Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • marius2006

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2007

  • Mesaj Privat
vectra a 1994 1,8i,c18nz
salutare tuturor
dupa cum am spus in titlu am o problema la caldura din habitaclu,mai precis cand incepe sa deschida termostatul(aprox 92 grC) aerul din habitaclu incepe sa se raceasca,cum merg un pic intins si porneste ventilatorul si scade temp sub 90 se incalzeste iar.am schimbat termostatul(original gm) ,am eliminat orice scurgere,lichid nu pierd caloriferul este curatat,trapele lucreaza,termostatul deschide la 92 grade.o rezolvare pe genunchi am gasit in sensul ca am schimbat termocontactul din radiator(100-95grC)cu unul 92-85 si am oarece caldura dar termocontactul original este de 100-95grC. conform catalogului.oricum la limita de pornire a ventilatorului (92)aerul este un pic caldut dar scade destul de repede temp si se incalzeste mai bine.am ajuns la concluzia ca atunci cand incepe apa sa circule prin radiator se creeaza o contra presiune si nu mai circula prin calorifer ptr ca imediat ce se raceste aerul furtunul de iesire din calorifer se raceste si incet incet si cel de intrare.poate are cineva vreo idee ca ma gandesc sa-i dau foc


Ultima modificare făcută de marius2006 la Mie 17 Jan, 2007 1:50 pm
Skip ads

  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu cumva ai inversat din greseala ceva furtune pe la motor?
Daca nu esti sigur de asta incearca sa compari configuratia furtunelor de la masina ta cu cea a unei masini cu motor similar(ideal masina similara).
Bafta!!
  • butros

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am avut aceeasi problema la vectra al meu vechiutz din 1994 c16nz. Cum am rezolvat-o: am comandat de la GM deci original termostat (cel de sub distributie)plus termocupla (cea din radiator). Schimbat tot lichidul de racire, desfacut colierul de la furtunul de intrare si cel de iesire din calorifer. Le poti descoperi usor. Apoi am bagat apa cu presiune (cu furtunul de la bloc) pe invers adica retur tur. Apoi am montat totul la loc si a mers excelent. probleme am mai intampinat apoi la temepraturi ff scazute -13 pe viteza patru de caldura unde aerul recunosc venea caldut nu fierbinte.
a doua varianta: da drumul imediat ce ai pornit masina la caldura.astfel apa nu v-a ajunge la temepratura la care sa se deschida termostatul si deci caldura toata v-a intra in masina. Tine-ma la curent daca ai reusit.
NU incerca cu termostate si termocuple altele decat GM pentru ca bimetalul dinauntru nu deschide la aceeasi temp ca cele originale.
  • marius2006

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2007

  • Mesaj Privat
termostat+termocupla noi originale gm,lichidul l-am schimbat primul,caloriferul este verificat(intradevar nu am bagat apa invers retur-tur,dar am sa o fac sambata daca este cald afara)termostatul este la 92 grade si termocuplul 100-95 grade(conform catalog),acum merg cu un termocuplu 92-85 grade, a mai ramas sa caut o masina identica si sa vad daca nu sunt ceva furtune inversate cum a spus alexandrv_b.la caldura oricum dau drumul repede.sambata am sa incerc sa inversez eu oarece furtune poate reusesc si am sa postez ce am facut.(oricum la magazin cand ma vede deja pune antigelul pe masa ,sunt cel mai bun client pentru antigel la cate experimente am facut).alte idei?multumesc
  • butros

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ma stai sa ne lamurim ca poate nu stiu eu bine. apa ca sa ajunga in radiator tre sa aiba cam 92 de grade. Atunci se deschide termostatul si lasa apa sa se duca in radiator. aici intervina cupla care pe la 95 de grade din cate imi aduc eu aminte face contact si porneste ventilatorul. Deci daca tu iti iei cupla de 92-85 inseamna ca ventilatorul va proni imediat ce apa a fost lasata de termostat sa intre in radiator deci nu e bine deloc. apa se va raci mereu si atunci tu nu vei avea caldura deloc. Ia incearca urmatorul experiment. porneste motorul rece si verifica pe loc furtunl care intra in radiator. daca se incalzeste treptat inseamna ca termostatul nu iti functioneaza si atunci apa calda nu va ajunge in calorifer niciodata ffindca este racita de radiator. daca se incalzeste brusc verifica daca porneste si ventilatorul. daca da atunci e cupla de vina. schimb-o cu una cu temp mai mare. 100-95 (eu din asta aveam). daca nu atunci e o problema la calorifel. Chestia cu inversarea nu prea cred ca e posibila.
  • marius2006

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2007

  • Mesaj Privat
termocuplul original intradevar este 100-95 dar cu el nu aveam caldura cand incepea sa circule apa prin radiator,se racea treptat caloriferul si baga aer rece,acum cu termocuplul 92-85 am caldura,furtunul superior care intra in radiator este rece pana deschide termostatul,deci lucreaza,deci practic daca apa nu circula prin radiator am caldura si cand circula nu am deloc ,alta observatie ar ca atunci cand furtunul inferior de la radiator este fierbinte atunci se raceste caloriferul de aceea am spus ca s-ar putea sa fie vreun furtun invers,practic imi opreste circulatia apei prin calorifer.turul caloriferului pleaca din pompa de apa si returul intra in furtunul inferior al radiatorului si aici mi se pare ceva ciudat,practic se intalnesc 2 presiuni si nu prea are cum sa mai circule apa prin calorifer
  • marius2006

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2007

  • Mesaj Privat
alexandrv_b a scris:Nu cumva ai inversat din greseala ceva furtune pe la motor?
Daca nu esti sigur de asta incearca sa compari configuratia furtunelor de la masina ta cu cea a unei masini cu motor similar(ideal masina similara).
Bafta!!
cele 2 furtune care pleaca din turul pompei de apa(unul in calorifer si celalalt in injector) erau inversate si banuiesc ca in corpul pompei de apa este un fel de termostat care inchide traseul din injector cand ajunge pe la 95 grade si mie imi inchidea caloriferul fiind puse invers.si asta datorita "mecanicului" care a schimbat pompa de apa,asadar atentie cine va lucreaza la masina.ai avut dreptate,bafta tuturor
  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Secretul a fost ca ai explicat tu bine ce probleme ai ca de era unul mai "balbait" (a se citi unul care nu stie sa explice simptomele problemei) nici intr-o mie de ani nu rezolvai asa... online problema ta.
Ma bucur ca ai in sfarsit caldura!!!
Bafta multa!!!
P.S: Sa nu mai ai niciodata nevoie de noi (clubopel.com) adica sa nu mai ai defectiuni, probleme niciodata!!!
  • RBanyai

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Buna Ziua. Am si eu o problema la un Opel Astra J 1.7 cdti 2012. Pe o parte sufla caldut pe cealalta parte rece. Daca dau drumul la ventilator de la treapta 2-3 in sus deja imi sufla aer cam rece in habitaclu. Stie cineva ce problema ar putea fi?
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Calorifer infundat
  • RBanyai

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Mersi frumos pentru informatie
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR