- lverestiuc
- *
- 21 mesaje
- din 19 Apr 2009
- Astra 2009 Z17DTH
- Iasi
lverestiuc
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2009
- Mesaj Privat
Da, e normal cã rulmentul ãla nou sã aibã joc, asa sunt rulmemtii care lucreazã în medii fierbinti.Au joc de noi...crezi cã tii in mana un rulment uzat.
Dupã ce ajung la temperatura de regim jocurile dispar. Multi se plângã cã dupã ce motorul ajunge la temperatura de regim, sunetele distributiei se schimbã.
Stiti de ce cureaua aia din poze e praf dupã 2.000km?
Pt cã au fost montati rulmenti neconformi,care nu erau proiectati pentru medii fierbinti. Sunt rulmenti din aia la care observi cã dupã 2.000 de km le iese vaselina pe laterale. Când motorul ajunge la temperatura de regim, rulmentul va merge foarte greu,sau chiar se va gripa . De aia suprafata curelei pare arsa. Când rulmentul se rãcește, el se rotește din nou foarte ușor. La demontarea distribuției rulmenții nonconformi par buni și nu ies în fața ca fiind vinovați principali.
Aici e un domeniu foarte rafinat...problema cea mai delicatã tine in primul rand de ce rulmenti schimbati pe cureaua de distributie. Aici în acest topic atentia a fost deturnatã in mod neintentionat spre alt vinovat ,spre curea. Vinovatii principali pentru acea curea terminatã la 2000 de km sunt desigur rulmentii care se frâneazã atunci când temperatura creste.
Vaselina iesitã prin laterale dupã doar câteva mii de km înseamnã rulment prost ales pt acest rol (sau eventual rulment contrafãcut, e plina piata de "copii" chinezesti.
Este foarte bine cã initiatorul topicului nu a suportat zgomotul ciudat scos de distributie dupã ce motorul devine cald. Mecanicul care schimba distributia cu sigurantã nu are studiile unui inginer mecanic, care învata în anul 2 de facultate un an întreg numai despre rulmenti.
Mecanicul te expediazã cu remarca "cureaua trebuie sa se aseze". În 95% din cazuri acesta nu va fi în stare niciodatã sã îti spunã cum se comporta un rulment din clasa C3 in medii fierbinti ,asa cum este un motor termic ajuns la temperatura de regim.
Mare atentie deci la rulmenti. Cureaua va functiona muuult si bine cu rulmenti bine alesi. E foarte adevãrat cã teflonul sau alte retete de preparare a suprafetei curelei va diminua zgomotul cu câtiva decibeli...sau va minimiza frecarea.
Nu uitati: zgomote ciudate dupã ce ati schimbat distributia = bomba cu efect întârziat.
Dupã ce ajung la temperatura de regim jocurile dispar. Multi se plângã cã dupã ce motorul ajunge la temperatura de regim, sunetele distributiei se schimbã.
Stiti de ce cureaua aia din poze e praf dupã 2.000km?
Pt cã au fost montati rulmenti neconformi,care nu erau proiectati pentru medii fierbinti. Sunt rulmenti din aia la care observi cã dupã 2.000 de km le iese vaselina pe laterale. Când motorul ajunge la temperatura de regim, rulmentul va merge foarte greu,sau chiar se va gripa . De aia suprafata curelei pare arsa. Când rulmentul se rãcește, el se rotește din nou foarte ușor. La demontarea distribuției rulmenții nonconformi par buni și nu ies în fața ca fiind vinovați principali.
Aici e un domeniu foarte rafinat...problema cea mai delicatã tine in primul rand de ce rulmenti schimbati pe cureaua de distributie. Aici în acest topic atentia a fost deturnatã in mod neintentionat spre alt vinovat ,spre curea. Vinovatii principali pentru acea curea terminatã la 2000 de km sunt desigur rulmentii care se frâneazã atunci când temperatura creste.
Vaselina iesitã prin laterale dupã doar câteva mii de km înseamnã rulment prost ales pt acest rol (sau eventual rulment contrafãcut, e plina piata de "copii" chinezesti.
Este foarte bine cã initiatorul topicului nu a suportat zgomotul ciudat scos de distributie dupã ce motorul devine cald. Mecanicul care schimba distributia cu sigurantã nu are studiile unui inginer mecanic, care învata în anul 2 de facultate un an întreg numai despre rulmenti.
Mecanicul te expediazã cu remarca "cureaua trebuie sa se aseze". În 95% din cazuri acesta nu va fi în stare niciodatã sã îti spunã cum se comporta un rulment din clasa C3 in medii fierbinti ,asa cum este un motor termic ajuns la temperatura de regim.
Mare atentie deci la rulmenti. Cureaua va functiona muuult si bine cu rulmenti bine alesi. E foarte adevãrat cã teflonul sau alte retete de preparare a suprafetei curelei va diminua zgomotul cu câtiva decibeli...sau va minimiza frecarea.
Nu uitati: zgomote ciudate dupã ce ati schimbat distributia = bomba cu efect întârziat.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Adica SKF si INA sunt rulmenti toti prosti? nici macar contrafacuti nu sunt s-a strans cureaua de-a gasit-o dracii daca observi are pe spate imprimati dintii de pe partea cealalta.
In alta ordine de idei rulmentii sa se dilate la 70-80 de grade cat e in capacul distributiei sa se blocheze este exclus....stransa cureaua pana s-a facut tambal si asa se fac urmele alea pe dos,pacat ca junge un client sa schimbe 3 distributii la niste ageamii ,am pus zeci de distributii aduse de client cu o calitate mai mult decat indoielnica dar corect asezata,stransa merge fara probleme.Imprimarea dintilor pe partea cealalta e semn ...de intins peste orice limita si atat.
Am gasit la distributiile intinse fara creier ca lagarul axei cu came dinspre roata de curea sa fie distrus de ce? pentru ca axa a stat lipita de lagar nu s-a uns si s-a deformat iar axa cu came avea urme de gripaj doar acolo,chiulasa compromisa una dintre simptome...curgea simeringul de distributie oricate ai fi schimbat pentru ca lagarul nu mai trecea prin mijloc era mult dezaxat si iesea uleiul pe langa el.
Mecanica e frumoasa daca si intelegi ce se petrece in motor daca nu nici o piesa nu e suficient de 'originala' cat sa reziste prostiei bizonului.
In alta ordine de idei rulmentii sa se dilate la 70-80 de grade cat e in capacul distributiei sa se blocheze este exclus....stransa cureaua pana s-a facut tambal si asa se fac urmele alea pe dos,pacat ca junge un client sa schimbe 3 distributii la niste ageamii ,am pus zeci de distributii aduse de client cu o calitate mai mult decat indoielnica dar corect asezata,stransa merge fara probleme.Imprimarea dintilor pe partea cealalta e semn ...de intins peste orice limita si atat.
Am gasit la distributiile intinse fara creier ca lagarul axei cu came dinspre roata de curea sa fie distrus de ce? pentru ca axa a stat lipita de lagar nu s-a uns si s-a deformat iar axa cu came avea urme de gripaj doar acolo,chiulasa compromisa una dintre simptome...curgea simeringul de distributie oricate ai fi schimbat pentru ca lagarul nu mai trecea prin mijloc era mult dezaxat si iesea uleiul pe langa el.
Mecanica e frumoasa daca si intelegi ce se petrece in motor daca nu nici o piesa nu e suficient de 'originala' cat sa reziste prostiei bizonului.
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Desfacand o distributie in trecut , am observat aceiasi problema , doar ca rolele erau stranse ciobaneste.Acolo fara dinamometrica , nu merge treaba , pentru ca se pune presiune mare pe camasa rulmentului , strangand prea tare rola.Automat sare vaselina afara , si se distruge prematur.Rola intinzatoare are semn pe dansa , pentru intinderea curelei , si cine o face tambal , nu are treaba cu macanica.In general , nu prea se mai gasesc mecanici veritabili.La montare se apasa pe curea din lateral , sa fie putin ''libera'' , si apoi se trage la semn rola , pentru strangere.Eu asa am procedat , si nu au fost probleme , ori sunete dubioase.Cine a facut isi da seama , cum sta treaba , si cat de mult inseamna libera.Nu mai vorbim de punerea la semn , care trebuie facuta ca la carte.Documentatie exista pe google destula , bineinteles cureaua la distributie se mai si verifica intre intervalul de schimb , asa pentru somnul linistit.