- PMarius622
- OP
- 4 mesaje
- din 20 Jan 2021
PMarius622
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2021
- Mesaj Privat
Buna ziua, am o micuta problema cu sistemul de incalzire la un vectra b din 2001. Problema consta in faptul ca de ceva vreme ventilatorul pentru habitaclu porneste doar la treapta 9 si merge pe toate pozitiile de directie. Daca schimb intr-una din treptele inferioare ventiloatorul se opreste. Am observat ca daca shimb pe pozitia de parbriz intra in treapta (A) care este functionala si din nou daca dau pe orice alta treapta in afara de 9 ventilatorul se opreste. Din treapta (A) daca opresc motorul imi apar 2 liniute la ceasul cu temperatura, in schimb la 9 nu imi apare nimic, se stinge pur simplu. Chestia asta nu se intampla tot timpul, cate odata face asa, dar in restul timpului este functional. Ciudat este totusi faptul ca atunci cand incalzirea/racirea functioneaza corespunzator, in treptele 8 si 9 ventilatorul se opreste. Ma poate ajuta cineva cu o parere sau o rezolvare daca s-a mai intalnit cu problema asta? Multumesc
MODEL: Vectra b
MOTOR: z16xe
LOCATIE: Iasi
MODEL: Vectra b
MOTOR: z16xe
LOCATIE: Iasi
dom tinel
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2020
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Sunteti sigur ca are rezistențã / rezistențe de trepte?
Colegul vorbeste de mai mult de 4 trepte de viteza, deci clar vorbim de clima cu reglaj automat. In acest caz, turatia electroventilatorului de habitaclu, este reglata de un regulator electronic.
Parca acum multi, multi ani, am avut in mana o jucarie din aceasta (un regulator), care tot asa, functiona doar cand voia el ... in acel caz, prietenul meu a scapat ieftin ... erau doar lipituri reci la pinii celor doi tranzistori de putere.
Colegul vorbeste de mai mult de 4 trepte de viteza, deci clar vorbim de clima cu reglaj automat. In acest caz, turatia electroventilatorului de habitaclu, este reglata de un regulator electronic.
Parca acum multi, multi ani, am avut in mana o jucarie din aceasta (un regulator), care tot asa, functiona doar cand voia el ... in acel caz, prietenul meu a scapat ieftin ... erau doar lipituri reci la pinii celor doi tranzistori de putere.
- Marius T.
- ***
- 616 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 616
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1561088
Citeste topicul de mai sus. Trebuie inlocuiti 2 tranzistori.
Citeste topicul de mai sus. Trebuie inlocuiti 2 tranzistori.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Colegul spune asa: "Chestia asta nu se intampla tot timpul, cate odata face asa, dar in restul timpului este functional"
Parere personala ... si pusa in practica acum multi, multi ani:
Un tranzistor ars, nu isi mai "revine" ... simptom clar de contact imperfect (lipituri reci) exact la pinii acelor tranzistori
Parere personala ... si pusa in practica acum multi, multi ani:
Un tranzistor ars, nu isi mai "revine" ... simptom clar de contact imperfect (lipituri reci) exact la pinii acelor tranzistori
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat