Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • CAnaIrina

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Am schimbat termostatul și ventilatorul la un Opel Corsa D 1.2 dupã un incident în care apa s-a supraîncãlzit și a fost datã afarã prin siguranța vasului de expansiune. Termostatul era blocat iar ventilatorul suferise un scurt, siguranța lui era dusã. Am schimbat și siguranța, iar acum ventilatorul se deschide și la pornire deși mașina stã circa 8 ore pe loc..iar zgomotul produs de ventilator este unul puternic fațã de cum se auzea înainte cel vechi. Ar putea fi vreo problemã?P


MODEL: Corsa 2007
MOTOR: Z12XEP
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

este posibil sa fi ramas unul din relee cu contactele de forta din interior lipite - cel de viteza mare, daca ai cu doua viteze ventilatorul.

Masina este cu aer conditionat sau fara?

L.E. verifica releele care sint incercuite cu rosu in poza de mai jos. Poti sa le scoti si sa le inversezi intre ele, daca apoi porneste ventilatorul direct pe viteza mica atunci releul e defect.

Schema e pentru ventilator cu doua viteze.


  • ney

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Sonda de temperatura defecta sau mai probabil contacte imperfecte
Ventilatorul pleaca pt. ca ,calculatorul nu stie temperatura motorului si protejeaja motorul de supraincalzire direct pe treapta mare
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Pe radiator exista o rezistenta de trepte sub vasul de expansiune
Ai verificat o?
Macar vizibil sa nu fie crapata
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@initiator, vad ca ai mai postat pe inca un forum problema, acolo spui ca la jumatatea drumului spre casa ventilatorul se opreste iar cind ajungi acasa temperatura apei este ridicata, aici nu ai mentionat aceste "amanunte"...

In bord s-a aprins vreun martor? Ar fi bine sa faci diagnoza.
  • CAnaIrina

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Acum din nou mi-a pornit ventilatorul in mers iar temperatura apei îmi arãta cã este -40 de grade🤔
  • CAnaIrina

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Mașina este cu aer condiționat. Nu este nimic crãpat iar în bord nu-mi aratã niciun martor. Nici când aveam temperatura apei la 129 de grade nu mi-a pornit vreun martor..
  • CAnaIrina

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Faza cu temperatura ridicatã a fost greșeala mea, era la 87 de grade..mi se pãrea mult pentru drumul scurt parcurs
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
verifica atunci ce a zis @ney, sa fie mufa bagata bine la senzorul de temperatura motor, pare ca ECU nu stie de el, ori e defect ori ai probleme la firele lui. Poate l-a demufat cineva si a uitat de el, in urma interventiei.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
-40 de grade = senzor temperatura defect = ECU comanda ventilatoarele la turatie maxima.
Senzor defect, mufa senzor sau mufa ECU cu contacte imperfecte, cablaj defect intre senzor si ECU (fire rupte sau dezizolate si ating pe undeva).

@gabimilo1 ... scuze!
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Am avut aceasi problema si am strambat putin pinii din sonda cat sa mai poata intra mufa de pe instalatie si nu au mai fost probleme
Cei drept am auzit si probleme cu firele , cum ca ar lipsi masa ( -) de pe mufe in zona aia ( sau nu e cum trebuie
Cu un aparat de masura cu plus luat de pe baterie cautati in mufa senzorului ax cu came si mufa sondei de temperatura minusul...trebuie sa fie cat e pe baterie
Curatati si masa de pe calculator, cea cu papuc rotond prinsa pe exteriorul calculatorului de motor
O proba mai usoara este asta:atunci cand pleaca ventilatoarele cu motorul rece aiurea ridicati capota si miscati usor mufa de deasupra pompei de apa. Ar trebui sa se opreasca daca e din mufa !
Temperatura la mine mergea pana la 102 si plecau ventilatoarele si scadea pana la 92 vara
  • pantalon

  • Mesaje scrise: 652
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2015

  • Mesaj Privat
De aste e vorba https://www.google.com/searc...rc=N5MYHJi2uioMEM

Sau poate sa fie ecm cu scurt
  • CAnaIrina

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Mulțumesc tuturor pentru rãspunsuri! O sã caut problema și revin cu un rãspuns!🤗
  • CAnaIrina

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema, am schimbat senzorul de temperaturã și rezistența! Vã mulțumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR