- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ce e dincolo de capac, ca nu se vede in poza ?
La Z17DTL/Z17DTH e un ansamblu de pinioane.
L.E:
Dupa cum se vede in poza , axele astea cu came din motorul de ISUZU 1.7 EURO5 sunt ,,culmea economiei de material,, având camele alea rahitice (sunt mai groase spre cioc si mai subtiri in partea din spate a camei).
La Z17DTL/Z17DTH e un ansamblu de pinioane.
L.E:
Dupa cum se vede in poza , axele astea cu came din motorul de ISUZU 1.7 EURO5 sunt ,,culmea economiei de material,, având camele alea rahitice (sunt mai groase spre cioc si mai subtiri in partea din spate a camei).
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ca sa nu muncesti de mai multe ori dupa ce ai scos axele cu came tachetii trebuie sa se ridice la acelasi nivel,daca este vreo unul mai jos este supapa indoita ,ca sa fii totusi sigur fara axe camerele de ardere trebuie sa fie etanse dureaza 10 min cu un pistol de umflat roti o sursa de aer comprimat 8-10 bar si o valva fara ventil in el sufli pe rand prin gaurile injectoarelor ca oricum sunt demontate.Trebuie ca manometrul pistolului sa arate pentru scurt timp presiunea pe care o are linia de aer comprimat ,daca ai presiuni aproape egale supapele au scapat (ma indoiesc de asta) daca sunt indoite vei auzi cum sufla in admisie sau in evacuare in functie de care e avariata.Toata treaba dureaza de obicei 10 min. sa fii sigur ca nu mai dai iar jos totul sa demontezi chiulasa...eu asa fac sa evit munca inutila.
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Techetii asa par toti la acelasi nivel ( cel putin cei de pe ecavuare , i.am apasat si revin yoti la fel) , ma mai uit maine la cei de pe admisie ca nu am dat de tot jos axul cu came de pe admisie
Buna ideea cu valva o sa fac maine testul
Multumesc pentru sfat.
Am mai vorbit cu doua persoane care au patit asa cu axele si au scapat supapele.
Buna ideea cu valva o sa fac maine testul
Multumesc pentru sfat.
Am mai vorbit cu doua persoane care au patit asa cu axele si au scapat supapele.
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca inginerii de la ISUZU au gasit posibilitatea de a construi axele cu camele de asa natura încat sa se decaleze doar camele care angreneaza supapele lovite de piston, ori eventual sa se decaleze întreaga axa cu came ,,direct din angrenaj,, la momentul când apare un blocaj în lantul cinematic (si vreun piston inevitabil loveste în supape)... atunci as putea spune ca motorul asta de ISUZU chiar a ajuns la maximul posibil al dezvoltarii sale (dupa 25ani de la prima versiune a sa). Personal nu cred sa fie asa... însa nici nu exclud posibilitatea, asadar abia astept sa vad care e urmarea situatiei.
Stima.
Stima.
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Am facut si proba cu aerul comprimat.
Bag presiune cat pot tine ( ca sare valva , nu o pot tine , ma dor si degetele) in jur de 5 6 bari ramene presiune pentru surt timp la fiecare piston.( bineinteles presiunea scade destul de repede, acum nu stiu cat trebuie sa ramana)
Dar eu zic ca odata ce se formeaza o presiune de 5 , 6 bari e ok., daca ar scapa pe langa supape eu zic ca nici macar 2 bari nu ai avea cum sa faci presiune.
Bag presiune cat pot tine ( ca sare valva , nu o pot tine , ma dor si degetele) in jur de 5 6 bari ramene presiune pentru surt timp la fiecare piston.( bineinteles presiunea scade destul de repede, acum nu stiu cat trebuie sa ramana)
Dar eu zic ca odata ce se formeaza o presiune de 5 , 6 bari e ok., daca ar scapa pe langa supape eu zic ca nici macar 2 bari nu ai avea cum sa faci presiune.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
1.Verifica penele (splinturi) la arbore + sus la came .
2.Pune-o la punct si vezi daca se invarte la mana.
3. Daca nu se invarte da jos capac tacheti si verifica axele pe capete la pinioane sa fie la semne
4.Nu sunt la semne... le pui LA SEMN .Adica scoti pinioanele si le pui la punct. Modelul asta de motor are axele TURNATE nu se defazeaza din cama , daca erau ambutisate cum este pe la Renault si multe alte marci intr-adevar cama se poate defaza individual dar in cazul de fata a plecat din pinion ...deci sunt turnate.
5.Verifici supapele adica scoti tachetul (paharul uita-te pe el sus sa nu aiba o linie ala fiind semn ca acolo a lovit cama ... ) si vezi sa fie in linie supapele ( in mare ca exact n-ai cum ) apesi pe fiecare in parte si vezi cum culiseaza adica agata sau nu pe ghid/scaun
6.Poti sa bagi aer in cilindri la fel... in mare daca tine presiunea.
7 Montezi la loc , scoti blocantul de la axa cu came . si dai cheie.
Depinde foarte mult de noroc... dar daca supapele culiseaza normal la verificare si tine ceva aer la test nu are de ce sa nu porneasca , ca acum o sa fie ceva "zgomote" rapait la accelerare sau alte asemenea este o cu totul alta chestie...supapa intre coada si " palarie" are un unghi .. e ala trebuie sa fie ok daca nu e schimbi jumatate din motor si tot nu stii ce are.
P.S. Daca tot ai demontat atat trebuia data si chiuloasa jos si verificata, adica vrei sa o termini mai repede dar sa nu dureze dublu .... ( adica inca o demontare).
P.S 2 Schimba garniturile mai ales intre chiuloasa si axe ... la capac vezi ca sunt niste orificiide ulei ... in caz ca folosesti mastic sa nu le astupi. Adica sa nu faci economie unde nu trebuie...
2.Pune-o la punct si vezi daca se invarte la mana.
3. Daca nu se invarte da jos capac tacheti si verifica axele pe capete la pinioane sa fie la semne
4.Nu sunt la semne... le pui LA SEMN .Adica scoti pinioanele si le pui la punct. Modelul asta de motor are axele TURNATE nu se defazeaza din cama , daca erau ambutisate cum este pe la Renault si multe alte marci intr-adevar cama se poate defaza individual dar in cazul de fata a plecat din pinion ...deci sunt turnate.
5.Verifici supapele adica scoti tachetul (paharul uita-te pe el sus sa nu aiba o linie ala fiind semn ca acolo a lovit cama ... ) si vezi sa fie in linie supapele ( in mare ca exact n-ai cum ) apesi pe fiecare in parte si vezi cum culiseaza adica agata sau nu pe ghid/scaun
6.Poti sa bagi aer in cilindri la fel... in mare daca tine presiunea.
7 Montezi la loc , scoti blocantul de la axa cu came . si dai cheie.
Depinde foarte mult de noroc... dar daca supapele culiseaza normal la verificare si tine ceva aer la test nu are de ce sa nu porneasca , ca acum o sa fie ceva "zgomote" rapait la accelerare sau alte asemenea este o cu totul alta chestie...supapa intre coada si " palarie" are un unghi .. e ala trebuie sa fie ok daca nu e schimbi jumatate din motor si tot nu stii ce are.
P.S. Daca tot ai demontat atat trebuia data si chiuloasa jos si verificata, adica vrei sa o termini mai repede dar sa nu dureze dublu .... ( adica inca o demontare).
P.S 2 Schimba garniturile mai ales intre chiuloasa si axe ... la capac vezi ca sunt niste orificiide ulei ... in caz ca folosesti mastic sa nu le astupi. Adica sa nu faci economie unde nu trebuie...
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Cam tot ce ai enumarat am verificat ( pare totul ok) , axele ei nu veneau exact la semne( semnele de la axe) in schimb puteam sa o trag la semn la distributie. Asa ca astazi montez alte axe cu came. Da axele se defazeaza din pinion nu din cama.
Inca o intrebare.
Pot decali saibele de foc si sa le montez ?
Ce ziceti tin?
Incerc asa fara sa mai dau chiuloasa jos poate am scapat....nu pare nimic suspect , toate supapele revin la nivel , aer comprimat tin.
Inca o intrebare.
Pot decali saibele de foc si sa le montez ?
Ce ziceti tin?
Incerc asa fara sa mai dau chiuloasa jos poate am scapat....nu pare nimic suspect , toate supapele revin la nivel , aer comprimat tin.
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Nu sunt alea semnele...semnele astea sunt de la 1.7 dth sau dtl(care au fost puse pe h)
La astra j 1.7 dtr dtj sunt pe ax tocmai ca daca ar fi pe pinion si se decaleaza axa nu vei sti.....asa ca sunt puse pe pinion
Presupun ca la dth nu se decaleaza axa din pinion odata ce au semnele pe pinion.
Am gasit saibe astazi 8 lei ( sunt patrate doar la exterior nush cum sa explic...unde calca injectorul tot rotunde sunt)
Uite o poza cu axele puse la semn ...care trebuie sa-mi vina
La astra j 1.7 dtr dtj sunt pe ax tocmai ca daca ar fi pe pinion si se decaleaza axa nu vei sti.....asa ca sunt puse pe pinion
Presupun ca la dth nu se decaleaza axa din pinion odata ce au semnele pe pinion.
Am gasit saibe astazi 8 lei ( sunt patrate doar la exterior nush cum sa explic...unde calca injectorul tot rotunde sunt)
Uite o poza cu axele puse la semn ...care trebuie sa-mi vina
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Deci nu ai fost atent la toata discutia:
1-daca duci semn la arbore in pozitia opusa ai pistonul 2 si 3 sus ( deci nu sunt la aceeasi inaltime deci nu poti invarti de axe) asta ca daca citesc si altii sa nu.i duci in eroare
2- nu o puteam pune la semn pentru ca am si explicat , daca te uiti la poza, axa de pe evacuare era decalata si atunci apasa putin supapele de pe evacuare de la pistonul 4
Am mai intampinat ceva probleme la montaj:
1-un prezon de la o brida de pe.mijloc era filetul slabit a trebuit sa maresc filetul de la m8 la m10 si am facut alt prezon la strung ( cred ca unde a lovit supapa sa slabit filetul)
-2 axele care le-am cumparat nu erau 100% pe semne ( gen un milimetru decalat) acum nu stiu daca toate sunt la fel sau nu
Sigur am sa revin cu detalii dupa ceva km
1-daca duci semn la arbore in pozitia opusa ai pistonul 2 si 3 sus ( deci nu sunt la aceeasi inaltime deci nu poti invarti de axe) asta ca daca citesc si altii sa nu.i duci in eroare
2- nu o puteam pune la semn pentru ca am si explicat , daca te uiti la poza, axa de pe evacuare era decalata si atunci apasa putin supapele de pe evacuare de la pistonul 4
Am mai intampinat ceva probleme la montaj:
1-un prezon de la o brida de pe.mijloc era filetul slabit a trebuit sa maresc filetul de la m8 la m10 si am facut alt prezon la strung ( cred ca unde a lovit supapa sa slabit filetul)
-2 axele care le-am cumparat nu erau 100% pe semne ( gen un milimetru decalat) acum nu stiu daca toate sunt la fel sau nu
Sigur am sa revin cu detalii dupa ceva km
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat