ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Salutari.
A mai patit cineva inafara de ( prostul de mine) ?
Am vrut sa schimb distributia toate bune si frumoase si am uitat surubul de m6 ( blocatorul de pe axa cu came) si am dat la automat.
Intrebarea mea exista sanse sa fi scapat fara sa fi indoit vreo supapa?
Am inteles ca ar fi un reglaj la axele cu came ( un fel de regulator pt asa ceva)
Acum daca vreau sa o pun la punct nu pot decat decalata cu un dinte de la axa cu came.
Va rog scuzati aceasta postare daca va deranjeaza nu pot sa cred cum am uitat acel surub , doar nu o distributie am schimbat.....dar o secunda de neatentie costa.
MODEL: Astra 2012
MOTOR: A17DTR
A mai patit cineva inafara de ( prostul de mine) ?
Am vrut sa schimb distributia toate bune si frumoase si am uitat surubul de m6 ( blocatorul de pe axa cu came) si am dat la automat.
Intrebarea mea exista sanse sa fi scapat fara sa fi indoit vreo supapa?
Am inteles ca ar fi un reglaj la axele cu came ( un fel de regulator pt asa ceva)
Acum daca vreau sa o pun la punct nu pot decat decalata cu un dinte de la axa cu came.
Va rog scuzati aceasta postare daca va deranjeaza nu pot sa cred cum am uitat acel surub , doar nu o distributie am schimbat.....dar o secunda de neatentie costa.
MODEL: Astra 2012
MOTOR: A17DTR
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Sa intelegem ca ai gasit decalata mult distributia?
Motorul s-a blocat sau s-a invartit cat timp ai dat la demaror?
Cum adica nu poti sa o pui la punct, decat cu un dinte decalat, ce anume se intampla exact acolo?
Din pacate si la aceste motoare, pistoanele ajung in zona de deplasare a supapelor, deci daca nu sunt sincronizate axele, cel putin supape strambe.
Motorul s-a blocat sau s-a invartit cat timp ai dat la demaror?
Cum adica nu poti sa o pui la punct, decat cu un dinte decalat, ce anume se intampla exact acolo?
Din pacate si la aceste motoare, pistoanele ajung in zona de deplasare a supapelor, deci daca nu sunt sincronizate axele, cel putin supape strambe.
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Da sa decalat.
Nu cred ca sa bloat am dat f putin
Nu pot pune la punct : deci daca pun fulia de la arbore pe semn cand vreau sa pun axa cu came la gaura se blocheaza fix in dreptul gaurii de( blocaj), daca pun intai axa la semn ( o blochez) cand invart de arbore se blocheaza fix cand trebuie sa ajunga la semn.
Nu cred ca sa bloat am dat f putin
Nu pot pune la punct : deci daca pun fulia de la arbore pe semn cand vreau sa pun axa cu came la gaura se blocheaza fix in dreptul gaurii de( blocaj), daca pun intai axa la semn ( o blochez) cand invart de arbore se blocheaza fix cand trebuie sa ajunga la semn.
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Poate gresesc eu, dar eu as arunca un ochi la pana pinionului de pe arborele cotit.
Cat timp Axele au stat pe loc si arborele s-a invartit, clar o sa ai ceva supape strambe, presupun ca doua perechi.
Insa treaba cu blocatul, provine dintr-o desincronizare si presupun ca elementul cel mai slab a fost in zona acelei pene.
Cat timp Axele au stat pe loc si arborele s-a invartit, clar o sa ai ceva supape strambe, presupun ca doua perechi.
Insa treaba cu blocatul, provine dintr-o desincronizare si presupun ca elementul cel mai slab a fost in zona acelei pene.
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca axele au stat pe loc si arborele s-a invartit (cu sau fara pinionul arborelui), pistoanele si-au facut cursa/curse complete, deci trebuie sa ai mult noroc.
Incepe prin a vedea de ce anume blocheaza motorul (eu am presupus pana de la arbore), rezolva acea problema si apoi mergi mai departe.
De criticat, te pot/putem critica, asa este, in mod normal ai sarit cateva etape (cel putin verificarea inlaturarii blocatoarelor si invartirea motorului la mana doua ture complete de arbore, pana motorul reajunge pe semne), insa aceasta critica nici nu rezolva problema si nici nu ajuta cu nimic. Si acum, pe bune, cred ca toata lumea greseste, ideea este sa nu devina o obisnuinta.
Edit:
Editez ca sa nu fac prea mult spam.
Nici nu trebuie sa te iei neaparat dupa ce spun eu, nu sunt mecanic, nu ma ocup cu asa ceva, nu traiesc din asa ceva.
Dar, am avut ocazia sa vad destule, sa studiez destule si dupa toate acestea, logica mea, ma face sa spun ceea ce am scris mai sus.
Sigur sunt colegi mult mai experimentati care cunosc fenomenul mai in profunzime si care poate iti vor dezvalui si alte posibilitati.
Ultima modificare făcută de sebage la Vin 01 Oct, 2021 2:00 pm
Incepe prin a vedea de ce anume blocheaza motorul (eu am presupus pana de la arbore), rezolva acea problema si apoi mergi mai departe.
De criticat, te pot/putem critica, asa este, in mod normal ai sarit cateva etape (cel putin verificarea inlaturarii blocatoarelor si invartirea motorului la mana doua ture complete de arbore, pana motorul reajunge pe semne), insa aceasta critica nici nu rezolva problema si nici nu ajuta cu nimic. Si acum, pe bune, cred ca toata lumea greseste, ideea este sa nu devina o obisnuinta.
Edit:
Editez ca sa nu fac prea mult spam.
Nici nu trebuie sa te iei neaparat dupa ce spun eu, nu sunt mecanic, nu ma ocup cu asa ceva, nu traiesc din asa ceva.
Dar, am avut ocazia sa vad destule, sa studiez destule si dupa toate acestea, logica mea, ma face sa spun ceea ce am scris mai sus.
Sigur sunt colegi mult mai experimentati care cunosc fenomenul mai in profunzime si care poate iti vor dezvalui si alte posibilitati.
Ultima modificare făcută de sebage la Vin 01 Oct, 2021 2:00 pm
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Problema cu motorul asta de ISUZU in 16valve este ca supapele nu mai lucreaza perpendicular pe piston (ca la cel in 8 valve) ci la un anumit unghi. Astfel ca daca pistonul a lovit supapa atunci a indoit-o putin, putem sa zicem ca e doar ,,usor indoita, insa tot indoita ramâne. Nu stiu daca va mai inchide corect pe scaun, probabil vei avea o bataie la motor incepand cu turatia de relanti.
Pagubele ar fi putea fi urmatoarele:
- cureaua de distributie (ceva dinti barberiti)
- doua supape (sa nu uitam ca are 2 supape pe admisie si 2 supape pe evacuare la fiecare piston)
- desi nu cred ca e cazul, posibil sa se fi alungit gaura de fixare a pinionului axelor cu came (in zona penei de fixare)
- desi nu cred ca e cazul, posibil sa ai o cama decalata pe axa cu came, acolo unde cilindrul a atins supapa
O sa citez aici ce mi-a zis un ,,inteligent,, de la service (nu service auto, ci de aparatura medica): "Greseala ramane greseala, orice ai zice dupa ce s-a intamplat". Apoi a continuat sec cu "Nu schimba nimic în efectele ei". Iar eu am fost ,,game over,, (si am ramas si fara credit, a.k.a posibilitatea de a mai spune ceva in favoarea mea). Cred ca se aplica si in situatia ta, sper doar din tot sufletul ca tu sa fi avut noroc, sa fie 100% reversibila greseala asta a ta (fara costuri aditionale).
Pagubele ar fi putea fi urmatoarele:
- cureaua de distributie (ceva dinti barberiti)
- doua supape (sa nu uitam ca are 2 supape pe admisie si 2 supape pe evacuare la fiecare piston)
- desi nu cred ca e cazul, posibil sa se fi alungit gaura de fixare a pinionului axelor cu came (in zona penei de fixare)
- desi nu cred ca e cazul, posibil sa ai o cama decalata pe axa cu came, acolo unde cilindrul a atins supapa
O sa citez aici ce mi-a zis un ,,inteligent,, de la service (nu service auto, ci de aparatura medica): "Greseala ramane greseala, orice ai zice dupa ce s-a intamplat". Apoi a continuat sec cu "Nu schimba nimic în efectele ei". Iar eu am fost ,,game over,, (si am ramas si fara credit, a.k.a posibilitatea de a mai spune ceva in favoarea mea). Cred ca se aplica si in situatia ta, sper doar din tot sufletul ca tu sa fi avut noroc, sa fie 100% reversibila greseala asta a ta (fara costuri aditionale).
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Multumesc de raspuns.
- cureaua nu are nimic
-supapele le banuiesc si eu
-gaura nu este alungita ca am desfacut fulia
-axa cu came nu stiu daca e decalata maine dau jos capacul la culbutoti
Tocmai asta m.am consolat si eu ca greseala e facuta si nu mai pot intoarce timpul ( cu tote ca nici acum nu-mi explic ce am facut si cum ) ca am mai schimbat distributii la modelelul asta nu e prima .....dar repet asa a fost sa o trag.
Ce nu-mi imaginez eu este :
-ce supape ar putea fi indoite? Dupa minte mea ( de pe cilindru 2 si 3) ca cele de pe cilindru 1 si 4 era blocat axul la punct adica inchise.....si acum nu-mi explic de ce nu o pot trage la punct?
- cureaua nu are nimic
-supapele le banuiesc si eu
-gaura nu este alungita ca am desfacut fulia
-axa cu came nu stiu daca e decalata maine dau jos capacul la culbutoti
Tocmai asta m.am consolat si eu ca greseala e facuta si nu mai pot intoarce timpul ( cu tote ca nici acum nu-mi explic ce am facut si cum ) ca am mai schimbat distributii la modelelul asta nu e prima .....dar repet asa a fost sa o trag.
Ce nu-mi imaginez eu este :
-ce supape ar putea fi indoite? Dupa minte mea ( de pe cilindru 2 si 3) ca cele de pe cilindru 1 si 4 era blocat axul la punct adica inchise.....si acum nu-mi explic de ce nu o pot trage la punct?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Online
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ce nu-mi explic eu : daca cureaua e intacta, cum s-a rotit motorul (vibrochenul) si axa cu came nu ? Singura explicatie ar fi ca ti s-a slabit surubul de la intinzator, altfel nu vad cum e posibil.
Sau, mai ciudat dar totusi posibil : cureaua nu a fost suficient intinsa, de a permis vibrochenului sa se invarta ,,pe sub curea,,. Altfel, aveai dinti smulsi de pe curea.
Oricare din astea doua, cureaua aia nu mai prezinta siguranta in exploatare, ar trebui inlocuita.
Ca sa afli daca e vre-o supapa lovita, trebuie sa-i faci un test de compresie. Dar pentru asta trebuie sa pui distributia la locul ei. Eu as cumpara o curea noua (Continental, daca ar fi sa aleg eu pentru mine) si as incerca refacerea distributiei cu ea, daca nu merge atunci oricum cureaua cea noua o vei folosi dupa ce remediezi potentiala problema cu supapele atinse de piston.
L.E:
Eu am avut doua supape de admisie lovite cu masina in stationare si motorul la relanti (825rpm). Cand i-am luat compresia la motor (pe cilindrul ce-a lovit) aceasta a fost de doar 10, motor ISUZU Z17DTL din 2004. Insa motorul pornea imediat.. totusi batea deja de la relanti (bataia crestea odata cu acceleratia). Chiar si-asa n-am avut nicio problema sa trag distributia corect la semne, avand doua supape lovite in chiulasa. Nu am gasit dinti rupti pe curea, dar s-a slabit (de la efort) surubul de fixare al intinzatorului curelei de distributie (curea Continental) pe care l-am strans cu mana mea la 40Nm. Mai multe detalii incepând cu postul meu de aici. Am scris pe mai multe pagini, a fost ceva de munca sa-i refac chiulasa insa a iesit intr-un final, iar de atunci am facut circa 34.000km cu el si totul e ok.
Sau, mai ciudat dar totusi posibil : cureaua nu a fost suficient intinsa, de a permis vibrochenului sa se invarta ,,pe sub curea,,. Altfel, aveai dinti smulsi de pe curea.
Oricare din astea doua, cureaua aia nu mai prezinta siguranta in exploatare, ar trebui inlocuita.
Ca sa afli daca e vre-o supapa lovita, trebuie sa-i faci un test de compresie. Dar pentru asta trebuie sa pui distributia la locul ei. Eu as cumpara o curea noua (Continental, daca ar fi sa aleg eu pentru mine) si as incerca refacerea distributiei cu ea, daca nu merge atunci oricum cureaua cea noua o vei folosi dupa ce remediezi potentiala problema cu supapele atinse de piston.
L.E:
Eu am avut doua supape de admisie lovite cu masina in stationare si motorul la relanti (825rpm). Cand i-am luat compresia la motor (pe cilindrul ce-a lovit) aceasta a fost de doar 10, motor ISUZU Z17DTL din 2004. Insa motorul pornea imediat.. totusi batea deja de la relanti (bataia crestea odata cu acceleratia). Chiar si-asa n-am avut nicio problema sa trag distributia corect la semne, avand doua supape lovite in chiulasa. Nu am gasit dinti rupti pe curea, dar s-a slabit (de la efort) surubul de fixare al intinzatorului curelei de distributie (curea Continental) pe care l-am strans cu mana mea la 40Nm. Mai multe detalii incepând cu postul meu de aici. Am scris pe mai multe pagini, a fost ceva de munca sa-i refac chiulasa insa a iesit intr-un final, iar de atunci am facut circa 34.000km cu el si totul e ok.
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Deci dupa cum am spus....am uitat surubul de pe axe ( blocatorul) deci axa cu came era blocata., am dat la automat sa auzit un carait, a patinat pe curea arborele.
Dar acum nu o pot trage la semn , cand ajunge pe punctul de semn se blocheaza fix acolo , inainte cu un dintee.....as face un video dar nu cred ca.l pot pune aici
Dar acum nu o pot trage la semn , cand ajunge pe punctul de semn se blocheaza fix acolo , inainte cu un dintee.....as face un video dar nu cred ca.l pot pune aici
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Pareri:
Curea compromisa, desi este noua, a fost supusa la eforturi prea mari.
Distributia nu poate fi trasa la semn, pentru ca ceva blocheaza unul din pistoanele 1 sau 4, sau "semnul s-a decalat".
Inteleg ca daca invarti si de axe, totusi vibrochenul ajunge pe pozitia semnului, deci ceea ce blocheaza nu este fix (supapa stramba atat de rau sau chiar rupta) ci vorbim de o supapa coborata, cand nu ar trebui.
Pe axa cu came forta a fost aplicata pe pinion, dar tot pinionul a fost blocat, deci spre axa, nu au existat forte transmise direct de curea, ci doar eventual pe cateva came.
Daca era vorba despre o cama decalata, aceasta era decalata in sensul de a inchide supapa, nu de a o deschide.
Pe partea de vibrochen, forta a fost aplicata arborelui (prin intermediul volantei), dar blocajul indirect a fost pe pinion, deci, la nivel teoretic, daca ceva s-a intamplat, acolo era punctul cel mai probabil, fixarea pinionului pe arbore.
Curea compromisa, desi este noua, a fost supusa la eforturi prea mari.
Distributia nu poate fi trasa la semn, pentru ca ceva blocheaza unul din pistoanele 1 sau 4, sau "semnul s-a decalat".
Inteleg ca daca invarti si de axe, totusi vibrochenul ajunge pe pozitia semnului, deci ceea ce blocheaza nu este fix (supapa stramba atat de rau sau chiar rupta) ci vorbim de o supapa coborata, cand nu ar trebui.
Pe axa cu came forta a fost aplicata pe pinion, dar tot pinionul a fost blocat, deci spre axa, nu au existat forte transmise direct de curea, ci doar eventual pe cateva came.
Daca era vorba despre o cama decalata, aceasta era decalata in sensul de a inchide supapa, nu de a o deschide.
Pe partea de vibrochen, forta a fost aplicata arborelui (prin intermediul volantei), dar blocajul indirect a fost pe pinion, deci, la nivel teoretic, daca ceva s-a intamplat, acolo era punctul cel mai probabil, fixarea pinionului pe arbore.
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
ionut2505
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat