- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
salutare.si la mine a inceput ECu acum doi ani,cu erori pedala,su suntul facut am mers pana decembrie,cand s a stricat de tot ecu,taiat pompa benzina,sonda lambda,pe urma nu mai dadea comanda la injector 1.Am schimbat,mi a trimis prin posta gata programat.
Acum i a r a s i incepe cu erori de pedala ,insa exact invers!Cand temperatura este sub 7-8 grade si pornesc dimineta,am pedala limitata sau deloc.Dupa ce o las un pic sa mearga,repornesc se stinge si check engine,si merge bine.Boala asta de ECU se manifesta si in asa fel,la foarte rece,apoi la cald deloc.?(Z16XE 2001),ecu pe care am luat e din 2004
Acum i a r a s i incepe cu erori de pedala ,insa exact invers!Cand temperatura este sub 7-8 grade si pornesc dimineta,am pedala limitata sau deloc.Dupa ce o las un pic sa mearga,repornesc se stinge si check engine,si merge bine.Boala asta de ECU se manifesta si in asa fel,la foarte rece,apoi la cald deloc.?(Z16XE 2001),ecu pe care am luat e din 2004
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Salut, Joanovics! In cazul tau, dilatarea se pare ca face firele de aluminiu dezlipite sa realizeze contactul, iar la rece, firul sa se contracte si sa se departeze de zona de contact. Lipituri reci in ECU. Delco hsfi 2.1 au fost folosite si in 2001 si in 2004. Asta nu influenteaza ordinea in ceea ce priveste aparitia erorilor cauzate de lipiturile reci. Se poate repara. Erorile vin, de obicei, calup. Rareori vor aparea cate una, cand este vb de ecu. P0230, p0340 mai vin singure, insa p1120 vin pachet cu mai multe erori declansate de cauza primara.
Cumva, off topic, dupa ce am asteptat de vreo 3 ori de la un anumit domn mihai din bucuresti remedierea ecu-ului meu(z16se) si mi l-a dat reparat prost, am hotarat sa mi-l repar singur. Initial, in 2012, mi-a dat un ecu reparat, contra cost, pe motiv ca al meu nu poate fi reparat. Ii dau si dreptate! )) Era in security wait time! Nu ar fi primit 400lei manopera, pentru ca nu avea chef/rabdare sa il tina 21 ore pornit pe masa, ca sa il poata reseta! Astfel mi-a bagat pe gat kit complet ecu si am acceptat varianta cea mai rapida, dar scumpa! Necunoscatorii sa invete din greseli! La 4 luni dupa aceea, ecu-ul sh a picat( se tura greu, acul revenea greu, nu avea vlaga, nu puteai face depasiri, consum mare de combustibil etc). L-am trimis sa mi-l repare si a venit inapoi dupa cca o luna jumatate si cu maaaari insistente. A picat iar, in 2016, comanda ecu - releu pompa. Am pus releul pompei pe contact pornire si am mers asa cu el. In primavara aceasta a picat iar, cu erorile conform topicului, bonus si eroare senzor ax cu came. Nu am mai fost dispus sa astept saptamani intregi repararea lui, asa ca am desfacut ecu-ul si l-am reparat. Merge perfect! Mai mult, am ajuns sa repar ecu delco si simtec, edu isuzu, bobine compresor ac, etc... prin tot judetul Constanta. Procedura pe care unii nu o respecta, inclusiv persoana mensionata mai sus-acel mihai din bucuresti, este urmatoarea: intre conector si cablaj imprimat ai fire de aluminiu. Nu te complici cu achizitia de aliaje si substante decapante pentru lipirea acestor fire de aluminiu pe suport de cupru, ci preferi sa inlocuiesti firul de aluminiu cu unul de cupru. Nu incerci sa cositoresti unde e dezlipit aluminiul, pentru ca eroarea va reapare si o luam de la capat. Astfel, ai un fir nou, cositorit corect la ambele capete si garantia ca eroarea (lipitura rece) nu va reaparea.
Cumva, off topic, dupa ce am asteptat de vreo 3 ori de la un anumit domn mihai din bucuresti remedierea ecu-ului meu(z16se) si mi l-a dat reparat prost, am hotarat sa mi-l repar singur. Initial, in 2012, mi-a dat un ecu reparat, contra cost, pe motiv ca al meu nu poate fi reparat. Ii dau si dreptate! )) Era in security wait time! Nu ar fi primit 400lei manopera, pentru ca nu avea chef/rabdare sa il tina 21 ore pornit pe masa, ca sa il poata reseta! Astfel mi-a bagat pe gat kit complet ecu si am acceptat varianta cea mai rapida, dar scumpa! Necunoscatorii sa invete din greseli! La 4 luni dupa aceea, ecu-ul sh a picat( se tura greu, acul revenea greu, nu avea vlaga, nu puteai face depasiri, consum mare de combustibil etc). L-am trimis sa mi-l repare si a venit inapoi dupa cca o luna jumatate si cu maaaari insistente. A picat iar, in 2016, comanda ecu - releu pompa. Am pus releul pompei pe contact pornire si am mers asa cu el. In primavara aceasta a picat iar, cu erorile conform topicului, bonus si eroare senzor ax cu came. Nu am mai fost dispus sa astept saptamani intregi repararea lui, asa ca am desfacut ecu-ul si l-am reparat. Merge perfect! Mai mult, am ajuns sa repar ecu delco si simtec, edu isuzu, bobine compresor ac, etc... prin tot judetul Constanta. Procedura pe care unii nu o respecta, inclusiv persoana mensionata mai sus-acel mihai din bucuresti, este urmatoarea: intre conector si cablaj imprimat ai fire de aluminiu. Nu te complici cu achizitia de aliaje si substante decapante pentru lipirea acestor fire de aluminiu pe suport de cupru, ci preferi sa inlocuiesti firul de aluminiu cu unul de cupru. Nu incerci sa cositoresti unde e dezlipit aluminiul, pentru ca eroarea va reapare si o luam de la capat. Astfel, ai un fir nou, cositorit corect la ambele capete si garantia ca eroarea (lipitura rece) nu va reaparea.
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am inteles,ai descris foarte bine.Si eu o sa trimit la reparat in curand la un coleg de ckub care repara prompt si corect.De bagat nu ma bag,desii ma pricep la electronica,poate nu am scula necesara si conditii,si din moment ce e umblat in el greu mai dai la un depanator serios.Deocamdata am pus sunt la pinii de la pedala,rezista asa i saptamana,doua.
- deleted-113970
- **
- 137 mesaje
- din 08 Nov 2016
deleted-113970
- Mesaje scrise: 137
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2016
- Mesaj Privat
Uneori rad singur... prima mea interventie in ecu si de durata a fost cu un pistol de lipit romanesc, o surubelnita de ceasornicar si sacaz dizolvat in alcool izopropilic. Inca tine lipitura... practic iti tb mai multa indemanare, o doza de curaj si vointa. Succes! Daca ai nevoie de ceva, lasa un mesaj. Sunt aici sa ajut pe ceilalti patiti ca si mine, eu am invatat singur si nu a fost tocmai usor!
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
- eucocolino
- **
- 87 mesaje
- din 01 Jan 2012
- Astra 2006 1.3
- Iasi
eucocolino
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 1.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2012
- Mesaj Privat
ASecrieru
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2020
- Mesaj Privat
OPEL ASTRA G 1.6 8V
Buna ziua oameni buni!
Se aprinde martorul acela, masina cu cheita de obicei la cald si uneori si la rece.
Am facut diagnoza si au aparut urmatoarele erori P 1120 ; P1122 ; P 1550
Mecanicul imi spune ca sigur pedala de acceleratie e vinovata.
Am vrut sa va cer si voua un sfat inainte de a o schimba.
Multumesc
- Maryo78
- **
- 119 mesaje
- din 08 Aug 2013
- Astra 2005 z14xep
- Bacau
Maryo78
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2013
- Mesaj Privat
Vã salut, am un Opel Astra H Z14XEP și prin toamnã m-am confruntat prima oarã cu martorul din bord aprins mașina și cheița, am fãcut testul cu pedala și mi-a dat codul 1120 la o zi sau douã martorul s-a stins singur din bord, dar alaltãieri mi s-a aprins din nou martorul în bord și la testul cu pedalã mi-a ieșit același cod 1120. Am dat jos pedala de accelerație am curãțat mufa cu spray de contact am desfãcut și cele cinci șuruburi unde este plãcuța aia electronicã am dat și acolo cu spray contact iar dupã ce am pus totul la loc și am pornit motorul, la relanti îmi stã pe la 1000 rpm, iar când deschid aerul condiționat scade pe la 8-900 rpm și fluctueazã, in bord martorul nu s-a mai aprins.
Vã rog dacã cineva s-a confruntat cu aceastã problemã sã-mi de-a și mie un sfat sau ce credeti cã s-a putut întâmpla odatã ce înainte de aceastã operațiune nu m-am confruntat cu aceastã problemã.
Vã mulțumesc!
Vã rog dacã cineva s-a confruntat cu aceastã problemã sã-mi de-a și mie un sfat sau ce credeti cã s-a putut întâmpla odatã ce înainte de aceastã operațiune nu m-am confruntat cu aceastã problemã.
Vã mulțumesc!
- eucocolino
- **
- 87 mesaje
- din 01 Jan 2012
- Astra 2006 1.3
- Iasi
eucocolino
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 1.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2012
- Mesaj Privat
- eucocolino
- **
- 87 mesaje
- din 01 Jan 2012
- Astra 2006 1.3
- Iasi
eucocolino
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 1.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2012
- Mesaj Privat
- eucocolino
- **
- 87 mesaje
- din 01 Jan 2012
- Astra 2006 1.3
- Iasi
eucocolino
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 1.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2012
- Mesaj Privat
cotocgeorge a scris:Acest tutorial reprezinta o posibilitate de depanare a acestor erorilor P1120, P1122, P1150 fara a umbla la ECU. Erorile pot fi din cauza pinilor din ECU care nu mai sunt lipiti corespunzator pe placa iar in momentul in care motorul ajunge la o temperatura ridicata, pinii se dilata nemaifacand contact. Pedala este conectata la ECU prin 6 cabluri dupa cum urmeaza: doua de alimentare + 5 V (alb-negru), doua de masa 0 V, si doua de comanda (tensiunea oscileaza intre 0 si + 5 V in functie de cat e de apasata acceleratia). Un cablu de comanda oscileaza de la 0 la + 5 V iar celalalt de la + 5 V la 0. Solutia reprezinta un ºunt pe mufa pedalei intre pinii de +5 V (cablurile alb-negru). In momentul in care un cablu de +5 V are pierdere de tensiune, il ajuta celalalt fara ca ECU sa bage motorul in avarie. Suntul se poate face si daca sunt defecti pinii din ecu pentru alimentarea clapetei de acceleratie (trebuie identificare cablurile de +5 V de intrare in clapeta.) ATENTIE! nu faceti ºunt decat intre cablurile de + 5 V sau intre cablurile de masa (Parerea mea este ca pinii cablurilor de masa nu pica). Cablurile de comanda nu se pot conecta intre ele!
1. Se desface panoul de deasupra pedalelor prin rotirea clipsurilor la 45 grade. Atentie la clipsuri, sunt de plastic si se rup desul de usor!
2. Se deconecteaza mufa de pe pedala
3. Se face un sunt intre pinii cablurilor de + 5 V (alb-negru). Eu am facut dintr-un conductor multifilar de cupru. (Oricine are in casa un cablu cu multe lite pe care sa-l dezizoleze si sa faca un U pe care il introduce intre cei doi pini din mufa pedalei)
4. Cu grija se monteaza inapoi toate cele.
Aceasta reprezinta soluta batailor de cap pe care le-am avut vreo 3 luni de zile la masina mea. De 6 luni merg cu aceasta improvizatie si nu am mai intampinat probleme. Mentionez ca nu stiu care sunt riscurile acestei improvizatii. Oricine este binevenit cu solutii mai bune sau eventualele riscuri. Multumesc!
1. Se desface panoul de deasupra pedalelor prin rotirea clipsurilor la 45 grade. Atentie la clipsuri, sunt de plastic si se rup desul de usor!
2. Se deconecteaza mufa de pe pedala
3. Se face un sunt intre pinii cablurilor de + 5 V (alb-negru). Eu am facut dintr-un conductor multifilar de cupru. (Oricine are in casa un cablu cu multe lite pe care sa-l dezizoleze si sa faca un U pe care il introduce intre cei doi pini din mufa pedalei)
4. Cu grija se monteaza inapoi toate cele.
Aceasta reprezinta soluta batailor de cap pe care le-am avut vreo 3 luni de zile la masina mea. De 6 luni merg cu aceasta improvizatie si nu am mai intampinat probleme. Mentionez ca nu stiu care sunt riscurile acestei improvizatii. Oricine este binevenit cu solutii mai bune sau eventualele riscuri. Multumesc!
la mine sunt ale culori
masina se tureaza singura....
e un opel astra H 2006 Motor 1.3cdti nu am fire negru alb....
am masurat cu motorul pornit urmatoarele.........
/ alb-verde (gros) ? / maro-alb GND / maro-rosu ? / alb-galben(gros) ? / negru-ros +5v / negru-galben +5v /
ma poate ajuta cineva? multumesc
- eucocolino
- **
- 87 mesaje
- din 01 Jan 2012
- Astra 2006 1.3
- Iasi
eucocolino
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 1.3
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Daniel1975
- *
- 4 mesaje
- din 08 Jun 2020
- Corsa 2006
- Prahova
Daniel1975
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2020
- Mesaj Privat
deleted-113970 a scris:Nu te complici cu achizitia de aliaje si substante decapante pentru lipirea acestor fire de aluminiu pe suport de cupru, ci preferi sa inlocuiesti firul de aluminiu cu unul de cupru. Nu incerci sa cositoresti unde e dezlipit aluminiul, pentru ca eroarea va reapare si o luam de la capat. Astfel, ai un fir nou, cositorit corect la ambele capete si garantia ca eroarea (lipitura rece) nu va reaparea.
Salut
Scuze cã vin cu o întrebare stupida; dar nu înțeleg la care fir te referi
Multumesc
- Daniel1975
- *
- 4 mesaje
- din 08 Jun 2020
- Corsa 2006
- Prahova
Daniel1975
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2020
- Mesaj Privat
csimion70
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Braila
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2018
- Mesaj Privat
csimion70
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Braila
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2018
- Mesaj Privat