- Valentin_1
- OP
- 1 mesaje
- din 29 Jun 2021
- Astra 2004 Z16XEP
- Craiova
Valentin_1
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2021
- Mesaj Privat
Salutare, sunt nou aici, am citit și alte mesaje dar nu am gãsit un rãspuns concret situația este în felul urmator
Astra h 1.6 xep climatronic, nu cupleazã compresorul, menționez ca am bãgat freon am schimbat și radiator de clima, am schimbat rezistenta de trepte la electroventilator, ideea este ca pana acum pornea doar când masina era rece dimineața apoi nu mai funcționa, menționez ca nu aveam rezistenta de trepte ok și ventilatorul pornea pe ultima treapta, dupã ce am schimbat rezistenta nu mai pornește deloc nici când e motorul cald nici când e rece, din ce am înțeles compresorul este cu electrovalva și are "tensiune slaba la bobina compresor" adicã 7.5 v aproximativ mãsurat, mecanicul a verificat și celelalte siguranțe și a strâns și un șurub la fulia compresorului, acela pãrea slab și a pus și compresorul pe direct de la baterie și nu pleca, va rog de la cei care au mai avut aceasta problema cum a fost rezolvata, prin schimbarea compresorului sau exista și alte variante?
Multumesc
MODEL: Astra 2004
MOTOR: Z16XEP
Astra h 1.6 xep climatronic, nu cupleazã compresorul, menționez ca am bãgat freon am schimbat și radiator de clima, am schimbat rezistenta de trepte la electroventilator, ideea este ca pana acum pornea doar când masina era rece dimineața apoi nu mai funcționa, menționez ca nu aveam rezistenta de trepte ok și ventilatorul pornea pe ultima treapta, dupã ce am schimbat rezistenta nu mai pornește deloc nici când e motorul cald nici când e rece, din ce am înțeles compresorul este cu electrovalva și are "tensiune slaba la bobina compresor" adicã 7.5 v aproximativ mãsurat, mecanicul a verificat și celelalte siguranțe și a strâns și un șurub la fulia compresorului, acela pãrea slab și a pus și compresorul pe direct de la baterie și nu pleca, va rog de la cei care au mai avut aceasta problema cum a fost rezolvata, prin schimbarea compresorului sau exista și alte variante?
Multumesc
MODEL: Astra 2004
MOTOR: Z16XEP
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salut, este o contradictie de termeni sau nu am citit eu atent. Compresorul cu electrovalva nu este ON/OFF, este normal sa vezi valori intermediare.
Pe un tester bun (Tech2 sau MDI cu Tech2Win) poti verifica treptele de ventilator, presiunea in instalatia AC, comenzile de compresor si ventilator.
Cu un multimetru poti verifica prezenta tensiunilor pe traseele implicate.
In Craiova, ia legatura cu Claudiu Mondeo (user DJ34KLA aici).
Pe un tester bun (Tech2 sau MDI cu Tech2Win) poti verifica treptele de ventilator, presiunea in instalatia AC, comenzile de compresor si ventilator.
Cu un multimetru poti verifica prezenta tensiunilor pe traseele implicate.
In Craiova, ia legatura cu Claudiu Mondeo (user DJ34KLA aici).
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu o sa rescriu tot ceea ce a scris colegul @maiandrei, insa am doua adaugiri:
- daca este cu adevarat compresor cu "electrovalva", iar la ochi tie si mecanicului vi s-a parut ca "nu cupleaza", va uitati la un compresor cu fulia "rupta".
- tensiunile masurate in mufa, cu mufa scoasa, au o relevanta foarte mica, din cauza multitudinilor de defecte care pot da nastere unor curenti slabi prin zona defectului.
- daca este cu adevarat compresor cu "electrovalva", iar la ochi tie si mecanicului vi s-a parut ca "nu cupleaza", va uitati la un compresor cu fulia "rupta".
- tensiunile masurate in mufa, cu mufa scoasa, au o relevanta foarte mica, din cauza multitudinilor de defecte care pot da nastere unor curenti slabi prin zona defectului.
Dario
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2011 Z17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2011
- Mesaj Privat
Un electrician sau un bun mecanic rezolva problema de la bun inceput. Un exemplu, acum 5 zile, iesind din Bucuresti spre A1, m-a lasat compresorul si vreo 340 de km am fiert, pur si simplu, in suc propriu. Telefoane peste telefoane in trafic iar a doua zi am mers la un flacau, electrician in instalatii si echipamente industriale si ocazional auto, care a "consultat pacientul" si mi-a spus clar, bobina. Care bobina cu fulie cu tot a ajuns la 250 de lei + montajul moca efectuat de "omul de bine" in 30-40 de minute.
Sa auzim si de bine si nu in ultimul rand drumuri, stimati colegi!
Sa auzim si de bine si nu in ultimul rand drumuri, stimati colegi!
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Porneste motorul si incearca sa vezi daca surubul care zicea mecanicul ca e slab se invarte odata cu fulia daca sta pe loc este siguranta de la fulie rupta,se mai intampla si si minuni din astea,se lasa cu inlocuire fulie si ai scapat.La compresoarele cu electrovalva fuliile sunt fixe de ax se invart tot timpul si au mecanism de siguranta in caz ca se blocheaza sa nu rupa cureaua cedeaza ceva piese in interiorul fuliei sa poti ajunge la destinatie.Incearca sa gasesti un mecanic care-si explica cum functioneaza acele compresoare altfel incepi sa dai bani aiurea.Daca partea mecanica este ok poti trece si la alte verificari .