Nu este permis rectificarea chiuloasei și nici șlefuire cu șmirghel, citește în manualul de întreținere și reparații, opel de pe scribd sau cumpãra unul, se gãsește online în limba românã, 40 lei. Bafta
TSamy
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2020
- Mesaj Privat
Flavius11 a scris:Poti sa imi explici ce inseamna rectificare chiuloasa? supape si schimbare semeringuri?
Nu este permis rectificarea chiuloasei și nici șlefuire cu șmirghel, citește în manualul de întreținere și reparații, opel de pe scribd sau cumpãra unul, se gãsește online în limba românã, 40 lei. Bafta
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
TSamy
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2020
- Mesaj Privat
TSamy
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2020
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
D.p.m.d.v ce am scris mai sus ramane valabil, Renault nu permite rectificarea chiulaselor ele fiind construite ,,de noi,, ca si consumabile. Fizic ele se pot rectifica dar ulterior nu mai prezinta siguranta in exploatare.
Un amic de-al meu are un atelier de rectificat plan in Sibiu si singurii care nu trimit chiulase la el sunt cei de la service Renault, deci informatia o am de la el. Restul de service-uri mari din oras isi rectifica chiulasele la el la atelier, apoi pun adaos comercial si uite-asa iese pretul final la client.
Chiulasa la Opel-ul meu Vectra B 1.7TD am rectificat-o la el, apoi mi-am montat-o pe masina si pot sa spun ca dupa 30.000km de la reparatie totul este in regula cu ea. De retinut ca chiulasa rectificata lucreaza acum la presiuni mai mari decat cea nominala dupa ce i-am crescut puterea la motor cu 20-25%.
Un amic de-al meu are un atelier de rectificat plan in Sibiu si singurii care nu trimit chiulase la el sunt cei de la service Renault, deci informatia o am de la el. Restul de service-uri mari din oras isi rectifica chiulasele la el la atelier, apoi pun adaos comercial si uite-asa iese pretul final la client.
Chiulasa la Opel-ul meu Vectra B 1.7TD am rectificat-o la el, apoi mi-am montat-o pe masina si pot sa spun ca dupa 30.000km de la reparatie totul este in regula cu ea. De retinut ca chiulasa rectificata lucreaza acum la presiuni mai mari decat cea nominala dupa ce i-am crescut puterea la motor cu 20-25%.
TSamy
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2020
- Mesaj Privat
Remi999
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2020
- Mesaj Privat
Am si eu o intrebare. Am fost la un service si au rectificat chiuloasa. Tot ce Inseamna asta. Pistoane, garnituri. Etc. Dar la inchidere, au uitat sus la garnitura, sa stranga un surub. Si a inceput sa curga ulei pe acolo pe la garnitura. Am fost la service ul unde a fost facuta rectificarea si au verificat suruburile. L-au strans pe cel desfacut dar masina continua sa piarda ulei in acelasi loc. Cei de la service nu vor sa repare sau sa verifice de ce curge, si curge destul de rau, si mai nou mi au blocat numarul de telefon ca sa nu ii mai deranjez cu intrebarea cand se uita de ce curge. Ce pot face mai departe, se poate schimba doar garnitura si asta sa fie tot, sau trebuie rectificata iar toata chiuloasa? Sau doar planata (daca am inteles bine termen/proces) plus garnitura?
Multumesc.
Opel Astra H Twintop 2006 1.8 Z18XER
Zona Bucuresti/Colentina.
Multumesc.
Opel Astra H Twintop 2006 1.8 Z18XER
Zona Bucuresti/Colentina.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Planare=rectificare planã a chiulasei. Nu are legãturã cu alte operatii ce se efectueazã la chiulasã[reconditionare scaune supape, înlocuire ghiduri si/sau simeringuri (si/sau) supape] sau la alte componente ale motorului(pistoane, vilbrochen, etc).
Faptul cã au uitat sã strângã un surub al chiulasei(dacã despre ãla e vorba, cã nu e prea clar) vina este exclusiv a lor si lucrurile se complicã: e posibil sã fi deformat chiulasa si, cel mai probabil, nu se mai poate rectifica deci trebuie schimbatã(dacã în urma mãsurãtorilor/verificãrilor rezultã cã e deformatã).
Dacã curge ulei pe la capac culbutori(e urmãtoarea variantã posibilã, odatã ce exprimarea ta lasã de dorit), mai precis pe la garnitura lui, e tot vina lor, ei trebuie sã remedieze.
Concluzie
Totul este din vina lor si cade în sarcina lor exclusivã sã rezolve.
PS
Cum se va rezolva asta, sper sã aflãm...Baftã! Cã ai nevoie.
Faptul cã au uitat sã strângã un surub al chiulasei(dacã despre ãla e vorba, cã nu e prea clar) vina este exclusiv a lor si lucrurile se complicã: e posibil sã fi deformat chiulasa si, cel mai probabil, nu se mai poate rectifica deci trebuie schimbatã(dacã în urma mãsurãtorilor/verificãrilor rezultã cã e deformatã).
Dacã curge ulei pe la capac culbutori(e urmãtoarea variantã posibilã, odatã ce exprimarea ta lasã de dorit), mai precis pe la garnitura lui, e tot vina lor, ei trebuie sã remedieze.
Concluzie
Totul este din vina lor si cade în sarcina lor exclusivã sã rezolve.
PS
Cum se va rezolva asta, sper sã aflãm...Baftã! Cã ai nevoie.
Remi999
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2020
- Mesaj Privat
Multumesc de raspuns. Eu nu ma pricep la reparatii auto. Ideea este ca pierdea ulei pe la garnitura de la culbutori. Aparent pentru mecanicul care a facut operatia (rectificare chiuloasa) toate garniturile de pe motor sunt de chiuloasa. Azi am inteles different. Eu cum nu ma pricep am luat vorba lui drept buna. Am gasit un al 20 Lea mecanic care sa verifice. Aparent cel care a rectificat chiuloasa nu a schimbat garnitura de la culbutori. A refolosit garnitura veche si a pus silicon peste. Azi cand a deschis sa o schimbe era ulei si la bujii.
Intrebarea mea este. Daca are chiuloasa rectificata, acum garnitura la culbutori si bujii curatate, de ce mai scote asa mult fum alb? Stiu ca iarna de la condens dar la 22 grade afara si masina si escapement calde tot scoate incredibil de mult fum alb. Las ceata in urma mea. Acest nou mecanc de azi a zis ca trebuie refacuta chiuloasa (((((
Intrebarea mea este. Daca are chiuloasa rectificata, acum garnitura la culbutori si bujii curatate, de ce mai scote asa mult fum alb? Stiu ca iarna de la condens dar la 22 grade afara si masina si escapement calde tot scoate incredibil de mult fum alb. Las ceata in urma mea. Acest nou mecanc de azi a zis ca trebuie refacuta chiuloasa (((((
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cu pierderea de ulei s-a lãmurit: mecanic de 3 parale care s-a gândit sã facã economie de 20EUR la o cheltuialã de câteva sute.
Dacã nu sunt alte probleme, mergi, atent, cu ea, vezi dacã începe sã disparã ulei sau lichid de rãcire...dacã nu, e posibil sã mai aibã reziduuri de ulei/antigel(depinde ce probleme au dus la demontarea motorului) pe eșapament și o sã mai dureze ceva pânã le eliminã prin ardere...
Dacã nu sunt alte probleme, mergi, atent, cu ea, vezi dacã începe sã disparã ulei sau lichid de rãcire...dacã nu, e posibil sã mai aibã reziduuri de ulei/antigel(depinde ce probleme au dus la demontarea motorului) pe eșapament și o sã mai dureze ceva pânã le eliminã prin ardere...
Remi999
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2020
- Mesaj Privat