Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • MariusLrT

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Simptome: Salut. Am si eu o problema cu dezaburirea de ceva vreme si nu i-am dat de cap deloc. Am un Opel Astra G climatronic electric, pornesc dezaburirea la parbriz si nu dezabureste,nu baga aer decat putin pe mijloc.Baga foarte tare caldura doar pe pozitia de jos de la picioare. Tin sa mentionez ca am schimbat filtru de polen recent,am verificat clapeta de recirculare si functioneaza. Am fost la reprezentanta la Opel si nu am rezolvat nimic,am fost la mecanicii si tot degeaba. Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat,sau daca are cineva idee de la ce ar putea fi va rog sa ma sfatuiti. Va multumesc pentru timpul acordat.

Cod(uri) eroare:
----
Model: Astra
An fabricatie: 2002
Cod motor: Z16XE
Skip ads

  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
La astra H, banuiesc ca si la G, se da peste cap sistemul de control al climei, cand ai bateria slaba. Eu am patit de doua ori si pentru ca am uitat de figura, a doua oara am demontat motorasele de la climatizare....degeaba. Rezolvarea a fost punerea la redresor a bateriei. Cand ai porniri dese si parcurgi distante scurte, atunci trebuie sa reincarci bateria pe redresor o data pe luna. Cand bateria e slaba, motorul porneste, insa curentul alocat climei se scurge spre demaror.
  • MariusLrT

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2018

  • Mesaj Privat
@george_slz multumesc pentru sfat. Am sa pun bateria la redresor sã vad daca va funcționa. Crezi ca problema asta cu bateria poate afecta motorasul de direcție a capetelor climei?
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
In momentul cand pornesti motorul clima face niste calibrari, care nu ii mai ies daca nu are curent. Asta e teoria mea, s-a intamplat de 2 ori in 5 ani. Ultima data acum 2 luni.
  • MariusLrT

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfat George,am vorbit cu cineva sa pun bateria pe un redresor si am sa verific daca va functiona. Tocmai am aflat ca la Astra G problema din climatronic ar fi tija de la clapeta de directie a pozitiei,ceea ce inseamna ca trebuie dat bordul jos...am sa verific si revin cu detalii daca rezolv problema doar din redresor.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
george_slz a scris:La astra H... Cand bateria e slaba, motorul porneste, insa curentul alocat climei se scurge spre demaror.
Intradevar,e "slaba" rau bateria,daca asigura pornirea motorului...! Daca ar fi ceva real,s-ar aprinde martor in bord la airbag,ABS,ESP,etc. deoarece orice calculator care "sufera" de tensiune de alimentare redusa("slaba") ar genera cod de eroare specific acestei situatii...! Verificarea erorilor pe calculatorul climei poate elucida daca este o problema de tensiune joasa(sub prag minim admis)... Cu testerul se poate vizualiza functionarea motorasului ce actioneaza clapetul de dirijare aer parbriz(dezaburire),unde daca motorasul functioneaza dar la pabriz nu ajunge aer ventilat,inseamna ca e o problema de transmisie a miscarii de la motoras la clapet...
  • MariusLrT

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2018

  • Mesaj Privat
big_electro61 Multumesc pentru sfat. Am fost inapoi la reprezentanta la Opel si tocmai am aflat ca toata problema este dincolo de bord la clapeta ce directioneaza pozitia de aer,posibil tija rupta sau blocata. Va trebui sa dau bordul jos sa verific,ceea ce inseamna ca am cam mult de munca si un cost de reparatie ridicat. Multumesc oricum pentru sfat.
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Da da...pana nu vezi sa nu ii crezi pe aia de la service cu vitrina. Deci nu te uita in gura vreunuia de acolo.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
A nu se uita ca: "multi se uita,putini vad...!"
  • MariusLrT

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi,am rezolvat problema foarte simplu si fara a mai plati ceva, am dat bordul jos cu inca 1 prieten si aveam tija scapata de la pozitionarea de aer,cand dadeam pe parbriz ramanea pe picioare,am pus tija la loc si acum numai am probleme.Cat despre service-uri mare grija ca multi isi spun parerea si defapt alta-i plata,la cate service-uri am fost toti mecanicii au avut pareri diferite si daca le-as fi ascultat m-ar fi costat scump..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cind dau un sfat si cel ce il primeste are inclinatie in al pune in practica cu rezultate bune...,am o oarecare satisfactie! Ma deranjeaza situatiile in care unii colegi cer sfaturi si apoi isi arata "muschii"(desteptaciunea) prin service-uri...
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 536
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Probabil ai dat jos doar capacul de sub volan si capacul de la picioarele soferului. Si eu am incercat sa dau jos roata alba si nu am reusit sa desprind tija de la clapeta de la parbriz. Orice e posibil, iar eu cand am incercat sa rezolv problema cu aerul de la parbriz, am pus ce e mai rau in fata: ruperea sau desprinderea tijei de gidaj, iar in final, dupa ce am demontat capacele "mentionate mai sus", nu am gasit nimic desprins. Dupa cateva teste cu motorasul de gidaj, si dupa zeci de verificari ale functionarii rotii albe, motorul nu a mai pornit. In alt caz bateria era pe duca si nu mai se potriveau comenzile climei cu ceea ce iesea pe gurile de ventilatie. Rezolvarea a fost deconectarea bateriei si reincarcarea ei. Clima are un banal switch mecanic care da informatii legate de pozitia clapetelor, nefiind necesara o recalibrare cu op com. Este vorba de un sant pe extremitatea discului alb, care face sa se deconecteze un switch cu rola cand ajunge rola in santul rotii.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Actionarea clapetelor este asigurata de motorase speciale-pas cu pas-,nefiind nevoie de senzori sau switch-uri care sa supravegheze pozitia...
  • mituionradu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1997 F830022
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2013

  • Mesaj Privat
george_slz a scris:Probabil ai dat jos doar capacul de sub volan si capacul de la picioarele soferului. Si eu am incercat sa dau jos roata alba si nu am reusit sa desprind tija de la clapeta de la parbriz. Orice e posibil, iar eu cand am incercat sa rezolv problema cu aerul de la parbriz, am pus ce e mai rau in fata: ruperea sau desprinderea tijei de gidaj, iar in final, dupa ce am demontat capacele "mentionate mai sus", nu am gasit nimic desprins. Dupa cateva teste cu motorasul de gidaj, si dupa zeci de verificari ale functionarii rotii albe, motorul nu a mai pornit. In alt caz bateria era pe duca si nu mai se potriveau comenzile climei cu ceea ce iesea pe gurile de ventilatie. Rezolvarea a fost deconectarea bateriei si reincarcarea ei. Clima are un banal switch mecanic care da informatii legate de pozitia clapetelor, nefiind necesara o recalibrare cu op com. Este vorba de un sant pe extremitatea discului alb, care face sa se deconecteze un switch cu rola cand ajunge rola in santul rotii.

Buna ziua si pana la urma cum ati rezolvat problema ca aceiasi problema o am si eu.VA MULTUMESC
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca ai fi citit atent, ai fi vazut si propozitia "Rezolvarea a fost deconectarea bateriei si reincarcarea ei."
Nu te astepta ca aceasta sa fie rezolvarea tuturor problemelor de acest gen. La colegul @george_slz a fost o situatie fericita.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR