Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
Soluție
  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am cautat pe forum dar nu am gasit ceva sa ma ajute.
Am nevoie de ajutor cu urmatoarea problema:

Nu pleca ventilatorul de la radiator pe prima treapta.
Am inlocuit ventilator.
Am facut contact direct in relee, K2 pleaca viteza mare si K10 viteza mica
Ventilatorul este cu doua fire.
Din ce stiu ar trebui sa plece la 97 grade prima treapta si la aproximativ 115 grade a doua.
Imi pleca doar treapta mare cand ajunge la 117 grade.
Ma poate ajuta cineva cu o parere sau o schema electrica?




MODEL: Astra 2007
MOTOR: z16xep

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Prima intrebare ar fi, cum anume ai "facut contact direct in relee"? (scos releul si facut contact in soclu, actionat manual releul sau data comanda pe bobina releului?)
Nici cand pornesti AC nu porneste prima data treapta I si apoi treapta II ?

Senzorul de temperatura pare a fi in regula, pentru ca presupun ca termostatul este comandat sa deschida normal (termostat comandat electric) ... oricum, nu ar strica citit cu un OpCom temperatura vazuta de ECU motor. (varianta acceptata doar in cazul in care tu confunzi pornirea treptei II)

In functie de raspunsurile la primele doua intrebari, eu vad ca posibile defecte, asa:
- contacte releu treapta I;
- bobina releu treapta I, intrerupta (foarte putin probabil);
- cablaj (fir) intrerupt intre bobina releului si ECU;
- ECU defect pe iesirea de comanda a releului.





  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
am facut in soclu direct (30-87 din ce imi aduc aminte)
releul l-am alimentat si are continuitate intre 30-87 in momentul in care il alimentez.
cand pornesc AC pleaca tot pe treapta 2 dupa ceva (10-20 secunde).
ce pot sa mai spun e ca am intrat sa vad in "meniul secret" si acolo afisaza temperatura zic eu bine. daca masina a stat arata temperatura ambientala la incept.
cupleaza la 117 grade se opreste la 112 daca nu ma insel
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Deci, cam raman doar ultimele doua variante.
Fir intrerupt pana in ECU sau ECU defect pe acea iesire.
Un test elocvent ar fi acela de a scoate mufa XC10 din ECU (mufa care vine de pe instalatia masinii, nu mufa care duce pe motor la injectoare, bobine...) si pusi pe rand la masa, pinii 31 si 39 din aceasta mufa XC10. Ar trebui ca atunci cand pui la masa pinul 31 sa porneasca pe treapta I si cand pui la masa pinul 39, sa porneasca treapta II.
Daca asa functiopneaza corect, inseamna ca ai un ECU defect pe acea iesire.
  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
am mai verificat inca o data soclurile releelor( plusurile)
am scos mufa din ecu xc10 si mufa de la senzorul din radiator sa vad daca sunt in regula.
dupa toate astea a pornit pe treapta mica apoi treapta mare cand am ponit AC-ul
tot nu a vrut sa cupleze la 97 de grade. a urcat pana la 102 si am renuntat sa astept. cand pornesc AC-ul comanda pt treapata mica e data tot de ecu?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Da, tot din ECU. Deci, aparent totul este in regula.
Vezi ca tu ai Astra H, nu Astra G ... dai o cautare pe forum, stiu ca sunt discutii despre temperaturile la care este comandata fiecare treapta. Oricum mult mai sus decat 97 de grade
  • myne

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2007 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat. Posibil sa fi fost un contact imperfect la mufa de la ECU. Porneste la 113 acum si merge si treapta 1 si 2 pe AC. La 117 stiu sigur ca pornea. Smile)
Multumesc mult de ajutor Sebage!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR