- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
Pe scurt: am chemat neobat.ro sa imi schimbe bateria : Pactor de 60A.
A masurat tensiunea bateriei:
fara consumatori 12,24
cu consumatori 12,10
Mi-a zis ca e mica trebuie sa fac o verificare a alternatorului.
Am fost la Radacini pe Blvd Timisoara.
Pe hartie scrie asa :
TENSIUNE INCARCARE = 13,02V LA RELANTI, SI 13,40V LA 2000rpm (NOK)
TEST BATERIE AFTERMARKET = OK !
CONSUM IN GOL = 0,006A (OK)
PE TEST BATERIE : TENS BATERIE RECOMANDATA 540A (MASURATA 624A) ?
POSIBILA NECESARA INLOCUIRE ALTERNATOR?!
(asta cu TENS BATERIE care se masoara in Amperi m-a bulversat, sau nu pricep eu ceva)
Verdictul verificarii in cuvinte, cat am tinut eu minte, este:
"la verificarea bateriei ea se incarca mai mult decit ii trebuie,
dar la verificarea alternatorului asta incarca mai putin.
Alternatorul nu incarca optim, trebuia sa scoata in jur de 14V, dar culmea bateria primeste mai mult curent.
Nu isi explica cum / de ce, eletricianul nu a mai intalnit situatia asta.
Au spus sa merg cu ea asa sa vad, sa urmaresc.... "
probabil flicarit de lumini cum am mai citit pe aici ca au avut unii.
La intrebarea mea cat e un alternator aftermarket, mi-au zis ca pe partea de electrica nu mai folosesc aftermarket (noile dispozitii),
unul opel cu tot cu manopera e 3000 ron (la dracu).
Am vazut la Timas alternator aftermarket 800ron.
Sa ma duc sa-l inlocuiesc direct, sau sa mai astept sa vad cum se comporta, ce sa vad nu pricep
Nelinistea mea e sa nu se opreasca masinuta pe undeva, taman cand nu ma astept.
MODEL: Corsa 2008
MOTOR: Z13DTH
A masurat tensiunea bateriei:
fara consumatori 12,24
cu consumatori 12,10
Mi-a zis ca e mica trebuie sa fac o verificare a alternatorului.
Am fost la Radacini pe Blvd Timisoara.
Pe hartie scrie asa :
TENSIUNE INCARCARE = 13,02V LA RELANTI, SI 13,40V LA 2000rpm (NOK)
TEST BATERIE AFTERMARKET = OK !
CONSUM IN GOL = 0,006A (OK)
PE TEST BATERIE : TENS BATERIE RECOMANDATA 540A (MASURATA 624A) ?
POSIBILA NECESARA INLOCUIRE ALTERNATOR?!
(asta cu TENS BATERIE care se masoara in Amperi m-a bulversat, sau nu pricep eu ceva)
Verdictul verificarii in cuvinte, cat am tinut eu minte, este:
"la verificarea bateriei ea se incarca mai mult decit ii trebuie,
dar la verificarea alternatorului asta incarca mai putin.
Alternatorul nu incarca optim, trebuia sa scoata in jur de 14V, dar culmea bateria primeste mai mult curent.
Nu isi explica cum / de ce, eletricianul nu a mai intalnit situatia asta.
Au spus sa merg cu ea asa sa vad, sa urmaresc.... "
probabil flicarit de lumini cum am mai citit pe aici ca au avut unii.
La intrebarea mea cat e un alternator aftermarket, mi-au zis ca pe partea de electrica nu mai folosesc aftermarket (noile dispozitii),
unul opel cu tot cu manopera e 3000 ron (la dracu).
Am vazut la Timas alternator aftermarket 800ron.
Sa ma duc sa-l inlocuiesc direct, sau sa mai astept sa vad cum se comporta, ce sa vad nu pricep
Nelinistea mea e sa nu se opreasca masinuta pe undeva, taman cand nu ma astept.
MODEL: Corsa 2008
MOTOR: Z13DTH
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
In primul rand, eu nu inteleg care a fost problema initiala, de ce ai vrut sa schimbi bateria?
Apoi, acele tensiuni de 12.24V(fara consumatori)si 12.10V(cu consumatori), au fost masurate cu motorul pornit sau oprit, daca pornit, cam la cat timp dupa pornire?
Foarte tare treaba cu tensiunea masurata in Amper, dar eu pun treaba aceea, pe seama unui meniu in limba romana, tradus de vreun chinez (se intampla des, de asta detest meniurile in limba romana la ... orice).
Oricum, acele valori nu prea au relevanta (540A si 624A), ele fiind masuratori efectuate in perioade de timp extrem de mici si care ne pot furniza date corecte despre un sistem in mintile lui, nu despre un sistem cu anomalii. In cazul tau, trebuia sa fie aplicate metodele de "scoala veche".
Singurul lucru la care ma pot gandi acum si din cauza caruia "bateria primeste mai mult curent" dar "alternatorul nu incarca suficient", ar fi un element din baterie cu defect (poate chiar in scurt).
Astfel, rezistenta interna a bateriei scade foarte mult, curentul absorbit creste proportional (cu scaderea rezistentei interne), alternatorul nu poate furniza curentul solicitat si deci, tensiunea de incarcare ramane mica.
In aceasta situatie, la o masurare a tensiunii pe baterie dupa cateva ore de stationare, ar trebui sa gasim o tensiune in jur de 11V.
Apoi, acele tensiuni de 12.24V(fara consumatori)si 12.10V(cu consumatori), au fost masurate cu motorul pornit sau oprit, daca pornit, cam la cat timp dupa pornire?
Foarte tare treaba cu tensiunea masurata in Amper, dar eu pun treaba aceea, pe seama unui meniu in limba romana, tradus de vreun chinez (se intampla des, de asta detest meniurile in limba romana la ... orice).
Oricum, acele valori nu prea au relevanta (540A si 624A), ele fiind masuratori efectuate in perioade de timp extrem de mici si care ne pot furniza date corecte despre un sistem in mintile lui, nu despre un sistem cu anomalii. In cazul tau, trebuia sa fie aplicate metodele de "scoala veche".
Singurul lucru la care ma pot gandi acum si din cauza caruia "bateria primeste mai mult curent" dar "alternatorul nu incarca suficient", ar fi un element din baterie cu defect (poate chiar in scurt).
Astfel, rezistenta interna a bateriei scade foarte mult, curentul absorbit creste proportional (cu scaderea rezistentei interne), alternatorul nu poate furniza curentul solicitat si deci, tensiunea de incarcare ramane mica.
In aceasta situatie, la o masurare a tensiunii pe baterie dupa cateva ore de stationare, ar trebui sa gasim o tensiune in jur de 11V.
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Parerea mea este sa mergi la reprezentante doar cu masini in garantie, Radacini mi se pare un service slab. Mergi la un service specializat pe electrica auto pentru o verificare a incarcarii, de ex la Uncas Nicu.
Si tot ca parere incearca sa repari alternatorul original daca e defect. In multe situatii cel aftermarket este mult mai putin fiabil.
Si tot ca parere incearca sa repari alternatorul original daca e defect. In multe situatii cel aftermarket este mult mai putin fiabil.
- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
"In primul rand, eu nu inteleg care a fost problema initiala, de ce ai vrut sa schimbi bateria?
Apoi, acele tensiuni de 12.24V(fara consumatori)si 12.10V(cu consumatori), au fost masurate cu motorul pornit sau oprit, daca pornit, cam la cat timp dupa pornire? "
- a murit bateria, Rombat, care o aveam pe masina, dadeam la cheie, se aprindea scurt bordul, in 2 secunde se stingea. Neobat are serviciul asta daca cumperi bateria de la ei, vin si iti schimba ei bateria, la locatia unde esti. Foarte convenabil.
Apoi fac un test al tensiunii la baterie cu motorul pornit, fara consumatori si cu consumatori, pe baza caruia iti da garantia.
- testul de tensiune al bateriei il face cu motorul pornit, cred ca a stat pornit vreo 1-2 minute ,
fara consumatori, motor la relanti, nimic pornit
cu consumatori, motor tot la relanti, radioul, avariile, si faza mare pornite (si aer conditionat daca este/merge)
Nu stiam de Uncas Nicu, am sunat, au deschis si Sambata pana la 14, ma duc Sambata asta. Ce zic ei ca e aia fac.
Oricum la Radacini Timisoara am apreciat ca nu s-au grabit la concluzii sa zica alternatorul e de vina, trebuie schimbat
Apoi, acele tensiuni de 12.24V(fara consumatori)si 12.10V(cu consumatori), au fost masurate cu motorul pornit sau oprit, daca pornit, cam la cat timp dupa pornire? "
- a murit bateria, Rombat, care o aveam pe masina, dadeam la cheie, se aprindea scurt bordul, in 2 secunde se stingea. Neobat are serviciul asta daca cumperi bateria de la ei, vin si iti schimba ei bateria, la locatia unde esti. Foarte convenabil.
Apoi fac un test al tensiunii la baterie cu motorul pornit, fara consumatori si cu consumatori, pe baza caruia iti da garantia.
- testul de tensiune al bateriei il face cu motorul pornit, cred ca a stat pornit vreo 1-2 minute ,
fara consumatori, motor la relanti, nimic pornit
cu consumatori, motor tot la relanti, radioul, avariile, si faza mare pornite (si aer conditionat daca este/merge)
Nu stiam de Uncas Nicu, am sunat, au deschis si Sambata pana la 14, ma duc Sambata asta. Ce zic ei ca e aia fac.
Oricum la Radacini Timisoara am apreciat ca nu s-au grabit la concluzii sa zica alternatorul e de vina, trebuie schimbat
- razvan
- OP
- 108 mesaje
- din 04 Jan 2005
- Corsa 2008 Z13DTH
- Bucuresti
razvan
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2005
- Mesaj Privat
am fost la Uncas nicu :
-au refacut o asertizare a cablului care venea la baterie, tensiunea care ajungea la bornele bateriei era cu vreo 0,7V mai mica decat tensiunea pe cablurile care veneau la baterie
- au scos alternatorul si testat pe banc, reparatia ar fi costat ~800 ron (sudat ceva la carcasa, schimbat niste electronice si inca ceva nu mai tin minte)
Am ales un alternator nou aftermarket la 1000 ron.
Acum la bornele bateriei am 14,5V cu motorul la relanti.
Acum parca si motorul merge mai bine, nu mai duduie ca inainte
-au refacut o asertizare a cablului care venea la baterie, tensiunea care ajungea la bornele bateriei era cu vreo 0,7V mai mica decat tensiunea pe cablurile care veneau la baterie
- au scos alternatorul si testat pe banc, reparatia ar fi costat ~800 ron (sudat ceva la carcasa, schimbat niste electronice si inca ceva nu mai tin minte)
Am ales un alternator nou aftermarket la 1000 ron.
Acum la bornele bateriei am 14,5V cu motorul la relanti.
Acum parca si motorul merge mai bine, nu mai duduie ca inainte
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
dupa testul facut la Radacini era clar ca alternatorul nu incarca. Acel curent de 624A era curent de start si era ok dar tensiunea unei baterii nu trebuie sa scada sub 12.5V iar incarcarea sa scada sub 13.8V iar la Insignia ajunge si la 15V functie de cat de incarcata este bateria si ce consumatori sunt.