danny_71
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Signum 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2021
- Mesaj Privat
Buna ziua, tuturor.
De 3 luni mi se tot aprinde becul de check engine in timpul mersului. Problema e ca se aprinde si se stinge la denivelari. Pare o lipsa de contact.
Am verificat atunci cu opcom-ul si am avut urmatoarele erori:
- P0638-5A -Throtle Control Circuit Negative Deviation
- P1481-04 - Fan Control 1 Circuit Open
Am schimbat senzorul de pe clapeta cu unul second si eroarea P0638-5A a disparut. Ventilatorul 1 porneste doar pe turatie maxima in timpul mersului.
Am verificat ventilatorul de racire nr. 1 , alimentandu-l separat si acesta se invarte. Cu opcom-ul pot porni ventilatorul 2. Ventilatorul 1 nu porneste.
De 2 zile au reaparut simptomele legate de functionarea necorespunzatoare a senzorului de clapeta (TPS): lipsa putere, check engine aprins, fum negru. A trebuit sa scot furtunasul de vacum care comanda clapeta si sa opturez cu un surub ca sa pot ajunge acasa.
Dupa 2 ore am incercat sa pornesc masina si aceasta a pornit la a patra cheie lunga. Am oprit-o si am verificat erorile cu opcom-ul:
- P0638-5B - Throtle Control Circuit Pozitive Deviation - o alta eroare legata de TPS
- P1811 -72 - Torque Signal Malfunction (CAN)
- U2108-00 - Can Bus no Communication with ABS/TC
Am dat din nou la automat dar nimic. Bateria s-a descarcat. Am pus bateria la incarcat (avea 11,1V).
Am montat azi bateria (13,3V) pe masina, am verificat erorile cu opcom-ul si le-am sters, inainte de a porni. Acestea au fost:
- P0340-FC - Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance
- P1811 -72 - Torque Signal Malfunction (CAN)
- P0650-04 - <Unknown DTC>
- U2108-00 - Can Bus no Communication with ABS/TC
Am dat la automat, dar nimic. Se invarte o data si gata. Posibil sa fie si de la baterie cauza, dar nu cred.
Am studiat forumul, dar nu am gasit posibile rezolvari la aceste erori.
Posibil sa fie ECU?
In speranta ca mai pot porni aceasta masina pana gasesc alta, ce imi recomandati sa fac?
MODEL: Signum 2003
MOTOR: Y20DTH
De 3 luni mi se tot aprinde becul de check engine in timpul mersului. Problema e ca se aprinde si se stinge la denivelari. Pare o lipsa de contact.
Am verificat atunci cu opcom-ul si am avut urmatoarele erori:
- P0638-5A -Throtle Control Circuit Negative Deviation
- P1481-04 - Fan Control 1 Circuit Open
Am schimbat senzorul de pe clapeta cu unul second si eroarea P0638-5A a disparut. Ventilatorul 1 porneste doar pe turatie maxima in timpul mersului.
Am verificat ventilatorul de racire nr. 1 , alimentandu-l separat si acesta se invarte. Cu opcom-ul pot porni ventilatorul 2. Ventilatorul 1 nu porneste.
De 2 zile au reaparut simptomele legate de functionarea necorespunzatoare a senzorului de clapeta (TPS): lipsa putere, check engine aprins, fum negru. A trebuit sa scot furtunasul de vacum care comanda clapeta si sa opturez cu un surub ca sa pot ajunge acasa.
Dupa 2 ore am incercat sa pornesc masina si aceasta a pornit la a patra cheie lunga. Am oprit-o si am verificat erorile cu opcom-ul:
- P0638-5B - Throtle Control Circuit Pozitive Deviation - o alta eroare legata de TPS
- P1811 -72 - Torque Signal Malfunction (CAN)
- U2108-00 - Can Bus no Communication with ABS/TC
Am dat din nou la automat dar nimic. Bateria s-a descarcat. Am pus bateria la incarcat (avea 11,1V).
Am montat azi bateria (13,3V) pe masina, am verificat erorile cu opcom-ul si le-am sters, inainte de a porni. Acestea au fost:
- P0340-FC - Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance
- P1811 -72 - Torque Signal Malfunction (CAN)
- P0650-04 - <Unknown DTC>
- U2108-00 - Can Bus no Communication with ABS/TC
Am dat la automat, dar nimic. Se invarte o data si gata. Posibil sa fie si de la baterie cauza, dar nu cred.
Am studiat forumul, dar nu am gasit posibile rezolvari la aceste erori.
Posibil sa fie ECU?
In speranta ca mai pot porni aceasta masina pana gasesc alta, ce imi recomandati sa fac?
MODEL: Signum 2003
MOTOR: Y20DTH
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
P0340 e senzorul de pozitie axa cu came, nu are nicio treaba cu pompa. Mie imi merge masina (ce-i drept, z19dt) cu eroarea aia de 6 luni fara probleme, din cate stiu eu pompa de inalte nu are nevoie de timing, si da alte erori daca are defect electronic, dar de multe ori defectul e mecanic, si distruge injectoarele (vei gasi bucatele mici de metal in filtrul de motorina)
Mie mi se pare ca are stricat si senzorul de pozitie ax came cat si senzorul de pozitie arbore cotit (P1811), de aici si lipsa de pornire, masina porneste daca cel putin unul din senzorii astia functioneaza, daca sunt amandoi stricati, nu mai porneste.
Mie mi se pare ca are stricat si senzorul de pozitie ax came cat si senzorul de pozitie arbore cotit (P1811), de aici si lipsa de pornire, masina porneste daca cel putin unul din senzorii astia functioneaza, daca sunt amandoi stricati, nu mai porneste.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Iulian,nu am contrazis dar am facut research inainte sa postez aiurea.
"With the DTI when the crank sensor goes it often causes the cam sensor codes. The DTI's with the VP44, the pump rotates at half engine speed the same as the cam shaft but when the crank sensor is duff it can produce the cam sensor error codes on these engines."
La Y20DTH senzorul de pozitie exista si e in pompa Bosch VP44, dar si senzorul de arbore poate da aceeasi eroare, pentru ca are si P1811 , torque signal il ia 100% din arborele cotit. Nu strica un senzor de pozitie arbore nou ( nu e scump ) , si apoi verificat cel din pompa... Se poate adapta unul de la VP44 PSG16 de Ford, are alt cablu dar se poate face, pentru ca pompa asta se foloseste la multe modele chiar si la bmw, nu e deloc ieftina nici un ziua de azi.
"With the DTI when the crank sensor goes it often causes the cam sensor codes. The DTI's with the VP44, the pump rotates at half engine speed the same as the cam shaft but when the crank sensor is duff it can produce the cam sensor error codes on these engines."
La Y20DTH senzorul de pozitie exista si e in pompa Bosch VP44, dar si senzorul de arbore poate da aceeasi eroare, pentru ca are si P1811 , torque signal il ia 100% din arborele cotit. Nu strica un senzor de pozitie arbore nou ( nu e scump ) , si apoi verificat cel din pompa... Se poate adapta unul de la VP44 PSG16 de Ford, are alt cablu dar se poate face, pentru ca pompa asta se foloseste la multe modele chiar si la bmw, nu e deloc ieftina nici un ziua de azi.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
ToX a scris:P0340 e senzorul de pozitie axa cu came, nu are nicio treaba cu pompa. .....
.....Mie mi se pare ca are stricat si senzorul de pozitie ax came....
.....Mie mi se pare ca are stricat si senzorul de pozitie ax came....
Motorul asta nu are senzor de pozitie ax cu came.
De aceea am spus ca problema este la calculatorul pompei, aspect pe care tu l-ai contrazis: "nu are nicio treaba cu pompa".
Daca vrei sa ajuti pe cineva, fa-o in cunostinta de cauza, fara sa deranjezi alti colegi.
Parerea mea.
danny_71
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Signum 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2021
- Mesaj Privat
danny_71
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Signum 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2021
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Am pus o alta baterie ok pe masina. Vechea baterie avea 10.3V. Nu putea invarti electromotorul.
1. Si.....motorul a pornit din prima. Am incercat de 5 ori in 3 ore. Motorul porneste rapid.
2. Am schimbat modulul de comanda a ventilatoarelor de racire. Pot comanda ambele ventilatoare din opcom.
Erorile citite acum sunt:
- P0620-04. - <Unknown DTC>
- P0650-04. - < Unknown DTC>
Becul check engine nu s-a mai aprins dar s-a aprins becul de revizie fara a indica intervalul. Nu a mai fost setat de mult.
Deci sa cred ca a fost doar bateria de vina? Asa se pare.
Am pus o alta baterie ok pe masina. Vechea baterie avea 10.3V. Nu putea invarti electromotorul.
1. Si.....motorul a pornit din prima. Am incercat de 5 ori in 3 ore. Motorul porneste rapid.
2. Am schimbat modulul de comanda a ventilatoarelor de racire. Pot comanda ambele ventilatoare din opcom.
Erorile citite acum sunt:
- P0620-04. - <Unknown DTC>
- P0650-04. - < Unknown DTC>
Becul check engine nu s-a mai aprins dar s-a aprins becul de revizie fara a indica intervalul. Nu a mai fost setat de mult.
Deci sa cred ca a fost doar bateria de vina? Asa se pare.
danny_71
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Signum 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2021
- Mesaj Privat
Daca tot sunt la capitolul reparat motor va mai adresez rugamintea de a ma sprijinii sa rezolv 2 probleme mai vechi.
1. Senzor clapeta cu probleme. Eroare: - P0638-5B sau 5A - Throtle Control Circuit Negative Deviation / pozitive deviation.
Senzorul initial a fost schimbat cu galerie cu tot acum 10ani. Pentru ca problema a reaparut, am pus unul second pe masina si apare ori cod cu 5A ori cu 5B. Deci, tot defect.
Simptome: masina pierde putere, nu se tureaza mai mult de 2000 ture, fum negru. Ramai in drum. In special in intersectii.
Rezolvarea temporara o cunosc (scos furtunas....) , inlocuirea lui costa 3500, sau 2500 lei de nou functie de magazin auto. Se vinde cu galerie si numai original acum.
Stiti voi o alta cale de rezolvare a problemei? E un senzor hall in realitate.
2. A doua problema: Stand pe loc, daca apas acceleratia, in jurul valorii de 3000, turatia creste si scade fara o interventie asupra pedalei.
De unde poate fi?
1. Senzor clapeta cu probleme. Eroare: - P0638-5B sau 5A - Throtle Control Circuit Negative Deviation / pozitive deviation.
Senzorul initial a fost schimbat cu galerie cu tot acum 10ani. Pentru ca problema a reaparut, am pus unul second pe masina si apare ori cod cu 5A ori cu 5B. Deci, tot defect.
Simptome: masina pierde putere, nu se tureaza mai mult de 2000 ture, fum negru. Ramai in drum. In special in intersectii.
Rezolvarea temporara o cunosc (scos furtunas....) , inlocuirea lui costa 3500, sau 2500 lei de nou functie de magazin auto. Se vinde cu galerie si numai original acum.
Stiti voi o alta cale de rezolvare a problemei? E un senzor hall in realitate.
2. A doua problema: Stand pe loc, daca apas acceleratia, in jurul valorii de 3000, turatia creste si scade fara o interventie asupra pedalei.
De unde poate fi?