- matti_dragomir
- OP
- 26 mesaje
- din 02 Dec 2019
- Astra 2010 A14NET
- Vrancea
matti_dragomir
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2019
- Mesaj Privat
Salutare,
am un Opel astra J 1.4 Turbo A14NET din 2010, care are cutia de viteze M32 (prima variantã, cea cu multe probleme).
Al luat mașina la 105000 km, probabil reali, iar dupã puțin timp, un zgomot pe care inițial nu l-am luat în seamã s-a accentuat și s-a dovedit cã rulmenții din cutie cedeazã treptat, treptat.
Am ales sã cumpãr o cutie de viteze restauratã și am luat una pe pe un site nemțesc (dar cutia a venit din Polonia).
Noua cutie de viteze restauratã a ținut cam 25000 km, apoi au cedat rulmenții și huruia la fel de tare ca cea pe care am înlocuit-o inițial (am mers în total cu ea cam 40000 km, din care cam 15000 cu huruialã).
Șoc și supãrare, bani aruncați în vânt... am cãutat sã înlocuiesc cutia, am discutat cu service-uri care restaureazã cutii și i-am întrebat și pe cei de la care am cumpãrat cutia inițial (restauratã cu a mea la schimb) dacã au o variantã de cutie mai bunã. Aceștia mi-au rãspuns cã dacã vreau sã cumpãr o altã cutie, pierd garanția de la cutia cumpãratã inițial, cu aproape 2 ani în urmã (garanția era de 2 ani, dar eu nu știam asta pentru cã nu am avut nici o hârtie de la ei).
Am trimis cutia la garanție, au preluat-o gratis deși cutia are peste 40 kg iar service-ul lor e în Polonia. Au verificat cutia, mi-au trimis poze, concluzia a fost cã rulmenții sunt uzați. Mi-au zis în felul urmãtor: nu putem concluziona cã e din vina noastrã, așadar considerãm cã cererea dumneavoastrã este NEFONDATÃ, dar pentru a evita investigații suplimentare care sunt costisitoare, vã oferim ALTÃ CUTIE, GRATIS. Am rãmas șocat, eu așa ceva nu am mai întâlnit, sã concluzioneze cã cererea mea e nefondatã dar sã îmi ofere altã cutie restauratã. Mi-au trimis cutia tot cu transport gratuit. Mai mult, au adãugat și uleiul tot gratis. Acum sper cã noua cutie e ok, din primele semnale cred cã e (cea veche parcã avea un zgomot aproape insesizabil din prima, asta parcã nu are).
Unii restauratori se laudã cã nu au probleme reclamate la cutiile restaurate, cu doi dintre ei am discutat (unul din Romania - Andrei de la Câmpia Turzii, altul din UK).
Pentru cei care nu sunt în temã, cutia de viteze M32 pe care o are opelul meu este o pacoste. Cel puțin cele fãcute pânã în 2012 sunt extrem de proaste, e plin netul de experiențe ale posesorilor de opel, alfa și fiat. Sunt cutii de viteze care au cedat de noi și la 20000 de km.
Recomand firma https://pmgtechnik.com/en e din Germania iar serviciile sunt peste așteptãri.
MODEL: Astra 2010
MOTOR: A14NET
am un Opel astra J 1.4 Turbo A14NET din 2010, care are cutia de viteze M32 (prima variantã, cea cu multe probleme).
Al luat mașina la 105000 km, probabil reali, iar dupã puțin timp, un zgomot pe care inițial nu l-am luat în seamã s-a accentuat și s-a dovedit cã rulmenții din cutie cedeazã treptat, treptat.
Am ales sã cumpãr o cutie de viteze restauratã și am luat una pe pe un site nemțesc (dar cutia a venit din Polonia).
Noua cutie de viteze restauratã a ținut cam 25000 km, apoi au cedat rulmenții și huruia la fel de tare ca cea pe care am înlocuit-o inițial (am mers în total cu ea cam 40000 km, din care cam 15000 cu huruialã).
Șoc și supãrare, bani aruncați în vânt... am cãutat sã înlocuiesc cutia, am discutat cu service-uri care restaureazã cutii și i-am întrebat și pe cei de la care am cumpãrat cutia inițial (restauratã cu a mea la schimb) dacã au o variantã de cutie mai bunã. Aceștia mi-au rãspuns cã dacã vreau sã cumpãr o altã cutie, pierd garanția de la cutia cumpãratã inițial, cu aproape 2 ani în urmã (garanția era de 2 ani, dar eu nu știam asta pentru cã nu am avut nici o hârtie de la ei).
Am trimis cutia la garanție, au preluat-o gratis deși cutia are peste 40 kg iar service-ul lor e în Polonia. Au verificat cutia, mi-au trimis poze, concluzia a fost cã rulmenții sunt uzați. Mi-au zis în felul urmãtor: nu putem concluziona cã e din vina noastrã, așadar considerãm cã cererea dumneavoastrã este NEFONDATÃ, dar pentru a evita investigații suplimentare care sunt costisitoare, vã oferim ALTÃ CUTIE, GRATIS. Am rãmas șocat, eu așa ceva nu am mai întâlnit, sã concluzioneze cã cererea mea e nefondatã dar sã îmi ofere altã cutie restauratã. Mi-au trimis cutia tot cu transport gratuit. Mai mult, au adãugat și uleiul tot gratis. Acum sper cã noua cutie e ok, din primele semnale cred cã e (cea veche parcã avea un zgomot aproape insesizabil din prima, asta parcã nu are).
Unii restauratori se laudã cã nu au probleme reclamate la cutiile restaurate, cu doi dintre ei am discutat (unul din Romania - Andrei de la Câmpia Turzii, altul din UK).
Pentru cei care nu sunt în temã, cutia de viteze M32 pe care o are opelul meu este o pacoste. Cel puțin cele fãcute pânã în 2012 sunt extrem de proaste, e plin netul de experiențe ale posesorilor de opel, alfa și fiat. Sunt cutii de viteze care au cedat de noi și la 20000 de km.
Recomand firma https://pmgtechnik.com/en e din Germania iar serviciile sunt peste așteptãri.
MODEL: Astra 2010
MOTOR: A14NET
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- matti_dragomir
- OP
- 26 mesaje
- din 02 Dec 2019
- Astra 2010 A14NET
- Vrancea
matti_dragomir
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2019
- Mesaj Privat
Pãi pentru a încerca modelul nou de cutie, care este din câte am înțeles aceeași cutie dar cu un capac schimbat, ar fi trebuit sã cumpãr o astfel de cutie. Cei din Germania mi-au dat la schimb cutie cu același capac model vechi, iar Andrei de la Câmpia Turzii mi-ar fi reparat-o pe a mea, deci tot cu capac vechi. Ar mai fi fost varianta sã cumpãr o cutie sh modelul mai nou, cu riscurile aferente (mai exact sã dau 1800-3000 lei pe o cutie sh defectã și sã mai dau apoi aceeași sumã pentru reperarea ei). Oricum, deși am întrebat, nimeni nu mi-a oferit garanția cã se potrivește la mine, deși cred cã e identicã (mai puțin capacul, evident).
Din moment ce nemții mi-au acceptat reparația cutiei vechi gratis, evident cã nu am mai cumpãrat alta...poate pe viitor
Din moment ce nemții mi-au acceptat reparația cutiei vechi gratis, evident cã nu am mai cumpãrat alta...poate pe viitor
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,060 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- matti_dragomir
- OP
- 26 mesaje
- din 02 Dec 2019
- Astra 2010 A14NET
- Vrancea
matti_dragomir
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2019
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
ney a scris:Deci nu poti schimba numai capacul
E total alta cutie dar cred ca se potriveste integral
E total alta cutie dar cred ca se potriveste integral
Din poze, pare cã doar capacul e cel reproiectat/îmbunãtãțit, a.î. sã primeascã rulmenți mai mari, a cãror ungere a fost și ea îmbunãtãțitã. Are și logicã, fiind soluția cea mai rapidã și eficientã de recuperare a cutiei de viteze cu minimum de efort și cheltuialã, la maximum de eficiențã.