Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Cam multe presupune, deci trebuie sa cântãrești bine lucrurile.Sa îl vezi cam pe la ce temperatura deschide.Un pont, imediat dupã ce pornești motorul la rece, deschide busonu borcanului, și vezi dacã face bule de aer în borcan.Nu are cum sa facã spume atât de repede.In acest caz ai garnitura ciupita garantat.Faci dimineața treaba asta.Garnitura chiulasa, garnitura galerie evacuare, prezoane chiulasa noi, și distribuție demontata, plus anexele care sunt legate de chiulasa.Or mai fi și alte mãrunțișuri, salvare antigel dacã a fost schimbat de curând.
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@marka nu ai raspuns daca pui mana pe radiator, e cald pe toata suprafata? Conductele sunt calde toate? Daca mergi cu busonul slabit mai scade antigelul sau mai face spuma?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
sebage a scris:La racitorul de gaze, s-a uitat cineva? L-a luat cineva la intrebari?


Eu revin cu intrebarea, fiind si simplu de verificat, poate merita, inainte de deschis motoare...
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Daca o fi spart in interior , din spatele calculatorului nu se poate vedea , ori inspectat la sange compartimentul motor.Daca o luam asa , poate fi si chiulasa fisurata si aia este.Se poate da jos si proba , dar cred ca a fost verificat de catre mecanici.


Nici eu nu am spus ca trebuie deschis motorul , doar eventual desfacut...😎😎😎.Speram sa nu ajunga acolo , nu stiu daca se merita investitia.


Ultima modificare făcută de black_soulwhite la Dum 18 Oct, 2020 11:43 am, modificat de 2 ori în total
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Poate fi si chiulasa, da. Si de multe ori chiar este.
Eu insa nu am vazut nici o referire despre racitor, ca ar fi fost verificat sau macar facut un bypass pe circuitul de lichid ... si vazut cum se comporta.
Mi se pare extrem de simpla operatiunea, decat sa sari direct pe chiulasa.
Insa era doar o idee, nu tin la ea si nu spun ca ar fi asta rezolvarea.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Ma gandesc, daca era garnitura sau racitorul, si papa antigel, nu trebuia sa dea fum alb? Sau daca e chiulasa nu trebuia sa aibe ulei contaminat?
Eu cred ca problema e pe circuitul de racire, care fierbe si face presiune, pe undeva probabil are vreun furtun perforat care scapa antigel, probabil doar in mers.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu trebuie neaparat sa curga lichid prin racitor, este suficient sa aiba un por si sa piarda presiunea din circuitul de racire, astfel temperatura de fierbere va fi mult mai jos.
Repet, eu nu sustin ca asta ar fi problema! Dar este una din cauzele posibile si care este simplu de verificat.
  • marka

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Mihai.P a scris:@marka nu ai raspuns daca pui mana pe radiator, e cald pe toata suprafata? Conductele sunt calde toate? Daca mergi cu busonul slabit mai scade antigelul sau mai face spuma?

Este cald radiatorul, am mers cu bușonul slãbit și mi-a dat afarã lichidul, nu am mai vãzut spumã cã era vasul gol.
black_soulwhite a scris:Cam multe presupune, deci trebuie sa cântãrești bine lucrurile.Sa îl vezi cam pe la ce temperatura deschide.Un pont, imediat dupã ce pornești motorul la rece, deschide busonu borcanului, și vezi dacã face bule de aer în borcan.Nu are cum sa facã spume atât de repede.In acest caz ai garnitura ciupita garantat.Faci dimineața treaba asta.Garnitura chiulasa, garnitura galerie evacuare, prezoane chiulasa noi, și distribuție demontata, plus anexele care sunt legate de chiulasa.Or mai fi și alte mãrunțișuri, salvare antigel dacã a fost schimbat de curând.

Face bule de aer și dacã ascult cu urechea la gaura vasului se aude cum bolborosește. Spumã face dacã se merge mai mult gen 15 km dar rãmâne facã antigel. Am completat 2 l în 20 de km.
Pe la racitorul de ulei nu cred cã este problemã deoarece din câte am citit toți spun cã dacã este fisurat bagã ulei in instalație.
Termostatul pornește perfect la 88 de grade, se aude și când declanșeazã.
Nu am observat pânã acum dar astãzi am vãzut la țeava de eșapament niște stropi când acceleram pe loc, nu cred cã ar fi condens.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Este o diferenta mare si de functie si de loc, intre "racitor de ulei" si "racitor de gaze".
  • marka

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Acum am fost atent ce aș putea verifica la el? Știu cã prin el trec gazele iar pe deasupra apa, cum aș putea vedea dacã are defect?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
2l de antigel ce ,,dispar,, in 20km e mult, probabil ca ajunge pe evacuare.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 18 Oct, 2020 9:51 pm
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
"sau macar facut un bypass pe circuitul de lichid ... si vazut cum se comporta". Unite cele doua furtunuri cu lichid de racire (intrarea si iesirea), pentru a izola circuitul de apa, de circuitul de gaze arse.
  • marka

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Pot merge cu by-pass ul câtva km pânã ajunge apa la 90 de grade?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Sigur ca da.
  • marka

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am fãcut și asta, nicio schimbare. Ca sã fac by-pass ul a trebuit sã desfac mai multe printre care și țeava de plastic de la turbo. În țeava aia intrã un furtun din capacul de culbutori, nu știu exact denumirea la piesã, iar pe furtunul acela era un fel de vaselina cu apã, care am presupus cã era antigel. Era jumate furtunul acela. M-am uitat și la turbo și ajunsese și acolo apã. Probabil din cauza asta a început sã porneascã din ce în ce mai greu mașina și parcã nu își face aprinderea ca lumea cã se bâlbâie pânã o ia.
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Cred ca intra furtunul gazelor de carter acolo, daca o luam logic.In mod normal acolo ar trebui sa fie gaze de carter , nu apa cu vaselina.Cred ca problema este in garnitura , ori chiulasa fisurata , care se poate testa si aia la demontare.Eu nu vreau sa iti stric inima , dar asa clar nu poti merge.O decizie o sa trebuiasca luata.Daca in furtunul gazelor de carter ai gasit apa cu vaselina , ce sa mai zic.Normal acolo gasesti mazga neagra eventual.Iarna gaseam la vw 1.6 , dop de gheata in cotul furtunului din separator , si daca mergeam asa , arunca tot uleiul pe la joja , facand presiune in motor.Dar vorbim de alte chestii , adica presiuni pe alt circuit , ulei in speta.


Incearca si asta , apoi treci la restul.


Ultima modificare făcută de black_soulwhite la Lun 19 Oct, 2020 4:26 pm
  • marka

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am mai vorbit cu un mecanic și dupã ce i-am povestit tot ce am pãțit mi-a zis cã sunt șanse mari sã scape antigel pe la vreo teacã de la injector. Spunându-i și despre pornirea grea dimineața mi-a spus cã înainte se scurgea foarte puțin antigel în camerã și când se aprindea bujia o evapora și de aia pornea ușor pe bujii și fãrã scotea fum alb din cauza la antigel ars. Iar acum dacã curge mai mult nu poate aprinde combustibilul și de aia pornește în șuturi. A mai spus cã cel puțin asta este mai puțin costisitoare și dacã nu se observã se trece la demontarea chiuloasei.
  • marka

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema pânã la urmã. Inițial am desfãcut chiloasa și garnitura era arsã și ruptã in douã pãrți între pistoane și pierdea compresie la 3 cilindri, asta era problema cu pornitul greu dimineața. Am dus chiloasa la rectificat, am pus-o la loc și aceeași problemã. Pânã la urmã am renunțat la ea deoarece nu-mi mai permiteam sã schimb garniturile pânã aflam defectul plus cã era la cota 2 deci a mai fost rectificatã și înainte și nu prea ținea compresie bine mai scãpa pe la supape. Am luat o chiloasa in stare perfectã și acum s-au rezolvat toate problemele. Singura problemã acum este cã mecanicul a dat jos bujiile sã le verifice și acum scãpa puțin pe lângã douã. Apropo, ce cuplu trebuie la strângere?
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Hmmm , ma bucur ca ai rezolvat.Interesanta partea cu suflatul pe langa bujii , ori nu sunt stranse bine , ori au fost stranse ciobaneste si ai cam dat de tatsu' lu' dracu'.Se aplica niste vaselina ceramica , si se strang la 18 Nm.Eu niciodata nu am facut treaba asta , ca la carte , doar simtul mainii si atat.Le strang manual pana nu mai merge , apoi un sfert de tura si aia este.Am gasit si bujii la care curgeau apele pe mine , si imi batea inima ca la porc inainte sa il taie.Am baltit cu wd40 si lasat la murat , apoi cu motorul cald reincercat.La diesel este un pic mai greu clar , dar tot din cauza lipsei de mentenanta/coroziune , plus mainile unor ciobani.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In manual, pentru Z17DTH... scrie ca strangerea trebuie sa fie 17,5Nm. Eu unul am facut intotdeauna treaba cu strangerea bujiilor ca la carte (sigur, eu personal nu am brandometru, niciodata nu am avut pentru ca nu fac de-astea toata ziua). Am dat 285lei pe-o cheie dyno 6-30Nm acum 7ani si nu m-a durut sufletu', mi-am zis doar in sinea mea ca o fac pentru binele meu.

Totusi, interesant detaliul cum ca.. chiulasa era deja la cota 2 de reparatie. Cati km zici ca are motorul, defapt ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR