Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • PTiculescu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2019

  • Mesaj Privat
Salut am opel zafira tourer 2014 si am probleme cu temperatura am mers pe autostrada cam 20 km si sa ridicat apa la 130 de grade de ce
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

ventilatorul de pe radiator iti functioneaza?

cind s-a ridicat apa la 130 de grade ventilatorul mergea sau era oprit?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca e blocat termostatul pe inchis,radiatorul e rece si ventilatia fortata e egal cu zero...! Ajungem tot la verificare...,care-i mama rezolvarii!
  • vasile11

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Verifica starea rezistentelor aferente ventilatorului radiatorului. Din cate am citit pe acest forum, acest ventilator este comandat (de calculatorul de bord) sa lucreze in 3 trepte de viteza, diferentiate prin aceste rezistente. Daca rezistenta corespunzatoare primei trepte este intrerupta, ventilatorul nu va porni si va determina cresterea temperaturii cand, va atinge nivelul vitezei 2 de ventilare (apropo, nu am inteles daca ventilatorul functioneaza pe vreo viteza).
Verifica https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=125563
  • NIrimia

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Salut! Datoritã unui furtun crãpat (tur sau retur vas expansiune), am rãmas fãrã lichid de rãcire în vas, dar și cu eroarea ECN 121700. Am înlocuit furtunul și am completat lichidul de rãcire. Anterior problemei cu furtunul, termostatul deschidea la 105 grade. Dupã înlocuirea furtunului temperatura nu urca peste 95 grade și îmi plãcea mai mult așa, parcã mergea mai bine mașina. Dupã un timp (2 luni), s-a șters eroarea din meniul ascuns al BC-ului. Însã, temperatura lichidului de rãcire a urcat la 105 grade. A mai pãțit cineva așa? Sã fie vreo coincidențã?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ele cred cã sunt în legãturã...1217 se referã la fluxul slab de lichid rãcire și are legãturã cu faptul cã ai rãmas fãrã lichid rãcire...
  • NIrimia

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2017

  • Mesaj Privat
Asta știu! Mã intereseazã dacã atât timp cât a existat eroarea, putea fi o temperaturã mai micã (în spețã 95 grade), iar dupã ștergerea automatã a erorii sã creascã temperatura (la 105 grade), revenind la situația inițialã, dinainte de incidentul cu furtunul.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Bineinteles, avand eroarea ECU a stiut ca este o problema si a comandat deschiderea termostatului mai repede. Cand ai sters eroarea, ECU a revenit la setarile standard.
  • CSt1436

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Salut. Am si eu un opel astra g 2002 16 8v. I-am schimbat termostatul. Se ridica acul la apã pânã la 90 de grade se deschide termostatul si dupaiaia scade brusc temperatura la 0 grade cel mult 10. Ce poate sã fie? Va multumesc
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Parerea mea ca este un defect electric, probabil sonda de temperatura sau un contact imperfect.Eventual chiar defect cceasul din bord (asta daca ai ceas de temperatura si nu o citesti din meniul ascuns).
Fizic nu are cum sa scada temperatura pana la 10 grade cand deschide termostatul.

Te rog sa treci la profil modelul de masina, motorizarea, eventual localitatea. Te putem ajuta mult mai usor asa.
  • aurel neagu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salutare am și eu o problemã cu un z16 xep am schimbat termostat ,temocuplã,pompã apã,bușon vas expansiune.Tot umflã apa în vas.Posibil radiator înfundat?
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salut, ce intelegi tu prin "Tot umfla apa in vas" ? Scoate bule de aer in vasul de expansiune? Iti vine apa (antigel) pe un furtun in vasul de expansiune ? Creste si scade nivelul in functie de temperatura ?
Este normal sa circule apa prin vasul de expansiune, adica pe un furtun vine apa iar pe celalalt pleaca apa din vas, in functie de necesitati.
Cand motorul este cald (la 95 ..105 grade C) aerul de prin instalatie se mai dilata si va creste nivelul de antigel din vas. Cand motorul se raceste, nivelul va scadea la loc.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil, vrea sã zicã cã-i aruncã lichidul afarã...probabil când e motorul cald...din pãcate, lipsesc o grãmadã de alte detalii utile ptr a putea cineva sã-și dea seama ce se-ntâmplã...temperatura la care se-ntâmplã cestiunea, în mers sau stând pe loc, ventilatorul pornește sau nu și când, A/C-ul existã și e pornit sau nu...
Poate fi și un radiator (foarte) înfundat, dar la asta m-aș gândi mai la urmã...mai întâi m-aș gândi la furtunuri și/sau orificii înfundate/obturate, un ventilator sau termostat care nu-și face datoria ...
@Acidutzu
Și aerul din instalație se dilatã, dar oricum este foarte puțin ca volum, ponderea mare, în dilatare, o deține însãși lichidul de rãcire.
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
@ bibu16v. Aveti dreptate cu dilatarea. Din cate stiam de la fizica din liceu gazele se dilata mai mult / mai tare decat lichidele, dar ponderea antigel / aer este net in favoarea antigelului.Oricum nu de la asta e problema colegului de forum.
Asteptam mai multe informatii si eventual rezolvarea ca pana atunci nu putem decat sa dam cu presupusul avand in vedere ca inca nu s-a reparat globul de cristal de pe forum.
Drumuri bune sa aveti.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Va salut! Cand afara sunt 30 grd. celsius, mers pe autoastrada cu Astra H ( motor Z17DTH) agentul de racire ajunge la 93-94 grade. Este in regula acesta valoare a temperaturii?
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
La drum lung, in treapta a 5-a cu 90 ...120 Km/h mie imi sta apa intre 93 si 98 grade Celsius, motor Z16XEP, benzina.
Eu zic ca la motorul tau Z17DTH temperatura este foarte OK, mai ales ca este diesel (eu stiam ca ar trebui sa fie mai mare 100 ... 105 gr C)
  • CRMI

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2020

  • Mesaj Privat
Vã salut, tot citesc de câteva ore bune dar încã nu am gãsit o problemã similarã ca a mea, sau poate mi-a scãpat.

Am o Astra G din 2002 1.6 8V.
În varã i-am schimbat termostatul dar am o altã problemã de atunci.
Doar la relanti, cu mașina staționatã sau în trafic intens unde mai mult se stã, motorul reușește sã ajungã la o temperaturã de 90 de grade și sã porneascã ventilatoarele. Rãcește motorul pânã la 80 de grade.

În mers în schimb, temperatura motorului nu depãșește 75 de grade. Oscileazã între minimum pe afișajul ceasului și 75. Mentionez cã am pus termostat nou și problema persistã de atunci. Termostatul vechi era blocat pe deschis.

Azi am constat însã cã nici cãldurã nu mai bagã cum bãga pânã acum. Adicã dacã ventilatorul este pornit de ceva timp, nu mai bagã cãldurã, ci suflã mai mult aer abia încãlzit. Dacã opresc ventilatorul și îi dau drumul în 5 minute, iar bagã fierbinte, dar la scurt timp se rãcește și de data aceasta.
Dacã mã poate ajuta cu cineva, mulțumesc anticipat
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Simptomele care le spui tu aici ma duc cu gandul la termostat blocat pe deschis, dar taman asta ai zis ca ai schimbat.
Incearca sa verifici cu un OP-COM temperatura de lucru (poate ceasul din bord este defect), apoi verifica termostatul ala nou.
Caldura este posibil sa nu ai SI din cauza de calorifer partial infundat SI din cauza de termostat blocat pe deschis. TOTUSI eu cand motorul are 65 ...70 grade imi baga caldura destul de bine.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
verifica in primul rand la vreo 5 minute dupa ce pornesti masina daca radiatorul din fata este cald iar temperatura pe bord sa fie sub cea normala. Daca este cald atunci termostatul nu functioneaza cum trebuie si trebuie verificat/schimbat. Daca radiatorul este rece atunci trebuie verificate toate furtunele de antigel care pleaca din motor spre habitaclu si vazut daca sunt la fel ca temperatura cel de intrare cu cel de iesire. Daca nu exista diferenta de temperatura (dai pe cald la maxim si ventilatia la maxim) atunci trebuie verificat radiatorul din habitaclu daca nu este infundat...
cam acestia sunt pasii pe care eu i-as face.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Spalã instalația! La anii ãștia ai masinii, precis sunt depuneri pe tubulatura și în radiator, care pericliteaza ff mult funcționarea normalã . In ce privește faptul cã acul din bord oscileazã și rar ajunge la 90 de grade, sa știi cã așa oscileazã temperatura la toate mașinile! Excepție nu fac nici Vw , Audi și Skoda, unde producãtorul a setat ceasul din bord astfel încât intre 80 și 100 grade, acul sa stea fix la 90!😂😉 Chipurile pentru a reduce gradul de îngrijorare al conducãtorului auto, cãruia îi place sã vadã acul fixat acolo la indicația 90. De fapt fiind o "pãcãlealã " , o mica strategie de marketing !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR