- mihai bosonea
- OP
- 37 mesaje
- din 16 Dec 2014
- Insignia 2014 2cdti
- Anglia
mihai bosonea
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2014 2cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2014
- Mesaj Privat
- Teitei
- **
- 133 mesaje
- din 19 Apr 2018
- Astra 2018
- Bucuresti
Teitei
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2018
- Mesaj Privat
- Virinel
- **
- 319 mesaje
- din 16 Aug 2007
- Insignia 2015 B20DTH
- Prahova
Virinel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2007
- Mesaj Privat
- mihai bosonea
- OP
- 37 mesaje
- din 16 Dec 2014
- Insignia 2014 2cdti
- Anglia
mihai bosonea
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2014 2cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2014
- Mesaj Privat
În momentul regenerãrii, calculatorul mașinii pornește degivrare deoarece are nevoie de mai multe turații pentru a creste temperatura din DPF de la vreo 350 de grade pana pe la 6-700 de grade și astfel montand acel LED vei observa când are loc o regenerare și nu vei opri motorul lãsând calculatorul mașinii sã-și facã treaba pana la capat
- mihai bosonea
- OP
- 37 mesaje
- din 16 Dec 2014
- Insignia 2014 2cdti
- Anglia
mihai bosonea
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2014 2cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2014
- Mesaj Privat
Virinel a scris:pentru Astra J cum se poate face? pe insignia pare simplu ca ai tweeter-ul in coltul usii, dar la astra e altfel....
trebuie sa desfaci locul unde ajung firele la oglinda și sa legi ledul la firele ce ajung la încãlzirea ei. Dacã nu ești sigur, poți sa desfaci oglinga și sa vezi ce culoare au firele care vin prinse de ea, apoi sa desfaci ușa și sa urmãrești traseul firelor, iar mai departe poți sa desfaci puțin izolația firelor respective și sa lipești ledul, dar mare atenție sa ai led rezistent cu rezistenta la 12V
- Teitei
- **
- 133 mesaje
- din 19 Apr 2018
- Astra 2018
- Bucuresti
Teitei
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2018
- Mesaj Privat
Ma gandeam eu ca asta ar fi explicatia. Multumesc de raspuns!
In bord nu se aprinde nici un martor ope care sa-l corelezi cu turatia ridicata? Solutia ta este foarte ok pana la un punct Iarna cum functioneaza? Adica ce se intampla cand intra in regenerare si tu crezi ca ai uitat degivrarea deschisa. Ce se intampla cand dai off din buton la degivrare?
In bord nu se aprinde nici un martor ope care sa-l corelezi cu turatia ridicata? Solutia ta este foarte ok pana la un punct Iarna cum functioneaza? Adica ce se intampla cand intra in regenerare si tu crezi ca ai uitat degivrarea deschisa. Ce se intampla cand dai off din buton la degivrare?
- mihai bosonea
- OP
- 37 mesaje
- din 16 Dec 2014
- Insignia 2014 2cdti
- Anglia
mihai bosonea
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2014 2cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2014
- Mesaj Privat
Dacã ai degivrare pornitã, ledul se aprinde și dacã ai noroc sa înceapã regenerare nu o sa ști, dar în momentul în dai oprești degivrare din buton și filtrul se regenereazã ledul va continua sa stea aprins pânã se termina regenerare. Multe persoane au montat acest led și unii chiar au plãtit între 50 și 100 de lei sa li se monteze așa ceva pe mașinã, în special pe modele Insignia care au o mare problema cu un oring la pompa de ulei din cauza regenerãrii "ratate"!
- deleted-99130
- **
- 77 mesaje
- din 01 Feb 2015
deleted-99130
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2015
- Mesaj Privat
- mihai bosonea
- OP
- 37 mesaje
- din 16 Dec 2014
- Insignia 2014 2cdti
- Anglia
mihai bosonea
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2014 2cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2014
- Mesaj Privat
Despre #regenerare https://m.facebook.com/group...=1893648040955643
#oring Despre oring #oring
Observ cã foarte multã lume vine pe grup ºi nu ºtie despre minunatã garnitura denumitã ºi în termeni populari o-ring/simering, aºa cã m-am decis sã scriu o postarea despre el ºi ce anume se întâmplã.
Probleme Insignia – Oring (Ce este? /Ce se întâmplã? /Detalii)
#Despre O-ring – oringul este un simering poziþionat în interiorul bãii ce face legãtura cu pompa de ulei.
#Probleme cu oringul (simeringul) (cum? /de ce?)
Odatã cu trecerea anilor acest simering îºi pierde proprietãþile (elasticitatea) ºi se întãreºte (devine casant)
De ce devine casant? Ei bine la Insignia poziþionarea filtrului de particule se afla în apropierea bãii de ulei ºi foarte aproape de acest simering. Filtrul de particule emana o imensã cãldurã când acesta se afla în regenerare (el se încãlzeºte la aprox 600 de grade Celsius) (despre asta am discutat într-un post când am vorbit despre filtru ºi regenerarea lui) ºi astfel face ca aceasta “garniturã”/simering/o-ring sã îºi piardã proprietãþile.
#Ce se întâmplã când îºi pierde proprietãþile ºi devine casant?
Odatã ce îºi pierde proprietãþile el nu mai poate etanºã corespunzãtor ºi în scurt timp uleiul începe sã absoarbã aer din exterior.
Eroarea “Low pressure oil, STOP ENGINE!” Senzorul aflat în baia de ulei sesizeazã problema ºi atenþioneazã conducãtorul cu acest mesaj în bord, din pãcate este prea târziu. Doar un procent foarte mic de maºini au scãpat dupã aceasta eroare fãrã a fi afectat motorul.
#Ce se întâmplã dupã ce maºina afiºeazã mesajul în bord ºi se opreºte subit?
Ei bine maºina nu mai are ungere suficientã ºi astfel motorul este afectat. Principalele piese afectate sunt cuzineþii ºi întreg mecanismul, astfel repararea lui fiind foarte costisitoare. Uneori apelându-se ºi la schimbarea motorului.
#Cum putem remedia problema?
Problema este foarte cunoscutã atât în þara noastrã cât ºi în alte þãri. El se poate înlocui la service.
#Costuri simering ºi manopera
Simeringul costa aproximativ 65 de lei la orice magazin online sau service. Manopera dureazã în jur de 4,5 ore ºi are un cost cuprins între 400-650 lei.
#La ce interval se schimbã simeringul?
- Nu existã un interval specificat de vreo cineva. Proprietãþile garniturii diferã foarte mult de modul de exploatare, de câte regenerãri existã ºi temperaturile la care este supus. Ca o referinþã cineva a indicat schimbarea lui la 3,4 ani pentru a sta liniºtiþi ºi feriþi de orice problemã a motorului.
(Despre regenerarea ºi filtru de particule am scris în altã postare) textul nu îmi aparține, e scris, dar sper ca te lãmurește, mai multe poți afla dacã intri pe grupul de facebook
#oring Despre oring #oring
Observ cã foarte multã lume vine pe grup ºi nu ºtie despre minunatã garnitura denumitã ºi în termeni populari o-ring/simering, aºa cã m-am decis sã scriu o postarea despre el ºi ce anume se întâmplã.
Probleme Insignia – Oring (Ce este? /Ce se întâmplã? /Detalii)
#Despre O-ring – oringul este un simering poziþionat în interiorul bãii ce face legãtura cu pompa de ulei.
#Probleme cu oringul (simeringul) (cum? /de ce?)
Odatã cu trecerea anilor acest simering îºi pierde proprietãþile (elasticitatea) ºi se întãreºte (devine casant)
De ce devine casant? Ei bine la Insignia poziþionarea filtrului de particule se afla în apropierea bãii de ulei ºi foarte aproape de acest simering. Filtrul de particule emana o imensã cãldurã când acesta se afla în regenerare (el se încãlzeºte la aprox 600 de grade Celsius) (despre asta am discutat într-un post când am vorbit despre filtru ºi regenerarea lui) ºi astfel face ca aceasta “garniturã”/simering/o-ring sã îºi piardã proprietãþile.
#Ce se întâmplã când îºi pierde proprietãþile ºi devine casant?
Odatã ce îºi pierde proprietãþile el nu mai poate etanºã corespunzãtor ºi în scurt timp uleiul începe sã absoarbã aer din exterior.
Eroarea “Low pressure oil, STOP ENGINE!” Senzorul aflat în baia de ulei sesizeazã problema ºi atenþioneazã conducãtorul cu acest mesaj în bord, din pãcate este prea târziu. Doar un procent foarte mic de maºini au scãpat dupã aceasta eroare fãrã a fi afectat motorul.
#Ce se întâmplã dupã ce maºina afiºeazã mesajul în bord ºi se opreºte subit?
Ei bine maºina nu mai are ungere suficientã ºi astfel motorul este afectat. Principalele piese afectate sunt cuzineþii ºi întreg mecanismul, astfel repararea lui fiind foarte costisitoare. Uneori apelându-se ºi la schimbarea motorului.
#Cum putem remedia problema?
Problema este foarte cunoscutã atât în þara noastrã cât ºi în alte þãri. El se poate înlocui la service.
#Costuri simering ºi manopera
Simeringul costa aproximativ 65 de lei la orice magazin online sau service. Manopera dureazã în jur de 4,5 ore ºi are un cost cuprins între 400-650 lei.
#La ce interval se schimbã simeringul?
- Nu existã un interval specificat de vreo cineva. Proprietãþile garniturii diferã foarte mult de modul de exploatare, de câte regenerãri existã ºi temperaturile la care este supus. Ca o referinþã cineva a indicat schimbarea lui la 3,4 ani pentru a sta liniºtiþi ºi feriþi de orice problemã a motorului.
(Despre regenerarea ºi filtru de particule am scris în altã postare) textul nu îmi aparține, e scris, dar sper ca te lãmurește, mai multe poți afla dacã intri pe grupul de facebook
- deleted-99130
- **
- 77 mesaje
- din 01 Feb 2015
deleted-99130
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salut,
Am led pe masina mea (A20DT) 2011 din septembrie, iar intre timp am montat unul si pe una din 2016. Citesc pe forumul asta din 2015, cunosc majoritatea problemelor, doar ca nu mi-ai inteles intrebarea.
Ai scris tu mai sus:
Ce treaba are oring-ul daca sunt ratate regenerarile? Oring-ul se duce de la temperatura excesiva degajata de filtrul de particule in momentul regenerarii, mai ales cand acestea sunt foarte dese si te prind la viteza mica sau la semafor etc. Dupa cum ai zis si tu, filtrul aflandu-se prost, in vecinatatea oring-ului . Daca mergi mai tare, 70-130 zic si eu, altfel e ventilarea motorului.
Daca sunt ratate multe regenerari, se infunda filtrul. Am patit asta eu acum 5 luni. S-a bulit senzorul de ceva timp, n-a mai stiut calculatorul cand sa faca regenerarea, s-a infundat filtrul si mi-a spart si furtunul de la intercooler. M-a usurat de 950€, dar ceea ce vreau sa zis e ca oring-ul nu e afectat ca sunt ratate regenerarile. El se duce in timp, de la caldura.
Oricum, ca veni vorba, de cand cu led, nici o regenerare ratata. Ultima, duminica, dupa 800km* pracursi, facuta pe autostrada. Sa-i pastreze D-zeu obiceiul ).
* verific des cu op-com-ul. deci nu scot cifrele din burta.
O seara buna
Am led pe masina mea (A20DT) 2011 din septembrie, iar intre timp am montat unul si pe una din 2016. Citesc pe forumul asta din 2015, cunosc majoritatea problemelor, doar ca nu mi-ai inteles intrebarea.
Ai scris tu mai sus:
Dacã ai degivrare pornitã, ledul se aprinde și dacã ai noroc sa înceapã regenerare nu o sa ști, dar în momentul în dai oprești degivrare din buton și filtrul se regenereazã ledul va continua sa stea aprins pânã se termina regenerare. Multe persoane au montat acest led și unii chiar au plãtit între 50 și 100 de lei sa li se monteze așa ceva pe mașinã, în special pe modele Insignia care au o mare problema cu un oring la pompa de ulei din cauza regenerãrii "ratate"!
Ce treaba are oring-ul daca sunt ratate regenerarile? Oring-ul se duce de la temperatura excesiva degajata de filtrul de particule in momentul regenerarii, mai ales cand acestea sunt foarte dese si te prind la viteza mica sau la semafor etc. Dupa cum ai zis si tu, filtrul aflandu-se prost, in vecinatatea oring-ului . Daca mergi mai tare, 70-130 zic si eu, altfel e ventilarea motorului.
Daca sunt ratate multe regenerari, se infunda filtrul. Am patit asta eu acum 5 luni. S-a bulit senzorul de ceva timp, n-a mai stiut calculatorul cand sa faca regenerarea, s-a infundat filtrul si mi-a spart si furtunul de la intercooler. M-a usurat de 950€, dar ceea ce vreau sa zis e ca oring-ul nu e afectat ca sunt ratate regenerarile. El se duce in timp, de la caldura.
Oricum, ca veni vorba, de cand cu led, nici o regenerare ratata. Ultima, duminica, dupa 800km* pracursi, facuta pe autostrada. Sa-i pastreze D-zeu obiceiul ).
* verific des cu op-com-ul. deci nu scot cifrele din burta.
O seara buna
- mihai bosonea
- OP
- 37 mesaje
- din 16 Dec 2014
- Insignia 2014 2cdti
- Anglia
mihai bosonea
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2014 2cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2014
- Mesaj Privat
Cand zic regenerare ratata,ma refer atunci cand opresti masina si filtrul isi face regenerarea! Masina o sa stea pe loc cu o temperatura de peste 650 de grade degajate langa oring, pe cand daca lasi filtrul sa-si faca regenerarea in mers, asa cum ai spus si tu,temperatura degajata nu o sa mai fie asa de mare. Unii folosesc aplicatia OPL DPF, dar ledul am observat ca se aprinde cu aproximatix 30 de secunde inainte ca aplicatia sa arate ca a pornit regenerarea, deci eu cred ca este mult mai bine cu LED, cu toate ca ma mai uit si eu cateodata pe aplicatie, dar acum fiecare face ce vrea, unii chiar nu au auzit de regenerarea filtrului si sunt chiar fericiti, nu au niciun stres )
- biancamarius50
- *
- 11 mesaje
- din 03 Jan 2019
- Astra 2015 B16dtl
- Arges
biancamarius50
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2015 B16dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
- biancamarius50
- *
- 11 mesaje
- din 03 Jan 2019
- Astra 2015 B16dtl
- Arges
biancamarius50
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2015 B16dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
- mihai bosonea
- OP
- 37 mesaje
- din 16 Dec 2014
- Insignia 2014 2cdti
- Anglia
mihai bosonea
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2014 2cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2014
- Mesaj Privat
IAngelian
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2019
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- gaches
- **
- 142 mesaje
- din 01 Nov 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Vaslui
gaches
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Vaslui
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2008
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
1. Pentru ca asa LED a avut omul sa puna, sau asa si-a dorit. LED care se aprinde intermitent, nu constant.
2. - Daca pui un "LED de 12V", nu mai trebuie rezistor, pentru ca rezistorul este deja inglobat in LED.
- Daca pui LED normal, de 2.8 V - 3.5 V, trebuie sa pui rezistor, pentru a nu distruge LED-ul (rezistor poti sa pui si de 1Kohm, ca sa fie mai simplu de gasit), rezistorul se poate pune pe oricare din fire.
In oricare dintre situatii, trebuie respectata polaritatea corecta pentru LED, altfel acesta nu va lumina.
2. - Daca pui un "LED de 12V", nu mai trebuie rezistor, pentru ca rezistorul este deja inglobat in LED.
- Daca pui LED normal, de 2.8 V - 3.5 V, trebuie sa pui rezistor, pentru a nu distruge LED-ul (rezistor poti sa pui si de 1Kohm, ca sa fie mai simplu de gasit), rezistorul se poate pune pe oricare din fire.
In oricare dintre situatii, trebuie respectata polaritatea corecta pentru LED, altfel acesta nu va lumina.
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Tufan Adrian
- **
- 55 mesaje
- din 23 Oct 2016
- Astra 2007
- Ialomita
Tufan Adrian
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2016
- Mesaj Privat