- StefanTolos
- OP
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- uskt2005
- ****
- 2,087 mesaje
- din 04 Sep 2008
- Astra 2008 Z16XEP
- Anglia
uskt2005
- Mesaje scrise: 2,087
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
djfllo
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- atlet1305
- **
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
hargryd
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat
Salut.Am un opel astra g Caravan 2001 si am o problema la el.Mi s a a prin becul de bord cu simbolul baterie si am inteles ca ar fi alternatorul de vina.Am mãsurat tensiunea care intra in baterie si este de aproximativ 12 v ,ceea ce nu e normal.La panoul de siguranta de langa motor am mai observat ca lipseste un rele u.Servodirectia nu mi mai merge.Stie cineva cam care ar fi principala problema?Am inteles tot de pe acest forum ca ar putea fi de la releul de încãrcare si punteA de diode.inainte sa la schimb as dori sa stiu daca mai e vreo solutie gen schimbat vreo siguranta pe undeva sau vreun R eleu de prin alte parti.o sa revin mai tarziu cu o poza de la panoul de sigurante de langa motor.multumesc!
- nicunicu
- ****
- 2,596 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Deci are 12v cu motorul pornit eu unul asta am inteles din ce ai scris.
Deci alternatorul nu incarca | cu masina pornita trebuie sa ai 13.8-14.4v DC la borne.
Pai pompa servo primeste curent si de la alternator de asta nu merge.
Daca citesti pe forum multi cu Y17DT au avut probleme cu el chiar si dupa ce l-au reparat - nu le plac alte piese cred.
https://www.clubopel.com/rez...17DT&sa=Cauta - spor la citit.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6026 - Alternator - incarcare/carbuni/diode/releu/cabluri/bateria
Nu ii strica o constatare verificare cum spune colegul. - alte soluti nu sunt.
Ca lipseste un releu depinde ce echipare are...
Deci alternatorul nu incarca | cu masina pornita trebuie sa ai 13.8-14.4v DC la borne.
Pai pompa servo primeste curent si de la alternator de asta nu merge.
Daca citesti pe forum multi cu Y17DT au avut probleme cu el chiar si dupa ce l-au reparat - nu le plac alte piese cred.
https://www.clubopel.com/rez...17DT&sa=Cauta - spor la citit.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6026 - Alternator - incarcare/carbuni/diode/releu/cabluri/bateria
Nu ii strica o constatare verificare cum spune colegul. - alte soluti nu sunt.
Ca lipseste un releu depinde ce echipare are...
- r3chinu
- **
- 175 mesaje
- din 27 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
r3chinu
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
@r3chinu, pune poze din mai multe pozitii ale mufei.
este mufa de pe cablaj sau de pe ecu?
pot sa caut si in TIS mufa, (in celalalt topic in care ai postat era poza din tolerance data, acolo sint notate cu A si B).
in TIS mufele sint notate cu x73 si x74, ideea e ca in nici una din ele nu este folosit acel pin, pe schema de la ecu nu apare notatia 57 , nici in TIS nici in TD.
X73 mai jos
x74 mai jos
este mufa de pe cablaj sau de pe ecu?
pot sa caut si in TIS mufa, (in celalalt topic in care ai postat era poza din tolerance data, acolo sint notate cu A si B).
in TIS mufele sint notate cu x73 si x74, ideea e ca in nici una din ele nu este folosit acel pin, pe schema de la ecu nu apare notatia 57 , nici in TIS nici in TD.
X73 mai jos
x74 mai jos
- r3chinu
- **
- 175 mesaje
- din 27 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
r3chinu
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Dupa parerea mea este x74
verifica si tu si daca vrei iti pun o poza mai de aproape a pinilor din mufa ca asa nu sint sigur ca ce zici tu mai sus e pinul 57, trebuie sa ne uitam bine.
socoteste in mufa de pe fire care e pinul ca la ecu nu am reprezentarea mufelor decit ca schema.
mufa x74 vazuta de aproape
fa un semn pe poza asta marita care este pinul cu pricina (vezi ca e mufa de pe cabluri nu de pe ecu)
verifica si tu si daca vrei iti pun o poza mai de aproape a pinilor din mufa ca asa nu sint sigur ca ce zici tu mai sus e pinul 57, trebuie sa ne uitam bine.
socoteste in mufa de pe fire care e pinul ca la ecu nu am reprezentarea mufelor decit ca schema.
mufa x74 vazuta de aproape
fa un semn pe poza asta marita care este pinul cu pricina (vezi ca e mufa de pe cabluri nu de pe ecu)
- r3chinu
- **
- 175 mesaje
- din 27 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
r3chinu
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
- r3chinu
- **
- 175 mesaje
- din 27 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
r3chinu
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
F4529
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2002 Y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
F4529
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2002 Y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2021
- Mesaj Privat
Iti mulțumesc mult de tot pentru raspuns dar am facut o greseala ma intereseaza pinul 9 si 14 de la mufa x74 intreb pentru ca am pinul 9 din mufa M de la ecu aproape rupt find corodat si pinul 14 corodat dar inca se tine bine
Inca o intrebare mai am, se poate ca ceva din ecu sa corodeze pini pentru ca acesti 2 pini par si fie corodati de la baza
Am curatat pini cu spray de contacte facand balta in mufa si frecat cu periuta de dinti dar nu a ajutat cu nimic rezultatul este cum e in poza
Multumesc inca odata
Inca o intrebare mai am, se poate ca ceva din ecu sa corodeze pini pentru ca acesti 2 pini par si fie corodati de la baza
Am curatat pini cu spray de contacte facand balta in mufa si frecat cu periuta de dinti dar nu a ajutat cu nimic rezultatul este cum e in poza
Multumesc inca odata
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Pinul 9 din X74 (fir Maro cu Rosu), duce la electrovalva pentru reglare presiune turbina.
Probabil condens sau alt lichid, ajuns acolo cumva.
Ai putea incetini/stopa procesul de oxidare prin izolarea acelui pin ca sa nu mai ajunga in contact cu aerul sau cu lichide corozive. Izolarea ai putea sa o faci, de exemplu, cu o vaselina siliconica curata (ca aceea ce vine in pliculete la unele bielete de directie, pentru ungerea burdufului unde intra in contact cu bieleta). Bagi si in pinul mufei.
Probabil condens sau alt lichid, ajuns acolo cumva.
Ai putea incetini/stopa procesul de oxidare prin izolarea acelui pin ca sa nu mai ajunga in contact cu aerul sau cu lichide corozive. Izolarea ai putea sa o faci, de exemplu, cu o vaselina siliconica curata (ca aceea ce vine in pliculete la unele bielete de directie, pentru ungerea burdufului unde intra in contact cu bieleta). Bagi si in pinul mufei.