skypyll
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2016
- Mesaj Privat
Salutare. Simptomul opel astra h cu ventilatorul nefuncțional este cunoscut. Treptele 1 2 3 nu funcționeazã. Cel mai probabil sa ars siguranțã la aerotermã. Am scos torpedoul de 3 ori și tot nu am reușit sa gãsesc siguranța la aeroterma cu acel panou. Opel astra h 1.7 ctdi 2005 . M-Am uitat pe niște tutorial dar niciun ul nu mia fost de folos.
Un sfat cât mai detaliat dacã se poate. Mulțumesc.
Un sfat cât mai detaliat dacã se poate. Mulțumesc.
- dr_agosh82
- **
- 76 mesaje
- din 02 Sep 2011
- Astra 2008 Z17DTJ
- Iasi
dr_agosh82
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2011
- Mesaj Privat
skypyll
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2016
- Mesaj Privat
- dr_agosh82
- **
- 76 mesaje
- din 02 Sep 2011
- Astra 2008 Z17DTJ
- Iasi
dr_agosh82
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2011
- Mesaj Privat
skypyll
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2016
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,029 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,029
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
RMiron
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2019
- Mesaj Privat
Salut am o intrebare,legãturã cu masina mea opel astra h 2005 ,deci am schimbat rezistența de sub torpedou,am uns motorul aeroterm tot de sub torpedou,sigurantele din panou de siguranta sunt ok si di spate din portbagaj nu sunt arse,consola nu e arsã din bord si tot nu merge treptele 1 2 3 ...Mã puteți ajuta va rog?
Boncea
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2017
- Mesaj Privat
- PNicolaeGabriel
- *
- 6 mesaje
- din 13 Oct 2019
PNicolaeGabriel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2019
- Mesaj Privat
Salutare. Am si eu o problemã tot cam cum este sus 1.2.3 merge treapta. I-am schimbat de 3 ori siguranța. Acu i-am pus-o pe direct a mers super .Acu cu frigul asta am zis sa o pornesc ce sa vezi nici o treaptã 1.2.3 dar nici pe direct treapta 4 stie cineva? Nu merge nici una dar dacã pun pe AC.u se aprinde ca ar fii pe AC. dar tot nu merge ce mama ei sa aibã .fãrã cãldurã fãrã rece mulțumesc
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Off topic:
Siguranta termina NU se "pune pe direct"! Acea siguranta, initial era la 152 de grade(sper sa nu ma insel), daca ansamblul acela de rezistente a ajuns la 240 de grade (ca sa se arda siguranta termica), inseamna ca exista probleme pe acel circuit. Problemele, in general pot fi doua. Flux insuficient de aer care "spala" grupul de rezistente (din cauza obturarii turbinei electroventilatorului sau a obturarii filtrului de polen) sau consum prea mare de curent (din cauza griparii partiale/totale a electroventilatorului).
On topic:
Presupun ca vorbim despre Astra H cu climatizare cu reglare manuala.
Ma gandesc ca sigurantele si releul le-ai verificat (sper)
Daca tot ai umblat de atatea ori pe acolo, inseamna ca stii sa ajungi la cele doua fire care pleaca din grupul de rezistente in electroventilator, pui aparatul de masura pe ele, pornesti ventilatia si daca ai tensiune, inseamna ca ai un electroventilator defect/intrerupt/perii uzate. Daca nu ai tensiune, masori pe firele de intrare (portocaliu, violet, albastru si verde) si daca acolo apare tensiune, in functie de treapta de turatie selectata, te-ai ales cu un grup de rezistente ars, probabil ultima rezistenta, din cauza supraincalzitii. Caz fericit zic eu, pentru ca in acea zona fiind doar plastic si hartie, la temperaturi de peste 150 de grade, finalul putea fi altul.
Siguranta termina NU se "pune pe direct"! Acea siguranta, initial era la 152 de grade(sper sa nu ma insel), daca ansamblul acela de rezistente a ajuns la 240 de grade (ca sa se arda siguranta termica), inseamna ca exista probleme pe acel circuit. Problemele, in general pot fi doua. Flux insuficient de aer care "spala" grupul de rezistente (din cauza obturarii turbinei electroventilatorului sau a obturarii filtrului de polen) sau consum prea mare de curent (din cauza griparii partiale/totale a electroventilatorului).
On topic:
Presupun ca vorbim despre Astra H cu climatizare cu reglare manuala.
Ma gandesc ca sigurantele si releul le-ai verificat (sper)
Daca tot ai umblat de atatea ori pe acolo, inseamna ca stii sa ajungi la cele doua fire care pleaca din grupul de rezistente in electroventilator, pui aparatul de masura pe ele, pornesti ventilatia si daca ai tensiune, inseamna ca ai un electroventilator defect/intrerupt/perii uzate. Daca nu ai tensiune, masori pe firele de intrare (portocaliu, violet, albastru si verde) si daca acolo apare tensiune, in functie de treapta de turatie selectata, te-ai ales cu un grup de rezistente ars, probabil ultima rezistenta, din cauza supraincalzitii. Caz fericit zic eu, pentru ca in acea zona fiind doar plastic si hartie, la temperaturi de peste 150 de grade, finalul putea fi altul.
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
RBranzei
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2021
- Mesaj Privat
sebage a scris:
Ma gandesc ca sigurantele si releul le-ai verificat (sper)
Daca tot ai umblat de atatea ori pe acolo, inseamna ca stii sa ajungi la cele doua fire care pleaca din grupul de rezistente in electroventilator, pui aparatul de masura pe ele, pornesti ventilatia si daca ai tensiune, inseamna ca ai un electroventilator defect/intrerupt/perii uzate. Daca nu ai tensiune, masori pe firele de intrare (portocaliu, violet, albastru si verde) si daca acolo apare tensiune, in functie de treapta de turatie selectata, te-ai ales cu un grup de rezistente ars, probabil ultima rezistenta, din cauza supraincalzitii. Caz fericit zic eu, pentru ca in acea zona fiind doar plastic si hartie, la temperaturi de peste 150 de grade, finalul putea fi altul.
Ma gandesc ca sigurantele si releul le-ai verificat (sper)
Daca tot ai umblat de atatea ori pe acolo, inseamna ca stii sa ajungi la cele doua fire care pleaca din grupul de rezistente in electroventilator, pui aparatul de masura pe ele, pornesti ventilatia si daca ai tensiune, inseamna ca ai un electroventilator defect/intrerupt/perii uzate. Daca nu ai tensiune, masori pe firele de intrare (portocaliu, violet, albastru si verde) si daca acolo apare tensiune, in functie de treapta de turatie selectata, te-ai ales cu un grup de rezistente ars, probabil ultima rezistenta, din cauza supraincalzitii. Caz fericit zic eu, pentru ca in acea zona fiind doar plastic si hartie, la temperaturi de peste 150 de grade, finalul putea fi altul.
Salut! Am dat peste acest thread incercand sa gasesc o solutie pentru sistemul de incalzire, dar nu sunt electrician. Domeniul meu e IT si de aceea cred ca am "curajul" asta de a ma pune sa desfac si sa repar lucruri care, cred eu, ma intrec:
Treptele 1,2,3 am vazut ca nu mai imi merg si stiu ca acum 2 ani am mai schimbat inca odata rezistenta. Ma gandesc ca e normal sa se defecteze la 2 ani, mai ales ca am multa umezeala in masina (asta e o problema care cred ca va fi rezolvata odata ce merg la un service specializat pe clima). Tu ce crezi, e de asteptat sa schimbi dupa 2 ani aceasta rezistenta, mai ales daca nu folosesc 24/7 masina ?
Daca nu, stii o resursa video sau ceva asemanator prin care pot sa testez cu multimetru ce ai descris mai sus ?
Mersi anticipat.
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu inteleg ce anume ai schimbat in urma cu doi ani, grupul de rezistente de trepte sau doar siguranta termica.
De asemenea nu ai scris despre ce masina vorbim si ce sistem de climatizare are. Presupun ca Astra H pentru ca asa este titlul discutiei si reglare manuala, pentru ca vorbesti de treptele 1,2,3.
In oricare dintre situatii, NU este normal sa reziste doar doi ani.
Motivele din care a rezistat doar doi ani, eu le vad cam asa:
- piesa montata a fost de proasta calitate / origine indoielnica;
- montajul executat incorest (pozitii, distante, contacte, etc.)
- flux insuficient de aer proaspat pentru racirea grupului de rezistente (filtru de habitaclu imbacsit/umed, obturarea prizei de aer, obturarea turbinei ventilatorului, ventilator cu defect)
- consum marit de curent de unde rezulta o putere disipata mai mare pe rezistente, deci o supraincalzire (electroventilator blocat mecanic sau forte de frecare mai mari, lipsa de gresare, rugina, etc.)
Pentru treaba cu umezeala, fa o cautare dupa "clapeta recirculare".
De asemenea nu ai scris despre ce masina vorbim si ce sistem de climatizare are. Presupun ca Astra H pentru ca asa este titlul discutiei si reglare manuala, pentru ca vorbesti de treptele 1,2,3.
In oricare dintre situatii, NU este normal sa reziste doar doi ani.
Motivele din care a rezistat doar doi ani, eu le vad cam asa:
- piesa montata a fost de proasta calitate / origine indoielnica;
- montajul executat incorest (pozitii, distante, contacte, etc.)
- flux insuficient de aer proaspat pentru racirea grupului de rezistente (filtru de habitaclu imbacsit/umed, obturarea prizei de aer, obturarea turbinei ventilatorului, ventilator cu defect)
- consum marit de curent de unde rezulta o putere disipata mai mare pe rezistente, deci o supraincalzire (electroventilator blocat mecanic sau forte de frecare mai mari, lipsa de gresare, rugina, etc.)
Pentru treaba cu umezeala, fa o cautare dupa "clapeta recirculare".
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
sebage a scris:Off topic:
Siguranta termina NU se "pune pe direct"! Acea siguranta, initial era la 152 de grade(sper sa nu ma insel), daca ansamblul acela de rezistente a ajuns la 240 de grade (ca sa se arda siguranta termica), inseamna ca exista probleme pe acel circuit. Problemele, in general pot fi doua. Flux insuficient de aer care "spala" grupul de rezistente (din cauza obturarii turbinei electroventilatorului sau a obturarii filtrului de polen) sau consum prea mare de curent (din cauza griparii partiale/totale a electroventilatorului).
On topic:
Presupun ca vorbim despre Astra H cu climatizare cu reglare manuala.
Ma gandesc ca sigurantele si releul le-ai verificat (sper)
Daca tot ai umblat de atatea ori pe acolo, inseamna ca stii sa ajungi la cele doua fire care pleaca din grupul de rezistente in electroventilator, pui aparatul de masura pe ele, pornesti ventilatia si daca ai tensiune, inseamna ca ai un electroventilator defect/intrerupt/perii uzate. Daca nu ai tensiune, masori pe firele de intrare (portocaliu, violet, albastru si verde) si daca acolo apare tensiune, in functie de treapta de turatie selectata, te-ai ales cu un grup de rezistente ars, probabil ultima rezistenta, din cauza supraincalzitii. Caz fericit zic eu, pentru ca in acea zona fiind doar plastic si hartie, la temperaturi de peste 150 de grade, finalul putea fi altul.
Siguranta termina NU se "pune pe direct"! Acea siguranta, initial era la 152 de grade(sper sa nu ma insel), daca ansamblul acela de rezistente a ajuns la 240 de grade (ca sa se arda siguranta termica), inseamna ca exista probleme pe acel circuit. Problemele, in general pot fi doua. Flux insuficient de aer care "spala" grupul de rezistente (din cauza obturarii turbinei electroventilatorului sau a obturarii filtrului de polen) sau consum prea mare de curent (din cauza griparii partiale/totale a electroventilatorului).
On topic:
Presupun ca vorbim despre Astra H cu climatizare cu reglare manuala.
Ma gandesc ca sigurantele si releul le-ai verificat (sper)
Daca tot ai umblat de atatea ori pe acolo, inseamna ca stii sa ajungi la cele doua fire care pleaca din grupul de rezistente in electroventilator, pui aparatul de masura pe ele, pornesti ventilatia si daca ai tensiune, inseamna ca ai un electroventilator defect/intrerupt/perii uzate. Daca nu ai tensiune, masori pe firele de intrare (portocaliu, violet, albastru si verde) si daca acolo apare tensiune, in functie de treapta de turatie selectata, te-ai ales cu un grup de rezistente ars, probabil ultima rezistenta, din cauza supraincalzitii. Caz fericit zic eu, pentru ca in acea zona fiind doar plastic si hartie, la temperaturi de peste 150 de grade, finalul putea fi altul.
Salut. Sper sa am norocul sa mai intri pe forum. am o problema in sensul ca aeroterma/ventilatorul functioneaza continuu dupa cum are el chef, de obicei la maxim, chiar si cu cheile scoase din contact. pana ce nu scot siguranta 3, nu se opreste...
am primit ceva indrumari ca ar fi de vina rezistenta de sub torpedo... Mi se pare putin probabil sa fie rezistenat respectiva de vina, atata timp cat functioneaza cu cheile scoase din contact.
Stii cumva care ar fi releul pentru aeroterma/ventilator habitaclu?
Multumesc.
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Stiu sau pot afla (din documentatii) multe, insa atat timp cat nu spui despre ce masina, ce an si ce fel de comenzi ai pentru climatizare, va fi greu de raspuns.
O sa presupun ca vorbim despre Astra h ("pentru ca" ... titlul topicului), o sa mai presupun ca vorbim despte climatizare cu comanda electronica/automata sau semiautomata ("pentru ca" ... siguranta F3) si atunci da, as putea sa ii dau dreptate acelei persoane care te-a indrumat spre "rezistenta de sub torpedo".
Desi, in cazul tau (daca am presupus bine), tu nu ai rezistenta pentru treptele reduse de turatie, ci la tine este un modul "regulator de turatie".
Modul electronic, care mai are obiceiul sa se si defecteze, iar acest modul este alimentat cu +12V permanent (deci nu se intrerupe la luarea contactului).
O sa presupun ca vorbim despre Astra h ("pentru ca" ... titlul topicului), o sa mai presupun ca vorbim despte climatizare cu comanda electronica/automata sau semiautomata ("pentru ca" ... siguranta F3) si atunci da, as putea sa ii dau dreptate acelei persoane care te-a indrumat spre "rezistenta de sub torpedo".
Desi, in cazul tau (daca am presupus bine), tu nu ai rezistenta pentru treptele reduse de turatie, ci la tine este un modul "regulator de turatie".
Modul electronic, care mai are obiceiul sa se si defecteze, iar acest modul este alimentat cu +12V permanent (deci nu se intrerupe la luarea contactului).
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
multumesc pentru promptitudine.
doar ce completam probleama si pe alte grupuri de pe forum.
astra h. z16xep, 1.6 benzina, 2004
controlul climatizarii , nu stiu exact cum sa ii zic. ceva gen semiatumat cred . am 3 rotite (temperatura in stg, pozitia ventilatorelor pe mijloc, treptele aerotermei in dr)
iar in torpedo e chestia aia cu radiatorul cu multi tepi ...
doar ce completam probleama si pe alte grupuri de pe forum.
astra h. z16xep, 1.6 benzina, 2004
controlul climatizarii , nu stiu exact cum sa ii zic. ceva gen semiatumat cred . am 3 rotite (temperatura in stg, pozitia ventilatorelor pe mijloc, treptele aerotermei in dr)
iar in torpedo e chestia aia cu radiatorul cu multi tepi ...
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
"chestia aia cu radiatorul cu multi tepi", este un modul electronic "regulator turatie" electroventilator.
Nu se afla in "torpedo", ci dupa ce dai jos acel "torpedo", o sa poti ajunge la acest modul, undeva deasupra filtrului pentru habitaclu (filtru polen).
Si da, cam acel modul pare a fi defect.
P.S. Daca ai fi citit regulamentul, ai fi stiut ca trebuie sa te limitezi la un singur topic unde sa postezi despre o problema, indiferent cat de tare te arde pe tine.
Nu se afla in "torpedo", ci dupa ce dai jos acel "torpedo", o sa poti ajunge la acest modul, undeva deasupra filtrului pentru habitaclu (filtru polen).
Si da, cam acel modul pare a fi defect.
P.S. Daca ai fi citit regulamentul, ai fi stiut ca trebuie sa te limitezi la un singur topic unde sa postezi despre o problema, indiferent cat de tare te arde pe tine.
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
multumesc inca o data.
din ce am gasit, sunt 3-4 deshise exact cu aceeasi problema, leam citit pe toate dar pana nu ai explicat tu clar cum sta treaba, nu am reusit sa inteleg care e diferenta dintre ele.
am postat pe mai multe pentru ca din pacate nu am reusit sa le gasesc pe toate in acelasi timp iar cele pe care postasem prima data erau cu discutiile mai vechi .
multymesc inca o data. acu sigur explicatiile vor fi pe intelesul tuturor
https://www.clubopel.com/vie...p=2085189#2085189
din ce am gasit, sunt 3-4 deshise exact cu aceeasi problema, leam citit pe toate dar pana nu ai explicat tu clar cum sta treaba, nu am reusit sa inteleg care e diferenta dintre ele.
am postat pe mai multe pentru ca din pacate nu am reusit sa le gasesc pe toate in acelasi timp iar cele pe care postasem prima data erau cu discutiile mai vechi .
multymesc inca o data. acu sigur explicatiile vor fi pe intelesul tuturor
https://www.clubopel.com/vie...p=2085189#2085189
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat