Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B
  • SPanaitescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Bunã dimineata... De ceva vreme urmãresc în bc temperatura lichidului de rãcire.. De vre o 2 zile urca la 113 fãrã a mai face un prag la 105 când deschide termostatul.. Urca constant pana la 113 și într-un interval destul de scurt maxim 5 minute.. Apoi pornește ventilatorul scade temperatura pana pe la 108 și iar crește.. Indiferent de vitezã, ieri am fost pana la Giurgiu și am mers cu 100km/h și stãtea temperatura la 110 urca la 113 și iar cobora pe la 108..mentionez ca radiatorul este fierbinte. Eu suspectez pompa de apa care nu cred ca mai plimba apa cum trebuie prin circuit


MODEL: Zafira b 2006
MOTOR: Z16xep
Skip ads

  • SPanaitescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Cum se poate verifica pompa de apa dacã lucreazã normal fãrã a fi demontata?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Verifica mai intai daca functioneaza ventilatorul pe ambele trepte de viteza.
Daca pompa de apa functioneaza bine ar trebui sa vezi jetul de apa plimbandu-se prin vasul de expansiune.
Cand dai drumul la AC pleaca ventilatorul ?
  • SPanaitescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Când dau drumul la ac pleacã ventilatorul... Jetul de apa care vine în vas nu se vede.. Ma gândesc sa scot furtunul de retur și sa vad dacã plimba apa în circuit... Oricum ciudat este ca nu mai are prag unde deschide termostatul.. Urca constant la 113 și acolo pleacã ventilatorul..si urca temperatura cam repede la 113 în maxim 10 minute de mers ajunge la 113
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Verifica termostatul. Sa nu cumva sa fie blocat pe inchis.
  • SPanaitescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Dacã ar fi blocat pe închis apa din radiator nu ar fi rece?se încinge radiatorul plus furtunul care iese din termostat și cel de retur
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Poate e partial inchis.
Sau pompa de apa nu face presiune.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Termostatul este actionat electric si incepe sa fie comandat (de catre ECU) de pe la 90 de grade, deci nu cred ca vei observa acel "prag" cum ai spus, din cauza lui.
Daca si returul de la radiator este fierbinte, inseamna ca si termostatul este deschis suficient si chiar si pompa asigura debitul necesar.
Ce a mai ramas? Eu as merge pe "ventilator", poate treapta redusa nu functioneaza si atunci ... porneste doar treapta de turatie maxima, cand temperatura a ajuns la pragul necesar.
Parerea mea, acel "prag" pe care il observai tu, era dat de pornirea primei trepte a "ventilatorului". S-a ars / distrus rezistenta si deci, treapta redusa nu mai functioneaza.
  • SPanaitescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Da și returul este fierbinte și presiune este pe furtunul care iese din termostat ciudat este faptul ca la o viteza de 100km/h nu se rãcește de la aer.. De când am mașina nu a plecat ventilatorul decât la 113°
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Presiune, este normal sa fie, undeva la 1 - 1.3 bari, pentru cresterea punctului de fierbere si pentru asigurarea unei rezistente termice de transfer, mai mica.
Cu timpul, radiatoarele se mai colmateaza si pe interior si pe exterior, astfel ca nu mai asigura acelasi randament la racire.
Esti ferm convins ca auzi cand porneste/pornea treapta redusa a ventilatorului? Eu zic ca nu strica sa verifici, inainte de a trece la alte operatiuni costisitoare.
  • SPanaitescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Nu pot spune ca sunt convins ca pornea.. Din tester am reușit sa pornesc doar 2 trepte și nu pornește deloc încet se simte și în volan când pornește prima treaptã și înainte tot la 113 pornea asta e sigur...dar pot da vina pe vremea de afarã(fiind mai rece poate avea acel prag și se încãlzea mai greu motorul) dacã mai este vreun posesor de aceste motor Z16xep și poate confirma dacã la un drum mai lung sta temperatura în bc la 110 sau pe acolo?
  • SPanaitescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Am observat acum 2 pete de antigel sub masina si am fãcut o poza sub compresorul de climã si e ceva antigel pe acolo... Cred ca este de la pompa de apa mai mult ca sigur... Acum o sãptãmânã am fost cu mașina la itp și când a ridicat o nu avea nici o scurgere
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
SPanaitescu a scris:Bunã dimineata... De ceva vreme urmãresc în bc temperatura lichidului de rãcire.. De vre o 2 zile urca la 113 fãrã a mai face un prag la 105 când deschide termostatul.. Urca constant pana la 113 și într-un interval destul de scurt maxim 5 minute.. Apoi pornește ventilatorul scade temperatura pana pe la 108 și iar crește.. Indiferent de vitezã, ieri am fost pana la Giurgiu și am mers cu 100km/h și stãtea temperatura la 110 urca la 113 și iar cobora pe la 108..mentionez ca radiatorul este fierbinte. Eu suspectez pompa de apa care nu cred ca mai plimba apa cum trebuie prin circuit


MODEL: Zafira b 2006
MOTOR: Z16xep


Cred ca ai putea sa schimbi tot sistemul de racire si sa nu-i dai de cap.. de ce? pentru ca asa trebuie sa mearga! Aia e temperatura nominala de lucru (100-113), la 113 porneste ventilatorul si fluctueaza, ceea ce e PERFECT NORMAL. La fel de normal e sa urce apa la 100 in maxim 5 minute de mers pe timp de vara. In loc sa te documentezi si sa afli ce parametri trebuie sa aibe motorul, tu te plangi aici ca merge bine, tocmai pentru ca nu stii.. Pe forumuri gasesti 99% pareri, 1% date corecte, deci nu schimba pompa, radiator, termostat si altele, fa-ti o vacanta frumoasa de banii aia, si pune mana si citeste documentatie ca acolo sta adevarul.
  • SPanaitescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Am gãsit un manual de reparatie dar acolo scrie ca deschide termostatul la 90°...ma documentez dacã am unde... Dacã nu cer pãreri... Azi am mers cu laptopul pe mașinã și la radiator aveam temperatura de 60-70° și langa termostat 110...113 pana începea ventilatorul
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR