- mariuseek
- **
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
La 35-40 lei litrul toate uleiurile sunt HC synthese, dar daca il schimbi pana in 8000 km rezista marea majoritate.
Daca aveam o masina mai nervoasa si o birjaream des, multi km, poate cautam un Amsoil sau altceva la fel de scump si sintetic pe bune.
Triax pare "a new blender in town". Parca am mai mare incredere in ce face Mobil de exemplu, macar au in spate rafinarii si ani multi de cercetare.
Daca aveam o masina mai nervoasa si o birjaream des, multi km, poate cautam un Amsoil sau altceva la fel de scump si sintetic pe bune.
Triax pare "a new blender in town". Parca am mai mare incredere in ce face Mobil de exemplu, macar au in spate rafinarii si ani multi de cercetare.
Val8Geo
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2020
- Mesaj Privat
Salutare,
Sunt posesor nou ( de 1 luna ) de Corsa C, 2001, 144.000 km, motor 1.0 cod Z10XE
Cand am luat masina avea ulei Mobil 10W40 iar motorul mergea f bine.
In mod normal am schimbat filtrele + ulei motor + ulei cutie.
La motor am pus Castrol Edge Titanium 5W40 cu norma GX dexos2 - supersedes GM-LL-A-025.
La cutie am pus ulei original GM.
La un moment dat am pus benzina MOL Evo 100, dupa care a aparut un tacanit la motor ( doar la relanti ).
In prima faza am zis ca ECU a schimbat avansul. Am pus benzina 95. Tacanitul a ramas.
Am schimbat din nou filtrul de ulei ( cautasem initial acel filtru cu supapa...nu am citit pe forum pana la capat, sa vad de fapt ca nu se mai fabrica filtrul cu supapa ). Noul filtru de ulei l-am pus original GM. Tacanitul nu a disparut.
Deja ma gandeam la o noua distributie, desi in cartea masinii scrie ca a fost schimbata acum 30.000 km
Astazi am reusit sa ajung la mecanic si mi-a zis ca zgomotul este de la injectoare ( nu de la distributie, tacheti, etc. ).
Posibil ca agentii de curatare din benzina MOL Evo 100 sa fi desprins ceva depuneri de pe injectoare.
Am pus la 35 litri benzina un flacon de Liqoui Molly Reiniger Benzin ( pe flacon scria ca merge la 75 l ) si am iesit la o tura pe autostrada.
Am mers cu 4000 - 5000 rot, cca 30 min.
La oprire, in oras, s-a aprins becul rosu de ulei. Cand am deschis capota curgea ulei pe la senzorul de presiune ulei.
Partea buna ca a disparut tacanitul de la relanti. Se pare ca acel Liqoui Molly si-a facut treaba.
Pana acasa am mai mers vreo 2-3 km, in care am mai completat cu cca 0.5 l ulei,
Ideea e ca becul tot se mai aprindea la relanti.
Acasa am verificat nivelul de ulei si este f putin peste minim. Sper ca nu a patit ceva motorul
Maine o sa schimb senzorul de presiune ulei dar trebuie sa pun si ulei.
Intrebari:
1. Pot sa pun tot Castrol Edge Titanium 5W40? Avantajul ar fi ca nu mai scot uleiul care a mai ramas in motor.
Este ok ca si ulei?
2. Sau recomandati sa-l scot si sa pun un 0W40? Citind pe forum tot nu stiu de care sa pun ( Mobil 1, Wolf, Triax ). Care marca de ulei este investitie sigura?
3. Ce benzina folositi la motoarele de 1.0. Recomandarea fabricantului este de 95, dar cu cea de 98 merge mult mai bine. De 100 clar nu mai pun.
4. In ce plaje de turatii schimbati treptele la motorul de 1.0? Este ok daca schimb la 3500-4000?
Scuze de offtopic pt intrebarile 3 si 4.
Multumesc mult !
Sunt posesor nou ( de 1 luna ) de Corsa C, 2001, 144.000 km, motor 1.0 cod Z10XE
Cand am luat masina avea ulei Mobil 10W40 iar motorul mergea f bine.
In mod normal am schimbat filtrele + ulei motor + ulei cutie.
La motor am pus Castrol Edge Titanium 5W40 cu norma GX dexos2 - supersedes GM-LL-A-025.
La cutie am pus ulei original GM.
La un moment dat am pus benzina MOL Evo 100, dupa care a aparut un tacanit la motor ( doar la relanti ).
In prima faza am zis ca ECU a schimbat avansul. Am pus benzina 95. Tacanitul a ramas.
Am schimbat din nou filtrul de ulei ( cautasem initial acel filtru cu supapa...nu am citit pe forum pana la capat, sa vad de fapt ca nu se mai fabrica filtrul cu supapa ). Noul filtru de ulei l-am pus original GM. Tacanitul nu a disparut.
Deja ma gandeam la o noua distributie, desi in cartea masinii scrie ca a fost schimbata acum 30.000 km
Astazi am reusit sa ajung la mecanic si mi-a zis ca zgomotul este de la injectoare ( nu de la distributie, tacheti, etc. ).
Posibil ca agentii de curatare din benzina MOL Evo 100 sa fi desprins ceva depuneri de pe injectoare.
Am pus la 35 litri benzina un flacon de Liqoui Molly Reiniger Benzin ( pe flacon scria ca merge la 75 l ) si am iesit la o tura pe autostrada.
Am mers cu 4000 - 5000 rot, cca 30 min.
La oprire, in oras, s-a aprins becul rosu de ulei. Cand am deschis capota curgea ulei pe la senzorul de presiune ulei.
Partea buna ca a disparut tacanitul de la relanti. Se pare ca acel Liqoui Molly si-a facut treaba.
Pana acasa am mai mers vreo 2-3 km, in care am mai completat cu cca 0.5 l ulei,
Ideea e ca becul tot se mai aprindea la relanti.
Acasa am verificat nivelul de ulei si este f putin peste minim. Sper ca nu a patit ceva motorul
Maine o sa schimb senzorul de presiune ulei dar trebuie sa pun si ulei.
Intrebari:
1. Pot sa pun tot Castrol Edge Titanium 5W40? Avantajul ar fi ca nu mai scot uleiul care a mai ramas in motor.
Este ok ca si ulei?
2. Sau recomandati sa-l scot si sa pun un 0W40? Citind pe forum tot nu stiu de care sa pun ( Mobil 1, Wolf, Triax ). Care marca de ulei este investitie sigura?
3. Ce benzina folositi la motoarele de 1.0. Recomandarea fabricantului este de 95, dar cu cea de 98 merge mult mai bine. De 100 clar nu mai pun.
4. In ce plaje de turatii schimbati treptele la motorul de 1.0? Este ok daca schimb la 3500-4000?
Scuze de offtopic pt intrebarile 3 si 4.
Multumesc mult !
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
1.Dacã joja aratã cã nivelul uleiului din motorul z10xe este foarte puțin peste minim,poți completa pânã la nivelul normal cu 700 ml ulei motor Castrol EdgeTitanium 5w40,asta pt. cã afarã temperaturile au început sã creascã și pt a face economie la buzunar.
2.Dacã vrei sã folosești autoturismul fãrã probleme(..sonda ulei defectã...!) tot timpul anului(indiferent de anotimp),folosește Mobil 1 0w40 dar acest ulei îl schimbi la 7000-8000 km parcurși sau o datã pe an de preferințã primãvara.
3.Benzina folositã este aceea pe care o indicã producãtorul pt. acest tip de motor dar pe timp de iarnã poți folosi un ,,coktayl,, 1/1 co95/co98.
4.Nu dețin motor z10xe dar eu personal procedez cam așa(sunt mai ,,blând,, cu mașina mea):
*treapta 1>2=1300-1500 ture;
*treapta 2>3=1800-2000 ture;
*treapta 3>4= 2200-2400 ture;
*treapta 4>5= 2600-2800 ture.
2.Dacã vrei sã folosești autoturismul fãrã probleme(..sonda ulei defectã...!) tot timpul anului(indiferent de anotimp),folosește Mobil 1 0w40 dar acest ulei îl schimbi la 7000-8000 km parcurși sau o datã pe an de preferințã primãvara.
3.Benzina folositã este aceea pe care o indicã producãtorul pt. acest tip de motor dar pe timp de iarnã poți folosi un ,,coktayl,, 1/1 co95/co98.
4.Nu dețin motor z10xe dar eu personal procedez cam așa(sunt mai ,,blând,, cu mașina mea):
*treapta 1>2=1300-1500 ture;
*treapta 2>3=1800-2000 ture;
*treapta 3>4= 2200-2400 ture;
*treapta 4>5= 2600-2800 ture.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Val8Geo a scris:Salutare,
Sunt posesor nou ( de 1 luna ) de Corsa C, 2001, 144.000 km, motor 1.0 cod Z10XE
Cand am luat masina avea ulei Mobil 10W40 iar motorul mergea f bine.
Sunt posesor nou ( de 1 luna ) de Corsa C, 2001, 144.000 km, motor 1.0 cod Z10XE
Cand am luat masina avea ulei Mobil 10W40 iar motorul mergea f bine.
E greu de crezut ca din 2001 (19 ani) masina a facut doar 144.000km!...Astra mea din 2006, cand am luat-o, acum 3 ani, avea pe bord 70.000km, iar in realitate 155.000km
Daca pierde ulei pe senzor, n-ai cum sa-ti dai seama daca motorul manaca sau nu ulei...Schimba urgent senzorul!
E posibil ca la km REALI pe care probabil ii are, sa manance ulei si din acest motiv fostul proprietar i-a pus 10W40, care e mai gros si il mananca mai greu. Cu cat scazi vascozitatea (5W...sau 0W...), uleiul e mai subtire si motorul mananca mai mult.
Pe joja, intre semnele de minim si maxim e aprox 1litru de ulei. Daca nivelul era peste minim (chiar putin), nu cred ca trebuia sa se aprinda becul din bord...vei vedea ce se intampla dupa ce schimbi senzorul si completezi cu ulei.
Succes!
Val8Geo
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2020
- Mesaj Privat
Mulțumesc de rãspunsuri!
Ref la kilometri, tot ce e posibil sa aibe mai mulți datoritã vârstei și a faptului ca in 2012 a fost adusã din Germania. Dar masina chiar aratã bine ( interior fãrã semne de uzura, vopsea originala, etc ) motiv pt care am și cumparat-o.
Becul in bord se aprindea datoritã faptului ca pe la senzorul de ulei se pierdea mult ulei și implicit presiune.
Am schimbat senzorul și am mai completat cu Castrol doar vreo 500 ml.
Țãcanitul la relanti a revenit, parca intr-o mai micã mãsura. Oricum Liqoui Molly a avut un efect benefic ( acum pornește la “sfert” și tacânitul la relanti este mai mic ).
Nu tacane deloc când este motorul rece.
Pãreri?
Sa schimb totuși uleiul cu Mobil 1 0W40 având in vedere ca am mai citit pe forum ca Opelu-urile nu se împãca prea bine cu Castrol?
Mulțumesc încã o data!
Ref la kilometri, tot ce e posibil sa aibe mai mulți datoritã vârstei și a faptului ca in 2012 a fost adusã din Germania. Dar masina chiar aratã bine ( interior fãrã semne de uzura, vopsea originala, etc ) motiv pt care am și cumparat-o.
Becul in bord se aprindea datoritã faptului ca pe la senzorul de ulei se pierdea mult ulei și implicit presiune.
Am schimbat senzorul și am mai completat cu Castrol doar vreo 500 ml.
Țãcanitul la relanti a revenit, parca intr-o mai micã mãsura. Oricum Liqoui Molly a avut un efect benefic ( acum pornește la “sfert” și tacânitul la relanti este mai mic ).
Nu tacane deloc când este motorul rece.
Pãreri?
Sa schimb totuși uleiul cu Mobil 1 0W40 având in vedere ca am mai citit pe forum ca Opelu-urile nu se împãca prea bine cu Castrol?
Mulțumesc încã o data!
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Val8Geo a scris:Salutare,
Sunt posesor nou ( de 1 luna ) de Corsa C, 2001, 144.000 km, motor 1.0 cod Z10XE
Cand am luat masina avea ulei Mobil 10W40 iar motorul mergea f bine.
Deja ma gandeam la o noua distributie, desi in cartea masinii scrie ca a fost schimbata acum 30.000 km
Multumesc mult !
Sunt posesor nou ( de 1 luna ) de Corsa C, 2001, 144.000 km, motor 1.0 cod Z10XE
Cand am luat masina avea ulei Mobil 10W40 iar motorul mergea f bine.
Deja ma gandeam la o noua distributie, desi in cartea masinii scrie ca a fost schimbata acum 30.000 km
Multumesc mult !
1. Eu te sfatuiesc sa verifici cumva nr real de km. Ori cu o interfata si cineva care se pricepe (gasesti colegi amabili pe forul, in orasul tau), ori cu site-ul oficial al RAR (daca stie ceva despre masina ta). Eu am testat ambele variante si mi-a dat acelasi rezultat...pe care il banuiam de cand am luat masina (am apoximat eu ca in loc de 70, ar trebui sa aiba cam 150.000km...avea 155.000)
2. Cata incredere ai ca acel caiet de service e real?...Am auzit ca se fac astfel de falsuri, la preturi mici.
Intreb pentru ca manifestarea seamana cu distributie uzata. Din cate stiu eu, e pe lant (ca si la a mea). Se manifesta NUMAI cu motorul cald, care suna ca un diesel, dar NUMAI la relanti. Daca turez, dispare acel sunet (creste presiunea de ulei).
Poate ar fi bine sa asculte si alti mecanici motorul tau, sau...sa desfaci capacul de la culbutori ca sa vezi lantul pe pinioanela axelor cu came...nu e greu, dar trebuie sa te pricepi cat de cat.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- CCristianBud
- *
- 2 mesaje
- din 18 Mar 2020
- Astra 2002 Z12xe
- Hunedoara
CCristianBud
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2020
- Mesaj Privat
- CCristianBud
- *
- 2 mesaje
- din 18 Mar 2020
- Astra 2002 Z12xe
- Hunedoara
CCristianBud
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2020
- Mesaj Privat
- andrei_221
- *
- 33 mesaje
- din 09 Sep 2016
- Gorj
andrei_221
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2016
- Mesaj Privat
yoan
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Vrancea
- Masina: Agila 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2011
- Mesaj Privat
ady20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salutare! Imi puteti spune, va rog, o parere in legatura cu cel mai potrivit ulei pentru un z14xep cu 120 000 km, dintre urmatoarele variante: Mobil xe 5w30, Mobil x1 5w40, Shell helix ultra 0w40?
1.Mobil 5w30 are aprobare dexos 2, dar pare cam subtire.
2. Mobil x1 5w40 are aprobare GM doar pentru diesel, dar e 5w40 si are recenzii bune de la cei care l-au folosit.
3. Shell helix ultra 0w40 e teoretic cel mai indicat, dar nu are aprobare GM si nu am gasit nicio parere a vreunui user care sa-l fi folosit, practic as merge pe un teren necunoscut.
In prezent motorul are 5w30 GM din care consuma 1 l la10000 km. Voi pe care l-ati alege dintre cele 3? Multumesc!
1.Mobil 5w30 are aprobare dexos 2, dar pare cam subtire.
2. Mobil x1 5w40 are aprobare GM doar pentru diesel, dar e 5w40 si are recenzii bune de la cei care l-au folosit.
3. Shell helix ultra 0w40 e teoretic cel mai indicat, dar nu are aprobare GM si nu am gasit nicio parere a vreunui user care sa-l fi folosit, practic as merge pe un teren necunoscut.
In prezent motorul are 5w30 GM din care consuma 1 l la10000 km. Voi pe care l-ati alege dintre cele 3? Multumesc!
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ady20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ady20
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2011
- Mesaj Privat
- fastohandle
- **
- 56 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Astra 2006
- Bucuresti
fastohandle
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat
Pe Astra G Z14 XEP cu GPL de la 75.000 pana la 183.000 cu schimb la 10.000 km am folosit ravenol VSI 5W 40, am ramas cu senzatia ca intre schimburi papa cam 1 -1,5 litri.
La schimburi puneam intotdeauna 3 litri ulei si aveam 3/5 linii pe joja gradata imediat dupa schimb. Necesitatea de completat apare intotdeauna dupa 5000 km.
Cei drept de cand am luat masina la 75.000 exista o pierdere din zona distributiei, ulterior pe la 160.000 s-a dus si garnitura ce etanseaza corpul filtrului de ulei cu chiulasa.Toate pierderile s-au remediat de abia la 173.000 cand am schimbat distributia. De atunci am mai facut un schimb cu ravenol VSi 5w 40 cu acelasi consum de ulei aparut dupa 5000 km pana la ultimul schimb am completat tot vreo 1,5 l. La ultimul schimb am pus Rowe Sinth Rs 0w 40, la fel imediat dupa 5000 km a necesitat completare. Ce mi se pare ciudat este ca daca ajunge pe minim conform jojei nu mai scade sub minim, daca completez 200-300 g dupa scurt timp ma reintorc la minim pe joja.
Asa pretentioase sunt motoarele astea pe lant incat dupa 5000km cand uleiul mai pierde din proprietati, incepe sa ceara completare ?
La schimburi puneam intotdeauna 3 litri ulei si aveam 3/5 linii pe joja gradata imediat dupa schimb. Necesitatea de completat apare intotdeauna dupa 5000 km.
Cei drept de cand am luat masina la 75.000 exista o pierdere din zona distributiei, ulterior pe la 160.000 s-a dus si garnitura ce etanseaza corpul filtrului de ulei cu chiulasa.Toate pierderile s-au remediat de abia la 173.000 cand am schimbat distributia. De atunci am mai facut un schimb cu ravenol VSi 5w 40 cu acelasi consum de ulei aparut dupa 5000 km pana la ultimul schimb am completat tot vreo 1,5 l. La ultimul schimb am pus Rowe Sinth Rs 0w 40, la fel imediat dupa 5000 km a necesitat completare. Ce mi se pare ciudat este ca daca ajunge pe minim conform jojei nu mai scade sub minim, daca completez 200-300 g dupa scurt timp ma reintorc la minim pe joja.
Asa pretentioase sunt motoarele astea pe lant incat dupa 5000km cand uleiul mai pierde din proprietati, incepe sa ceara completare ?
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am acelasi motor pe Astra H si inca nu i-am schimbat distributia, desi am kitul cumparat de 2 ani (am 197.000km). Si ameqa mananca ulei, tot cam cat a ta. Mananca mai mult la turatii mari (viteza pe autostrada-peste 120km/h). Eu bag de 2 ani Mobil1-0W40. Inainte am bagat Castrol Edge -5W30 si parca a mancat mai putin...Am masina doar de aproape 4 ani.
In cartea masinii scrie ca e cazul sa-ti faci griji cand consumul depaseste ...0,6Litri la 1000km ceea ce mi se pare enorm (6Litri la un schimb-la 10.000km).
N-are legatura cu distributia pe lant, sunt motoare de 1.6 pe Opel care consuma si mai mult...asa sunt ele "mancatoare de ulei".
Poti sa-mi spui ce diferente ai observat dupa ce ai schimbat distributia? Cum era inainte si cum e dupa? Motoarele astea (Z14XEP) au la pornire la rece un harait care tine 1-3 secunde dupa care dispare brusc. L-am auzit la o Astra cu doar 60.000km...Il ai si tu (inainte si dupa schimbare distributie)?
In cartea masinii scrie ca e cazul sa-ti faci griji cand consumul depaseste ...0,6Litri la 1000km ceea ce mi se pare enorm (6Litri la un schimb-la 10.000km).
N-are legatura cu distributia pe lant, sunt motoare de 1.6 pe Opel care consuma si mai mult...asa sunt ele "mancatoare de ulei".
Poti sa-mi spui ce diferente ai observat dupa ce ai schimbat distributia? Cum era inainte si cum e dupa? Motoarele astea (Z14XEP) au la pornire la rece un harait care tine 1-3 secunde dupa care dispare brusc. L-am auzit la o Astra cu doar 60.000km...Il ai si tu (inainte si dupa schimbare distributie)?
- fastohandle
- **
- 56 mesaje
- din 08 Mar 2014
- Astra 2006
- Bucuresti
fastohandle
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2014
- Mesaj Privat
- mariuseek
- **
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
In sfarsit zilele astea am rezolvat cârâiala de 3 secunde de la pornire (Corsa Z12XEP, 2008, 125.000 km). Dupa ceva vreme si multe supozitii am trecut si la actiune.
In cazul meu problema nu a fost de la intinzator sau distributie, nici de la tacheti si nici de la ulei.
Problema a fost "marea inginerie" GM, valva de pe fundul corpului filtrului de ulei prin care revine uleiului in baie la scoaterea filtrului. Avea un arc slabit si nu mai era apasata de catre filtru suficient ca sa etanseze bine (deja dupa vreo 3 ore de la oprirea motorului se ducea mai tot uleiul in baie).
Dupa o zi de stationare am scos filtrul de ulei si constat ca era aproape uscat, nu picura nimic din el. La fel si in corpul filtrului, se vedea ca uleiul era scurs de multa vreme, nu imediat cand am desfacut capacul. Ramasese ceva ulei in zona de sub supapa, si asta e de bine, inseamna ca valva unisens de la baza (pe unde urca uleiul in filtru) isi face treaba fara probleme.
Initial ca sa rezolv problema am luat un corp filtru din dezmembrari, l-am testat cu ulei, am vazut ca tin bine ambele valve si am hotarat sa il inlocuiesc cu totul. Dupa ce am vazut ca e ceva munca sa il dau jos (la Corsa D trebuie data galeria evacuare jos), am incercat cu mare grija sa scot doar valva si am reusit, a iesit chiar usor.
In schimb cea de pe masina nu a iesit usor deloc, in final am scos-o, dar s-au rupt 2 picioruse, care sunt destul de mici ca sa nu ramana pe canalul de retur al uleiului in baie, probabil la un moment dat le voi gasi in baie. Sorbul nu le trage ca sunt prea mari ca sa treaca de sita, deci nu imi fac probleme ca vor ajunge pe unde nu trebuieste.
In continuare niste poze, daca tot am disecat problema:
Dupa inlocuirea valvei martorul de presiune ulei se stinge in maxim 2 secunde (asta dimineata la 0 grade), motorul porneste mai frumos fara zgomot (desi cârâiala vara era mai tare, iarna nu o sesizam, de ce nu stiu, ca uleiul din filtru disparea la fel si vara si iarna). Astept sa vad la vara cum se aude, dar cu siguranta va fi ok, ca acum nu se mai dezamorseaza filtrul.
Cu ocazia asta am realizat de ce dupa schimbul uleiului, a 2-a zi gaseam mai mult pe joja, se golea filtrul.
Cam lunga povestea, sper sa ajute.
Pentru cine doreste valva noua si originala, nu va gasi pentru Opel, dar este identica 100% cea pentru Ford, originala cod 3C3Z6800A (doar pentru carcase ce folosesc filtrul lung). Informatia am gasit-o dupa ce o schimbasem deja.
Mai sunt si variante chinezesti pe Aliexpress, dar nu recomand, e o piesa importanta care iti poate afecta presiunea uleiului fara sa iti dai seama prea repede.
In cazul meu problema nu a fost de la intinzator sau distributie, nici de la tacheti si nici de la ulei.
Problema a fost "marea inginerie" GM, valva de pe fundul corpului filtrului de ulei prin care revine uleiului in baie la scoaterea filtrului. Avea un arc slabit si nu mai era apasata de catre filtru suficient ca sa etanseze bine (deja dupa vreo 3 ore de la oprirea motorului se ducea mai tot uleiul in baie).
Dupa o zi de stationare am scos filtrul de ulei si constat ca era aproape uscat, nu picura nimic din el. La fel si in corpul filtrului, se vedea ca uleiul era scurs de multa vreme, nu imediat cand am desfacut capacul. Ramasese ceva ulei in zona de sub supapa, si asta e de bine, inseamna ca valva unisens de la baza (pe unde urca uleiul in filtru) isi face treaba fara probleme.
Initial ca sa rezolv problema am luat un corp filtru din dezmembrari, l-am testat cu ulei, am vazut ca tin bine ambele valve si am hotarat sa il inlocuiesc cu totul. Dupa ce am vazut ca e ceva munca sa il dau jos (la Corsa D trebuie data galeria evacuare jos), am incercat cu mare grija sa scot doar valva si am reusit, a iesit chiar usor.
In schimb cea de pe masina nu a iesit usor deloc, in final am scos-o, dar s-au rupt 2 picioruse, care sunt destul de mici ca sa nu ramana pe canalul de retur al uleiului in baie, probabil la un moment dat le voi gasi in baie. Sorbul nu le trage ca sunt prea mari ca sa treaca de sita, deci nu imi fac probleme ca vor ajunge pe unde nu trebuieste.
In continuare niste poze, daca tot am disecat problema:
Dupa inlocuirea valvei martorul de presiune ulei se stinge in maxim 2 secunde (asta dimineata la 0 grade), motorul porneste mai frumos fara zgomot (desi cârâiala vara era mai tare, iarna nu o sesizam, de ce nu stiu, ca uleiul din filtru disparea la fel si vara si iarna). Astept sa vad la vara cum se aude, dar cu siguranta va fi ok, ca acum nu se mai dezamorseaza filtrul.
Cu ocazia asta am realizat de ce dupa schimbul uleiului, a 2-a zi gaseam mai mult pe joja, se golea filtrul.
Cam lunga povestea, sper sa ajute.
Pentru cine doreste valva noua si originala, nu va gasi pentru Opel, dar este identica 100% cea pentru Ford, originala cod 3C3Z6800A (doar pentru carcase ce folosesc filtrul lung). Informatia am gasit-o dupa ce o schimbasem deja.
Mai sunt si variante chinezesti pe Aliexpress, dar nu recomand, e o piesa importanta care iti poate afecta presiunea uleiului fara sa iti dai seama prea repede.