- RRoberto681
- *
- 6 mesaje
- din 04 Jan 2021
RRoberto681
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2021
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- RRoberto681
- *
- 6 mesaje
- din 04 Jan 2021
RRoberto681
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2021
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- RRoberto681
- *
- 6 mesaje
- din 04 Jan 2021
RRoberto681
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2021
- Mesaj Privat
- RRoberto681
- *
- 6 mesaje
- din 04 Jan 2021
RRoberto681
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2021
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- RRoberto681
- *
- 6 mesaje
- din 04 Jan 2021
RRoberto681
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2021
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- RRoberto681
- *
- 6 mesaje
- din 04 Jan 2021
RRoberto681
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2021
- Mesaj Privat
T9122
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Focsani
- Masina: Meriva 2006 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2021
- Mesaj Privat
Salutare. Am și eu o problema cu plafoniera aprinsã tot timpul, la o Meriva A 2006. Dar am și martorul airbag aprins permanent. Am vãzut cã a pomenit cineva de o legãturã între ele. Îmi poate explica cineva asta? Am și tester, în tester îmi aratã ușa pasager fațã permament deschisã. A fost verificat firul și întrerupãtorul din ușã, merg bine, firul nu este rupt. Mașina a fost lovitã lateral dreapta. Când deschid mașina, se aprinde plafoniera, se stinge de la buton dacã o sting. Când închid mașina cu ea aprinsã, rãmâne așa, aprinsã, nu se mai stinge.
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Esti sigur ca la Meriva A, iti "arata in tester" usa pasager dreapta?
Intreb asta pentru ca, nu vad cum ar putea identifica BCM de Meriva A, care usa este deschisa, fiind toate intreruptoarele in paralel, pe acelasi fir de comanda catre BCM.
Problema nu poate sa apara de la un fir intrerupt, ci de la unul care atinge de masa (caroserie).
Daca ar fi vorba de becul care semnaleaza eveniment pe modulul de airbag, nu ai putea sa il opresti de la buton, doar daca ai scoate becul acela (este bec separat)
Intreb asta pentru ca, nu vad cum ar putea identifica BCM de Meriva A, care usa este deschisa, fiind toate intreruptoarele in paralel, pe acelasi fir de comanda catre BCM.
Problema nu poate sa apara de la un fir intrerupt, ci de la unul care atinge de masa (caroserie).
Daca ar fi vorba de becul care semnaleaza eveniment pe modulul de airbag, nu ai putea sa il opresti de la buton, doar daca ai scoate becul acela (este bec separat)
T9122
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Focsani
- Masina: Meriva 2006 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2021
- Mesaj Privat
Da, în tester aratã fiecare ușã separat, iar pe cea de la pasager dreapta e pe ”Open” permanent, indiferent care este poziția ei. Am Opcom ca și tester, nu mã pricep prea bine la ele, știu sã vãd erorile și sã le șterg. Am și eroarea de la ”airbag”, o sã o scriu mâine. S-a gândit la fel și mecanicul meu, dar nu au reușit sã dea de firul ce atinge la masã. Ei spun cã ar fi ieșit pinul din modulul confort sau cum s-o numi, dar nu am o schemã și nici nu știu sã le spun unde este ca sã se uite. Și fãrã schema pinilor nu se uitã. Dar eu nu înțeleg legãtura între martorul airbag și plafonierã sau ușã.
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
1. daca ar fi iesit pinul, circuitul ar fi deschis ceea ce inseamna usi inchise si deci, becuri stinse;
2. o sa vezi in schema de ce iti spun ca NU are de unde sa stie BCM, care usa este deschisa, pentru ca toate contactele sunt in paralel, toate firele Gri (de 0.5mmp) de la contacte, se unesc si merg pe un singur pin in BCM (pinul 49, fir Gri de 0.75mmp);
3. ti-am spus si prima data, ca nu ai treaba cu acele probleme despre care se vorbea, de la airbag. Cand este inregistrat eveniment pe calculatorul de airbag, acesta comanda aprinderea UNUI ALT BEC DIN PLAFONIERA, bec pe care tu nu l-ai putea stinge, decat prin scoaterea acelui bec. De ce aceasta legatura? ... se pare ca din ceva motive de siguranta, pentru a semnala un eventual accident.
Personal, eu cred ca ai o problema la alta usa, dar voi va luati dupa un programel prost tradus (probabil folositi si varianta in limba romana) si de aici ... tot cautati si degeaba.
2. o sa vezi in schema de ce iti spun ca NU are de unde sa stie BCM, care usa este deschisa, pentru ca toate contactele sunt in paralel, toate firele Gri (de 0.5mmp) de la contacte, se unesc si merg pe un singur pin in BCM (pinul 49, fir Gri de 0.75mmp);
3. ti-am spus si prima data, ca nu ai treaba cu acele probleme despre care se vorbea, de la airbag. Cand este inregistrat eveniment pe calculatorul de airbag, acesta comanda aprinderea UNUI ALT BEC DIN PLAFONIERA, bec pe care tu nu l-ai putea stinge, decat prin scoaterea acelui bec. De ce aceasta legatura? ... se pare ca din ceva motive de siguranta, pentru a semnala un eventual accident.
Personal, eu cred ca ai o problema la alta usa, dar voi va luati dupa un programel prost tradus (probabil folositi si varianta in limba romana) si de aici ... tot cautati si degeaba.
T9122
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Focsani
- Masina: Meriva 2006 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2021
- Mesaj Privat
Am înțeles ideea. Adicã dacã avea legãturã cu martorul airbag, nu puteam opri luminile de la butonul normal de lumini. Acum am becurile scoase, dar le pot opri și de la buton dacã vreau, se sting, vorbesc de cele douã automate, nu cele cu buton de sus, Meriva are 4 becuri în fațã la plafonierã, douã automate și douã manuale, ne legãm doar de cele douã automate, celelalte merg stinse și aprinse de la butonul de lumini. Adicã, dacã le sting din butonul de lumini dupã ce intru în mașinã și inchid ușa, se sting, dar când deschid ușa, se aprind normal dar rãmân așa chiar dacã închid oricare din ușile din fațã. Ușile din spate sunt permanent închise de asta e ciudat, la ele nu am umblat vreodatã sã le deschid când fãceam teste.
Uite, am fãcut ceva poze la Opcom acum. Am 3 erori pe ”airbag” și una pe ”interior lights”. Apar douã uși la șofer și pasager, aceea de la pasager apare ”Open” permanent, chiar dacã ea este închisã. Și, ce e mai ciudat, acum am observat cã la centurã apare cã este pusã permanent, deși ea nu era pusã. M-am uitat puțin pe Tube și am vãzut cã-s multe probleme de la conexiuni proaste sau fire rupte pe la sistemul asta ”airbag”.
Deci, ideea este sã verific și celelalte uși, senzorii aceia de contact de la ușã. La aceia nu m-am uitat, ne-am uitat doar la cele din fațã.
Uite, am fãcut ceva poze la Opcom acum. Am 3 erori pe ”airbag” și una pe ”interior lights”. Apar douã uși la șofer și pasager, aceea de la pasager apare ”Open” permanent, chiar dacã ea este închisã. Și, ce e mai ciudat, acum am observat cã la centurã apare cã este pusã permanent, deși ea nu era pusã. M-am uitat puțin pe Tube și am vãzut cã-s multe probleme de la conexiuni proaste sau fire rupte pe la sistemul asta ”airbag”.
Deci, ideea este sã verific și celelalte uși, senzorii aceia de contact de la ușã. La aceia nu m-am uitat, ne-am uitat doar la cele din fațã.
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Cu privire la usi, cred ca risc sa devin ridicol daca o sa mai repet, totusi o fac: trebuie verificate TOATE intreruptoarele de la usi si TOATE firele (Gri) de la intreruptoare care se unesc intre ele si merg in BCM. (inclusiv usa soferului)
Cu privire la partea de airbag, ambele pretensionere ale centurilor de siguranta par declansate (explodate) sau sunt probleme cu circuitul din calculatorul de airbag pana la ele. La fel si cu acel airbag de la pasager. Calculatorul pare ca a fost schimbat sau resetat. Daca a fost schimbat, erorile pot fi si din el (din calculatorul de airbag), in sensul ca poate masina de pe care provine a avut centuri cu pretensionare si tu nu ai. (deci circuit deschis deci eroare ).
P.S. pentru usi, de verificat se incepe cu masurarea firului Gri de la usi, fațã de masa/GND, cu toate usile inchise, trebuie sa masori o rezistenta foarte mare, cu usile/usa deschisa, trebuie sa masori o rezistenta foarte mica, spre 0 (zero) Ohm. (sa sune la masa, cum se mai spune popular)
Cu privire la partea de airbag, ambele pretensionere ale centurilor de siguranta par declansate (explodate) sau sunt probleme cu circuitul din calculatorul de airbag pana la ele. La fel si cu acel airbag de la pasager. Calculatorul pare ca a fost schimbat sau resetat. Daca a fost schimbat, erorile pot fi si din el (din calculatorul de airbag), in sensul ca poate masina de pe care provine a avut centuri cu pretensionare si tu nu ai. (deci circuit deschis deci eroare ).
P.S. pentru usi, de verificat se incepe cu masurarea firului Gri de la usi, fațã de masa/GND, cu toate usile inchise, trebuie sa masori o rezistenta foarte mare, cu usile/usa deschisa, trebuie sa masori o rezistenta foarte mica, spre 0 (zero) Ohm. (sa sune la masa, cum se mai spune popular)
T9122
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Focsani
- Masina: Meriva 2006 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2021
- Mesaj Privat
T9122
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Focsani
- Masina: Meriva 2006 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2021
- Mesaj Privat
sebage a scris:Cu privire la usi, cred ca risc sa devin ridicol daca o sa mai repet, totusi o fac: trebuie verificate TOATE intreruptoarele de la usi si TOATE firele (Gri) de la intreruptoare care se unesc intre ele si merg in BCM. (inclusiv usa soferului)
Cu privire la partea de airbag, ambele pretensionere ale centurilor de siguranta par declansate (explodate) sau sunt probleme cu circuitul din calculatorul de airbag pana la ele. La fel si cu acel airbag de la pasager. Calculatorul pare ca a fost schimbat sau resetat. Daca a fost schimbat, erorile pot fi si din el (din calculatorul de airbag), in sensul ca poate masina de pe care provine a avut centuri cu pretensionare si tu nu ai. (deci circuit deschis deci eroare ).
P.S. pentru usi, de verificat se incepe cu masurarea firului Gri de la usi, fațã de masa/GND, cu toate usile inchise, trebuie sa masori o rezistenta foarte mare, cu usile/usa deschisa, trebuie sa masori o rezistenta foarte mica, spre 0 (zero) Ohm. (sa sune la masa, cum se mai spune popular)
Cu privire la partea de airbag, ambele pretensionere ale centurilor de siguranta par declansate (explodate) sau sunt probleme cu circuitul din calculatorul de airbag pana la ele. La fel si cu acel airbag de la pasager. Calculatorul pare ca a fost schimbat sau resetat. Daca a fost schimbat, erorile pot fi si din el (din calculatorul de airbag), in sensul ca poate masina de pe care provine a avut centuri cu pretensionare si tu nu ai. (deci circuit deschis deci eroare ).
P.S. pentru usi, de verificat se incepe cu masurarea firului Gri de la usi, fațã de masa/GND, cu toate usile inchise, trebuie sa masori o rezistenta foarte mare, cu usile/usa deschisa, trebuie sa masori o rezistenta foarte mica, spre 0 (zero) Ohm. (sa sune la masa, cum se mai spune popular)
Mii de mulțumiri. Era intrerupãtorul de la ușa spate dreapta cu problemã. I-am dat cateva scatoalce și acum, dupa 2 ani, am și eu plafoniera funcționalã. Na...vina mea, cã nu i-am verificat pe toți. Ai avut mare dreptate.