- OPELISTUL NOU
- OP
- 8 mesaje
- din 05 Dec 2007
- Astra 1.4xep
OPELISTUL NOU
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Astra 1.4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am facut prostia sa cumpar Opel ASTRA CLASIC II 1,4 TWINPORT XEP ghidindu-ma dupa prospecte, forumuri si cum spuneam prostia mea.
Ca sa fiu mai clar, ceea ce ma doare este consumul foarte mare de benzina.
In prospect sau alte prezentari gasesti consum extraurban 4,8-5 l/100km in relitate cu 100-120 km/h si fara AC si masina cu doar 2 persoane sub 6l/100km/h nu scapi, urban sari foarte usor de 10l/100km iar mixt sari de 8l/100km fara sa te chinui. Si atunci ma intreb de ce sustin unii ca xep-ul e motor bun?
Cu Dacia comsumam 6.8-7.2 cu ceva peste 120 km/h si era un motor de peste 20 ani. In cartea tehnica a OPEL-ului problema consumului este la deocamdata nu se stie. Aaaaaa Dacia nu era Euro 4,5,6.....nu avea 90 cai etc...Ma doare in cot mai mult ma interesa cind era sa platesc la PECO iar cind voi folosi toti caii probabil vor dori si ei mai multa benzina.
Ceeeeee e foarte fiabila? Dupa 2 ore butonul de artivare a recircularii aerului a fost KO, nici nu se mai aprinde si nici treaba nu si-o mai face.
Mi-e frica si de alte surprize.
Explicati-mi si mie voua cine va plateste benzina? De ce vi se pare diferenta intre reclama si realitate asa usor de trecut cu vederea? Sa explice OPEL de ce minte sau sa ne explice in ce conditii au scos ei consumul din prezentari.
Cu stima un nou, din pacate, opelist.
Ca sa fiu mai clar, ceea ce ma doare este consumul foarte mare de benzina.
In prospect sau alte prezentari gasesti consum extraurban 4,8-5 l/100km in relitate cu 100-120 km/h si fara AC si masina cu doar 2 persoane sub 6l/100km/h nu scapi, urban sari foarte usor de 10l/100km iar mixt sari de 8l/100km fara sa te chinui. Si atunci ma intreb de ce sustin unii ca xep-ul e motor bun?
Cu Dacia comsumam 6.8-7.2 cu ceva peste 120 km/h si era un motor de peste 20 ani. In cartea tehnica a OPEL-ului problema consumului este la deocamdata nu se stie. Aaaaaa Dacia nu era Euro 4,5,6.....nu avea 90 cai etc...Ma doare in cot mai mult ma interesa cind era sa platesc la PECO iar cind voi folosi toti caii probabil vor dori si ei mai multa benzina.
Ceeeeee e foarte fiabila? Dupa 2 ore butonul de artivare a recircularii aerului a fost KO, nici nu se mai aprinde si nici treaba nu si-o mai face.
Mi-e frica si de alte surprize.
Explicati-mi si mie voua cine va plateste benzina? De ce vi se pare diferenta intre reclama si realitate asa usor de trecut cu vederea? Sa explice OPEL de ce minte sau sa ne explice in ce conditii au scos ei consumul din prezentari.
Cu stima un nou, din pacate, opelist.
RAN
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Motorul este nou si e normal sa consume mai mult. Consumul o sa scada dupa ce se rodeaza un pic, dupa 1-2-3 mii km. Daca esti din Bucuresti si faci drumuri scurte consumul creste si mai mult, mai ales in perioada rece.
Recircularea aerului nu-ti mai merge pentru ca ai butonul care seteaza directia aerului pus pe directia parbriz. Citeste in manual
Recircularea aerului nu-ti mai merge pentru ca ai butonul care seteaza directia aerului pus pe directia parbriz. Citeste in manual
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
RAN
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- OPELISTUL NOU
- OP
- 8 mesaje
- din 05 Dec 2007
- Astra 1.4xep
OPELISTUL NOU
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Astra 1.4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Pentru RAN:
Da, ai avut dreptate butonul de recirculare nu functioneza daca aerul este dirijat spre parbriz.
Imi cer scuze pentru afirmatia cu fiabilitatea, cartea tehnica am citit-o in unele locuri supeficial vazind eu ca masina seamana foarte mult la interior cu Cielo la care recircularea merge oricum.
Si pentru ca vad ca te pricepi, spune-mi te rog la centurile cu pretensionare trebuie sa gasesc pretensionatoarele cu guguloaiele alea galbene? Desi masina e cu pretensionare nu-s guguloaiele galbene. Ce inseamna asta?
Am gresit cu consumul Daciei. A mea e break si s-a constatat ca consuma mai mult dar berlinele noi consumau chiar 5.6-5.8l/100km si repet e un motor de peste 20 ani.
Este cineva pe forum care are OPEL Astra de mai multa vreme si poate sa ne spuna cum sta cu consumul pentru ca vad ca si ceilalti noi cumparatori au cam acelasi consum cu al meu (asta e bine, inseamna ca nu eu am nimerit o masina mare halitoare de benzina).
Da, ai avut dreptate butonul de recirculare nu functioneza daca aerul este dirijat spre parbriz.
Imi cer scuze pentru afirmatia cu fiabilitatea, cartea tehnica am citit-o in unele locuri supeficial vazind eu ca masina seamana foarte mult la interior cu Cielo la care recircularea merge oricum.
Si pentru ca vad ca te pricepi, spune-mi te rog la centurile cu pretensionare trebuie sa gasesc pretensionatoarele cu guguloaiele alea galbene? Desi masina e cu pretensionare nu-s guguloaiele galbene. Ce inseamna asta?
Am gresit cu consumul Daciei. A mea e break si s-a constatat ca consuma mai mult dar berlinele noi consumau chiar 5.6-5.8l/100km si repet e un motor de peste 20 ani.
Este cineva pe forum care are OPEL Astra de mai multa vreme si poate sa ne spuna cum sta cu consumul pentru ca vad ca si ceilalti noi cumparatori au cam acelasi consum cu al meu (asta e bine, inseamna ca nu eu am nimerit o masina mare halitoare de benzina).
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Tu te plangi de 10% cu z14xep? Sa vezi cum e sa ai un z16xep cu 2000km la bord in bucuresti si sa`ti iasa o medie de 14%.....Iar acuma, dupa revizia de 30.000km, nu sare de 10% nici batut.....
Asteapta si tu cam 5 - 10.000 km..sa vezi ce bine o sa fie: consum mic, motorul trage mai bine pt ca s`a mai "lasat", pana si sound`ul o sa fie altul.
Asteapta si tu cam 5 - 10.000 km..sa vezi ce bine o sa fie: consum mic, motorul trage mai bine pt ca s`a mai "lasat", pana si sound`ul o sa fie altul.
RAN
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
OPELISTUL NOU, consumul meu la Z16XEP e cam de 11%, dar eu fac multe drumuri scurte si motorul n-are timp sa se incalzeasca. Stai linistit, consumul tau e normal. Iar faza cu dacia care consuma mai putin eu nu o cred. Poate consuma mai putin acum 2-3-4 ani cand traficul era cu totul altul.
Dispozitivele de pretensionare sunt ca aibagurile, adica functioneaza o singura data. Cand s-au declansat, in partea de sus a suportului in care bagi centura iese o limba galbena. Deci daca vezi "guguloaie" galbene inseamna ca pretensionatoarele sunt declansate si trebuie schimbate.
Dispozitivele de pretensionare sunt ca aibagurile, adica functioneaza o singura data. Cand s-au declansat, in partea de sus a suportului in care bagi centura iese o limba galbena. Deci daca vezi "guguloaie" galbene inseamna ca pretensionatoarele sunt declansate si trebuie schimbate.
- OPELISTUL NOU
- OP
- 8 mesaje
- din 05 Dec 2007
- Astra 1.4xep
OPELISTUL NOU
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Astra 1.4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Pentru RAN:
Cred ca am inteles: guguloaiele galbene care se vad in cartea tehnica la pagina 68 apar dupa ce ti-a sarit centura la soc, desi nu sunt convins ca imaginea e tocmai sugestiva.
Apropo de consum, eu nu pun in discutie consumul in oras, aici masina consuma cit sta, de exemplu la Astra scrie 1l/5 min. deci cu cit stai mai mult la stopuri si ambuteiaje..... e clar, problema e la drum in afara localitati, asta ma sperie.
Sper sa se rezolve in sensul scaderii, pe masura ce se rodeaza masina, dar daca ai noroc, nu cred ca o sa scada cu mai mult de 10% (procente). Si asta ar fi excelent adica consum de 5,6l/100km, ceea ce e prea tare.
Se mai pot face reglaje pentru consum? Stie cineva, vreun service sau ce o fi el, sa le faca, in, sau dupa garantie.
Eu mai am inca Dacia Break si va spun clar cu ea plina, noua, 4 persoane de greutate medie 40 (70+50 +20+20) kg si portbakaj plin, adica inca 60-70 kg, la 80-100 km/h baga 6.8l/100 km.
Eu nu am avut berlina dar colegii spuneau atunci, ca cu ea noua, 2 persoane, portbagaj aproape gol, 80-100 km/h bagau 5.6-5.7 l/100km.
La serviciu aveam un Cielo nou, cind mai era nou, si lua 6,8 cu aer si gonita ca doar era de serviciu, si Caddy, motorina, cu aer si gonita, ca doar e si ea de serviciu, 5,6 l/100km.
Acum cind am mers pe autostrada cu Astra eram 2 persoane si masina cu portbagaj gol, consum 6,2l/100km.
De ce zic cite unii,Opel, ca TWINPORT e un motor bun si consuma putin?
Si aici vorbesc de 1,4 cmc.
Credeam ca twinport e un motor super pe benzina.
La urma urmei de ce se zice ca e bun ca de papat papa destul zic eu.
Cred ca am inteles: guguloaiele galbene care se vad in cartea tehnica la pagina 68 apar dupa ce ti-a sarit centura la soc, desi nu sunt convins ca imaginea e tocmai sugestiva.
Apropo de consum, eu nu pun in discutie consumul in oras, aici masina consuma cit sta, de exemplu la Astra scrie 1l/5 min. deci cu cit stai mai mult la stopuri si ambuteiaje..... e clar, problema e la drum in afara localitati, asta ma sperie.
Sper sa se rezolve in sensul scaderii, pe masura ce se rodeaza masina, dar daca ai noroc, nu cred ca o sa scada cu mai mult de 10% (procente). Si asta ar fi excelent adica consum de 5,6l/100km, ceea ce e prea tare.
Se mai pot face reglaje pentru consum? Stie cineva, vreun service sau ce o fi el, sa le faca, in, sau dupa garantie.
Eu mai am inca Dacia Break si va spun clar cu ea plina, noua, 4 persoane de greutate medie 40 (70+50 +20+20) kg si portbakaj plin, adica inca 60-70 kg, la 80-100 km/h baga 6.8l/100 km.
Eu nu am avut berlina dar colegii spuneau atunci, ca cu ea noua, 2 persoane, portbagaj aproape gol, 80-100 km/h bagau 5.6-5.7 l/100km.
La serviciu aveam un Cielo nou, cind mai era nou, si lua 6,8 cu aer si gonita ca doar era de serviciu, si Caddy, motorina, cu aer si gonita, ca doar e si ea de serviciu, 5,6 l/100km.
Acum cind am mers pe autostrada cu Astra eram 2 persoane si masina cu portbagaj gol, consum 6,2l/100km.
De ce zic cite unii,Opel, ca TWINPORT e un motor bun si consuma putin?
Si aici vorbesc de 1,4 cmc.
Credeam ca twinport e un motor super pe benzina.
La urma urmei de ce se zice ca e bun ca de papat papa destul zic eu.
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
1l/ora nicidecum 5 min, uite-te pe BC si ai sa vezi.
Ps: Mai da-o incolo de dacie (a lui tata.. dacie din 87 (varianta de export, facuta rost de un fost securist) de 20 de ani cu 130000 km/reali(de noua a lui tata -se resetase doar odata) consuma 10 in cap) - Tata si acuma e mereu uimit de consum la opel la drum lung.
Ps2: Un coleg de-al meu are dacie berlina din 97 si consuma tot cam 10(sau chair mai mult), ceea ce ai pus tu acol tinde spre consum de diesel sau benzinar modern la drum lung.
Citez din manual:
"If you have to wait for more than one
minute, it is worthwhile switching off the
engine. Five minutes of idling
corresponds to approxima tely 0.62 miles
(one kilometre) of driving." (care inseamna 100ml benzina la 5 minute => 1200ml/ora)
Daca vrei sa ai un consum redus:
Prestabileste-ti o ruta cat mai scurta si cu opriri cat mai rare, evita accelerarile si deccelerarile bruste si evita sa apesi pedala pana la fund, apas-o putin cate putin si schimba vitezele unde ti se pare ca e consumul cel mai bun.
Eu zic sa nu mai fi asa revoltat pe Astra, implicit pe Opel, trage putin cu ochiul la vecini peste gard...vecini cu benzinare.
Cel putin eu iti pot zice ca Polo din 2002 de 1.4 si 75 cai consuma 10-10,5%. (in oras in rest nu stiu)
Ps: Mai da-o incolo de dacie (a lui tata.. dacie din 87 (varianta de export, facuta rost de un fost securist) de 20 de ani cu 130000 km/reali(de noua a lui tata -se resetase doar odata) consuma 10 in cap) - Tata si acuma e mereu uimit de consum la opel la drum lung.
Ps2: Un coleg de-al meu are dacie berlina din 97 si consuma tot cam 10(sau chair mai mult), ceea ce ai pus tu acol tinde spre consum de diesel sau benzinar modern la drum lung.
Citez din manual:
"If you have to wait for more than one
minute, it is worthwhile switching off the
engine. Five minutes of idling
corresponds to approxima tely 0.62 miles
(one kilometre) of driving." (care inseamna 100ml benzina la 5 minute => 1200ml/ora)
Daca vrei sa ai un consum redus:
Prestabileste-ti o ruta cat mai scurta si cu opriri cat mai rare, evita accelerarile si deccelerarile bruste si evita sa apesi pedala pana la fund, apas-o putin cate putin si schimba vitezele unde ti se pare ca e consumul cel mai bun.
Eu zic sa nu mai fi asa revoltat pe Astra, implicit pe Opel, trage putin cu ochiul la vecini peste gard...vecini cu benzinare.
Cel putin eu iti pot zice ca Polo din 2002 de 1.4 si 75 cai consuma 10-10,5%. (in oras in rest nu stiu)
- RazvanOpel
- *
- 30 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Astra Z16XEP
- Bucuresti
RazvanOpel
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
) salut eu am un opel astra Z16XEP care in primii 2.000 Km imi manca 10-11 % dupa rodaj la un drum mixt (dar mai mult inafara orasului) manaca 6,8-7 %......
am avut si eu DACIE si sa stii ca mai mult de 7% 7,5% nu consuma si avea 145.000 Km cand am dat-o....
trebuie sa nu uiti ca , conteaza foarte mult felul de conducere cunosc persoane care pe o masina ca a mea consumul in oras era de 14-15 % si erau inebunitidar cand i-am intrebat de felul de conducere..... aici s-au dat seama ca erau foarte "nervosi" si de aici rezulta consumul....... in concluzie..... incearca sa schimbi un pic stilul.... chiar daca este in rodaj....
am avut si eu DACIE si sa stii ca mai mult de 7% 7,5% nu consuma si avea 145.000 Km cand am dat-o....
trebuie sa nu uiti ca , conteaza foarte mult felul de conducere cunosc persoane care pe o masina ca a mea consumul in oras era de 14-15 % si erau inebunitidar cand i-am intrebat de felul de conducere..... aici s-au dat seama ca erau foarte "nervosi" si de aici rezulta consumul....... in concluzie..... incearca sa schimbi un pic stilul.... chiar daca este in rodaj....
swiss
- Mesaje scrise: 65
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
mie mi se pare ca aici se vorbeste chiar de un consum excelent. se pare ca tu vrei consum de diesel la o benzinara. sau vrei consum de matiz la o masina compacta? pai masina ta are peste 1200 kg, n-o sa poata consuma niciodata cat un matiz, sau cat o dacie care nu se stie cu cate kg mai ramane dupa ce o mananca rugina.
am avut si eu berlina(dacia) si pe vremea asta cand venea frigul consuma cam 15%. motorul era perfect pentru ca dupa ce se incalzea afara consuma pana in 12% in bucuresti in urma cu 2 -3 ani. cu breakul tau sau cu berlina aia care consuma mai putin mergi cu aerul conditionat pornit ?
eu consum cu corsa D motor de 1,2 cam 12% in oras si cu astra 1,7 cdti cam 8,7 . tie deja iti consuma mai putin decat consum eu cu corsa cu motor mai mic. sa stii ca nu exista masini care sa nu consume. si nu trebuie sa crezi toate barbile alea cu consum de 5% la masini compacte sau cu atat mai mult la dacia fie ea si berlina. cine spune asta nu stie sa calculeze consumul sau ii place sa se minta singur.
am avut si eu berlina(dacia) si pe vremea asta cand venea frigul consuma cam 15%. motorul era perfect pentru ca dupa ce se incalzea afara consuma pana in 12% in bucuresti in urma cu 2 -3 ani. cu breakul tau sau cu berlina aia care consuma mai putin mergi cu aerul conditionat pornit ?
eu consum cu corsa D motor de 1,2 cam 12% in oras si cu astra 1,7 cdti cam 8,7 . tie deja iti consuma mai putin decat consum eu cu corsa cu motor mai mic. sa stii ca nu exista masini care sa nu consume. si nu trebuie sa crezi toate barbile alea cu consum de 5% la masini compacte sau cu atat mai mult la dacia fie ea si berlina. cine spune asta nu stie sa calculeze consumul sau ii place sa se minta singur.
- OPELISTUL NOU
- OP
- 8 mesaje
- din 05 Dec 2007
- Astra 1.4xep
OPELISTUL NOU
- Mesaje scrise: 8
- Locatie:
- Masina: Astra 1.4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2007
- Mesaj Privat
Iar am gresit de data asta la calcul.
Consumul in regim stationar, din carte, 5 minute de functionare in regim relanti corespund aproximativ 1 km parcurs, pagina 112. Asta inseamna 0.6-1,2 l/h.
Stie careva din cei cu mai multi km pe Astra cum se conduce?
De ce?
In carte PAGINA 113:
" Conduceti cit mai mult la turatii scazute ale motorului in fiecare treapta pe cit posibil cu viteza uniforma. Conduceti cit mai mult in trepta maxima de viteza, selectati cit mai curind treapta superioara imediat urmatoare, schimbati in treapte inferioara numai daca motorul nu mai functioneaza uniform"
Discutii gasite forum si altele culese de la diversi, in service-uri:
- nu mai conduce ca pe o DACIE subturata ca se pune canamina (canamina?)
- nu mai mergea bine, am dus-o in service si mecanicul a alergat-o ca sa curete nu stiu ce si a zis s-o turez mai mult in mers
- ......
Nu mai inteleg nimic, sa merg cu ea turata, cit de turata nu stiu. Asta inseamna consum pe masura si nu e ca la carte.
Sa merg cu ea in 2000-2500 probablil e considerat neturata si canamina astepta injectoarele si supapele .
Stie cineva unde e, daca e, graficul cuplu, treapta de viteza, turatie, consum pentru z14xep?
Sau cum se conduce ca sa fie bine pentru consum si motor?
Consumul in regim stationar, din carte, 5 minute de functionare in regim relanti corespund aproximativ 1 km parcurs, pagina 112. Asta inseamna 0.6-1,2 l/h.
Stie careva din cei cu mai multi km pe Astra cum se conduce?
De ce?
In carte PAGINA 113:
" Conduceti cit mai mult la turatii scazute ale motorului in fiecare treapta pe cit posibil cu viteza uniforma. Conduceti cit mai mult in trepta maxima de viteza, selectati cit mai curind treapta superioara imediat urmatoare, schimbati in treapte inferioara numai daca motorul nu mai functioneaza uniform"
Discutii gasite forum si altele culese de la diversi, in service-uri:
- nu mai conduce ca pe o DACIE subturata ca se pune canamina (canamina?)
- nu mai mergea bine, am dus-o in service si mecanicul a alergat-o ca sa curete nu stiu ce si a zis s-o turez mai mult in mers
- ......
Nu mai inteleg nimic, sa merg cu ea turata, cit de turata nu stiu. Asta inseamna consum pe masura si nu e ca la carte.
Sa merg cu ea in 2000-2500 probablil e considerat neturata si canamina astepta injectoarele si supapele .
Stie cineva unde e, daca e, graficul cuplu, treapta de viteza, turatie, consum pentru z14xep?
Sau cum se conduce ca sa fie bine pentru consum si motor?
RAN
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Alta tara
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
http://www.gmpartsworld.com...s/big/14itwin.gif
Eu zic sa treci in viteza superioara pe la 3000rpm si sa incerci sa nu scazi sub 2500 in mers(daca scade retrogradezi). Cand simti vibratii de la motor si masina bleaga inseamna ca e subturata
Mai important pentru consum e stilul de condus, incearca sa accelerezi lin si sa folosesti frana de motor cat se poate.
Si inca o data: consum la dacie sub 10, in bucuresti, pe vremea asta si in zilele noastre(nu acum un an sau doi) e legenda.
Eu zic sa treci in viteza superioara pe la 3000rpm si sa incerci sa nu scazi sub 2500 in mers(daca scade retrogradezi). Cand simti vibratii de la motor si masina bleaga inseamna ca e subturata
Mai important pentru consum e stilul de condus, incearca sa accelerezi lin si sa folosesti frana de motor cat se poate.
Si inca o data: consum la dacie sub 10, in bucuresti, pe vremea asta si in zilele noastre(nu acum un an sau doi) e legenda.
- RazvanOpel
- *
- 30 mesaje
- din 09 Nov 2007
- Astra Z16XEP
- Bucuresti
RazvanOpel
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2007
- Mesaj Privat
pentru @ran conteaza stilul de condus foarte mult si mai ales pe unde circuli in Bucuresti
eu schimb vitezele la 2500 rpm rar pe la 3000 accelerez lin si folosesc frana de motor foarte mult nici la franare nu o "calc" tare.....
si in legatura cu dacia... este adevarat consumul asta fara glume singura precizare ca plecam dimineata aproximativ ora 5.30-6.00 AM cand nu era circulatie mare si ma intorceam in Bucuresti pe la ora 13.30-14 cand iar nu prindeam aglomeratie (depinde si pe unde stai in bucuresti si cat este de circulat drumul)....
la astra de acum pun benzina la 2 zile si am acelasi drum iar la benzinarie fac "plinul" asa vad exact cat consuma la cat Km fac in cele 2 zile
Dacia am vandut-o acum 1 an
eu schimb vitezele la 2500 rpm rar pe la 3000 accelerez lin si folosesc frana de motor foarte mult nici la franare nu o "calc" tare.....
si in legatura cu dacia... este adevarat consumul asta fara glume singura precizare ca plecam dimineata aproximativ ora 5.30-6.00 AM cand nu era circulatie mare si ma intorceam in Bucuresti pe la ora 13.30-14 cand iar nu prindeam aglomeratie (depinde si pe unde stai in bucuresti si cat este de circulat drumul)....
la astra de acum pun benzina la 2 zile si am acelasi drum iar la benzinarie fac "plinul" asa vad exact cat consuma la cat Km fac in cele 2 zile
Dacia am vandut-o acum 1 an
Ioan S.
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2007
- Mesaj Privat
Si eu am Opel ASTRA CLASIC II 1,4 TWINPORT XEP. L-am cumparat in mai 2007 cu un an si 2 luni vechime si 17 000 km parcursi.
Primul lucru a fost sa-i fac consumul (prin metoda plin-plin).
Consumul extraurban bun 4,9 - 5 l/100km. Asta in doua rinduri (in vara cu aerul conditionat in functiune 50% din drum) pe drum modernizat Iasi - Roman si retur = 180 km (cu tot cu tranzitat prin orasele Iasi si Roman). Mers cu pina la 120 km/h dar fara a frina prea mult la curbe ci ridicind anticipativ piciorul de pe acceleratie inainte astfel incit viteza sa scada la ajungerea in curba la 80 sau chiar 70 km/h, fara a vrea sa ating iar suta intre 2 curbe apropiate (adica daca iesi dintr-o curba si deja o vezi pe urmatoarea).
De asemeni tot 4,9x in mai multe rinduri pe un drum national nemodernizat 60 km dus-intors (din care pina la iesirea din Iasi fac 8 km) drumuri facute de regula duminica (cind traficul in Iasi este totusi mai redus), cu aer conditionat 75% pina 100% din drum. Pe acest drum rar depasesc 80 km/h (pina spre 90) si cam jumatate trec prin localitati. Localitatile le trec in treapta a 4-a cu acul vitezometrului in jur de 55 km/h.
Fara prea multe bagaje, in masina eu sotia si copilul de 10 ani .
Una peste alta consumul extraurban mi se pare excelent.
Cu masina plina (bagaje cit incape, 4 adulti si un copil - din care unii supraponderali ) Iasi - Tirgu Neamt - Piatra Neamt - Bicaz - Borsec - Tirgu Neamt - Iasi = 500 km (din care cam jumate zona de munte, urcusuri, serpentine) aer conditionat cam 50% din drum -- consum mediu 7 l/100km. Si acesta mi se pare bun !
In oras (Iasi) vara cu aer conditionat, aglomeratie, circulat inclusiv bara la bara consumul se duce la 10-11 l/100km.
Chiar daca e mare - mi se pare normal.
Iar din toamna, dupa ce s-a racorit si nu mai folosesc aerul conditionat nu i-am mai facut consumul, insa media la consum mixt (urban + extraurban ... sa spunem 50% + 50% ... insa niciodata nuam calculat exact) mi-a scazut de la 7,6 l/100km la 6,7-6,8 l/100km (adica dupa circa 650 km parcursi fac un plin la care intra 43-45 l benzina).
Eu fac cam 1000 km lunar si sunt multumit de consum.
Stilul de condus nu este agresiv. Bine ... daca traficul o impune mai am cite de zvicnire, dar de obicei nu accelerez brusc, nu accelerez prea mult acolo unde stiu ca va urma o reducere de viteza, inainte de semafoare pe rosu las masina sa curga fara a mai apasa aceleratia.
La schimbat vitezele (aici e mai complicat) nu as putea spune exact la ce turatie schimb in treapta superioara, consider ca poti sa rulezi intr-o treapta de viteza incepind de la turatia care iti permite sa simti cum pleaca masina cind apesi aceleratia.
Cu mentiunea ca asa conduc eu (aici pot exista si pareri pro - insa sunt convins ca exista foarte multe contra) cred ca se poate rula bine intr-o anumita treapta de viteza incepind de la o anumita turatie:
treapta a 2-a --> peste 1300 rot/min
treapta a 3-a --> peste 1700 rot/min
treapta a 4-a --> peste 2000 rot/min
treapta a 5-a --> peste 2200 rot/min
Aceste turatii ar merge pe drum fara declivitati (sau cu declivitati foarte mici) turatiile se modifica daca ai de urcat ceva rampe lungi in sensul majorarii lor (peste 2000 in treapta a 3-a, peste 2500 in treapta a 4-a, peste 3000 in treapta a 5-a ... dar depinde si de inclinatia drumului).
Si ar mai fi de spus ca aceste turatii iti permit sa acelerezi si sa simti raspunsul prompt al aceleratiei. Invers, adica atunci cind stii ca urmeaza sa reduci viteza (cind te apropii de o localitate) poti sa ramii in treapta a 5-a pina scade viteza la 55 km/h (asta inseamna cam 1800 rot/min) apoi treci in treapta a 4-a si ai aproape 2200 de rot.
Primul lucru a fost sa-i fac consumul (prin metoda plin-plin).
Consumul extraurban bun 4,9 - 5 l/100km. Asta in doua rinduri (in vara cu aerul conditionat in functiune 50% din drum) pe drum modernizat Iasi - Roman si retur = 180 km (cu tot cu tranzitat prin orasele Iasi si Roman). Mers cu pina la 120 km/h dar fara a frina prea mult la curbe ci ridicind anticipativ piciorul de pe acceleratie inainte astfel incit viteza sa scada la ajungerea in curba la 80 sau chiar 70 km/h, fara a vrea sa ating iar suta intre 2 curbe apropiate (adica daca iesi dintr-o curba si deja o vezi pe urmatoarea).
De asemeni tot 4,9x in mai multe rinduri pe un drum national nemodernizat 60 km dus-intors (din care pina la iesirea din Iasi fac 8 km) drumuri facute de regula duminica (cind traficul in Iasi este totusi mai redus), cu aer conditionat 75% pina 100% din drum. Pe acest drum rar depasesc 80 km/h (pina spre 90) si cam jumatate trec prin localitati. Localitatile le trec in treapta a 4-a cu acul vitezometrului in jur de 55 km/h.
Fara prea multe bagaje, in masina eu sotia si copilul de 10 ani .
Una peste alta consumul extraurban mi se pare excelent.
Cu masina plina (bagaje cit incape, 4 adulti si un copil - din care unii supraponderali ) Iasi - Tirgu Neamt - Piatra Neamt - Bicaz - Borsec - Tirgu Neamt - Iasi = 500 km (din care cam jumate zona de munte, urcusuri, serpentine) aer conditionat cam 50% din drum -- consum mediu 7 l/100km. Si acesta mi se pare bun !
In oras (Iasi) vara cu aer conditionat, aglomeratie, circulat inclusiv bara la bara consumul se duce la 10-11 l/100km.
Chiar daca e mare - mi se pare normal.
Iar din toamna, dupa ce s-a racorit si nu mai folosesc aerul conditionat nu i-am mai facut consumul, insa media la consum mixt (urban + extraurban ... sa spunem 50% + 50% ... insa niciodata nuam calculat exact) mi-a scazut de la 7,6 l/100km la 6,7-6,8 l/100km (adica dupa circa 650 km parcursi fac un plin la care intra 43-45 l benzina).
Eu fac cam 1000 km lunar si sunt multumit de consum.
Stilul de condus nu este agresiv. Bine ... daca traficul o impune mai am cite de zvicnire, dar de obicei nu accelerez brusc, nu accelerez prea mult acolo unde stiu ca va urma o reducere de viteza, inainte de semafoare pe rosu las masina sa curga fara a mai apasa aceleratia.
La schimbat vitezele (aici e mai complicat) nu as putea spune exact la ce turatie schimb in treapta superioara, consider ca poti sa rulezi intr-o treapta de viteza incepind de la turatia care iti permite sa simti cum pleaca masina cind apesi aceleratia.
Cu mentiunea ca asa conduc eu (aici pot exista si pareri pro - insa sunt convins ca exista foarte multe contra) cred ca se poate rula bine intr-o anumita treapta de viteza incepind de la o anumita turatie:
treapta a 2-a --> peste 1300 rot/min
treapta a 3-a --> peste 1700 rot/min
treapta a 4-a --> peste 2000 rot/min
treapta a 5-a --> peste 2200 rot/min
Aceste turatii ar merge pe drum fara declivitati (sau cu declivitati foarte mici) turatiile se modifica daca ai de urcat ceva rampe lungi in sensul majorarii lor (peste 2000 in treapta a 3-a, peste 2500 in treapta a 4-a, peste 3000 in treapta a 5-a ... dar depinde si de inclinatia drumului).
Si ar mai fi de spus ca aceste turatii iti permit sa acelerezi si sa simti raspunsul prompt al aceleratiei. Invers, adica atunci cind stii ca urmeaza sa reduci viteza (cind te apropii de o localitate) poti sa ramii in treapta a 5-a pina scade viteza la 55 km/h (asta inseamna cam 1800 rot/min) apoi treci in treapta a 4-a si ai aproape 2200 de rot.
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
Ioan S.
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2007
- Mesaj Privat
vladf a scris:totusi, sunt cam mici rotatiile alea...gandeste-te ca e in 16V si cere ceva turatie-n plus.
Consumul e bun dar sa nu-ti omori motorul ca te va costa.
Consumul e bun dar sa nu-ti omori motorul ca te va costa.
Poate ca turatiile par cam mici, insa hai sa privim cind merg la aceste turatii si eventual ce alternative as avea:
- treapta a 4-a cu 2000 rot/min inseamna cam 50 km/h. Este "viteza de croaziera urbana" si este viteza cu care tranzitez localitatile in drumurile extraurbane. (Alternativa ar fi sa merg in treapta a 3-a la peste 2500 rot/min ... ceea ce mi se pare cam mult).
- treapta a 3-a cu 1700 rot/min inseamna pe undeva intre 30 si 35 km/h. Este viteza cu care trec peste portiunile de drum urban cu denivelari - celebrele cocoase care au aparut asta vara pe asfalt de la temperaturile ridicate. (Alternativa ar fi sa merg in treapta a 2-a la peste 2500 rot/min ... ceea ce mi se pare iarasi cam mult).
- treapta a 2-a cu 1300 rot/min inseamna pe undeva la 20 km/h. Este viteza cu care merg pe drum de tara, peste pasaj cu calea ferata sau peste linii de tramvai - daca sunt puternic denivelate trec chiar cu mai putin. (Alternativa la asta nu exista stiut fiind ca treapta intii nu este pentru mers ci pentru a porni masina de pe loc, manevre de parcare etc.).
Consider ca nu merg subturat daca la o anumita turatie atunci cind apas pedala de acceleratie efectul de accelerare este prompt si se simte. Eu nu m-as lega atit de mult de motor 16V cit de distributia variabila ... care am impresia ca asigura un cuplu bun pe o plaja mare de tuatii.
Daca e sa o luam dupa cartea tehnica a masinii, acolo se recomanda mersul cu turatii scazute (nu mersul subturat) fara insa a spune nimic de turatia minima. Singura referire la turatia minima (care impune schimbarea treptei de viteza) vorbeste despre acea turatie la care mersul motorului devine neregulat - ceea ce nu e cazul meu.
Din cunostintele tehnice care le am stiu ca turatii mari inseamna viteze mai mari intre piesele (motorului) aflate in contact, temperaturi mai mari si deci uzuri mai mari.
Aici insa totul e relativ, nimeni nu iti spune (in cifre) la cit se poate considera mers subturat, merge sa mai si turam motorul (ba uneori in depasiri este chiar necesar, pe drumurile care permit atingi 100 km/h pe la 3000 de rot/min) ... insa sa nu exageram ... eu vorbeam de turatia minima pentru o anumita treapta de viteza.
Vad ca pe aici nu sunt singurul care trece intr-o treapta superioara (3 --> 4 sau 4 --> 5) cam pe la 2500 rot/min si probabil nu sunt singurul care trece 1 --> 2 sub 2000 rot/min sau 2 --> 3 in jur de 2200 rot/min. Pe de alta parte cam toti rulam cit mai putin posibil in treptele 1, 2 si 3 (am vrea sa avem drumuri bune si aglomeratie care sa ne permita sa nu rulam astfel) asa ca treapta de viteza cu care merg este data de conditiile de trafic si de cele mai multe ori si turatia.
swiss
- Mesaje scrise: 65
- Locatie:
- Masina: Astra 2006 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
Ioan S. a scris:
...(Alternativa ar fi sa merg in treapta a 3-a la peste 2500 rot/min ... ceea ce mi se pare cam mult).
...
Din cunostintele tehnice care le am stiu ca turatii mari inseamna viteze mai mari intre piesele (motorului) aflate in contact, temperaturi mai mari si deci uzuri mai mari.
...
...(Alternativa ar fi sa merg in treapta a 3-a la peste 2500 rot/min ... ceea ce mi se pare cam mult).
...
Din cunostintele tehnice care le am stiu ca turatii mari inseamna viteze mai mari intre piesele (motorului) aflate in contact, temperaturi mai mari si deci uzuri mai mari.
...
temperaturile mai mari decat cele normale nu sunt bune pentru motor, dar si cele mai joase decat temperatura de lucru sunt la fel de daunatoare.
la turatii mici si presiunea uleiului este mai mica si ungerea este mai slaba.
3000 rpm nu este o turatie mare nici pentu un diesel. nu inteleg de ce 2500 rpm pare cam mult. eu sunt convins ca e mult mai bine pentru un motor pe benzina sa mearga la 2500 rpm decat la 1700rpm.