cyrcus
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2016
- Mesaj Privat
Salut .. am cautat aceasta problema si nu am mai gasit una asemanatoare.. am inlocuit becurile in bord cu led iar cel din dreapta care lumineaza ceasul rezervorului nu se aprinde .. am inlocut becurile din bord la 4 masini au functionat toate.. aceasta masina cand am luato mergea doar becul din mijloc .. bun.. am cumparat niste smd b8.5d le-am pus .. merg toate inafara de cel din dreapta ... Lam intors la 180° pentru polaritate .. tot nu merge .. lam inlocuit cu altul care mergea .. tot nu merge .. acel soclu nu functioneaza.. stie cineva din ce cauza ? Ce as putea sa verific? Sau pot face bypass de la un alt soclu ? Sau pot face o alta modificare pentru a lumina si acea parte de bord ?
Nu bagati in seama vopsea ceasurilor .. am vrut sa incerc ceva .. o sa schimb plansa ceasurilor..
MODEL: Astra 2003
MOTOR: Z22SE
Nu bagati in seama vopsea ceasurilor .. am vrut sa incerc ceva .. o sa schimb plansa ceasurilor..
MODEL: Astra 2003
MOTOR: Z22SE
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Din schema, par ca toate 3 becurile sunt in paralel, deci, teoretic toate 3 acele socluri trebuie sa furnizeze tensiune in acelasi timp.
Din amintiri, eu retin ca sunt folosite niste treceri suprapuse si poate una din acele treceri a oxidat sau a cedat mecanic.
Sau poate tu, fortand panaramele alea de LED, ai reusit cumva sa exfoliezi partea de cupru care asigura contactul electric.
Pe scurt, demontezi instrumentele, masori cu un aparat de masura care dintre placutele de cupru nu "suna" (nu ajunge) cu celelalte socluri si urmaresti traseul si il refaci unde este intrerupt sau mai neortodox, tragi fir.
Din amintiri, eu retin ca sunt folosite niste treceri suprapuse si poate una din acele treceri a oxidat sau a cedat mecanic.
Sau poate tu, fortand panaramele alea de LED, ai reusit cumva sa exfoliezi partea de cupru care asigura contactul electric.
Pe scurt, demontezi instrumentele, masori cu un aparat de masura care dintre placutele de cupru nu "suna" (nu ajunge) cu celelalte socluri si urmaresti traseul si il refaci unde este intrerupt sau mai neortodox, tragi fir.
cyrcus
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2016
- Mesaj Privat
cyrcus
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2016
- Mesaj Privat
Am revenit cu o alta problema .. am verificat placa care nu are nici o problema am verificat becurile si sunt bune ..
Chestia este alta .. acum se aprind becurile .. dar nu se mai aprind martorii cand pun contactul .. si nici acel display pe care arata km .. merg doar martorii de semnalizari si faza lunga ...
Circuitele pentru becuri le-am testat cu un incarcator de 12v ...
Ce as putea face ?
Chestia este alta .. acum se aprind becurile .. dar nu se mai aprind martorii cand pun contactul .. si nici acel display pe care arata km .. merg doar martorii de semnalizari si faza lunga ...
Circuitele pentru becuri le-am testat cu un incarcator de 12v ...
Ce as putea face ?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Sa intelegem ca acel bec s-a reparat de la sine?
Mare grija la conectarea mufei pe instrumente, sistemul acela de retentie este cu dichis si poate sa nu lase mufa sa se conecteze complet.
Pe acolo nu te joci cu tensiuni aplicate aiurea si mai ales nu cu adaptoare la care nu stii cat de buna este separarea galvanica.
Sincer, nu stiu sa raspund, pentru ca nu stiu exact ceea ce ai facut pe acolo, nu stiu unde anume ai aplicat tensiunea, cu ce polaritate, pe unde ai pus mana pe circuit cat timp ai avut acel adaptor conectat la circuit si la priza.
Mare grija la conectarea mufei pe instrumente, sistemul acela de retentie este cu dichis si poate sa nu lase mufa sa se conecteze complet.
Pe acolo nu te joci cu tensiuni aplicate aiurea si mai ales nu cu adaptoare la care nu stii cat de buna este separarea galvanica.
Sincer, nu stiu sa raspund, pentru ca nu stiu exact ceea ce ai facut pe acolo, nu stiu unde anume ai aplicat tensiunea, cu ce polaritate, pe unde ai pus mana pe circuit cat timp ai avut acel adaptor conectat la circuit si la priza.
cyrcus
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2016
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsul rapid .
Deci pentru inceput am urmarit traseele becurilor sa vad daca sunt conectate intre ele .. apoi cu firele adaptorului am atins doar + de la 1 bec cu - de la alt bec o fractiune de secunda doar pentru a vedea daca aprinde becul astfel deducand ca acel traseu are continuitate si nu este intrerup .. verificand astfel fiecare circuit dintre becuri .. fara a atinge alt ceva .. doar ca la un moment dat circuitele trec prin niste tranzistori sau ce or fi acele piese .. este posibil sa fi ars vreunul ? Si daca nu mai functioneaza acest bord .. se poate lua un altul de la dezmembrari si inlocui ? Trebuie adaptat sau modificat ceva pentru alt bord ?
Deci pentru inceput am urmarit traseele becurilor sa vad daca sunt conectate intre ele .. apoi cu firele adaptorului am atins doar + de la 1 bec cu - de la alt bec o fractiune de secunda doar pentru a vedea daca aprinde becul astfel deducand ca acel traseu are continuitate si nu este intrerup .. verificand astfel fiecare circuit dintre becuri .. fara a atinge alt ceva .. doar ca la un moment dat circuitele trec prin niste tranzistori sau ce or fi acele piese .. este posibil sa fi ars vreunul ? Si daca nu mai functioneaza acest bord .. se poate lua un altul de la dezmembrari si inlocui ? Trebuie adaptat sau modificat ceva pentru alt bord ?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Total de acord, dar cu doua adaugiri.
1. Daca masina este pe benzina (parca vad un 7000RPM), ceasurile sa fie de pe o masina tot pe benzina, altfel turometrul va fi pe aratura.
2. Pentru modificare km cu OpCom, noile instrumente sa fie tot VDO.
As zice sa mai incerci conectarea pe masina, cu ceva mai mare atentie, poate este totusi din acea mufa de conectare.
1. Daca masina este pe benzina (parca vad un 7000RPM), ceasurile sa fie de pe o masina tot pe benzina, altfel turometrul va fi pe aratura.
2. Pentru modificare km cu OpCom, noile instrumente sa fie tot VDO.
As zice sa mai incerci conectarea pe masina, cu ceva mai mare atentie, poate este totusi din acea mufa de conectare.
cyrcus
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2016
- Mesaj Privat
O sa dau intrumentele jos si o sa mai verific zilele astea si mufa .. iar daca o sa schimb cu totul o sa iau instrumentele de pe masina identica .. pentru ca am 7000rpm si 250 km/h acelea cu font alb .. stiu ca nu merge alt ceva pentru ca am vrut un rgb wifi dar nu am gasit decat pana la 220km/h va multumesc .. o seara frumoasa in continuare
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
cyrcus
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2016
- Mesaj Privat
Salut , am revenit .. nu am reusit sa recuperez bordul .. am cumparat altul care are 3 mii de km mai mult decat avea al meu .. este vreo problema daca il las asa si nu ii dau aia 3000 km inapoi ? Si intre timp iam pus plasma si ace rosii comandate pentru masina .. nu sunt de la alt model .. problema este ca nu disperseaza lumina prin ace .. se lumineaza doar la baza acelor dar limba acelor nu , lumina venind de la cele 3 becuri standard ... Ce as putea face ca sa le lumineze pentru ca nu prea se vad noaptea .. si inca o problema este ca bordul nou aprinde display-ul cu nr km .. se distinge numarul km dintr-un anumit unghi dar nu il aprinde .. invartit becul la 180° am probat becul de la bordul vechi .. cel cu soclu alb .. am probat bec standard cu soclul portocaliu , am probat bec smd alb si bec smd albastru .. nu il aprinde nici unul .. sa trag fire de la alt bec nu prea merge pentru ca acela are aprinderea pe contact nu pe blocul de lumini .. de unde as putea sa ii dau curent ?
cyrcus
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2016
- Mesaj Privat