- Dragos1993
- OP
- 13 mesaje
- din 15 Jan 2016
- Astra 2004 z16se
- Bucuresti
Dragos1993
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2016
- Mesaj Privat
Salutare boys & girls!
Am zis sa scriu sa mai aflu si eu parerea voastra despre problema aparuta la a mea masina. In urma cu 2 luni, am schimbat distributia la masina, la acelasi mecanic unde o schimb de mult timp. De data asta am schimbat si termostatul (nu pt ca cel vechi avea probleme, dar mi-a picat in mana unul nou si am zis sa il schimb).
De o luna de zile, a cam inceput sa imi faca probleme, la modul: Este o foarte mare presiune in vasul de expansiune si mi se pare ca apa clocoteste, chiar daca nu trece in bord de 92 de grade pentru ca pleaca electroventilatorul si o raceste (teoretic). Ideea este ca acea presiune este vizibila si la furtunele pe unde trece lichidul de racire, care s-au dilatat enorm in zona unde este prins colierul. Fiecare vurtun e dilatat rau. Pe langa asta, iese din zona pompei de apa dar si din dreapta, un fel de fum, ca de tigara asa, nu este fum alb sau negru. Nu miroase nici a ambreiaj, nici a inchis, nici a gaze de esapament (am si o fisura in racordul flexibil si am crezut ca este de la ea, dar nu).
Acum, eu m-am uitat asa la chiuloasa, nu ar avea scurgeri pe la imbinare, in schimb am sesizat ca pe la capacul de la culbutori, a dat ulei pe toata lungimea din fata, pe la garnitura. probabil tot de la presiunea acumulata. Am inteles de la cativa care se "pricep" cat de cat asa la mecanica, exact ca si mine, ca ar putea fi din mai multe cauza. Garnitura de ciuloasa ciupita (dar nu am ulei in vas si nici apa in ulei ca am verificat) si de acolo se acumuleaza sau pierde presiune in sistemul de racire. Termostatul nu ar mai fi deschis si asfel s-a acumulat presiune prea mare in instalatie...
Posibil sa imi scape compreisie in sistemul de racire de la garnitura de chiuloasa? Sau sa fie aer in instalatie? Ideea e ca daca desfac capacul de la vasul de expansiune dupa ce merge motorul ceva timp, pe langa aerul imens pe care il da afara, parca si fierbe apa in el. Nu pot sa imi dau seama de la ce, ideea e ca mecanicul a zis ca e cu demontat chiuloasa si n-as vrea sa incep sa demontez jumatate de motor si sa fie de fapt de la un cacat de termostat sau ceva minor... Deja masina mai face la prezent 1000 de euro in pretul pietei, sa mai bag inca 1500-1800 de lei in ea parca nu-mi vine
MODEL: Astra 2004
MOTOR: z16se
Am zis sa scriu sa mai aflu si eu parerea voastra despre problema aparuta la a mea masina. In urma cu 2 luni, am schimbat distributia la masina, la acelasi mecanic unde o schimb de mult timp. De data asta am schimbat si termostatul (nu pt ca cel vechi avea probleme, dar mi-a picat in mana unul nou si am zis sa il schimb).
De o luna de zile, a cam inceput sa imi faca probleme, la modul: Este o foarte mare presiune in vasul de expansiune si mi se pare ca apa clocoteste, chiar daca nu trece in bord de 92 de grade pentru ca pleaca electroventilatorul si o raceste (teoretic). Ideea este ca acea presiune este vizibila si la furtunele pe unde trece lichidul de racire, care s-au dilatat enorm in zona unde este prins colierul. Fiecare vurtun e dilatat rau. Pe langa asta, iese din zona pompei de apa dar si din dreapta, un fel de fum, ca de tigara asa, nu este fum alb sau negru. Nu miroase nici a ambreiaj, nici a inchis, nici a gaze de esapament (am si o fisura in racordul flexibil si am crezut ca este de la ea, dar nu).
Acum, eu m-am uitat asa la chiuloasa, nu ar avea scurgeri pe la imbinare, in schimb am sesizat ca pe la capacul de la culbutori, a dat ulei pe toata lungimea din fata, pe la garnitura. probabil tot de la presiunea acumulata. Am inteles de la cativa care se "pricep" cat de cat asa la mecanica, exact ca si mine, ca ar putea fi din mai multe cauza. Garnitura de ciuloasa ciupita (dar nu am ulei in vas si nici apa in ulei ca am verificat) si de acolo se acumuleaza sau pierde presiune in sistemul de racire. Termostatul nu ar mai fi deschis si asfel s-a acumulat presiune prea mare in instalatie...
Posibil sa imi scape compreisie in sistemul de racire de la garnitura de chiuloasa? Sau sa fie aer in instalatie? Ideea e ca daca desfac capacul de la vasul de expansiune dupa ce merge motorul ceva timp, pe langa aerul imens pe care il da afara, parca si fierbe apa in el. Nu pot sa imi dau seama de la ce, ideea e ca mecanicul a zis ca e cu demontat chiuloasa si n-as vrea sa incep sa demontez jumatate de motor si sa fie de fapt de la un cacat de termostat sau ceva minor... Deja masina mai face la prezent 1000 de euro in pretul pietei, sa mai bag inca 1500-1800 de lei in ea parca nu-mi vine
MODEL: Astra 2004
MOTOR: z16se
ASoare387
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2021
- Mesaj Privat
Am patit ceva asemanator, am cumparat masina de la cineva cunoscut iar dansul mi-a spus ca pot sa merg si mai tare cu ea. Am mers pana la mare si am vrut sa vad limitele. Mai mult de 150 nu am mers deoarece masina incepe sa scartaie din toate directiile (este totusi o masina veche). La intoarcere am fugarit-o un pic (maxim 140 km/h) dupa care am redus viteza la 90-100 constant. M-am oprit la benzinarie pentru a alimenta si surpriza, miros ciudat si fum de sub capota. Am scos repede masina din benzinarie iar cand am deschis capota am constatat ca fumul este de la ulei care a curs (nu foarte mult) pe galeria de evacuare. Am sunat propietarul si acesta mi-a spus ca cel mai probabil mi-a curs ulei pe la capacul de la ulei. Ce-i drept asa parea, sper sa nu fie garnitura de chiuloasa. In timp ce stateam cu capota deschisa, un alt propietar Astra G a venit si mi-a spus si el acelasi lucru, ca ar scapa ulei pe la acel capac. Pe de alta parte altcineva mi-a spus chestii mult mai grave, cum ar fi faptul ca mi-ar fi ajuns antigel in ulei. Chiar nu stiu ce sa fac in momentul de fata, cred ca cel mai sigur ar fi sa merg la un mecanic. Astept si parerea altora.
- Opel Astra G 1.6 16V (1998)
Ulei utilizat : GM 10W40
P.S. La o verificare la rece, uleiul pare sa fie peste nivelul maxim.
- Opel Astra G 1.6 16V (1998)
Ulei utilizat : GM 10W40
P.S. La o verificare la rece, uleiul pare sa fie peste nivelul maxim.
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
garnitura de chiulasa ciupita face ca antigelul sa fiarba sau sa intre ulei in antigel, formandu-se astfel o spuma.
alte motive pentru fierberea lichidului de racire sunt: nivel scazut, termostat blocat pe inchis, mizerie sau instalatie colmatata.
fumul poate aparea la motor daca exista pierderi de ulei ce ajung pe evacuare. la Opel, cele mai frecvente scurgeri sunt de la garnitura capac culbutori, garnitura baie ulei, simeringuri axe cu axe si vibrochen.
urca masina pe elevator si solicita mecanicului sa o inspecteze, dupa care inlocuiesti garnitura / simeringul cu probleme
alte motive pentru fierberea lichidului de racire sunt: nivel scazut, termostat blocat pe inchis, mizerie sau instalatie colmatata.
fumul poate aparea la motor daca exista pierderi de ulei ce ajung pe evacuare. la Opel, cele mai frecvente scurgeri sunt de la garnitura capac culbutori, garnitura baie ulei, simeringuri axe cu axe si vibrochen.
urca masina pe elevator si solicita mecanicului sa o inspecteze, dupa care inlocuiesti garnitura / simeringul cu probleme