Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B
Soluție
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Nu intodeauna, chiar destul de rar, dar foarte suparatoare urmatorul comportament: in treapta I-a, oricat as apasa pe pedala de acceleratie, oricum as apasa-o, incet ,brusc, delicat, haotic, nu accelereaza, merg la maxim 100-1200 rpm. Nu am probleme in regim de viteza, nu am avut nicio ezitare,scadere de putere din partea motorului.
Problema e ca nu am niciun cod de eroare-scanare cu obd 2, nu e limp mode, avand in vedere ca manifestarea s-a produs la un moment dat intr-o dimineata, dupa ce seara am avut regenerare pe dpf facuta pana la capat, egr, senzori map, maf, curate, turbina functioneaza foarte bine.

Ce ar putea sa fie?

Multumesc.


MODEL: Zafira 2011
MOTOR: a17dtr

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Sa intre controlul tractiunii?
Daca ai buton sport, dezactivezi ESP-ul si incearca asa.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@Sebage
Nu am buton de mod sport, și nici nu am observat pe bord sa îmi semnalizeze cã ar fi legat de esp ceva.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Mi se pare suspecta acea limitare la 1200 RPM, fiind exact limitarea pe care o face controlul tractiunii.
Daca rotile fațã (sau o roata) patineaza, nu poti accelera mai mult de 1200RPM, testat iarna pe gheata. Cand este dezactivat ESP-ul, se dezactiveaza si controlul tractiunii si poti accelera in voie.

Nu zic ca este asa, doar am legat acea limitare, de ceea ce stiu sigur.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@Sebage
De patinat nu patineazã deloc, doar cã parcã nu are putere sã miște mașina, pe lângã faptul cã nu se tureaza. Știu cã se poate dezactiva esp si la mine, am sa caut pe net cã nu-mi amintesc acum și am sã-l las așa cat pot de mult sa vad daca mai face figuri.
Mulțumesc @Sebage.
E foarte imprevizibil momentul in care se întâmplã, dar e extrem de enervant cã sa nu mai zic periculos. Astãzi am avut noroc cã am luat foar flash-uri când intrat în trafic și nu au intrat alții în mine și apoi mai și blocam banda ...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca nu rupi aderenta, atunci nu este din controlul tractiunii, asa cum credeam eu.
De dezactivat ESP fara butonul "SPORT", nu ai cum. (Doar daca scoti siguranta de pe ABS, ceea ce nu recomand)

Poate ajungi cu ea in "limita de fum", dar tot ar trebui sa accelereze macar usor de tot ... nu ar strica niste loguri facute in mers, in diferite regimuri de exploatare.

Daca se mai repeta, o ajuti cu o usoara debreiere, ca sa urce motorul in turatii.

Poate intervine vreun coleg care a intalnit aceasta problema.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Nu știu dacã are sau nu legãturã cu problema mea, dar am urmãrit modul în care se comporta egr-ul și am vãzut cã la relanti, indiferent de cat de cald dau rece, indiferent de orice, egr-ul este deschis în proporție de 44-56%! Știam cã la relanti, valva egr trebuie sa fie închisã sau off, ea deschizându-se doar când motorul este in sarcina și este cald.
Ideea e cã la relanti merge fin motorul, consumul e ok, cam 0,4-0,5 / ora, 7-8/100 km, nu prezintã simptome specifice de egr defect/nefuncțional...
Daca pentru acest lucru trebuie sa deschid un alt topic, îmi cer scuze fațã de moderatori/administrator site, și voi incepe o alta discuție.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Atunci cand soliciti putere mare motorului, pentru randament, valva EGR va fi comandata sa se inchida complet. Randamentul motorului se obtine prin arderea amestecului optim (stoichiometric) aer curat/oxigen si carburant.
Cand nu ai nevoie de toata puterea motorului, in scopuri pur ecologice, ECU va comanda deschiderea EGR, in functie de algoritmul implementat, astfel inlocuind o parte din aerul curat/oxigen va fi inlocuit cu gaze arse, se va obtine o ardere cu randament scazut si deci o temperatura redusa de ardere ... in scopul reducerii cantitatii de NOx din evacuare.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc @ Sebage! pentru raspuns si informatii!
Sincer, nu ma mai mir ca DPF imi intra in regenerare la fiecare 50-80 km! daca inclusiv la relanti cu motorul rece(cand oricum nu e arderea completa), imi baga pe circuit toata mizeria de gaz ars!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR