- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Am rezolvat astazi si sper sa ajute si pe altii chiar daca sunt la al 3 post(un moderator amabil poate sterge primele 2).Schema este cat se poate de corecta dar realitatea difera ca de obicei.
Inainte de operatiile de mai jos puneti maneta schimbatorului in punctul mort.
1 Se scoate mansonul cu o surubelnita dreapta cu grija si atentie , desi iese foarte usor dar atentie.
2 Se slabesc cele 2 cleme de plastic ale cablurilor din interior , cu o surubelnita dreapta mica fara sa fortati pentru ca daca se rupe se rupe si aia este grav.
3 Se trage mansonul in sus si se apasa pe butonul de introducere in r , apoi se apasa pe rand cele doua cleme albe care tin unealta de blocare a schimbatorului.
4 O sa fie ceva de furca cu acele cleme pentru ca normal ar trebui impinse ambele simultan pentru a iesi fara nervi , dar se poate si pe rand asa cum arata in link.Cand ambele cleme sunt impinse inauntru se trage in jos unealta si se elibereaza si arcul care lucreaza pe r la apasare.
5 Se introduce unealta in locul dedicat de pe umarul timoneriei exact intre treapta 1-2.
6 In compartimentul motor se aliniaza selectorul la gaura de pe ax cu un burghiu de 5.
7 Se apasa cele doua cleme ale cablurilor din interior cu grija , apoi se elimina boltul de calare de pe selectorul timoneriei.
8 Se verifica daca sunt imbunatatiri si apoi se pune mansonul la loc.
Eu am facut acest lucru pentru ca a fost schimbat tot chitul de ambreiaj de fostul proprietar , dar un reglaj de timonerie lipsea cu desavarsire pentru ca acolo era intact.Cat de bun ar putea fi un mecanic este imposibil sa nu lase urme unde lucreaza , cat de mici dar se vad(cand lucrezi la ctc iti dai seama).Dimineata la rece agata in r urat rau si a 2 pana se incalzea si asta sigur nu face bine cutiei pe termen lung , dar problema a fost remediata si este o diferenta enorma.In schimbator nu este joc urat doar normal de 0.5 mm stanga/dreapta.Reglajul nu tine loc si de chit de reparatie dar am incercat sa repun timoneria pe vechile semne si era teroare.In 2 si 6 nu intra deloc si in restul fortat.Pun si niste poze cu acea unealta pentru exemplificare poate ajuta si pe altii.
Inainte de operatiile de mai jos puneti maneta schimbatorului in punctul mort.
1 Se scoate mansonul cu o surubelnita dreapta cu grija si atentie , desi iese foarte usor dar atentie.
2 Se slabesc cele 2 cleme de plastic ale cablurilor din interior , cu o surubelnita dreapta mica fara sa fortati pentru ca daca se rupe se rupe si aia este grav.
3 Se trage mansonul in sus si se apasa pe butonul de introducere in r , apoi se apasa pe rand cele doua cleme albe care tin unealta de blocare a schimbatorului.
4 O sa fie ceva de furca cu acele cleme pentru ca normal ar trebui impinse ambele simultan pentru a iesi fara nervi , dar se poate si pe rand asa cum arata in link.Cand ambele cleme sunt impinse inauntru se trage in jos unealta si se elibereaza si arcul care lucreaza pe r la apasare.
5 Se introduce unealta in locul dedicat de pe umarul timoneriei exact intre treapta 1-2.
6 In compartimentul motor se aliniaza selectorul la gaura de pe ax cu un burghiu de 5.
7 Se apasa cele doua cleme ale cablurilor din interior cu grija , apoi se elimina boltul de calare de pe selectorul timoneriei.
8 Se verifica daca sunt imbunatatiri si apoi se pune mansonul la loc.
Eu am facut acest lucru pentru ca a fost schimbat tot chitul de ambreiaj de fostul proprietar , dar un reglaj de timonerie lipsea cu desavarsire pentru ca acolo era intact.Cat de bun ar putea fi un mecanic este imposibil sa nu lase urme unde lucreaza , cat de mici dar se vad(cand lucrezi la ctc iti dai seama).Dimineata la rece agata in r urat rau si a 2 pana se incalzea si asta sigur nu face bine cutiei pe termen lung , dar problema a fost remediata si este o diferenta enorma.In schimbator nu este joc urat doar normal de 0.5 mm stanga/dreapta.Reglajul nu tine loc si de chit de reparatie dar am incercat sa repun timoneria pe vechile semne si era teroare.In 2 si 6 nu intra deloc si in restul fortat.Pun si niste poze cu acea unealta pentru exemplificare poate ajuta si pe altii.
- AFlorinMuga
- *
- 2 mesaje
- din 12 Apr 2021
AFlorinMuga
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2021
- Mesaj Privat
- AFlorinMuga
- *
- 2 mesaje
- din 12 Apr 2021
AFlorinMuga
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2021
- Mesaj Privat