Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • boci76

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Bunã ziua vã rog sã-mi spuneți cum aș putea sã modific temperatura de pornire a ventilatoarelor de rãcire.
Din câte am înțeles pornesc la
T1 100 grade
T2 105 grade
T3 110 grade
As vrea sã porneascã cu 5grade mai jos.
Mulțumesc!


MODEL: Signum 2007
MOTOR: Z19dth
Skip ads

  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ai putea sa faci ceva..ceva. Iei un termostat digital de pe olx sau alt magazin. Il conectezi la releul de la treapta 1 sau 2 sau 3(care vrei) a ventilatoarelor. Pui in contact sonda de temperatura cu o zona metalica "calda" a radiatorului sau amotorului si programezi o temperatura de pornire si una de oprire. Mai bine de atat nu prea se poate...parerea mea.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
boci draga,, dar de ce te complici? crezi ca neamtul e mai prost ca noi? lasa masina asa cum este in parametrii ei de lucru,,,,
proiectantii stiu ei de ce au facut ce au facut la aceasta masina,,,sau masini,,oricum a-s vrea sa am mintea lor,,,,,,,,,,a-s trai fericit pana la adanci batraneti fara grija lipsei banilor.....
  • boci76

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu aș vrea sã o las așa, dar mi-a fiert de doua ori motorul, când eram în urcare, probabil subturat, dupã care am oprit motorul și a început a clocoti.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Apa de racire nu fierbe nici la 115grade daca circuitul de racire este sub presiune...se pare ca circuitul tau nu este sub presiune din diverse cauze!Acele praguri de temperatura sunt foarte bune;un motor care functioneaza in jurul valorii de 110grade consuma putin,se uzeaza putin si ramane curat in interior...Sa nu cobori sub nici o forma pragurile de temperatura fixate de producator,cauta mai bine cauza reala si remediaza problema.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
As adauga sa folosesti un antigel bun gen hepu sau mobil.
Apropo, nu stiu cum ti-ai dat seama ca fierbe, sper ca n-ai deschis busonul de la vasul de expansiune. Acela nu se deschide cu motorul cald.
  • boci76

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pãi mi-am dat seama cã fierbe foarte simplu, dupã ce am oprit a început sã clocoteascã și sã dea afarã.
Este posibil sã fie BUSONUL sã nu închidã și sã facã presiune? Furtunele erau moi.
Mulțumesc
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
In instalatia de racire TREBUIE sa fie presiune cand motorul este cald. Daca NU ai presiune atunci fierbe llichidul antigel.
Verifica busonul sa etanseze bine si verifica sa nu ai pierderi de antigel pe la furtune sau prin radiator.
Daca motorul era cald si furtnele moi, atunci SIGUR ai o pierdere de presiune si din aceasta cauza fierbe antigelul.
Ca o comparatie:
La nivelul marii (presiune atmosferica aprox 1 atm), apa fierbe la 100 grade Celsius. Daca te duci pe varful Everest 8848 m atunci apa va fierbe la 80 grade Celsius sau chiar mai jos de atat din cauza diminuarii presiunii atmosferice.
Exact asa se intampla si in instalatia de racire .... daca nu face presiune antigelul (vf Everest) va fierge pe la 105 ...110 grade celsius ..... daca face presiune in instalatie (malul marii) ... va fierge mult mai greu.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
1. Invatam sa oprim corect motorul, citeste manualul. Uite ce scrie:

2. Daca ai procedat ca la punctul 1 verifica etanseitatea sistemului de racire.
  • boci76

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Este posibil sã fi avut ambele greșeli și sistem fãrã etanșeitate, și oprit motorul prea repede.
Mulțumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR