunt, cu acest tip de cositor (care il foloseste fabrica Continental) am lipit firele la rezistentele ce le-am inlocuit pe ventilatoarele de racire de pe Vectra B 1.7TD... si indiferent de temperatura de afara (ex. -29 grade C) ori de faptul ca lipitura cositorita a stat mult timp sub curent (la Vectra B 1.7TD ventilatoarele de racire motor merg vara din plin, ore intregi) nu au cedat nici pâna azi -dupa 8 ani- lipiturile facute folosind exact acest tip de cositor industrial.
Personal nu am matisat in viata mea vre-o lipitura facuta cu pistol de lipit si cositor, sper doar ca NU va fi cazul la mine cu privire la ce-am facut eu acolo, sub bord. Peste lipituri am folosit si un varnish termo-contractibil de calitate.
Multumesc de atentionare, oricum in perioada urmatoare (toamna/iarna) voi sta cu un ochi pe ce-am facut eu acolo ca sa vad daca reparatia este definitiva, sau mai trebuie imbunatatita in vre-un fel.
Daca ajung la concluzia ca acest cositor (made in 2005) NU rezista în lipire la temperaturi scazute (ex. -25grade C) atunci pe rezistenta asta de televizor o asteapta un cositor ,,industrial,, folosit chiar in zilele noastre la fabrica Continental. Ca si amanunt, cu acest tip de cositor (care il foloseste fabrica Continental) am lipit firele la rezistentele ce le-am inlocuit pe ventilatoarele de racire de pe Vectra B 1.7TD... si indiferent de temperatura de afara (ex. -29 grade C) ori de faptul ca lipitura cositorita a stat mult timp sub curent (la Vectra B 1.7TD ventilatoarele de racire motor merg vara din plin, ore intregi) nu au cedat nici pâna azi -dupa 8 ani- lipiturile facute folosind exact acest tip de cositor industrial.
Personal nu am matisat in viata mea vre-o lipitura facuta cu pistol de lipit si cositor, sper doar ca NU va fi cazul la mine cu privire la ce-am facut eu acolo, sub bord. Peste lipituri am folosit si un varnish termo-contractibil de calitate.
Multumesc de atentionare, oricum in perioada urmatoare (toamna/iarna) voi sta cu un ochi pe ce-am facut eu acolo ca sa vad daca reparatia este definitiva, sau mai trebuie imbunatatita in vre-un fel.
- EHotaran
- **
- 152 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- EHotaran
- **
- 152 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
Am vãzut cã la începutul topicului chitul era la 180 lei, acum l am gasit cel mai ieftin pe la 300 si ceva sau 400, oare stie cineva o sursã mai ieftina de unde as putea cumpãra?Am incercat sa l repar, am desfãcut tot, am pus un inel pe tubul de la clapeta, dar nu a ținut, din nou merge in gol si sunt nevoit sa cumpãr un kit nou, merci.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
"Inceputul topicului" fiind totusi acum 11 ani, fireste ca erau alte preturi.
In unele situatii (majoritatea), degeaba elimini efectele (repari ruptura), daca nu elimini si cauza (forta mult prea mare, pentru ca limitarea vine cu intarziere prea mare).
Poate ca daca ai fi aplicat si limitarea curentului prin motoras, imediat dupa repararea cuplajului, ar fi rezistat mult si bine.
Apropo, poti sa blochezi clapeta pe inchis, pana rezolvi intr-un mod mai "ieftin".
In unele situatii (majoritatea), degeaba elimini efectele (repari ruptura), daca nu elimini si cauza (forta mult prea mare, pentru ca limitarea vine cu intarziere prea mare).
Poate ca daca ai fi aplicat si limitarea curentului prin motoras, imediat dupa repararea cuplajului, ar fi rezistat mult si bine.
Apropo, poti sa blochezi clapeta pe inchis, pana rezolvi intr-un mod mai "ieftin".