sebage a scris:Stau singur si ma prapadesc de ras (desi am alte treburi care, in mod normal nu prea lasa motive de ras).
Cata bafta sa ai si tu, sa dai peste tot de oameni care nu prea stiu cu ce se mananca meseria pe care o practica? 😊
Sa o luam de la final spre inceput:
1. Ambele chei au bobina prin intermediul careia se face comunicarea, cam in aceeasi pozitie. Nu conteaza unde este postat "cipul", cum ii spun ei;
2. Imobilizatorul, are o treaba de facut doar la pornire, dupa ce a validat ca totul este in regula, permite pornirea motorului si apoi, ti-am spus, poti sa si iei cheia de acolo, nu se va opri motorul (astfel ca si nenea de la chei bate campii cu impulsurile false de la cititorul de chei si mecanicul cu vina pe care a aruncat-o spre imobilizator si te-a pus pe drumuri);
3. Orice eroare pe partea de imobilizator, la masina ta, este stocata si ar fi aparut la diagnoza, asa cum au aparut erorile pe partea de comanda injectoare;
4. Cand ai o problema pe imobilizator, martorul acela (masinuta cu cheie), nu sta aprins continuu ci se aprinde intermitent. El se aprinde continuu pentru ca ECU a detectat acele erori pe injectoare si apoi, fireste ca se si intrerupe alimentarea cu motorina.
Sincer, eu am ras cu pofta, desi stiu ca tie numai de ras nu iti arde!
Pe cuvantul meu ca eram pe cale sa cer detalii despre aceasta ,,a doua cheie,, despre care autorul topicului spune ca are cipul separat de telecomanda (mai pe scurt, ca la Astra G). Insa mi-am amintit ca cineva... la un moment dat... mi-a spus ca cipul e in electronica, deci adio chei de pornire ieftine la Opel Astra H. La Reprezentanta Opel Sibiu mi-au cerut 700lei pe o a doua cheie, era sa cad din picioare cand am aflat pretul. Inca stau pe o singura cheie, deocamdata mai jos de 300lei nu am gasit pe nimeni sa-mi faca o cheie noua de Astra H pe la noi.