- un.bolovan
- OP
- 8 mesaje
- din 09 Jul 2006
- Vectra 2006 Z18XER
- Bucuresti
un.bolovan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2006
- Mesaj Privat
Salut
Temperatura apei afisata de ceasul din bord este de 91 grade
si nu variaza indiferent de conditiile de trafic.. poate doar pe racoare la
drum intins scade o idee spre 90. Insa temperatura afisata de BC
accesind ecranele ascunse variaza intre 101 si 108 grade.
Pina cand motorul atinge temperatura de regim ambele indicatii sint
identice, la temp. de regim acul din bord ramine la 91 iar cel digital variaza cum spuneam mai sus.
Am cautat sa vad unde si cati senzori exista insa nu m-am putut lamuri.
Un lucru mi se pare evident - in cazul in care sint 2 senzori - ambii sint
inainte de termostat.
Stie cumva cineva ce se intimpla de fapt si de ce exista o diferentza atit
de mare intre cele 2 indicatii?
Multumesc
Vectra C 2006 Z18XER - aproape 6.000km
Temperatura apei afisata de ceasul din bord este de 91 grade
si nu variaza indiferent de conditiile de trafic.. poate doar pe racoare la
drum intins scade o idee spre 90. Insa temperatura afisata de BC
accesind ecranele ascunse variaza intre 101 si 108 grade.
Pina cand motorul atinge temperatura de regim ambele indicatii sint
identice, la temp. de regim acul din bord ramine la 91 iar cel digital variaza cum spuneam mai sus.
Am cautat sa vad unde si cati senzori exista insa nu m-am putut lamuri.
Un lucru mi se pare evident - in cazul in care sint 2 senzori - ambii sint
inainte de termostat.
Stie cumva cineva ce se intimpla de fapt si de ce exista o diferentza atit
de mare intre cele 2 indicatii?
Multumesc
Vectra C 2006 Z18XER - aproape 6.000km
- sergionel
- **
- 277 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 277
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
- un.bolovan
- OP
- 8 mesaje
- din 09 Jul 2006
- Vectra 2006 Z18XER
- Bucuresti
un.bolovan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2006
- Mesaj Privat
- sergionel
- **
- 277 mesaje
- din 12 Jul 2005
- Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Bucuresti
sergionel
- Mesaje scrise: 277
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2005
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Culmea este ca, nu Opel a inceput cu abordarea aceasta.
Nu am o explicatie "oficiala", stiu doar din multele experiente ca se practica. O explicatie oarecum plauzibila pentru mine (neoficiala) ar fi aceea ca, pretul masinilor crescand foarte mult, clientii erau tot mai atenti la comportamentul acestora si probabil au fost foarte multe sesizari/plangeri/reclamatii cum ca temperatura lichidului de racire fluctueaza foarte mult.
Si cum bucla de reglare a temperaturii este mare si lenta (din cauza inertiilor termice relativ mari), ma gandesc ca s-a apelat la rezolvarea aceasta, prin implementarea unui algoritm care sa tina batut in cuie indicatorul, atat timp cat temperatura (desi fluctueaza) este in zona "safe". Atunci cand temperatura depaseste pragul de siguranta (stabilit in algoritm) chiar si acul va indica temperatura corecta sau chiar capat de scala ... desi cam tarziu pentru cineva care, sa zicem ca ar fi vrut si putut sa ia masuri preventive.
Repet, explicatia este o poveste doar, pe cand comportamentul indicatorului este o certitudine, observata la mai multe marci si mai multe modele.
Poate ar trebui sa fie sau sa privim acel indicator mai mult ca pe un indicator vechi, in 3 culori. Zona albastra (pentru temperatura lichidului sub prag), zona verde (pentru zona "safe" si zona rosie, pentru depasirea pragului. Ar fi mai corect si mai cinstit
P.S. Din cauza aceasta nu intelegeam persoanele care "plangeau" ca la Astra H nu exista acest indicator.
Nu am o explicatie "oficiala", stiu doar din multele experiente ca se practica. O explicatie oarecum plauzibila pentru mine (neoficiala) ar fi aceea ca, pretul masinilor crescand foarte mult, clientii erau tot mai atenti la comportamentul acestora si probabil au fost foarte multe sesizari/plangeri/reclamatii cum ca temperatura lichidului de racire fluctueaza foarte mult.
Si cum bucla de reglare a temperaturii este mare si lenta (din cauza inertiilor termice relativ mari), ma gandesc ca s-a apelat la rezolvarea aceasta, prin implementarea unui algoritm care sa tina batut in cuie indicatorul, atat timp cat temperatura (desi fluctueaza) este in zona "safe". Atunci cand temperatura depaseste pragul de siguranta (stabilit in algoritm) chiar si acul va indica temperatura corecta sau chiar capat de scala ... desi cam tarziu pentru cineva care, sa zicem ca ar fi vrut si putut sa ia masuri preventive.
Repet, explicatia este o poveste doar, pe cand comportamentul indicatorului este o certitudine, observata la mai multe marci si mai multe modele.
Poate ar trebui sa fie sau sa privim acel indicator mai mult ca pe un indicator vechi, in 3 culori. Zona albastra (pentru temperatura lichidului sub prag), zona verde (pentru zona "safe" si zona rosie, pentru depasirea pragului. Ar fi mai corect si mai cinstit
P.S. Din cauza aceasta nu intelegeam persoanele care "plangeau" ca la Astra H nu exista acest indicator.
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Da, poate fi o explicație viabilã în ansamblul explicațiilor și argumentelor tale. Se coroboreazã cumva, parțial, cu supoziția cuiva, de pe un forum britanic, care zicea cã e ptr comfortul psihic al utilizatorului (sã nu se streseze dacã vede temperaturi peste 100grd C) și implicit sã degreveze sistemul de service post-vânzare de potențialele lor reclamații pe la reprezentanțe. Chiar și așa fiind, situația asta îmi creeazã o stare de disconfort psihic știind cã în spatele ”liniștitoarei” temperaturi de 92grd C se ascund alți balauri termici! Chiar conștient fiind de realitate! Poate sunt eu de modã veche: domnule, citesc instrumentul, cã nu e mare lucru(sau e?!) și stau liniștit!
În lumina celor spuse de tine, sunt curios când, totuși, și, mai ales, dacã acel termometru analogic ajunge cu acul la/spre capãt de scalã? L-a vãzut cineva, în exploatare fiind motorul(deci nu prin simulare)? Se pot preciza condițiile în care s-a petrecut respectiva situație?
În lumina celor spuse de tine, sunt curios când, totuși, și, mai ales, dacã acel termometru analogic ajunge cu acul la/spre capãt de scalã? L-a vãzut cineva, în exploatare fiind motorul(deci nu prin simulare)? Se pot preciza condițiile în care s-a petrecut respectiva situație?
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Tot s-a mai racorit afara, de drag sa lucrezi acum, asa relaxat.
Luam una bucata senzor temperatura de la dezmembrari, cuplam la mufa masinii, punem contactul, incalzim cu o scula (suflanta, statie sau chiar bricheta) si observam sau chiar filmam comportamentul indicatorului.
Aflam adevarul, luam contactul, deconectam senzorul "cobai" si il aruncam la locul pentru DEE, ca doar suntem civilizati, conectam totul la loc pe masina, ne asezam si impartasim pareri/impresii daca "o fi bun" sau nu
Ar mai fi si varianta cu o decada rezistiva, dar ce farmec mai are?
La o masina din grupul VAG, o Bora, cam acum 100 de ani cand eram tanar si ma jucam cu astfel de chestii din placere, ma rugase un prieten sa ii citesc memoria eeprom din instrumente, sa fac o modificare (modificare pe care o avea el scrisa, nu stiu sursa informatiei) si sa suprascriu acea modificare. Astfel, spunea el ca indicatorul va indica temperatura reala. Si la ei cica undeva intre 75 si 105 grade, indicatorul sta pe 90 si surpriza ... a mai si functionat. Copii prosti pe vremea aceea (poate si acum), nu stiam noi de VCDS si alte astea.
Luam una bucata senzor temperatura de la dezmembrari, cuplam la mufa masinii, punem contactul, incalzim cu o scula (suflanta, statie sau chiar bricheta) si observam sau chiar filmam comportamentul indicatorului.
Aflam adevarul, luam contactul, deconectam senzorul "cobai" si il aruncam la locul pentru DEE, ca doar suntem civilizati, conectam totul la loc pe masina, ne asezam si impartasim pareri/impresii daca "o fi bun" sau nu
Ar mai fi si varianta cu o decada rezistiva, dar ce farmec mai are?
La o masina din grupul VAG, o Bora, cam acum 100 de ani cand eram tanar si ma jucam cu astfel de chestii din placere, ma rugase un prieten sa ii citesc memoria eeprom din instrumente, sa fac o modificare (modificare pe care o avea el scrisa, nu stiu sursa informatiei) si sa suprascriu acea modificare. Astfel, spunea el ca indicatorul va indica temperatura reala. Si la ei cica undeva intre 75 si 105 grade, indicatorul sta pe 90 si surpriza ... a mai si functionat. Copii prosti pe vremea aceea (poate si acum), nu stiam noi de VCDS si alte astea.
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat