crys
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cod p340 :
P0340 Camshaft position sensor circuit malfunction
P0340 Camshaft position sensor circuit high input
P0340 Camshaft Position Sensor Signal Missing
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Range/Performance
P0340 Camshaft position sensor circuit low input
Despre asta citeste aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11347
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10242
Cauze ar fi multe, contacte, senzor, etc.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 05 Feb, 2007 12:52 pm
crys
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2007
- Mesaj Privat
AM FOST LA UN SERVICE BOSCH SI MI-AU REZOLVAT PROBLEMA CU SENZORUL CAMSHAFT (NU AVEA MASA) (1.5 MIL) DAR MAI ARE O PROBLEMA BOBINA DE INDUCTIE (5.5 MIL) NU DA SCANTEIE LA PRIMUL PISTON, CA URMARE TREBUIE SCHIMBATA.
INCERC SA ATASEJ SCHEMA SENZORILOR PT AGILA 1.0 Z10XE

SPER SA VA AJUTE
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Camshaft - arbore came
Senzorul crankshaft este folosit pentru a monitoriza exact pozitia arborelui cotit in timpul rotatiei. Datorita lui ECU controleaza momentul injectiei/aprinderii pentru cilindri dar si pentru a masuara turatia motorului. Inaintea aparitiei lui se folosea distribuitorul pentru aprindere care se putea regla manual.
Senzorul crankshaft se foloseste impreuna ce cel camshaft pentru ca ECU sa monitorizeze exact pozitia pistoanelor si a valvelor, foarte important la motoarele astea cu "variable valve timing". In plus ajuta la corectii deoarece cureaua se lungeste putin dar lantul semnificativ si arborii nu vor mai fi la semn.
Cei doi senzori sunt cu efect Hall la camshaft si electromagnetic la crankshaft, foarte pe scurt la trecerea unui material magnetic prin dreptul lui semiconductorul va da un semnal la iesire dreptunghiular la Hall si sinusoidal la cel electromagnetic.
CAMSHAFT :
Pe cei 2 arbori came sunt fixate 2 pinioane si un disc cu fante, la trecerea lor prin dreptul senzorului vom avea un semnal dreptunghiular de iesire. Acesta nu va avea acelasi factor de umplere, la o rotire avind macar un singur palier diferit pentru a se marca pozitia de zero.


In imagine il aveti pe cel de camshaft murdar si curatat cu simeringul linga.


Ca orice componenta electronica teoretic are viata lunga dar datorita vibratiilor si temperaturilor (160 grade suporta) ei se mai defecteaza.
La pornirea motorului, electromotorul invirte arborele cotit, ECU citeste pozitia si da injectie/aprindere in ordinea respectiva. In cazul in care in timpul functionarii ECU pierde semnalul el nu va mai da scinteie si nu va deschide injectorul respectiv, motorul merge zguduit, se poate si opri, iar ECU memoreaza cod de eroare. Va trebui sa taiem contact si sa dam din nou la cheie in cazul in care se opreste.
O problema clasical la ei este firul lung care vibreaza si se rupe, eventual cu pin cu tot. Pentru a nu se ajunge in aceasta situatie ei se vor scurta, izola bine si prinde cu coliere ca sa nu mai "danseze".
Manifestare :
Motorul nu porneste
Merge dezechilibrat, parca ar trage aer fals
Se aprinde MIL cu P0340 stocat
CRANKSHAFT :
Este foarte important pentru managementul motorului, fara informatie de la el motorul se opreste.
Pozitia lui este in spate cum va uitati la motor, sub admisie/ecu spre cutia de viteze deasupra suportului motor. Se poate scoate numai pe sub masina (2 cricuri sau capre...) intr-o pozitie tare incomoda.
COD OPEL PN 9 118 368
KN 62 38 109
COD BOSCH 0 261 240 151 (original Opel)
COD FACET 9.0235
COD FEBI BILSTEIN 24616
COD HELLA 6PU 009 121-221
COD JP GROUP 886238109
COD STANDARD 18942 Intermotor
COD SWAG 40 92 46 16
Manifestare :
Motorul nu porneste
Motorul porneste mai greu
Motorul merge in suturi citeodata
Motorul se opreste
Se aprinde MIL cu P0335 stocat
Masuratori :



Valorile rezistentei sunt 900-980 ohm functie de producator.
Acest post era initial la Senzori, toti si totul despre ei la Z10XE, Z12XE dar l-am taiat de acolo. Ca de obicei neterminat dar principalul este startul. Voi continua crearea de subiecte, eventual cu "taierea" unor mesaje de la Discutii generale, Proaspat posesor/user. Pe baza experientei acumulate la Corsa, Tehnice... voi continua organizarea aici ca sa putem gasi usor ce ne intereseaza.
Dan
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 05 Nov, 2007 5:38 pm, modificat de 6 ori în total
crys
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2007
- Mesaj Privat
PROBLEMA LIPSEI DE MASA
SE POATE REZOLVA IN DOUA MODURI
1.RESCRIEREA SOFTULUI
ACEASTA FIIND O SOLUTIE TEMPORARA (5000-6000 KM) FARA A MAI SEMNALA PROBLEME
2.LEGAREA UNUI FIR SUPLIMENTAR DE MASA
ACEASTA FIIND O SOLUTIE MAI IEFTINA SI FARA RISCURI ASOPRA ALTOR COMPONENTE
ACESTE SOLUTII MI-AU FOST DATE DE UN SERVICE AUTORIZAT BOSCH
MASA SE LEAGA CONFORM SCHEMEI TRIMISE ANTERIOR
BAFTA
Istvan
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,093 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
1.Saltat masina cu cricul pe dreapta suplimentat de o buturuga
2.Se slabeste usor cricul pana pragul se sprijina pe fata buturugii dar nu prea mult sa nu deformati buza pragului care fiind ingusta se poate deforma (buturuga este pentru asigurarea cricului)
3.Puneti un covor de ceva sau o planseta de pal (eu asta am avut) dedesubt ca sa ajungeti pana sub motor in directia amortizorului din spatele sau pe sub planetara din dreapta
4.Nu uitati frana de mana in prealabil trasa ferm bagat in treapta I si pus la roata spate stanga o pana de ceva sau o caramida
5.Pentru mine nu a fost problema sa intru astfel dedesubt.Am 68 kg si sunt suplu.Pentru persoane mai corpolente s-ar putea sa nu mearga si sa cautati un canal sau rampa.Am desfacut senzorul pe care nu il puteti confunda deoarece are cupla inclinata fata de corp,se afla cum priviti din pozitia de sub masina imediat in dreapta amortizorului peste planetara dreapta.
6.Se scoate cupla cu atentie marita prin deblocarea clipsului de zavorare(daca nu merge prin simpla strangere intre degete trebuie sa va ajutati de un varf de surubelnita fina) dupa care trageti usor cupla si iese.Cu o cheie inelara de 8 se desface surubul cu care este prins senzorul in bloc.Daca este mizerie in jurul senzorului in prealabil curatati apoi desfaceti surubul.Trageti prin usoare rasuciri stanga -dreapta senzorul afara.Trebuie sa iasa relativ usor.Mai vedeti odata sa nu aveti mizerie si introduceti noul senzor in aceeasi pozitie de data asta apasand ceva mai ferm si tot prin rasuciri usoare stanga-dreapta pana cand invingeti garnitura ca un inelus si senzorul vine la nivel cu urechea la surub.S-ar putea ca pana potriviti surubul garnitura sa il impinga iarasi in afara.Nu este problema daca ati potrivit surubul se trage de la sine.Atentie la surub trebuie infiletat cat permite la mana si apoi folositi cheia.Nu strangeti sa pocneasca senzorul!
7.Introduceti cupla pana se autozavoraste, verificati integritatea cablului si a izolatiei.
8.Scoateti tot de sub masina scoateti buturuga si coborati cricul.
9.Resetati codul de eroare stocat ultima data daca aveti leptop si interfata daca nu prin scoaterea bornei de la baterie cum am facut mai sus in camp.Va amintiti?
10.Nu accelerati de nici o culoare dupa pornire timp de cca.15 min.Motorul trebuie sa ajunga la temperatura de regim fara a accelera
Si acum sa ne ocupam putin de senzorul pe care l-am scos:
L-am masurat cu ohmetrul si avea intr-adevar 960 ohm dupa cum arata dl.dancuciureanu, dar la temperatura camerei.In apa fierbinte (100grad) el saracu o lua pe aratura pana cand in zece secunde se intrerupea iar pe scala de 200Mohm nu mai arata nimic.Deci ECU nu mai avea ce sa vada si ca atare stoca instantaneu P0335.
Concluziile mele:
-senzorul era bolnav mai demult dar nu m-am prins.De ce cred asta?Pentru ca in functie de temperatura mediului masina mergea uneori bine alteori mai rau (tragea mai bine sau ca un magar)
-teava de esapament afumata ca hogeagul de pe casa bunicii (acum este curata ca la cumparare si la evacuare picura apa de condens)
-masina merge rotund si raspunde binisor (trebuie sa mai vad intr-o zi valva egr si throtle)
-si cam asta-i tot...A, de ce s-a defectat senzorul?Din motivul nenorocit al coeficientilor de dilatare diferiti pentru bobina si miezul magnetic si al rasinei din care este facut corpul senzorului.Regimul de temperaturi al senzorului este cel al blocului motor adica rece-fierbinte iar dilatarile si contractiile suscesive in timp fac ca bobina senzorului sa cedeze.In general la bobine incastrate se rupe o spira care ramane cap-cap la rece iar la dilatare se departeaza capetele si apare intreruperea.
Multumesc ca ati citit! 😃
Victor44
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidiudrutu
- *
- 18 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Meriva 2011 ENG-4
- Botosani
ovidiudrutu
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Botosani
- Masina: Meriva 2011 ENG-4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
- danny_BARICE
- *
- 21 mesaje
- din 21 Aug 2007
- Constanta
danny_BARICE
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,093 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- danny_BARICE
- *
- 21 mesaje
- din 21 Aug 2007
- Constanta
danny_BARICE
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 12 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2006
- Mesaj Privat
Am patit-o si eu in seara asta. Am mers cu masina, m-am oprit cu ea la un magazin, am stat o juma de ora si la plecare cand am dat contact si cand sa pornesc motorul nu vroia sa plece. culmea pentru prima oara cand mi-a facut asa ceva, am luat contactul am asteptat si am dat iarasi sa pornesc. la fel mi-a facut. deci de 3 ori mi-a facut asa si a patra oara am dat o pedala si mi-a pornit. intre timp mi s-a aprins masinuta cu cheie si nu s-a mai stins. am oprit motorul si l-am pornit iarasi si a luat-o normal dar masinuta cu cheie imi apare la inceput cand pun contact si nu se stinge. Ajung acasa ofticat rau si imi citesc codul care s-a pastrat in ecu. P0335 - (4) Kurbelwellen-Positionsgeber "A" Funktionsstorung - Not Found. L-am sters si m-am uitat apoi in lista cu coduri si am gasit la P0335 urmatoarele:
P0335 Crankshaft position sensor "A" circuit high input
P0335 Crankshaft position sensor "A" circuit low input
P0335 Crankshaft position sensor "A" circuit malfunction
P0335 Crankshaft Position Sensor "A" Circuit Open
Ce inseamna asta? Poate cineva sa ma ajute si pe mine? Multumesc mult.
Sa inteleg ca sunt doi senzori cramshaft si crankshaft in doua pozitii diferite pe motor?
Victor44
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2007
- Mesaj Privat
Camshaft = axa cu came
Fiecare are un senzor care le citeste pozitia. Pe cel de la arbore l-am schimbat si eu (170 Ron Facet). Dar s-ar putea sa nu fie senzorul defect, ci doar vreun fir slabit sau pinii de la mufa largiti. Din cauza pozitiei lui (in partea de jos a motorului, langa cutie si sub electromotor) firele sunt destul de expuse. Daca legaturile electruce sunt ok, desfa senzorul si masoara-i rezistenta. Am inteles ca trebuie sa fie de minim 700 (nu stiu exact unitatea de masura 😃). Senzorul meu vechi arata 720, iar cel nou 1290
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- vectraph
- **
- 129 mesaje
- din 20 Mar 2006
- Bucuresti
vectraph
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2006
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,093 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat


Tot acest ansamblu este incastrat intr-o rasina alba, apoi la exterior este cea neagra. Amandoua la fel de scarboase la pilire, taiere etc. Am vrut sa-l operez mai elegant dar sa stiti ca este aproape imposibil, iar daca scapi cu degetele intregi este bine. Acuma, dupa ce am facut pozna, stau si ma intreb si va intreb: oare se merita sa continui? Asta presupune gasirea unei rasini care sa reziste la temperaturi mari si sa devina dura. De asemenea, trebuie facuta bobina masurand grosimea sarmei cu micrometrul si calculand nr. de spire functie de rezistivitatea firului de cupru folosit. Se face o masurare a lungimii spirei medii si de aici toata matematica care urmeaza plecand de la rezistenta cunoscuta la 20*C.
Se observa ca aici avem o problema stricta de pret in sine si mai putin de firma, adica ce daca-i Bosch ce daca-i Intermotor sau Facet ca tot un drac. O bobina (nici macar impregnata) bagata in rasina pe un miez magnetic, intr-o matrita. Si ce vedeti e Bosch, retineti. Sarma, e sarma emailata la toate, miezul este magnet metalic. Toate dau la iesire semnalul sinusoidal cerut, cat bobina este ok. Miezul ramane pe pozitie si e greu de crezut ca el face diferenta. Cam atat.
- petrecila
- ****
- 1,093 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat