- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salutare,
Acum cateva zile, spal masina, o mut mai in fata, mai tarziu cobor sa o mut la loc, nu a mai pornit.
Niciun cod de eroare in afara de senzorul de pozitie axa cu came, care facea figuri de ceva timp
Motorina vine pe tur (din rezervor)
Am facut toate testele posibile,scos mufe, suflate, etc, dupa care mi-a venit ideea sa o bag in marsarier si sa dau un pic la cheie cu ea in viteza, macar s-o misc un metru.
Surpriza, dupa operatiunea asta, a pornit imediat. Nu conteaza daca e motorul cald sau rece, 9 din 10 ori porneste oricand, cateodata chiar nu vrea, si cand nu vrea aplic metoda de mai sus, porneste imediat.
E posibil sa fie senzorul de pozitie arbore cotit ? Cum spuneam nu am niciun cod de eroare in afara de camshaft position sensor circuit open, din ce am mai citit, ECU stie sa faca timing si injectie in functie de datele de la sensorul arbore cotit dar si cel de la axa cu came, la mine cum ala nu functioneaza, il foloseste pe cel de la arbore, poate problema a existat de ceva vreme dar functiona pe cel de la axa cu came, acum ca ala a "murit", se manifesta si cel de la arbore.
Any ideas ?
Multam
MODEL: Vectra C GTS
MOTOR: Z19DT
Acum cateva zile, spal masina, o mut mai in fata, mai tarziu cobor sa o mut la loc, nu a mai pornit.
Niciun cod de eroare in afara de senzorul de pozitie axa cu came, care facea figuri de ceva timp
Motorina vine pe tur (din rezervor)
Am facut toate testele posibile,scos mufe, suflate, etc, dupa care mi-a venit ideea sa o bag in marsarier si sa dau un pic la cheie cu ea in viteza, macar s-o misc un metru.
Surpriza, dupa operatiunea asta, a pornit imediat. Nu conteaza daca e motorul cald sau rece, 9 din 10 ori porneste oricand, cateodata chiar nu vrea, si cand nu vrea aplic metoda de mai sus, porneste imediat.
E posibil sa fie senzorul de pozitie arbore cotit ? Cum spuneam nu am niciun cod de eroare in afara de camshaft position sensor circuit open, din ce am mai citit, ECU stie sa faca timing si injectie in functie de datele de la sensorul arbore cotit dar si cel de la axa cu came, la mine cum ala nu functioneaza, il foloseste pe cel de la arbore, poate problema a existat de ceva vreme dar functiona pe cel de la axa cu came, acum ca ala a "murit", se manifesta si cel de la arbore.
Any ideas ?
Multam
MODEL: Vectra C GTS
MOTOR: Z19DT
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Azi am incercat odata sa o pornesc, pe la miezul zilei, a pornit.
Apoi mai dupa 2-3 ore (16:00) nu a mai vrut neam vreo cateva incercari. Am zis ca e de la mufele injectoarelor care au rupte chestiile alea negre de plastic si ca nu stau bine, dar bineinteles nu era de acolo.
Codurile de eroare: acelasi cod, camshaft position sensor circuit open, care era si inainte.
La fiecare dat la cheie, turometrul urca in ture (deci senzorul de pozitie arbore cotit functioneaza).
Mi-a venit ideea citita pe un forum de afara, sa scot mufa de la senzorul de temperatura din termostat, astfel incat ECU sa porneasca bujiile incandescente la capacitate maxima. Zis si facut, motorul a pornit la sfert. Apoi, dupa ce s-a incalzit un pic, am pus mufa la loc si am pornit de 2-3 ori, a functionat perfect. De mentionat ca termostatul e nou nout, schimbat in Ianuarie 2021, WAHLER (nu am luat ieftinatura) si a venit cu senzor de temp nou. Senzorul functioneaza foarte bine, temperatura sta la 88 de grade, totul e ok, atunci cand masina PORNESTE.
Ce poate fi, injectoarele duse ? Mentionez ca au fost reconditionate acum cativa ani (buni) si meseriasul de atunci (undeva la trapezului in spate) a zis ca s-a mirat cum de mai pornea masina la cum scuipau pe retur (inainte sa le refaca).
Electromotorul invarte destul de vioi, nu pare sa se impotmoleasca, bateria e relativ noua (are un an, si e de 80Ah)
M-am gandit si la lipsa de compresie, dar masina nu da cu fum DELOC, nici la pornire la rece, nici la cald, nici cu pedala la fund, mirosul de esapament e fix de motorina care trece prin DPF, miros normal de diesel.
Apoi mai dupa 2-3 ore (16:00) nu a mai vrut neam vreo cateva incercari. Am zis ca e de la mufele injectoarelor care au rupte chestiile alea negre de plastic si ca nu stau bine, dar bineinteles nu era de acolo.
Codurile de eroare: acelasi cod, camshaft position sensor circuit open, care era si inainte.
La fiecare dat la cheie, turometrul urca in ture (deci senzorul de pozitie arbore cotit functioneaza).
Mi-a venit ideea citita pe un forum de afara, sa scot mufa de la senzorul de temperatura din termostat, astfel incat ECU sa porneasca bujiile incandescente la capacitate maxima. Zis si facut, motorul a pornit la sfert. Apoi, dupa ce s-a incalzit un pic, am pus mufa la loc si am pornit de 2-3 ori, a functionat perfect. De mentionat ca termostatul e nou nout, schimbat in Ianuarie 2021, WAHLER (nu am luat ieftinatura) si a venit cu senzor de temp nou. Senzorul functioneaza foarte bine, temperatura sta la 88 de grade, totul e ok, atunci cand masina PORNESTE.
Ce poate fi, injectoarele duse ? Mentionez ca au fost reconditionate acum cativa ani (buni) si meseriasul de atunci (undeva la trapezului in spate) a zis ca s-a mirat cum de mai pornea masina la cum scuipau pe retur (inainte sa le refaca).
Electromotorul invarte destul de vioi, nu pare sa se impotmoleasca, bateria e relativ noua (are un an, si e de 80Ah)
M-am gandit si la lipsa de compresie, dar masina nu da cu fum DELOC, nici la pornire la rece, nici la cald, nici cu pedala la fund, mirosul de esapament e fix de motorina care trece prin DPF, miros normal de diesel.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Nu exista asa ceva, masina a mers perfect cu eroarea aia multe luni. Si cand au inceput simptomele, eroarea era tot acolo. Cand nu merge cam sensor, ECU se foloseste de crank sensor, cand le are pe amandoua, e si mai bine pt ca stie exact pozitiile de pistoane si supape. Dar cum ele sunt legate prin timing (cureaua de distributie) cand arborele are X pozitie, ECU stie ca axa are Y pozitie, si asa mai departe.
Eu cred ca s-au stricat 1-2 injectoare, celelalte 2 sunt pe moarte, si nu mai pulverizeaza motorina cat trebuie, scapa pe retur, deci aprinderea prin auto compresie de diesel nu mai functioneaza. In momentul cand intra bujiile (cand scoti mufa de la termostat, bujiile stau vreo 10 secunde aprinse), porneste la sfert, cu tot cu eroarea aia stocata. Dupa ce motorul e cald, sau merge de 5-7 minute (cat sa fie incalzit), porneste foarte bine si cu mufa de la termostat pusa.
Turbo nou, EGR nou, senzor de temp catalizator nou, termostat nou, distributia are 1 an si mai putin de 8000 km.
Eu cred ca s-au stricat 1-2 injectoare, celelalte 2 sunt pe moarte, si nu mai pulverizeaza motorina cat trebuie, scapa pe retur, deci aprinderea prin auto compresie de diesel nu mai functioneaza. In momentul cand intra bujiile (cand scoti mufa de la termostat, bujiile stau vreo 10 secunde aprinse), porneste la sfert, cu tot cu eroarea aia stocata. Dupa ce motorul e cald, sau merge de 5-7 minute (cat sa fie incalzit), porneste foarte bine si cu mufa de la termostat pusa.
Turbo nou, EGR nou, senzor de temp catalizator nou, termostat nou, distributia are 1 an si mai putin de 8000 km.
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat