Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
autogeo a scris:Am aceeasi problema. la Zafira A, 2.0 DTH, 2003. Se aprinde semnul galben cu steluta si turometrul nu mai indica deloc sau indica intermitent. In acel moment motorul il simt ca nu mai trage, am impresia ca nici turbina nu mai lucreaza atunci.Mai nasol este ca la un moment dat se opreste motorul, ca si cum i s-a taiat injectia brusc. O sa pun tester-ul sa vedem ce zice si vin cu noutati.


asteptam sa ne dai vesti de defectul (defectele) masinii,,, du-o la service1 ca o sa ai si garantie pe lucrare si componentele schimbate.
Skip ads

  • autogeo

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 2.0 SFI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
marius-opel a scris:
albundys a scris:Salut. Am o mica problema. Se aprinde din cand in cand martorul dreptunghiular cu steluta si masina cu cheie si in acelasi timp turatia variaza, daca accelerez isi revine. Vreo sugestie?


fa-i testul sa vezi ce erori are .martorul cu steluta e lichid racire/ clima si indica o eroare pe acest sistem,, si masinuta cu cheita e check-engine,,,,care arata defectiune electronica la motor,sau al sistemului de evacuare
prin efectuarea testului de erori se stie ce e defect si se apeleaza la un service ptr reparatia masinii,e cel mai bun lucru!
toate cele bune.


Da, e corect ce spui. Masinuta cu cheia este ceva obisnuit la aceasta Zafira, se aprinde uneori, mai ales ca masina merge mult pe trafic de oras. Mai nasol a fost cand s-au blocat clapetele de admisie si nu mai pornea deloc. Mi-a luat vreo 4 ore doar sa le curat. Nu am un tester original de Opel, am un Delphi DS800 original, sper sa ma ajute la rezolvarea problemei. Am comandat un ventilator nou, maine imi soseste. Sa vedem ce zice masina dupa ce i-l pun. Nu-mi merge AC-ul de cand am luat masina si cand am pus testerul pe ea acum o saptamana,, dupa ce am schimbat compresorul si am bagat freon, imi spunea ceva de o problema a comenzii ventilatorului.
  • autogeo

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 2.0 SFI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Acum o saptamana eram suparat ca nu merge AC -ul Smile Acum a mai aparut o problema.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
scrie ce problema mai este.
  • autogeo

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 2.0 SFI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
17 - Cooling fan - ECU - Diagnose - with AC. - Revolution Signal
- Missing
P1335 - Injection pump. No engine speed input signal from control unit
P0725 - Engine speed sensor input circuit incorrect signal

Azi am inlocuit ventilatorul de AC, cel din fata. I schimb si pe cel pricipal maine, l-am comandat cam degeaba, cred eu, dar vreau sa elimin din potentialele cauze.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
erorile au aparut ca urmare a interventiei cuiva sau asa din senin?s-a incercat stergerea erorilor? daca apar atunci trebuie stabilita exact cauza,,,
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=31638
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=112712
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=151819
sunt topic-uri de pe grup.
e bine de citit!
  • autogeo

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 2.0 SFI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
Erorile P1335 si P0725 se sterg si masina merge ok, dar apar din nou dupa ce apare eroarea cu radiator si steluta. Eroarea legata de ventilatorul AC nu se sterge. Am inlocuit ventilatorul de AC dar nu am verificat apoi daca s-ar sterge eroarea. O sa inlocuiesc maine si ventilatorul de racire al motorului si dupa ce motez totul la loc mai pun tester-ul o data. Ieri am observat ca masina a mers perfect pana cand a ajuns temperatura la momentul cand ar fi trebuit sa intre ventilatorul. Atunci s-a aprins martorul galben cu steluta si a inceput sa oscileze turatia..
Din link-urile prezentate de tine inteleg ca problema ar putea fi din senzorul de pe vilbrochen. O sa verific maine mufa.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
nu are legatura cu ac/ clima senzorul de pe vibrochen,,, eu ti-am dat link-uri sa-ti faci o idee despre defectul legat de ac
daca eroarea apare si nu se sterge se verifica tot ce tine de sistemul de racire/clima incepand de la compresor sonda de presiune compresor,etc...
un link aici
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6733
  • autogeo

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 2.0 SFI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da, sunt cel putin 2 probleme.Intai vreau sa rezolv partea cu senzorul de vilbrochen. Am decuplat mufa si am curatat-o cu spray de curatat dupa care am verificat mersul motorului si erorile. A pornit direct cu HACM aprins si turatia oscilanta fara sa se poata accelera., ceea ceea ce ma face sa cred ca am deranjat ceva pe la sensorul de turatie, ma gandesc la vreun fir din cablaj. O sa comand senzorul de turatie si o sa vad apoi daca mai este nevoie de verificare cablaj. M-am chinuit ieri sa scot senzorul si nu am reusit. Nu am spatiu suficient sa lucrez cu tubulara la care sa adaug si clichetul. Varianta cealalata era sa demontez tubulatura din plastic sa-mi fac loc pentru clichet si am renuntat, nu mai aveam chef de Zafira. O sa o iau luni de la capat. M-am gandit sa fac un adaptor pentru tubulara, un surub pe care il polizez sa intre pe patratul tubularei.
  • autogeo

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 2.0 SFI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Marius, mi-au fost de ajutor link-urile de la tine. Am rezolvat cu senzorul de vilbrochen, motorul a pornit normal, fara sa mai apara vreo eroare. Senzorul Bosch 130 lei. O sa-l tin sub observatie, ca saptamana trecuta mi s-a oprit odata motorul in drum spre Bucuresti si de 2 ori cand ma intorceam in Calarasi. Sper sa fi fost doar de la senzor! Acum mai ramane problema AC-ului, care, desi am schimbat ventilatorul functional cu unl nou, ventilatorul tot nu primeste comanda ca sa porneasca, desi electromagnetul cupleaza compresorul. Daca scot mufa de la senzorul din stanga radiatorului, ventilatorul porneste la turatie maxima. Ma gandesc sa-i comand acel senzor, poate va rezolva problema. \calculatorul din partea stanga a barei fata l-am desfacut, este cablajul curat, fizic pare ok. L-am inlocuit cu unul 2nd si tot nu primeste ventilatorul comanda.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

ai verificat vreo siguranta?
  • autogeo

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 2.0 SFI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Cam pe toate le-am verificat.. Maine comand senzorul de la AC si vedem mai departe.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Verifica prima data ca modulul de ventilatoare sa primeasca plusurile si minusutile necesare in mufa x 63, trebuie sa ai sase plusuri si doua minusuri.

Daca nu faci verificari e posibil sa dai banii pe piese care nu sint defecte.

Uite mai jos.

schema modul ventilatoare



Aici am marit partea de sus ca sa vezi unde trebuie plusuri (minusurile se vad pe schema de sus, daca nu se vad spune-mi)



Aici ai mufa, cu numerotarea pinilor (minusuri trebuie sa ai in pinii 3 si4. Masuratorile trebuie facute cu contactul pus.Unul din plusuri nu este protejat de siguranta - vine direct).


  • autogeo

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 2.0 SFI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Niciodata nu mi-a placut sa stau cu aparatul de masura si sa sun fiecare fir. De lene, prefer sa schimb piese. Daca nu merge nici dupa ce schimb senzorul de presiune AC, o sa ma apuc si de verificat tensiuni si continuitati. Multumesc pentru poze, intr-adevar, as avea nevoie de poze ceva mai clare, daca ai posibilitatea.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Nu am posibilitatea de a le face mai clare (sau nu stiu cum). Eu le fac screenshot si le postez si asta e rezolutia. Daca postez in alte parti se vad mult mai clar, nu stiu de ce.

Totusi eu ma uit la ele pe un display de 32" si se vad acceptabil. Doar daca fac zoom pe zona care te intereseaza te pot ajuta sau daca stii alta metoda in afara de screenshot.
  • xanderx

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salutare
sper sa imi raspunda cineva pe acest topic inactiv
Am un astra g z18xe clima manuala
Problema de ceva timp la ac care nu mai functioneaza , becul martor ac se aprinde dar nu cupleaza ambreajul ac ului

ce am verificat pana acuma:
freon OK
sigurantele din compartimentul motorului OK
sigurantele de sub volan OK
test opcom fara nici o eroare pe sistemul de HACM
verificat tensiune in mufa de la ambreaj ac 0V

astept indrumari ms
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut

ce valoare arata senzorul de presiune freon? Posibil probleme acolo (senzor, mufa lui sau firele care merg la el sau probleme la modulul de sub aripa - defect/ mufe/fire, desi asta ar fi trebuit sa iti apara pe tester teoretic).
  • xanderx

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2008

  • Mesaj Privat
am masurat presiunea freon 5.5 bari, habar nu am daca e ok sau nu, am schimbat azi si releul dublu din hacm, nimic
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut



Pe schema masina ta apare cu doua variante de panou de comanda pentru aerul conditionat, Behr sau Delphi. In ambele cazuri vad ca firul care trimite plus catre ECU depinde de un "intrerupator" denumit antifreeze. Daca vrei poti verifica daca in mufa ecu ajuge plusul trimis din panoul de comanda. (teoretic, pentru ca nu gasesti nicicum defectul desi ai verificat o gramada de componente si par toate ok, ar trebui sa mergi pe traseu).



O intrebare, nu ai cumva torpedou racit? Sa nu fie pe acolo vreo problema.

daca nu ai trebuie sa vezi daca pe firul acela care merge catre ECU ai plus sau nu, macar vezi ca traseul de comanda pina la ECU este ok. Uite mai jos schema


Aici e mufa de la ECU


  • xanderx

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2008

  • Mesaj Privat
multumesc frumos pentru sfaturi, urmeaza azi sa fac si traseul pana la ecu
nu are torpedou racit,
si pe unde este acest intrerupator antifreeze? ca tis2000 nu vrea sa arate component location.
inca o intrebare cu opcom cand intri pe modulul engine cooling module adica hacm , are un test in care porneste ventilatoarele pe trepte nu era normal sa cupleze si ambreajul climei? sau este posibil sa pornesti compresorul din opcom?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR