- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu nu m-as lasa pe mâna mecanicului sa-mi faca scaunele la supapa, as merge la un atelier specializat. Care toata ziua numai asta face si poate da si garantie la lucrare. Eu nu am gasit pe nimeni la Sibiu (nu mai exista nimeni capabil care are inclusiv dotarea tehnica sa o faca, la noi in judet) asa ca m-am dus la mama naibii pâna la Turda (unde este cineva care a visat de mic sa faca exact ceea ce face acum). Toata stima MEA pentru acest OM! (am scris in mod special cu litere mari, pentru ca exact asa si ESTE).
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
black_soulwhite a scris:Am gasit un video interesant , cu exact aceiasi amprenta de supapa pupata cu pistonul numarul 1.Este vorba de alt motor , dar tot opel.La 15:20 ar fi expusa problema , http://www.youtube.com/watc...FiqCc&t=1331s .
Ce sa zic, intradevar e cam acelasi motor, testul cu masina de fum nu e nou, dar e chiar eficient... daca ai o supapa de admisie care nu inchide corect o sa vezi fum in admisie, daca ai o supapa de evacuare care nu inchide corect, o sa vezi fum in galeria de evacuare (desfaci suruburile cat sa o poti trage deoparte un pic sa poti vedea). Principii solide... testari rapide si cu care poti sa pui un diagnostic corect. In plus, poate vede si colegul @C1469 cat ulei trebuie sa fie in chiulasa defapt, se poate vedea cand mecanicul moldovean de pe la tara desface capacul motor (pastilele sunt inundate in ulei, la propriu). Si m-am distrat la maxim cand am vazut ca a notat pastilele de admisie cu litere romane, cele de evacuare cu cifre. Eu am notat A1, A2,.. A8, si E1, E2,... E8, nici nu mi-a trecut prin cap sa fac asa ceva desi am facut latina prin scoala si am fost printre primii din clasa . Deasemenea, nu mi-a trecut prin cap vreodata c-ar fi ,,,banuti,,, ci doar pastile pe scaune.
EU chiar am trecut prin situatie, am trait TOATA experienta reparatiei acest motor (plus ceva EXTRA!) nefiind mecanic sau scolit in motoare auto/moto si totusi si am reusit intr-un final. TOT, absolut tot ceea ce-am scris aici in topic reflecta aceasta experienta ce-am trait-o... personal fiind MAXIM DETERMINAT ca sa refac acest motor sa mearga, asa cum a fost el gandit de catre fabricant.
Cu Stima !
L.E:
All in all, chiar ca a fost FUNNY, citez... ,,m-a obosit foarte mult masina asta pe azi!,, exact asa e cand lucrezi la acest motor, e cu consum de calorii si de resurse cerebrale, dar daca esti determinat... si inclusiv cel ce reparara chiulasa face ce trebuie, iar apoi TU... cel ce inchizi acest motor faci ce trebuie, iese ceea trebuie într-un final si va merge mult si bine dupa reparatie.
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mecanicul dupa ce-a dat axele cu came jos sa toarne petrol pe la coada supapelor (pe sus) si sa urmareasca apoi la care supape petrolul se scurge repede pe langa supapa (alea nu inchid deloc). Daca supapa doar lacrimeaza, ar trebui sa se pasuiasca in timp cu scaunul de supapa de dedesupt (in urmatoarea mie de km, probabil). Nici la chiulasa mea nu au inchis perfect toate supapele dupa inlocuirea lor cu altele noi, vre-o sase-opt supape lacrimau putin la testul cu petrol. Cu timpul s-au pasuit, folosind masina zilnic am avut ocazia sa constat ca motorul porneste din ce in ce mai usor, iar dupa un timp (dupa cateva mii de km parcursi de la reparatie) motorul pornea deja efectiv ca un benzinar.
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu pot sa zic sigur, motorul meu a pornit dupa vreo 15sec de dat continuu la automat, avand doua supape de evacuare lovite in chiulasa la pistonul #4. Compresia motor a fost 24,23,24.10 si pornirea a fost facuta pe timp de primavara. In cazul meu, chiar cu compresia 10 dupa ce-a pornit motorul a ramas la relanti, doar ca avea o bataie care se amplifica in turatie, asa ca am demontat chiulasa inca odata.
Acuma, daca tu ai un demaror mai lesinat, sau o baterie mai slaba, sau o pompa de inalte mai uzata ce face presiune mai greu SI ,,iti lipseste compresia pe un cilindru,, e posibil sa nu poti porni.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 22 Sep, 2020 1:32 pm
Acuma, daca tu ai un demaror mai lesinat, sau o baterie mai slaba, sau o pompa de inalte mai uzata ce face presiune mai greu SI ,,iti lipseste compresia pe un cilindru,, e posibil sa nu poti porni.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 22 Sep, 2020 1:32 pm
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat