- CAndrei759
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Jan 2021
- Astra 2003 z17dtl
- Teleorman
CAndrei759
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2021
- Mesaj Privat
Salut! De curand ma confrunt cu o problema deosebita la astra mea. Acum cateva zile am gasit o pata destul de mare sub masina, care s-a dovedit ca era ulei din cutie ( aruncat pe la simeringul de la planetara) . Cand am vazut pata am verificat ulei si antigel. Antigelul era cam 1 cm sub nivel, nu era mare pierdere. Urmatoarea zi a mai scazut 1 cm si a facut o spuma galbena destul de consistenta ( nu cafenie, nu cremoasa). Am fost la service, au bagat presiune pe instalatia de racire (1.5 bari) cu un kit special si nu s-a observat nici o pierdere. La o zi distanta, am facut un drum de 30 km pana la serviciu, iar la intoarcere am verificat nivelul antigelului. Nivelul era normal ( ii completasem putin cand a scazut 2 cm in primelle zile), dar spuma persista. Am pus pe deget, nu avea un miros, si nici uleioasa nu prea parea.
Apoi pe drum catre casa, dupa aprox 20 km am ramas fara caldura, acul de temperatura varia ( cam in intervalul 70- 85 grade) si am vazut ca scoate fum pe esapament, nu foarte dens si imi baga miros de antigel in habitaclu.
Mentionez ca nivelul de ulei in tot acest timp a ramas neschimbat, fara spuma pe joja sau buson, iar uleiul era lacrima.
E posibil sa fie garnitura de chiuloasa de vina? Mentionez ca am inlocuit-o la sfarsitul lui 2019 si nu am mers mai mult de 15000 de km cu masina in intervalul asta ( garnitura schimbata, chiuloasa planata, rectificate scaune supape, absolut tot ce implica) , garnitura fiind Victor Reinz ( metalica din cate stiu eu) .
E posibil sa o fi ciupit asa repede? Sau sa ma indrept in alta parte cu problema? Am mai patit ceva asemanator acum 2 ani si a fost racitorul EGR de vina.
MODEL: Astra 2003
MOTOR: z17dtl
Apoi pe drum catre casa, dupa aprox 20 km am ramas fara caldura, acul de temperatura varia ( cam in intervalul 70- 85 grade) si am vazut ca scoate fum pe esapament, nu foarte dens si imi baga miros de antigel in habitaclu.
Mentionez ca nivelul de ulei in tot acest timp a ramas neschimbat, fara spuma pe joja sau buson, iar uleiul era lacrima.
E posibil sa fie garnitura de chiuloasa de vina? Mentionez ca am inlocuit-o la sfarsitul lui 2019 si nu am mers mai mult de 15000 de km cu masina in intervalul asta ( garnitura schimbata, chiuloasa planata, rectificate scaune supape, absolut tot ce implica) , garnitura fiind Victor Reinz ( metalica din cate stiu eu) .
E posibil sa o fi ciupit asa repede? Sau sa ma indrept in alta parte cu problema? Am mai patit ceva asemanator acum 2 ani si a fost racitorul EGR de vina.
MODEL: Astra 2003
MOTOR: z17dtl
- CAndrei759
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Jan 2021
- Astra 2003 z17dtl
- Teleorman
CAndrei759
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2021
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- CAndrei759
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Jan 2021
- Astra 2003 z17dtl
- Teleorman
CAndrei759
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2021
- Mesaj Privat
@black_soulwhite Racitorul de gaze, corect. Pe site-urile de anunturi din dezmembrari il gasesti si sub denumirea RACITOR Egr. Racitorul a fost schimbat din dezmembrari acum aprox 1 an( deci nu e chiar nou) . Totusi, intrebarea care ma macina: Se poate sa crape asa repede garnitura de chiuloasa? Si daca ar fi crapata, nu ar trebui sa se vada si in ulei ceva antigel, o spuma ceva?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Verifica termostatul mai intai... deasemenea verifica dimineata (imediat dupa ce pornesti masina) sa vezi ca iti vine lichid de racire pe furtunasul subtire ce-ti intra in partea superioara a borcanului (trebuie sa vezi ca curge lichid, privind vasul de sus). Daca ai facut reparatia ca la carte (si din ce spui tu pare ca DA) atunci nu ai de ce sa-ti faci griji cu garnitura pentru ca nu e usor de distrus o garnitura de-asta metalica gen Victor Reinz.
E posibil sa ai termostatul defect, sau e vre-un furtun infundat pe circuitul mic de racire al motorului.
Mai poate fi posibil sa pierzi lichid pe la garniturile caloriferului din habitaclu, verifica sa nu ai scurgeri pe mocheta in partea de jos a consolei centrale, pe partea soferului.
E posibil sa ai termostatul defect, sau e vre-un furtun infundat pe circuitul mic de racire al motorului.
Mai poate fi posibil sa pierzi lichid pe la garniturile caloriferului din habitaclu, verifica sa nu ai scurgeri pe mocheta in partea de jos a consolei centrale, pe partea soferului.
- barbumariuslucian
- *
- 4 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
barbumariuslucian
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
Salut, am avut și eu probleme asemãnãtoare cu ale tale. Presiune pe circuitul de rãcire, refulare pe supapa de la bușonul de antigel, rãmas fãrã antigel. Am schimbat termostate 2,vasul de antigel, furtune antigel cã se spãrgeau de presiune, chiar și rãcitorul de gaze. Acum vreau sã schimb și radiatorul chiar acum am dat comanda de el.. Dacã vreți sã luãm legãtura sã mai discutam acesta este nr. meu de telefon 0729119020 Lucian.
- CAndrei759
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Jan 2021
- Astra 2003 z17dtl
- Teleorman
CAndrei759
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2021
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Verifica termostatul mai intai... deasemenea verifica dimineata (imediat dupa ce pornesti masina) sa vezi ca iti vine lichid de racire pe furtunasul subtire ce-ti intra in partea superioara a borcanului (trebuie sa vezi ca curge lichid, privind vasul de sus). Daca ai facut reparatia ca la carte (si din ce spui tu pare ca DA) atunci nu ai de ce sa-ti faci griji cu garnitura pentru ca nu e usor de distrus o garnitura de-asta metalica gen Victor Reinz.
E posibil sa ai termostatul defect, sau e vre-un furtun infundat pe circuitul mic de racire al motorului.
Mai poate fi posibil sa pierzi lichid pe la garniturile caloriferului din habitaclu, verifica sa nu ai scurgeri pe mocheta in partea de jos a consolei centrale, pe partea soferului.
E posibil sa ai termostatul defect, sau e vre-un furtun infundat pe circuitul mic de racire al motorului.
Mai poate fi posibil sa pierzi lichid pe la garniturile caloriferului din habitaclu, verifica sa nu ai scurgeri pe mocheta in partea de jos a consolei centrale, pe partea soferului.
Am sa verific asta, dar e putin cam ciudat. Daca ar fi termostatul de vina, de ce da fum pe esapament si de ce face spuma aia galbena in vas?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
barbumariuslucian a scris:Salut, am avut și eu probleme asemãnãtoare cu ale tale. Presiune pe circuitul de rãcire, refulare pe supapa de la bușonul de antigel, rãmas fãrã antigel. Am schimbat termostate 2,vasul de antigel, furtune antigel cã se spãrgeau de presiune, chiar și rãcitorul de gaze. Acum vreau sã schimb și radiatorul chiar acum am dat comanda de el.. Dacã vreți sã luãm legãtura sã mai discutam acesta este nr. meu de telefon 0729119020 Lucian.
Salut, am avut si eu probleme asemanatoare cu ale tale, Vectra B 1.7TD 1997 motor ISUZU. Presiune pe circuitul de racire, s-au spart furtune, conducta metalica din fata motorului, a cedat si radiatorul la un moment dat. In plus fata de tine am schimbat 10 furtune de apa din cele 12 montate de fabricant pe masina. Toate astea pentru ca nu am vrut sa demontez motorul sa-i schimb garnitura de chiulasa care avea o garnitura interioara distrusa pe circuitul de racire cu apa, nu chiar de tot ci numai daca se incalzea motorul peste 90 grade, moment in care incepeau problemele (daca mergeam cu ea fara sa trec de 90grade nu pierdeam apa si aveam caldura in masina iarna). Chiar daca eu am facut manopera pieselor schimbate a fost destul de costisitor la bani sa schimb furtune pe original, conducta metalica de racire din fata motorului si radiatorul, dar asa am considerat EU ca vreau sa fac in momentele respective. Intr-un final, am demontat chiulasa si am schimbat garnitura (din cu totul alta cauza) iar lucrurile au intrat in normal. Insa nu de tot... ca prin motor mai am o gramada de rugina si in continuare apa e murdara si cu depuneri de rugina pe vas. Sfatul meu e sa iei din timp masurile necesare si SA NU FACI ca mine, adica sa insisti in a schimba componente ca efect al unei cauze fara a indeparta cauza care este la radacina problemelor ce tin de racirea motorului tau. Stima.
- CAndrei759
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Jan 2021
- Astra 2003 z17dtl
- Teleorman
CAndrei759
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2021
- Mesaj Privat
- CAndrei759
- OP
- 13 mesaje
- din 26 Jan 2021
- Astra 2003 z17dtl
- Teleorman
CAndrei759
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2021
- Mesaj Privat