Primul pas, este sa desfaceti surubul de jos al bieletei antirului cu ajutorul unei fixe de 18 care trebuie tinut contra, si al unei tubulare de 18. Operatiunea se repeta si pe partea cealalta, dupa care cu un colier de plastic prindeti de telescop bara de torsiune ca sa nu va incurce.

Pasul 2 , va urcati cu genunchii pe motor, luati in mana clichetul mic si o tubulara de 13, si desfaceti surubul care tine coloana de directie. Atentie, surubul se desface de tot, altel riscati sa nu iasa coloana afara si o sa va dea de furca (eu stiu mai bine 😃 ). Nota : surubul se mai poate desface si pe dedesubt, si prin lateral, depinde de cum doriti 😃


Pasul al 3-lea este sa desfaceti din fuzeta capatul de bara, se desface piulita cu o tubuluara de 18 in asa fel incat sa nu fie iesit surubul cu filet inafara piulitei, ca sa putem baga un cric ca cel din imagine(se pot gasi si alte variante, romanul e inventiv), se vireaza putin spre interior si se ridica putin cricul ca sa stea fortat capatul de bara, iar apoi se loveste cu un ciocan in fuzeta (cel mai bine se folosesc 2 ciocane, unul mai mic care sta pe fuzeta iar unul mai mare care loveste in cel mic). Chiar daca nu iese din prima, insistati mai mult, neavand presa e un pic mai greu, dar ne descurcam si asa. Atentie : nu desfaceti contrapiulita de pe capatul de bara si sa invartiti de bieleta, este greu de facut inapoi unghiul si in plus scutiti 75 de lei pe geometrie. Operatia necesita scoaterea casetei de directie cu tot cu bielete de directie si capete de bara.

Pasul 4, este sa va urcati din nou pe motor cu genunchii, declipsati cele 2 tevi, iar apoi cu un clichet mic cu o tubulara de 8, se desface surubul in stea care tine presat cele 2 conducte de inalta presiune in caseta. Sa aveti grija mare la garnituri sa nu le pierdeti sau sa ramana inauntru, dupa ce ati desfacut tevile si le-ati tras afara, o sa curga putin lichid, iar ca masura de protectie infasurati tevile cu o carpa, orice numai sa nu intre mizerie in ele.

Pasul 5, este timpul pentru desfacerea suruburilor ce tin caseta de directie fixa pe sasiu, operatia se face pe sub masina, cu o cheie fixa de 18 pentru contra,si un clichet cu o tubulara de 18. Pe partea stanga, veti baga pe deasupra cheia fixa si veti tine contra, iar pe dedesubt veti desface surubul cu tubulara, pe partea dreapta e la fel, difera doar modalitatile de bagare a cheii fixe pentru contra, dar pozele urmatoare va vor detalia mai bine operatiunea.
Aici este partea dreapta a masinii :

Aici este partea stanga :


Pasul 6 il reprezinta scoaterea casetei de directie, operatiunea se face prin stanga, se trage de bieleta cu o mana si cu cealalta se ridica de caseta in sus ca sa nu agate nimic. E posibil ca pe partea cealalta sa agate capatul de bara, mai faceti o tura in partea cealalta pentru ridicarea lui sau il intoarceti din bieleta, in cazul in care vedeti ca se opune iesirii caseta.


Si uite ce simplu s-a putut scoate o caseta de directie 😃 . Pentru ca sunteti colegi de treaba si muncitori, drept bonus voi introduce in acest tutorial si desfacerea bieletelor de directie.
Pasul 1 : se ia o cheie de 22 (nu stiu exact dimensiunea) , se pune drept contra pe partea cremalierei unde se poate tine cu cheia, si cu o cheie mai mare de 32 (la asta chiar ca nu stiu dimensiunea, am o cheie ft ruginita ) se desface piulita bieletei pe o parte, si pe cealalta. Nota : e recomandat ca la contra sa tina ceva de cheie si de caseta, ca sa nu fortati melcul dinauntru, aveti grija mare.


Cam atat pentru acest tutorial, pentru restul de desfacut caseta de directie nu voi putea posta tutorial pentru ca sunt oameni pe acest forum care-si castiga painea din asa ceva, iar informatiile sa ajunga pe mainile altcuiva nu e recomandat. Sa desfaci o caseta de directie nu este un lucru usor, tine de pricepere si de atentie foarte mare, un mediu steril (fara praf si impuritati in aer) si e mai bine ca cineva specializat sa faca aceasta operatiune . Va urez bafta dragi colegi, si de mai aveti nelamuriri va astept cu intrebari.