Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe
  • ANastase490

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2019 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2021

  • Mesaj Privat
În calitate de client al Opel, am o mare dilema privind legislatia romaneasca si oferirea garantiei, pentru ca am avut o epopee de probleme si reprezentantii lor zic ca nu ma pot ajuta.

Am achiziționat în 2019 de la dealer un Opel Astra K Enjoy 1.4T 150 CP MT6 cu achitare integrala in data de 29.10.2019.
Am respectat condițiile de service și am adus masina la prima revizie pana in 10.000km, în data de 27.10.2020.

Problemele mele au început astfel:
La o saptamana dupã efectuarea reviziei anuale, am semnalat o problema cu pedala de ambreiaj, ce nu mai avea presiune la pornire sau, aleator, nu mai avea consistenta a presiunii în pedala. Problema a fost intermitenta o perioada existand posibilitatea schimbãrii treptelor de viteza dupã multe pedale în gol în parcare pana la întãrirea pedalei de ambreiaj.
Prima vizita de constatare a problemei a fost în data de 5.11.2020 cu urmãtoarea concluzie din partea dealerului: pistonul hidraulic de la pedalier trebuie schimbat, durata estimatã 3-4 ore reparație din momentul primirii piesei.
Masina nu a fãcut parte din campania de rechemare 18-C-120_E181803130 Astra K – Sistemul de ambreiaj și de frânare desi problema e similara.

Reprezentanta mi-a indicat timp de livrare piesa schimb 5 zile. Am așteptat aproximativ 30 zile. În disperare de cauza am întrebat și la alte reprezentanțe ce mi-au transmis cã sunt probleme cu livrãrile de la bun început și dureazã 1 luna orice piesa in garanție. Era mult mai simplu dacã știam care este situația de la bun început sa nu mã trezesc surprins de problemele ce vor urma.

Masina s-a defectat cu lipsa completa de ambreiaj dupã aprox. 2 saptamani de la constatarea problemei. Și a stat parcata pânã la sosirea piesei pe 3.12.2020.
Mașina a fost livratã pe platforma pana la reprezentanta. Costul suportat de client. Cu asta am fost de acord deși, Opel prin dealer nu mi-a oferit asistențã în niciun fel. Serviciul de asistenta rutiera Opel înțeleg ca nu funcționeazã din cauza tranziției, iar dealerul nu are nici o platforma auto pentru clienti.

Mașina a ajuns în service pentru reparații în data de 04.12.2020. Deși programarea era de 3-4 ore mi s-a transmis ca mai dureazã și vin sa o ridic luni. Pana la urma a fost “gata” în 08.12.2020 și mi s-au oferit garanții verbale ca problema s-a rezolvat și sã stau fãrã grija, a fost doar pistonul.

Pe data de 19.12.2020 am rãmas din nou fãrã ambreiaj și fãrã posibilitatea de schimba viteza.
Mașina a fost transportatã din nou, pe platforma, pe banii clientului, la sediul dealurului a doua zi, ceea nu ar fi trebuit sa fie cazul.

Luni dimineața in 21.12.2020 am fost la recepție service sa discut cu reprezentantul recepție service în legatura cu reparatia efectuata anterior și rezolvarea cat mai rapidã a problemei. Dupa discuții interminabile si verificari din partea lor cã problema e rezolvata, masina a fost ridicatã marți 22.12.2020 din reprezentanta ca fiind buna pentru circulatie.

Deși am avut asigurari din nou ca problema e rezolvata, masina m-a lãsat din nou în drum, fãrã posibilitatea schimbãrii vitezei, de data aceasta la ieșirea de pe autostrada A1 la Pitești pe drumul cãtre Craiova în data de 23.12.2020.
Suplimentar, așteptând platforma pentru tractare, din nou, am observat o patã de lichid sub masina. Ridicand capota am observat ca am pierdut o parte din lichidul de frana / ambreiaj.
O noua platforma, de data aceasta pana la reprezentanta Opel Pitesti aflatã la 2 km depãrtare de locul avariei.
În prezent masina a rãmas la ei pentru a repara ceea ce dealer-ul din Bucuresti nu a reparat și nici verificat.

Din discuțiile cu reprezentanții Opel Pitesti, ce au reușit sa verifice problema abia pe 07.01.2021 dupã ce au demontat cutia de viteze, am înțeles ca problema era ansamblul rulment de presiune cu cilindru receptor ambreiaj ce pierdea lichid hidraulic. Mi-au confirmat telefonic cã piesa a fost comandata în aceeași zi și ca timp estimat de livrare este de 5 zile.

Am înțeles ca PSA a schimbat codurile de piese GM în sistemul electronic de comenzi și la dealer au fost livrate alte piese; Storno.

Dupã semnalarea erorii, s-au recomandat piese conform inventar nou, dupa aproape 2,5 saptamani.
S-a livrat rulmentul de presiune fãrã accesorii de montaj. La sfarsitul lunii ianuarie am înțeles ca a fost înregistratã cererea de completare kit în Germania. Sunt aproape alte 2 saptamani.
Piesa a sosit și a fost reparata dupa o asteptare de 5 saptamani.

De cel puțin 3 luni de zile nu mi-am putut utiliza masina noua, mai ales din cauza proastei gestionari a livrãrii de piese pentru garanție a Opel.

Acum dupa ce am ridicat masina si dupa lupte seculare, am incercat sa discut cu cei de la Opel, privind asteptarea tampita dupa piese in garantie.
In cartea de service am trecute 3 zile durata cat vehiculul a fost imobilizat.
Eu le-am cerut sa imi prelungeasca garantia cu 2 luni cel putin pentru ca atat am asteptat dupa piese.


Conform OG 21/1992 actualizatã cu legea 476/2006, art. 14 spune așa: <<În cazul produselor la care timpul de nefunctionare din cauza deficienþelor apãrute în cadrul termenului de garanþie depãºeºte 10% din acest termen, ........., vânzãtorul este obligat, la cererea consumatorului, sã le înlocuiascã sau sã restituie contravaloarea acestora.>>
Timpul de nefunctionare, menþionat la alineatul precedent, prelungeºte în mod corespunzãtor termenul de garanþie ºi curge din momentul sesizãrii vânzãtorului pânã la aducerea produsului în stare de utilizare normalã.


Ei zic ca nu ma pot ajuta ca art 2., alin.b) din conditiile de garantie Opel nu imi da dreptul la prelungirea garantiei.
Ati avut probleme similare? Sa ma adresez ANPC?

Multumesc.
Skip ads

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
e dreptul tau sa sesizezi opc ca ai dat o roaba de banet....
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu mai sta, cauta un apocat specializat pe spete auto, avocatul sa faca o intampinare catre dealer si catre opel Romania si sa le spuna ca daca nu ti se prelungeste garantia (sper ca ai chitante si tot ce ai cheltuit tu cu platforme si altele) o sa ii dai in judecata si le vei solicita si daune materiale si morale pentru toata perioada cat tu nu ai putut sa folosesti masina si daca ai pe cineva care il cunosti poti face cu el un contract de inchiriere de masina si le ceri sa iti deconteze si banii pe care i-ai fi dat pentru a avea masina intrucat dealerul nu ti-a oferit masina la schimb desi cred ca erau indreptatit (verifica daca scrie asta in contract). Sunt sigur ca dupa intampinarea asta (ar fi indicat sa o trimita avocatul tradusa si in Germania la Opel si la divizia din Ungaria (ei sunt responsabili pentru Europa de E ) ) o sa vezi ce repede te vor cauta si nu vor stii cum sa faca sa fie bine pentru tine...
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai cumpara Opel...nu merita.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@george_slz - credeam ca pe acest forum sunt oameni care iubesc si sunt pasionati de opel, se pare ca m-am inselat...
stii povestea cu strugurii Wink
Opel este o firma de masini ca toate celelalte, cu bune si rele dar din unele puncte de vedere este peste altele si din altele este sub. Inca nu am vazut masina perfecta care sa nu aiba probleme, nici macar cele care sunt peste 100000 euro
  • ANastase490

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2019 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2021

  • Mesaj Privat
Evident ca m-am gandit si la asta, dar nu am timp de pierdut cu avocatii.
In ultima vreme ce-i drept, am auzit foarte multe povesti de ambreiaje picate si la Ford. Probabil acelasi producatori, Sachs, Luk, Valeo, etc.
Problemele au aparut pe partea de post-vanzare de cand i-au preluat cei de la PSA:
Piesele vin greu, MyOpel nu merge, Serviciul de asistenta rutiera nu merge, Istoricul masinii nu functioneaza, Serviciul de garantii prelungite nu functioneaza.

Le-am trimis email cu extrase din legea garantiei si am istoricul discutiilor cu ei de 3 luni aproape. Astept sa vad ce zic. Daca nu, urmatorul pas este ANPC, care par putin procesomani si abia asteapta un scandal.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu lasa asa, lupta pentru dreptul tau altfel si altii vor fi calcati in picioare si aceste practici vor deveni obisnuita.
in tarile civilizate, cetatenii isi cer drepturile ori de cate ori au ocazia si oportunitatea... daca faceau asa ceva in germania era scandalul cat china pe langa imaginea patata. acolo nu isi permit ca acolo imediat lumea riposteaza
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am luptat si eu cu Opel cat a fost masina in garantie. Cam degeaba cred eu. Tactica este sa te descurajeze sa uzezi de garantie. In viata ti se ia de astfel de lupte inutile si cumva ar trebui nu mai cumperi de la neseriosi. Stiu ca o sa dai de altii, dar cand iti dai seama care e hotia, nu mai faci greseala sa bagi toti banii. Comertul, indiferent de tipul produsului, este o excrocherie.
Skip ads

  1. Home
  2. Legislație, asigurări și taxe

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR