Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare
  • Andrei009

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Va salut, am un opel Vectra 2007 1.9 diesel 150 cai, si am urmatoarea problema cu servodirectia. Are momente cand volanul se misca usor, cand se misca greu, tin sa mentionez ca nu are o anume pozitie unde se misca greu si alta unde se misca usor este aleatorie.
- S a pus testerul pe ea in mers, fara a se constata nici un fel de eroare chiar si atunci cand volanul se misca greu, parametri pe pompa respectiv rpm sunt aceasi cu cei solicitati de computer masinii. Totodata s-a verificat si curentul din alternator dar si mufa de curent lata care intra in pompa fara a se constata oxidari sau alte nereguli, incarcarea alternatorulu este de 14.
Pompa este model trw jer 166 nu are scurgeri de ulei, uleiul a fost schimbat recent, pompa se afla central deasupra casetei de directie.
A mai intalnit cineva asemenea situatie? M ati putea ajuta, ca sincer nu mi dau seama de la ce ar putea fi.


MODEL: Vectra 2007
MOTOR: Z19DTH

CODURI EROARE: nu are coduri de eroare
Skip ads

  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Ce inseamna "se misca greu" ? Tragi cu amandoua mainile de volan sa iei viraj ?
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Ce inseamna "se misca greu" ? Tragi cu amandoua mainile de volan sa iei viraj ?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
posibil probleme in pompa de servor. Doar un atelier specializat in asa ceva te poate ajuta.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Pana la inlocuirea pompei mai sunt cativa pasi. Dar trebuie sa vedem ce inseamna ca se misca greu. De verificat traseu fire - sa nu fie intrerupte, (traseul ambelor mufe) si cea de curent groasa si cealalta subtire.
Daca nu sunt intrerupte, pune un prieten la volan si cu motorul pornit sa invarta volanul in timp ce misti mufa de curent. Daca volanul se misca greu - tragi cu ambele maini de el - dar isi revine in timp ce misti mufa groasa de curent - e clar ca e de vina mufa. Se poate desface mufa, curata cu spray de contacte, strangi clemele (lamelele), o montezi la loc si ar trebui sa functioneze.
Daca nici asa nu functioneaza, atunci inlocuita. Spun asta din proprie experienta. Am intalnit "electricieni" experimentati in service-uri cu pretentii care fara sa imi verifice mufa au recomandat schimbarea pompei. Dupa schimbare, mi-a functionat corect 1 zi. Apoi tot cu intreruperi. Am miscat mufa si vazand ca functioneaza, am mers la un mecanic si i-am explicat ce are de facut. In 10 min à curatat-o, strans lamelele, montat la loc si merge de mai bine de 6 luni fara probleme. Si i-am dat 50 ron. Spor.
  • Andrei009

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2021

  • Mesaj Privat
"Se misca greu in sensul ca parca pompa ar lucra doar 50%, pentru ca daca nu ar functiona deloc, nu as putea sa l invart cred nici cu 2 maini ca am jante pe 19", in sensul ca da trebuie sa trag cu ambele maini de volan, iar uneori de exemplu iau viraj stanga dreapta si ramane blocat in sensul ca trebuie sa l ajut eu sa-si revina pe drept chiar daca masina este in mers. Ce am mai observat tot asa uneori, cand merge greu daca il smucesc isi mai da drumul apoi se ingreuneaza iar, daca intorc usor ramane tot greu, Dar are si dese momente cand in aceleasi pozitii merge foarte usor/normal de la sine putere fara sa i fac absolut nimic volanului(nu l smucesc sau altele). Cand merge usor/normal volanul, ati observat ca pe drum daca mai este o denivelare/inclinatie ceva ii schimba usor traiectoria directiei masinii, insa cand este greu nu are nicio treaba ramane dreapta traiectoria.
Am fost la 2 serviceuri pana acum, unu mi-a verificat la borna firele groase sa faca masa cum trebuie ca am inteles ca acolo ar mai fi problema in timp, a verificat si mufa groasa(lata) de curent din pompa impreuna cu contactele pompei, iar acestea se prezinta ca noi nu sunt topite, inegrite sau alte probleme. Alt mecanic a pus-o pe tester iar din computerul ecu dar si ehps nu are eroare de curent sau valori eronate, chair si atunci cand volanul face figuri(au fost surprinse prin tester ambele variante si aici ma refer cand merge usor si cand merge greu, o singura valaore mi s-a parut un pic ciudata si aici ma refer, la drum denivelat si aici ma refer ca la tara cu denivelari mari si nisipos/tarana volanul merge usor (probabil frecarea e mai mica) iar valorile de la senzorul de unghi tranmis catre pompa este peste 150-480, iar pe drum asfaltat nu sare 160 si asta foarte rar, insa chiar si cu aceste valori volanul poate oscila intre a merge greu sau usor.
Primul care mi a verificat tensiunea si mufele dela pompa si borna mi -a spus ca ar fi pompa de vina, al doilea mecanic care mi-a pus tester si nu a constatat nici un cod de eroare, nici la pompa nici in general mi -a spus ca pompa ar fi ok si ca ar putea fi din crucea de la volan care prinde caseta de directive.
  • Andrei009

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Referitor la mufa, inainte sa umblu la ea asa cum, m-ai sfatuit, mergea cam 80% din timp greu dupa ce am desfacut-o si am mai miscat-o pe acolo a inceput sa mearga cam 50-50% greu, dar daca umblu la mufa prea mult fara sa o scot doar misc cablurile, dupa daca incerc sa mai pornesc masina nu ma mai lasa ca atunci cand intra immobilizatorul in functiune si parca ii taie combustibilul, si ca sa o repornesc trebuie sa o inchid din telecomanda si sa o redeschid altfel nu pot sa o mai pornesc. Dar inca o nelamurire, prima data la rece cand o pornesc merge volanul perfect adica il intorc cu degetul mic (asta la primul viraj) la al doilea viraj deja gata trebuie sa trag cu doua maini, iar drumul mentionez ca este drept asfaltat, iar dupa merge usor sau greu dupa bunul ei plac.
  • Andrei009

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Legat de mufa cum ai reusit sa o verifici? ai luat fiecare pin in parte sau cum mai exact? ca ea asa daca o deconectezi si te uiti la pini arata ca si cum ar fi cumparata de noua, iar piciorul care blocheaza mufa este intact adica nu pot scoate mufa chiar daca trag de ea.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

uite o schema



Eu as mai verifica odata senzorul volan, poate are nevoie de vreo recalibrare (zic doar, nu ma pricep)

Piciorusele sigurantelor nu fie oxidate.

Sa nu fie vreo intrerupere pe date (cele 4 fire din drapta jos pe schema, in mufa modulului sau pe traseu - am aizit de cablaj ros de soareci sau frecat de caroserie).
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Mufa groasa, se poate desface. Ridicata pe elevator, si vazut. Apoi mufa se desface - sau se impinge izolatia in sus ca sa ai accès la cleme - nu am vazut exact cum a qdesfacut-o. Doar cu o surubelnita mai mica si subtire. Clemele le-a apropiat cu surubelnita una de alta, le-a curatat bine si a fost ok. De 6 luni, imi merge perfect.
Cand am cumparat pompa servo second, meseriasu ce a desfacut-o a rupt umaru de plastic de la mufa de pe pompa. Si acuma a mea e legata cu o chestie de plastic ce o tine.
Legat de cealalta mufa, unul dintre fire -daca am inteles bine - e direct raspunzator de transmiterea informatiei spre pompa. Sa nu fie intrerupt. Gasesti pe aici ce culori are.
Si eu m-am chinuit cateva luni pana am rezolvat-o. Acum merge, dar am martorul cu volan à peine in bord. Nu stiu daca un update de program ar ajuta-o, dar am zis ca pot "trai" cu el. E singurul martor.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Cum a zis si colegul gabimilo1 - e de verificat si cealalta mufa. Contactele pot arata ca si noi, dar daca clemele din interior nu fac contact bun pompa functioneaza in "hopuri"
  • Andrei009

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Ok am inteles, daca nu face contact bun de la fire sau mufa, pompa functioneaza in hopuri, dar cand am verificat masina in mers pe tester direct pe ehps nu avea nici o eroare iar rotatia motorasului pompei nu scadea niciodata sub 2000rpm. Daca ar fi de la mufe sau fire nu ar trebui sa de-a o eroare ceva? sau sa scada mult rotatia motorasului pompei? Repet nu am nicio eroare in bord si nici pe tester.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
daca electrica zici ca e buna (nu scade turatia si nu da erori) atunci mai ramine partea de lichid sau mecanica, nu? Lichid pare sa fie ca vad pe schema ca e senzor, dar imi aduc aminte ca am citit ca in vasul ala e o sita ceva, poate acolo vreo problema? Nu ma pricep (doar putin, pe electrica). Nu ai putea sa faci o proba cu alt vas?
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Niste poze cu o pompa TRW
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Alta poza. Am pus mai multe, dar nu apar.
  • Andrei009

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Lichid are si e nou schimbat.
  • Andrei009

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2021

  • Mesaj Privat
Lichid are si e schimbat recent.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu la lichid ma refeream. Bineinteles ca lichid este caci daca nu era aveai eroare (vasul are senzor pentru nivel, asa arata pe schema)

Vorbeam de faptul ca am citit ca in rezervor e o sita si ma gindeam sa nu fie aceea imbicsita.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Daca poti sa inlocuiesti pompa ta cu alta sa vezi cum se comporta. Daca e mai bine => pompa ta defecta. Alte idei ... nu mai am.
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Daca sita e infundata pompa nu primeste lichid suficient pe aspiratie ca urmare presiunea la iesire este mica sau variabila!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR