Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • VStoian739

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2020

  • Mesaj Privat
Am ajuns cu masina acasa si am oprit masina si ventilatorul functiona, nu este prima data cand se intampla asta, am zis ca sta 5 minute si se opreste, am stat 30 de minute si nimic.
Am scos siguranta nr. 6, ea se ocupa de ventilatorul din spatele radiatorului. S-a oprit ventilatorul, problema este ca daca pun siguranta inapoi ventilatorul porneste cu masina oprita. Si de doua zile umblu cu siguranta in buzunar.
Niste sfaturi ce as putea sa fac? Oare sa fie defect ventilatorul? Daca pun alta siguranta, tot la fel porneste ventilatorul.
Mi-a zis cineva de termocupla, eu am cautat dar n-am gasit nimic pentru Astra H. Nu cunosc foarte bine un motor incat sa ma pot baga in el dar nici nu vreau sa merg la service sa schimb o gramada de piese si poate-i o problema mai simpla. Am gasit ceva senzor lichid racire dar cred ca nu are nicio treaba.
Multumesc frumos.


MODEL: Opel Astra H
MOTOR: 1.3

LOCATIE: Miercurea Ciuc
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

ventilatorul ramine cuplat pe viteza mare sau pe viteza mica?

Ventilatorul nu este defect si nici siguranta, este posibil sa fi ramas cuplat unul din releele de pe traseu (asta este varianta mai ieftina).

Daca e asa scapi usor, inlocuiesti releul .

Varianta mai scumpa - senzor temperatura sau ECU defect.
  • VStoian739

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2020

  • Mesaj Privat
Pe viteza mica mi se pare. Adica atunci cand era pe mare facea urat tare, se mai auzea vara. Dar acuma din masina nu-l aud, doar daca ma dau jos din masina si merg la capota.
  • VStoian739

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2020

  • Mesaj Privat
Am vazut ceva tutorial in care scotea releele pe rand daca nu gresesc, daca le scot pe rand imi pot da seama care-i defect? Asta vazusem:
https://m.youtube.com/watch?v=ko5Un7Fz73w
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
da, ar trebui sa-ti poti da seama. Vezi ca sint doua relee care fac viteza mica. Daca scoti un releu si se opreste ventilatorul il bagi la loc si mai incerci si altul. Tot sistemul de racire are 5 relee, trei sint in tabloul de sigurante de la motor si doua sint pe ventilatorul din fata (daca ai doua ventilatoare, cind masina este cu aer conditionat are doua ventilatoare, unul la aerul conditionat si unul la antigel)

uite schema


releele de deasupra schemei k11, k12 si k13 sint in tabloul de la motor si cele doua din dreapta ar trebui sa fie la radiator fata (k30A si k30B)


  • VStoian739

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2020

  • Mesaj Privat
M-am jucat putin azi dimineata cu sigurantele, am bagat siguranta si a pornit ventilatorul dar am scos un releu maro care se ocupa de acel ventilator si s-a oprit, nu mai suna. Am luat alt releu ce se ocupa cu ventilatorul din fata radiatorului si l-am pus in locul celui maro ce se ocupa de ventilatorul din spate si nu a mai pornit aiurea, am pus releul maro in locul celui pentru ventilator fata si am pornit masina si nu a mai pornit aiurea ventilatorul. Asta inseamna ca releul ce se ocupa cu ventilatorul din spate teoretic el este problema, nu? Cum am scos releul, s-a oprit ventilatorul, cum l-am pus putin deja a pornit. Toata operatiunea a fost facuta cu masina oprita.



Releele sunt la fel? Adica am cautat releu Opel Astra H si imi da acelasi lucru, nu am gasit maro sau galben.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
relee ca asta gasesti la orice magazin de piese auto pe la 20 de lei maxim, nu trebuie de firma sau pentru marca OPEL. Trebuie sa aibe acelasi nr de picioruse si sa reziste cam la citi amperi are siguranta (daca ai siguranta de 30 de A cauti pe net releu 12v, 5 picioruse de 30A.

Poti sa incerci sa dai carcasa jos sa vezi daca nu cumva are cotactele afumate si sa le dai cu spray de contacte (sa nu le smirgheluiesti ca le strici, maxim spray si eventual betisoare de vata).

Daca mai apare defectul e posibil sa fie ECU defect.

uite releu cu 14 lei. Daca mergi cu el la magazin poate gasesti pe stoc. Nu da bani multi.



ai grija la relee ca daca e unul cu 4 picioruse trebuie sa pui in loc tot cu 4, daca are 5 trebuie releu cu 5, nu merge sa le incurci ca nu mai fac ce trebuie!

cele doua relee pe care le-ai schimbat intre ele sint la fel (au fiecare cite 4 picioruse? sau cite 5? daca unul are 4 si celalalt 5 trebuie sa le pui la loc ca nu face fiecare ce trebuie) daca au amindoua 4 sau amindoua 5 e ok.
  • VStoian739

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2020

  • Mesaj Privat
Am pus un releu nou si nimic, astazi merg sa comand un senzor de temperatura lichid de racire. Mai incerc o data, daca nici cu un senzor nou nu functioneaza, am sa incerc sa caut un electricican.
Multumesc frumos de raspunsuri Gabi.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ar fi bine sa fie din senzor, daca nu e de la relee, eu banuiesc mai repede ECU.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR