Maer
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2020 VXKUHZKXZL42646
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2020
- Mesaj Privat
Am achiziționat un Opel CORSA e,dupã 8000 km a apãrut ceva eroare în bord dupã care sa blocat.am dus-o cu platforma la reprezentanta. le-a trebuit o sãptãmânã sã afle ce are(asta in colaborare cu cei de la fabrica,spun ei) acum aștept alte douã sãptãmâni sa vinã piesa,cu speranța cã e ceea ce trebuie.am auzit de alt proprietar de CORSA electric ,din Constanța cred, cãruia i sa întâmplat același lucru.eroare la cutia de viteze" și tracțiune" . erori care i-au apãrut dupã ce a spãlat mașina.mai sunt proprietari de CORSA electric care au avut probleme similare?și au avut noroc sa le repara mai repede ?multa bafta trebuie cred la acest model,nu mai am încredere în mașinã sa plec la drum lung
- asorin2004
- *
- 40 mesaje
- din 26 Mar 2009
- Bucuresti
asorin2004
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut
Intreb si eu o chestie pertinenta, zic. Orice acumulator de pe lumea asta este consumabil (adica este garantat un nr de cicluri incarcare-descarcare). Din ce am inteles, sper sa nu gresesc, Renault garanteaza bateria 8 ani. Ce se intampla dupa asta? Are sens dpdv financiar sa inlcouiesti bateria ? Ca daca nu, masina e pa, nu o sa o mai cumpere nimeni, cel mult poate dezmembrarile.
Intreb si eu o chestie pertinenta, zic. Orice acumulator de pe lumea asta este consumabil (adica este garantat un nr de cicluri incarcare-descarcare). Din ce am inteles, sper sa nu gresesc, Renault garanteaza bateria 8 ani. Ce se intampla dupa asta? Are sens dpdv financiar sa inlcouiesti bateria ? Ca daca nu, masina e pa, nu o sa o mai cumpere nimeni, cel mult poate dezmembrarile.
lazarb
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2020 F12SHR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2012
- Mesaj Privat
Cam ce se intampla dupa cei 2 ani de garantie de la Opel, Renault, Dacia, VW etc? II schimbi motorul? Schimbi masina cu totul? Dai masina la remat?
Mi se pare amuzant ca sunt o gramada pe forum care nu au rabdare sa faca 2 revizii in garantie si abia asteapta sa puna ei uleiul ala magic si sa schimbe ei filtrele, sa nu mai plateasca ei 2 ore manopera pentru revizie cand lor le-ar lua 10 min (schimbat ulei, filtre habitaclu si ulei), dar cand vine vorba de electrice "nu e bune domne, e prea noi, nu tine 10 ani, producatorul da garantie doar 8, ce faci dupa, nu se merita". Sa ne gandim cat au scazut preturile masinilor electrice in doar 5 ani si sa ne gandim ca daca vor scadea in acelasi ritm iar tehnologiile bateriilor vor avansa si ele, masinile electrice vor fi mai usoare si mai ieftine. Practic aproape unica devalorizare va fi "morala", tehnologia avansand repede.
Si spre deosebire de complexitatea inginereasca si uleioasa a unui motor cu combustie interna, bateriile si motoarele electrice sunt reciclabile intr-o masura mult mai mare. Cel mai probabil vor fi programe de reciclare si se vor putea schimba celule sau module intregi de baterii. Vezi cum se intampla la Priusurile din primele generatii. Vezi cum se returneaza si recicleaza bateriile auto (12V).
Mi se pare amuzant ca sunt o gramada pe forum care nu au rabdare sa faca 2 revizii in garantie si abia asteapta sa puna ei uleiul ala magic si sa schimbe ei filtrele, sa nu mai plateasca ei 2 ore manopera pentru revizie cand lor le-ar lua 10 min (schimbat ulei, filtre habitaclu si ulei), dar cand vine vorba de electrice "nu e bune domne, e prea noi, nu tine 10 ani, producatorul da garantie doar 8, ce faci dupa, nu se merita". Sa ne gandim cat au scazut preturile masinilor electrice in doar 5 ani si sa ne gandim ca daca vor scadea in acelasi ritm iar tehnologiile bateriilor vor avansa si ele, masinile electrice vor fi mai usoare si mai ieftine. Practic aproape unica devalorizare va fi "morala", tehnologia avansand repede.
Si spre deosebire de complexitatea inginereasca si uleioasa a unui motor cu combustie interna, bateriile si motoarele electrice sunt reciclabile intr-o masura mult mai mare. Cel mai probabil vor fi programe de reciclare si se vor putea schimba celule sau module intregi de baterii. Vezi cum se intampla la Priusurile din primele generatii. Vezi cum se returneaza si recicleaza bateriile auto (12V).
- asorin2004
- *
- 40 mesaje
- din 26 Mar 2009
- Bucuresti
asorin2004
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
Pai dupa ce iese o masina obisnuita din garantie, ce poti sa faci, mergi cu ea in continuare, pentru ca dpdv functional nu se modifica atat de mult.
Bateriile insa sunt un consumabil, garantat un nr finit de cicluri incarcare-descarcare, iar o masina electrica isi va pierde din autonomie cu trecerea timpului.
Intrebarea ramane : Va mai cumpara cineva acea masina dupa x ani, cand capacitatea bateriei va scade cu y% (si implicit autonomia) ? Cat mai poti recupera prin revanzarea masinii ?
Bateriile insa sunt un consumabil, garantat un nr finit de cicluri incarcare-descarcare, iar o masina electrica isi va pierde din autonomie cu trecerea timpului.
Intrebarea ramane : Va mai cumpara cineva acea masina dupa x ani, cand capacitatea bateriei va scade cu y% (si implicit autonomia) ? Cat mai poti recupera prin revanzarea masinii ?
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
- asorin2004
- *
- 40 mesaje
- din 26 Mar 2009
- Bucuresti
asorin2004
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
Evident ca pretul scade. Dar daca din autonomia initiala a masinii, de x km, la momentul vanzarii mai ai x/5, nu cred ca mai e nimeni interesat sa o cumpere. De asta intrebam daca are sens dpdv financiar inlocuirea bateriei.
Citisem pe undeva ca bateria este alcatuita din mai multi elementi care se pot inlocui individual (ca sa nu schimbi toata bateria), pretul unui element (la Toyota) fiind de 200 lei. Ce stiti despre asta, se aplica la toate electricele ?
Citisem pe undeva ca bateria este alcatuita din mai multi elementi care se pot inlocui individual (ca sa nu schimbi toata bateria), pretul unui element (la Toyota) fiind de 200 lei. Ce stiti despre asta, se aplica la toate electricele ?
lazarb
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2020 F12SHR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2012
- Mesaj Privat
asorin2004 a scris:Pai dupa ce iese o masina obisnuita din garantie, ce poti sa faci, mergi cu ea in continuare, pentru ca dpdv functional nu se modifica atat de mult.
Bateriile insa sunt un consumabil, garantat un nr finit de cicluri incarcare-descarcare, iar o masina electrica isi va pierde din autonomie cu trecerea timpului.
Intrebarea ramane : Va mai cumpara cineva acea masina dupa x ani, cand capacitatea bateriei va scade cu y% (si implicit autonomia) ? Cat mai poti recupera prin revanzarea masinii ?
Bateriile insa sunt un consumabil, garantat un nr finit de cicluri incarcare-descarcare, iar o masina electrica isi va pierde din autonomie cu trecerea timpului.
Intrebarea ramane : Va mai cumpara cineva acea masina dupa x ani, cand capacitatea bateriei va scade cu y% (si implicit autonomia) ? Cat mai poti recupera prin revanzarea masinii ?
Pai aia electrica ce-are sa nu mearga in continuare? Si garantia aia de 8 ani se refera la capacitatea bateriei, anume sa nu scada sub un anumit procent, banuiesc ca 70-80%. Daca tot te gandesti la ce capacitate va mai avea bateria peste 8 ani, mai bine cauti pe net ce capacitate mai au bateriile de Model S, Zoe, Leaf de acum 8-10 ani sau alte electrice cu sute de mii de km. Majoritatea vor avea peste 80-85%.
In 150.000 km sau 8 ani cu electrica faci suficienta economie cu ea versus o masina cu motor cu combustie la care ai:
- revizii anuale cel putin duble ca pret: ulei, filtre, manopera mai scumpa
- bujii la fiecare 20-25.000 km
- 1 schimbare distributie
- schimbat de cel putin 2 ori ulei cutie de viteze, ca deh, romanu nu merge el 50000 km cu acelasi ulei in cutia de viteze
- 1 sau 2 ambreiaje, fie cutie manuala fie automata (caz in care pretul e urias)
- cel putin 1 schimb de placute si discuri in plus (electricele si hibridele ruleaza aproape dublu cu acelasi set discuri-placute)
- cel putin 1 curea de accesorii
Dar dupa 8 ani si 150.000 km stii ca masina aia electrica trage la fel ca in prima zi, pe cand un motor cu combustie e clar imbatranit, garniturile nu mai sunt ce au fost, pistoanele nu mai izoleaza camera de ardere la fel de bine, supapele sunt incarcate cu depuneri de carbon, te gandesti deja ca incepe sa aibe scurgeri de ulei, te astepti sa pice oricand o mizerie de senzor din admisie (MAF) sau evacuare (oxigen/lambda) si acel bec de check engine nu va mai sta mult timp stins. O sa incepi sa auzi zgomote ciudate, curele, lanturi, intinzatoare pana o sa ti se faca sila.
Nu zic ca electricele sunt mai fiabile, ca daca s-a dus 1 element din baterie se opreste de tot, sau daca racirea are probleme intra in limp mode, sau iarna ii scade autonomia cu 25% daca nu are management termic al bateriei. Daca nu stai la casa sau aproape de o statie de incarcare, incarcarea masinii electrice e o treaba in plus.
Sincer, in ceea ce ma priveste, as lua mai repede o sh electrica decat una cu motor cu combustie. Aia electrica iti arata cu adevarat starea ei in momentul respectiv. Cealalta trebuie dusa la mecanicii vietii sa-i verifice ansamblurile si accesoriile motorului, cutiei de viteze, turbina etc. Si tot nu iti garanteaza ca e in regula sau nu. La electrica verifici cum trage, capacitatea bateriei, erorile stocate si sa nu aibe scurgeri de lichide sau accidente.
Nici una nici alta nu sunt perfecte, sunt doar optiuni si fiecare isi cantareste avantajele si dezavantajele.
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
pe 9 aprilie fac 1 an de cand am corsa electrica. am parcurs cu ea doar 13 mii km(mai am alte 2 masini). daca nu era pandemia faceam lejer 20 mii pe an. fac in principal naveta cu copiii la scoala, drumuri de 25 km dus-intors.
consumul mediu vara e de 14 kwh/100 km , iarna a crescut la 19. practic consuma echivalentul a 2 l/100 benzina/motorina.
in oras consuma consuma foarte putin, 8-9 kwh/100 . la fel la viteze de pana in 70 km/h. am vazut range estimat in bord de 420 km !
am ramas si eu cu masina in parcare la mall dupa ce am trecut cu ea printr-o balta mare provocata de o ploaie torentiala anul trecut in iunie. au luat-o cu platforma si au reparat-o la reprezentanta in 3 saptamani. de atunci n-am mai avut probleme cu ea. la fel a aparut in bord avertisment cu cutia si tractiunea totul dupa ce o parcasem normal.
consumul mediu vara e de 14 kwh/100 km , iarna a crescut la 19. practic consuma echivalentul a 2 l/100 benzina/motorina.
in oras consuma consuma foarte putin, 8-9 kwh/100 . la fel la viteze de pana in 70 km/h. am vazut range estimat in bord de 420 km !
am ramas si eu cu masina in parcare la mall dupa ce am trecut cu ea printr-o balta mare provocata de o ploaie torentiala anul trecut in iunie. au luat-o cu platforma si au reparat-o la reprezentanta in 3 saptamani. de atunci n-am mai avut probleme cu ea. la fel a aparut in bord avertisment cu cutia si tractiunea totul dupa ce o parcasem normal.