ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
Buna ziua , am și eu o problema cu consumul de ulei excesiv ...problema e de acum 2 ani , de când am fãcut dpf off a început sã mi se aprindã becul de la ulei cu galben , la început verificam uleiul mereu dar pe joja era corect nivelul.. dar de vreo 2 luni a început sã mãnânce excesiv... Eu prima data am crezut cã.l pierde pt cã am vãzut pe scut când am schimbat electromotorul niste ulei... Însã mi.am dat seama cã nu are cum sa piarda așa de mult totuși s.ar fi vãzut pete ulei și sub mașina ceea ce nu se întâmplã . Consumul de ulei este cam 1l/ 1000km... Exagerat... Asearã mi.a spus un prieten care mergea în spatele meu cã mașina da fum albastru... Dar asta doar in mers.. pe liber pot sa o accelerez la maxim și nu da pic de fum... Întrebarea mea este daca turbina e de vina ?.. mașina trage fara probleme se comporta normal... Întreb cã aș vrea sã recondiționez turbina și problema sa nu fie de la segmenți ... Și sã dau bani degeaba la turbina ...
Se apropie schimbul de ulei... Ma gândeam sã.i bag aditiv .. și sã incerc un ulei mai gros .. momentan folosesc ravenol 5w30, dar de 2 luni de când mãnâncã așa rãu am bãgat de mai multe tipuri 5w 30 , ce am gãsit prin benzinãrii... Pt completare .
Ce ulei mã sfãtuiți sã folosesc ? Mașina are 350k km..
MODEL: Astra h
MOTOR: 1.9 cdti
LOCATIE: București
Se apropie schimbul de ulei... Ma gândeam sã.i bag aditiv .. și sã incerc un ulei mai gros .. momentan folosesc ravenol 5w30, dar de 2 luni de când mãnâncã așa rãu am bãgat de mai multe tipuri 5w 30 , ce am gãsit prin benzinãrii... Pt completare .
Ce ulei mã sfãtuiți sã folosesc ? Mașina are 350k km..
MODEL: Astra h
MOTOR: 1.9 cdti
LOCATIE: București
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Consumul de ulei la turbodiesel are, in general, aceste cauze :
- turbina
- epuratorul de ulei
- motorul
Incepe cu turbina. Demonteaza tubulatura ei ce vine din admisie, iar cu motorul oprit verifica jocul axului. Vezi daca are joc mare, miscand de ax sus-jos si stanga dreapta. Ceva joc trebuie sa existe, ca nu mai e noua si nu trece ulei sub presiune prin ea, insa jocul nu trebuie sa fie mare. In general o turbina ,,dusa,, care are joc mare in ax va atinge ocazional cu paletrele ei in carcasa de aluminiu producand un sunet de frecare caracteristic.
Pentru epurator, verifica daca membrana lui este in stare buna, altfel va lasa sa treaca mult ulei in circuitul de admisie al aerului.
Motorul daca e uzat, atunci ai compresie mica pe unul sau mai multi cilindrii. Fa-i un test de compresie la rece, vezi cat zice in manual ca ar trebui sa ai si apoi compara cu ce ai tu.
Ulei de motor 5w30 cu norma C3 daca ai DPF, altfel 5w40 ar fi o alegere mai buna. Preferabil altceva decat GM, si de marca.
L.E:
Colegul @george_slz ti-a dat un indicator bun pentru cazul in care lagarele turbinei lasa sa treaca ulei pe langa ele, acestea ajungând in intercooler si pe urma apoi le regaseti in furtunul de aer ce iese din intercooler. Daca desfaci furtunul si curge ulei din el, nu e de bine.
Sfatul colegului @ASorinTrifa este pentru cazul in care ajungi la concluzia ca problema te depaseste, sau esti din start o persoana non-tehnica care nu intelegi principiile de functionare ale unui motor termic.
- turbina
- epuratorul de ulei
- motorul
Incepe cu turbina. Demonteaza tubulatura ei ce vine din admisie, iar cu motorul oprit verifica jocul axului. Vezi daca are joc mare, miscand de ax sus-jos si stanga dreapta. Ceva joc trebuie sa existe, ca nu mai e noua si nu trece ulei sub presiune prin ea, insa jocul nu trebuie sa fie mare. In general o turbina ,,dusa,, care are joc mare in ax va atinge ocazional cu paletrele ei in carcasa de aluminiu producand un sunet de frecare caracteristic.
Pentru epurator, verifica daca membrana lui este in stare buna, altfel va lasa sa treaca mult ulei in circuitul de admisie al aerului.
Motorul daca e uzat, atunci ai compresie mica pe unul sau mai multi cilindrii. Fa-i un test de compresie la rece, vezi cat zice in manual ca ar trebui sa ai si apoi compara cu ce ai tu.
Ulei de motor 5w30 cu norma C3 daca ai DPF, altfel 5w40 ar fi o alegere mai buna. Preferabil altceva decat GM, si de marca.
L.E:
Colegul @george_slz ti-a dat un indicator bun pentru cazul in care lagarele turbinei lasa sa treaca ulei pe langa ele, acestea ajungând in intercooler si pe urma apoi le regaseti in furtunul de aer ce iese din intercooler. Daca desfaci furtunul si curge ulei din el, nu e de bine.
Sfatul colegului @ASorinTrifa este pentru cazul in care ajungi la concluzia ca problema te depaseste, sau esti din start o persoana non-tehnica care nu intelegi principiile de functionare ale unui motor termic.
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Consumul de ulei la turbodiesel are, in general, aceste cauze :
- turbina
- epuratorul de ulei
- motorul
Incepe cu turbina. Demonteaza tubulatura ei ce vine din admisie, iar cu motorul oprit verifica jocul axului. Vezi daca are joc mare, miscand de ax sus-jos si stanga dreapta. Ceva joc trebuie sa existe, ca nu mai e noua si nu trece ulei sub presiune prin ea, insa jocul nu trebuie sa fie mare. In general o turbina ,,dusa,, care are joc mare in ax va atinge ocazional cu paletrele ei in carcasa de aluminiu producand un sunet de frecare caracteristic.
Pentru epurator, verifica daca membrana lui este in stare buna, altfel va lasa sa treaca mult ulei in circuitul de admisie al aerului.
Motorul daca e uzat, atunci ai compresie mica pe unul sau mai multi cilindrii. Fa-i un test de compresie la rece, vezi cat zice in manual ca ar trebui sa ai si apoi compara cu ce ai tu.
Ulei de motor 5w30 cu norma C3 daca ai DPF, altfel 5w40 ar fi o alegere mai buna. Preferabil altceva decat GM, si de marca.
L.E:
Colegul @george_slz ti-a dat un indicator bun pentru cazul in care lagarele turbinei lasa sa treaca ulei pe langa ele, acestea ajungând in intercooler si pe urma apoi le regaseti in furtunul de aer ce iese din intercooler. Daca desfaci furtunul si curge ulei din el, nu e de bine.
Sfatul colegului @ASorinTrifa este pentru cazul in care ajungi la concluzia ca problema te depaseste, sau esti din start o persoana non-tehnica care nu intelegi principiile de functionare ale unui motor termic.
- turbina
- epuratorul de ulei
- motorul
Incepe cu turbina. Demonteaza tubulatura ei ce vine din admisie, iar cu motorul oprit verifica jocul axului. Vezi daca are joc mare, miscand de ax sus-jos si stanga dreapta. Ceva joc trebuie sa existe, ca nu mai e noua si nu trece ulei sub presiune prin ea, insa jocul nu trebuie sa fie mare. In general o turbina ,,dusa,, care are joc mare in ax va atinge ocazional cu paletrele ei in carcasa de aluminiu producand un sunet de frecare caracteristic.
Pentru epurator, verifica daca membrana lui este in stare buna, altfel va lasa sa treaca mult ulei in circuitul de admisie al aerului.
Motorul daca e uzat, atunci ai compresie mica pe unul sau mai multi cilindrii. Fa-i un test de compresie la rece, vezi cat zice in manual ca ar trebui sa ai si apoi compara cu ce ai tu.
Ulei de motor 5w30 cu norma C3 daca ai DPF, altfel 5w40 ar fi o alegere mai buna. Preferabil altceva decat GM, si de marca.
L.E:
Colegul @george_slz ti-a dat un indicator bun pentru cazul in care lagarele turbinei lasa sa treaca ulei pe langa ele, acestea ajungând in intercooler si pe urma apoi le regaseti in furtunul de aer ce iese din intercooler. Daca desfaci furtunul si curge ulei din el, nu e de bine.
Sfatul colegului @ASorinTrifa este pentru cazul in care ajungi la concluzia ca problema te depaseste, sau esti din start o persoana non-tehnica care nu intelegi principiile de functionare ale unui motor termic.
Mașina mea a fost lovita , și am avut bara sparta și am observat mult ulei pe intercooler... Presupun cã turbina îl bagã acolo , totuși mi se pare exagerat de mult ulei 1l /100km și nu as crede cã turbina mãnâncã atâta ulei...tind sa cred cã sunt segmenții duși.. mașina are 400k km... Cã sa aflu daca segmenții sunt duși trebuie sa fac test de compresie nu?
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
- MDanielCiuca
- *
- 7 mesaje
- din 15 Sep 2021
- Astra 2004 y20dth
- Teleorman
MDanielCiuca
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2021
- Mesaj Privat
Aceleași probleme le am eu la un Astra H 1.7 cdti 74kw. Dimineata scoate mult fum albastru, din cauza turbosuflantei. Jocul axial nu e dar joc vertical e de jumãtate de cm… concluzie dupa verificarea bujiilor incandescente si a epuratorului e ca turbina e uzata mai ales dupa ce am curatat tot egr si admisia, gãsind ulei care vine din intercooler
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
- Florin20
- **
- 306 mesaje
- din 10 Jan 2017
- Vectra 2008 Z19DT
- Arges
Florin20
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
ADey408 a scris:Am citi pe forum cã sa fac un test , sa scot joja sa vad daca iese abur.. si nu iese nimic.. foarte putin , ulei nu aruncã pe la joja...
Cred cã rãmâne vinovatul turbo... Daca erau segmentii uzati trebuia sã aparã si alte simptome înafara de consum ulei?
Cred cã rãmâne vinovatul turbo... Daca erau segmentii uzati trebuia sã aparã si alte simptome înafara de consum ulei?
Nu stiu sigur, dar mai evident este dacã desfaceti busonul la ulei când motorul este cald, cu motorul oprit, si dacã atunci ies gaze pe acolo e ceva problema cu capacul de plastic. Supapa pt gazele de carter.
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
- Florin20
- **
- 306 mesaje
- din 10 Jan 2017
- Vectra 2008 Z19DT
- Arges
Florin20
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2017
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Fa si un test de compresie, vezi cat iese si compara mai apoi cu cat este minimul admis in manual.
CIne iti ia compresia trebuie sa aiba o reductie care este ca un corp lung de bujie care se infileteaza pe rand in locul fiecarei bujii. Si trebuie sa ai o baterie buna, nu merge cu una care nu prea are viata in ea.
CIne iti ia compresia trebuie sa aiba o reductie care este ca un corp lung de bujie care se infileteaza pe rand in locul fiecarei bujii. Si trebuie sa ai o baterie buna, nu merge cu una care nu prea are viata in ea.
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat