- RMarianBotez
- OP
- 2 mesaje
- din 09 Oct 2020
RMarianBotez
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2020
- Mesaj Privat
Salutãri. De doua sãptãmâni am achiziționat și îmi bat capul cu o Calibra C20NE.Am adus-o de la Buzãu la Brãila doar pe GPL, pentru cã avea pompa de benzinã arsã, pe care am înlocuit-o ulterior cu una de Cielo din dezmembrãri.
Dar se pare cã alimentarea cu benzinã - pe care am rezolvat-o - nu este singura ei problemã:
1. pornește la sfert pe benzinã când este motorul rece, dar are ralanti neregulat pe benzinã când se încãlzește; iar dacã opresc motorul, o ia la a treia cheie și doar dacã apãs accelerația - am dat jos IAC-ul, l-am curãțat cu spray pentru discuri, apoi cu spray pentru contacte electrice - degeaba, ralanti-ul tot razna se duce;
2. dacã o comut pe GPL, în sarcinã trage mai bine decât pe benzinã,dar în ralanti stã pe la 500 rpm și întrerupe;
3. am reglat distanța la bujii la 0.8mm și se simte o îmbunãtãțire la aprindere, dar pare cã ar merge în 2 sau 3 pistoane când se încãlzește; la cilindrul 3 dacã scot fișa când e caldã și o pun la loc nu se simte nicio diferențã;
4. am avut la testul cu agrafa erorile 19, 38, 61, 144, 145. Am curãțat cu spray pentru contacte electrice toți senzorii și toate mufele care mi-au ieșit în cale și am rãmas cu urmãtoarele erori: 61, 144, 145. Am o interfațã de diagnozã Delphi care nu recunoaște softul mașinii, așa cã pot citi erorile doar prin scurt la mufã. Conform autodata, rezistența în ohmi pe care o am la mufa sondei lambda este în parametri, dar tot apare codul de eroare 61..
5. dacã scot mufa din IAC îmi dispare oscilația ralanti-ului la cald, dar mașina pornește mult mai greu la rece; pe GPL cu mufa IAC-ului scoasã am ralanti la 500 rpm;
Dacã este vreun coleg în zona Brãila, Galați, Vrancea, Bacãu și mã poate ajuta mãcar cu o imagine de ansamblu asupra unui motor C20NE de pe o Calibra, aș fi foarte recunoscãtor!
Cu interfața Delphi nu-i pot face diagnozã, deoarece dã eroare la conectare, cu bornele scoase nu știu dacã șterge erorile, dar sunt dispus sã încerc orice doar sã o aduc în parametri.
Orice sfat sau pãrere este binevenit/ã.
MODEL: Opel Calibra C20NE 1995
MOTOR: 2.0 8v
Dar se pare cã alimentarea cu benzinã - pe care am rezolvat-o - nu este singura ei problemã:
1. pornește la sfert pe benzinã când este motorul rece, dar are ralanti neregulat pe benzinã când se încãlzește; iar dacã opresc motorul, o ia la a treia cheie și doar dacã apãs accelerația - am dat jos IAC-ul, l-am curãțat cu spray pentru discuri, apoi cu spray pentru contacte electrice - degeaba, ralanti-ul tot razna se duce;
2. dacã o comut pe GPL, în sarcinã trage mai bine decât pe benzinã,dar în ralanti stã pe la 500 rpm și întrerupe;
3. am reglat distanța la bujii la 0.8mm și se simte o îmbunãtãțire la aprindere, dar pare cã ar merge în 2 sau 3 pistoane când se încãlzește; la cilindrul 3 dacã scot fișa când e caldã și o pun la loc nu se simte nicio diferențã;
4. am avut la testul cu agrafa erorile 19, 38, 61, 144, 145. Am curãțat cu spray pentru contacte electrice toți senzorii și toate mufele care mi-au ieșit în cale și am rãmas cu urmãtoarele erori: 61, 144, 145. Am o interfațã de diagnozã Delphi care nu recunoaște softul mașinii, așa cã pot citi erorile doar prin scurt la mufã. Conform autodata, rezistența în ohmi pe care o am la mufa sondei lambda este în parametri, dar tot apare codul de eroare 61..
5. dacã scot mufa din IAC îmi dispare oscilația ralanti-ului la cald, dar mașina pornește mult mai greu la rece; pe GPL cu mufa IAC-ului scoasã am ralanti la 500 rpm;
Dacã este vreun coleg în zona Brãila, Galați, Vrancea, Bacãu și mã poate ajuta mãcar cu o imagine de ansamblu asupra unui motor C20NE de pe o Calibra, aș fi foarte recunoscãtor!
Cu interfața Delphi nu-i pot face diagnozã, deoarece dã eroare la conectare, cu bornele scoase nu știu dacã șterge erorile, dar sunt dispus sã încerc orice doar sã o aduc în parametri.
Orice sfat sau pãrere este binevenit/ã.
MODEL: Opel Calibra C20NE 1995
MOTOR: 2.0 8v
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
La motoarele astea se stie problema cu blocatu tachetilor hidraulici,mai ales cele pe gaz ,fa-i o masurare de compresie la cald sa nu ai surprize,daca nu ai compresmetru la indemana foloseste pistolu cu aer comprimat scoate bujia,pistonul in PMS si sufla la fiecare,daca scapa presiune in admisie sau evacuare e de demontat axa cu came si deblocat tachetii,totusi nu stii cat a mers asa masina daca tot dai axa jos,verifica din nou fiecare cilindru in parte sa nu fie si vreo supapa arsa.Atunci se lasa cu schimbat supape,simeringuri si pasuit 8 valve.
De obicei de la astea apar probleme la motorul C20NE,arsul supapelor si mai des la cele pe GPL
De obicei de la astea apar probleme la motorul C20NE,arsul supapelor si mai des la cele pe GPL
- RMarianBotez
- OP
- 2 mesaje
- din 09 Oct 2020
RMarianBotez
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2020
- Mesaj Privat
Salutãri. Am descoperit de unde aveam problema ralantiul ui neregulat: supapa de reglare a presiunii în rampã probabil are membrana spartã, din ce am observat vizual, ea este acționatã de vacuum din corpul clapetã; în loc sã tragã vacuumul de membranã, trãgea benzinã, am lãsat sã curgã într-un bidon.. cam 1 litru la 100 de km.
Dar ieșind astãzi la drum lung cu ea, pornit pe benzinã și mers pe GPL.. surprizã! Consumã și gaz și benzinã în același timp. Posibil sã fie din cauza instalației Marini prea veche? Computerul de bord nu ar trebui sã-mi afișeze și consumul pe gaz atunci când comut? În aproximativ 250 de km mi-a ieșit o medie a consumului de 7,7% (pe E85, 80-110 km/h), dar deși mergeam pe gaz, range-ul de pe computer scãdea vãzând cu ochii. Ceva pãreri?
Dar ieșind astãzi la drum lung cu ea, pornit pe benzinã și mers pe GPL.. surprizã! Consumã și gaz și benzinã în același timp. Posibil sã fie din cauza instalației Marini prea veche? Computerul de bord nu ar trebui sã-mi afișeze și consumul pe gaz atunci când comut? În aproximativ 250 de km mi-a ieșit o medie a consumului de 7,7% (pe E85, 80-110 km/h), dar deși mergeam pe gaz, range-ul de pe computer scãdea vãzând cu ochii. Ceva pãreri?