Mie 28 Oct, 2020 11:28 am
@RADU FLORIAN prin metoda descrisa, din ce stiu eu, se pot afla doar erorile de pe ECU motor si acelea cu titlu informativ, nestiind daca sunt "istorice" sau se manifesta si in acest moment.
Sistemul de actionare la acele clapete (tot din ce stiu eu), este fara reactie negativa permanenta, adica fara a cunoaste pozitia in fiecare moment ci comanda pentru pozitie asteptata:
- Pentru clapeta de amestec aer cald/rece, capetii cursei sunt recunoscuti prin curentul consumat de actuator (pozitiile intermediare sunt calculate si comandate cu un anumit numar de pasi). Calibrarea va tine cont de capetii de cursa min si max si numarul de pasi dintre acesti capeti;
- Pentru clapetele de dirijare a aerului, actuatorul fiind cu motoras pas cu pas, exista un punct de referinta cunoscut (cu un microintreruptor, cred), apoi sunt furnizate impulsuri pentru un anume numar de pasi, pentru o anume cursa (sa spunem ca pentru 200 de pasi ai motorasului, sistemul executa 180 de grade), urmand ca la efectuarea numarului stiut de pasi pentru 360 de grade, sa fie asteptata confirmarea de la microintreruptor (daca aceasta confirmare nu vine sau daca controlerul motorasului pas cu pas detecteaza un consum mai mare, sistemul interpreteaza o eroare).
Calibrarea va tine cont de pozitia initiala si de numarul de pasi efectuati pe o cursa completa de 360 de grade, pana la revenirea pe pozitia initiala.
Toate acestea, sunt valabile pentru un model de climatizare (delphi parca), cu care m-am jucat putin ... candva.