C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
Am pus si un tester pe ea ca sa ma asigur ca nu umblu aiurea iar sau altele..
Mi-a spus baiatul cu testerul ca masina nu are suficienta compresie, l-am intrebat ce-i de facut.. evident eu nu ma pricep si de asta am intrebat. A spus ca posibil sa nu fi fost pusa la punct si sa fi indoit iar supape sau supapele de le-am schimbat sa nu fie puse corect..
Aici mi-am pus un semn de intrebare, daca supapele erau indoite, nu ar fi trebuit sa faca ca data trecuta cand mi s-a indoit? adica sa nu pot invarti motorul?
Dupa ce am pus la punct acum ultima oara, am invartit de cel putin 6 ori si merge destul de ok, pare sa aiba compresie.
Acum chiar nu inteleg ce sa mai fac, baiatul cu testerul spune ca ar trebui sa desfac chiuloasa sa verific iar daca s-a mai indoit vreuna...
Mi-a spus baiatul cu testerul ca masina nu are suficienta compresie, l-am intrebat ce-i de facut.. evident eu nu ma pricep si de asta am intrebat. A spus ca posibil sa nu fi fost pusa la punct si sa fi indoit iar supape sau supapele de le-am schimbat sa nu fie puse corect..
Aici mi-am pus un semn de intrebare, daca supapele erau indoite, nu ar fi trebuit sa faca ca data trecuta cand mi s-a indoit? adica sa nu pot invarti motorul?
Dupa ce am pus la punct acum ultima oara, am invartit de cel putin 6 ori si merge destul de ok, pare sa aiba compresie.
Acum chiar nu inteleg ce sa mai fac, baiatul cu testerul spune ca ar trebui sa desfac chiuloasa sa verific iar daca s-a mai indoit vreuna...
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
Sincer nu stiu sa ti raspund la prima chestie, stiu ca a strâns cu cheie dinamometrica (sper ca asa se scrie)
Iar a doua parte, a suflat fiecare gaurã si fiecare parte din tot ce am desfãcut cu aer, altele si cu benzina + aer.
EDIT:
Asta am reusit sa filmez inainte sa desfac. https://youtube.com/watch?v=GLyHob6t4lE
Iar a doua parte, a suflat fiecare gaurã si fiecare parte din tot ce am desfãcut cu aer, altele si cu benzina + aer.
EDIT:
Asta am reusit sa filmez inainte sa desfac. https://youtube.com/watch?v=GLyHob6t4lE
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Din filmare pare ca e foarte putin ulei sus in chiulasa ta, avand in vedere ca filmarea e la cilindrul 3 si o gramada de ulei este pompat de catre pompa de ulei direct prin gaura din dreapta cilindrului 4 (care nu e departe de el).
Apa provine de sus, faptul ca e rugina pe cilindru arata ca ajunge destula apa in el de a ruginit asa uniform.
Pe cilindrul 1 pare a fi o amprenta de supapa de admisie, verifica daca se inchide corect supapa respectiva, sa nu fie stramba si acolo sa nu ai compresie. Test de compresie ai reusit sa-i faci? Daca nu, nu poti sa stii la care cilindru e buba (care supape nu inchid corect in chiulasa) decat daca se demonteaza complet supapele. Si apropo... ce supape i-ai pus? de-alea FRECTIA (pardon FRECCIA ) cu 20 lei bucata, sau TRW/MAHLE la 32/35-lei bucata? Eu cand i-am facut chiulasa am pus 8 supape TRW de admisie si 8 supape MAHLE de evacuare, cele FRECTIA erau 9 lei si cele TRW/MAHLE 24/30lei. La chiulase de procedeaza astfel : se cumpara o chiulasa scumpa dar buna (ex. 900lei) si nu mai trebuie sa schimbi nimc in ea, sau o repari pe a ta si schimbi tot in ea + rectificat plan (1.800lei a fost in cazul meu). Altfel, dupa reparatie chiulasa e o strutzo-camila care nu stii cat va tine, am mai explicat faptul ca supapele lucreaza la unghi si deja cu 200.000km parcursi pe motor nu mai gasesti chiulasa buna ca sa te poti baza pe ea. Sau, cumperi motor cu totul, însa numai DUPA ce-i iei compresia si te asiguri astfel ca motorul are compresia aproximativ egala pe toti cilindrii si la o valoare decenta conform cu manualul de reparatii.
Cand am facut eu chiulasa, gasisem motor intreg fara anexe la 1.500lei, cica adus din Anglia, cu 100.000mile la bord, masina fusese adusa pe roti si o puteam proba, insa cand i-am demontat furtunul (partea superioara ) la iesirea din intecooler a curs o gramada de ulei pe jos. Am renuntat si m-am concentrat pe reparat chiulasa mea.
In ceea ce priveste chiulasa care a fost montata pe motorul din poze, fie este fisurata, fie e curbata... una din cauze e prezenta de-a ajuns atâta apa în cilindrul 3.
Apa provine de sus, faptul ca e rugina pe cilindru arata ca ajunge destula apa in el de a ruginit asa uniform.
Pe cilindrul 1 pare a fi o amprenta de supapa de admisie, verifica daca se inchide corect supapa respectiva, sa nu fie stramba si acolo sa nu ai compresie. Test de compresie ai reusit sa-i faci? Daca nu, nu poti sa stii la care cilindru e buba (care supape nu inchid corect in chiulasa) decat daca se demonteaza complet supapele. Si apropo... ce supape i-ai pus? de-alea FRECTIA (pardon FRECCIA ) cu 20 lei bucata, sau TRW/MAHLE la 32/35-lei bucata? Eu cand i-am facut chiulasa am pus 8 supape TRW de admisie si 8 supape MAHLE de evacuare, cele FRECTIA erau 9 lei si cele TRW/MAHLE 24/30lei. La chiulase de procedeaza astfel : se cumpara o chiulasa scumpa dar buna (ex. 900lei) si nu mai trebuie sa schimbi nimc in ea, sau o repari pe a ta si schimbi tot in ea + rectificat plan (1.800lei a fost in cazul meu). Altfel, dupa reparatie chiulasa e o strutzo-camila care nu stii cat va tine, am mai explicat faptul ca supapele lucreaza la unghi si deja cu 200.000km parcursi pe motor nu mai gasesti chiulasa buna ca sa te poti baza pe ea. Sau, cumperi motor cu totul, însa numai DUPA ce-i iei compresia si te asiguri astfel ca motorul are compresia aproximativ egala pe toti cilindrii si la o valoare decenta conform cu manualul de reparatii.
Cand am facut eu chiulasa, gasisem motor intreg fara anexe la 1.500lei, cica adus din Anglia, cu 100.000mile la bord, masina fusese adusa pe roti si o puteam proba, insa cand i-am demontat furtunul (partea superioara ) la iesirea din intecooler a curs o gramada de ulei pe jos. Am renuntat si m-am concentrat pe reparat chiulasa mea.
In ceea ce priveste chiulasa care a fost montata pe motorul din poze, fie este fisurata, fie e curbata... una din cauze e prezenta de-a ajuns atâta apa în cilindrul 3.
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Exact, asa cum bine a scris colegul @black_soulwhite mai sus.
Acum, daca zici ca mecanicul desface supapele de pe chiulasa, e indicat sa se masoare uzura care e prezenta in zona unde supapele respective au frecat pe ghiduri. Se vor verifica toate supapele, la cât e grosimea in zona din coada supapei, si cat e grosimea supapei in zona ghidului. Tolerantele le gasesti in manualul de reparatii... eu am fost cu doua chiulase la rectificat, AMBELE chiulase au picat testul in sensul ca uzura masurata pe una din supapele de admisie si una din supapele de evacuare depasea deja valoarea maxim admisa, iar meseriasul de chiulase a fost ,,un om corect,, si a refuzat reconditionarea chiulasei cu supapele care le-a gasit pentru ca aproape sigur toate erau deja dincolo de cota minim acceptata. Deci a trebuit sa cumpar supape noi, si chestia e ca scaunele supapelor de pe chiulasa originala a masinii erau mai putin uzate decat scaunele chiulasei SH cumparate de mine, asa ca desi chiulasa mea avea supape indoite s-a preferat rectificarea ei in sensul ca durata de viata era mai lunga dupa reparatie + costurile de interventie mai mici.
Deci am cumparat piesele astea in Martie 2018 de pe AutoKarma, primele doua necesare la remontarea injectoarelor, restul ca piese de schimb pentru rectificarea chiulasei, ultima operatiune din lista insemnand (dezechipare chiulasa, schimbare ghiduri, rectificat plan, refacere scaune supape, reechipare chiulasa) :
- 4 saibe de foc din cupru pentru injectioare, originale GM (înca la pretul vechi) : 4x15=60lei
- 3 oring-uri injector originale GM (înca la pretul vechi) : 3x27=81lei
- 8buc supape admisie MAHLE 8x28lei=224lei
- 8buc supape evacuare TRW 8x29lei=232lei
- 16buc ghid supapa TRW Engine, model 81-4216 : 16x25lei=400lei
- 16buc simering supape, culoare verde, ELRING : 16x1.5lei=24lei
- garnitura portchiulasa, ELRING model 809.400 : 23lei
- garnitura chiulasa ELRING cu 3 gauri 809.760 : 135lei
- set suruburi chiulasa ELRING, model 803.050 : 53lei
- rectificat plan chiulasa + 16x(montat ghiduri, supape si semeringuri) : 400lei
Fa un calcul si vezi cat costau toate astea la momentul respectiv, acum e chiar mai mult. De-aia ti-am scris mai sus ca daca tot iei o chiulasa atunci sa fie una buna cu km putini dar care chiar daca costa mult nu ai parte de inlocuit repere pe ea, nici rectificat plan, nu-i mai faci nimic doar o pui sus pe motor.
As mai vrea sa adaug ceva, si cred ca e important... La fiecare rectificare de scaun, sau schimbare supapa, pastila care este pe paharul pe care calca cama respectivelor supape NU va mai fi in cote. Fabricantul scrie in manualul de reparatii ca distanta dintre pastila si cama cu lobul in sus, la masurarea cu un set de lere aceasta trebuie sa fie 0,40mm+-0.05mm. Daca distanta nu mai corespunde, e o galagie de bani sa cumperi pastile noi pe original (si nu poti sa cumperi altele after-market ca nu au duritatea necesara si NU rezista in chiulasa mult timp). Se pot rectifica doar pastilele care sunt mai groase (insa si asta costa, per bucata). Daca nu refaci distanta dintre pastile si axul cu came, pe timp de iarna risti sa nu poti porni (supapa partial deschisa), sau daca distanta e prea mare motorul trage prea putin aer si apoi merge cu consum marit sau iti da cu fum. E o aventura sa refaci o chiulasa, iese foarte bine intr-un final, costa NOTABIL mai mult ca o chiulasa SH dar va si tine mult in timp daca vrei sa mai tii 8-10ani masina (altfel... nu se merita banii investiti intr-un RK de chiulasa).
Dupa toata experienta prin care am trecut eu la refacerea chiulasei si inchiderea motorului am ajuns la concluzia ca d.p.d.v al costurilor totale e mai bine sa iei un motor SH la care i-ai luat compresia, pus apoi sus in service, trecut in acte si asta a fost. Va merge exact cat mai are viata in el, iar daca il alegi cu grija vei fi scutit de griji.
L.E:
Am gasit si costul a doua pastile de supapa noi pe original, mie mi-au trebuit unele mai inalte pentru pistonul nr.1 :
- 2buc pastile evacuare pistonul 1 pe original (ISUZU Japan): 150lei. Restul de pastile le-am combinat din ce-am gasit pe cele doua chiulase, si s-au potrivit de-asa natura... ca toate 14buc au fost intr-un final in cote (cu asta macar am avut noroc!).
DECI gandeste-te bine(!) cu cine refaci chiulasa din nou, pentru ca cineva competent trebuie sa verifice mai intai daca chiulasa ta este fara fisuri si daca chiulasa mai este rectificabila, apoi vezi cu ce piese o refaci, la ce atelier o duci si acolo cat de complex se intervine la ea ca si reparatie, si nu in ultimul rând daca dupa rectificare la remontarea axelor cu came cineva îi reface si jocurile corect (distanta cama-pastila) dupa montarea axelor cu came, etc, etc... pentru ca fiecare dintre cei implicati trebuie sa stie bine ce are de facut, aparatura din atelier sa fie in cote, iar la cei implicati sa existe si nevoia de a ajuta nu doar cea de a tunde clientul de ca$$h...
Acum, daca zici ca mecanicul desface supapele de pe chiulasa, e indicat sa se masoare uzura care e prezenta in zona unde supapele respective au frecat pe ghiduri. Se vor verifica toate supapele, la cât e grosimea in zona din coada supapei, si cat e grosimea supapei in zona ghidului. Tolerantele le gasesti in manualul de reparatii... eu am fost cu doua chiulase la rectificat, AMBELE chiulase au picat testul in sensul ca uzura masurata pe una din supapele de admisie si una din supapele de evacuare depasea deja valoarea maxim admisa, iar meseriasul de chiulase a fost ,,un om corect,, si a refuzat reconditionarea chiulasei cu supapele care le-a gasit pentru ca aproape sigur toate erau deja dincolo de cota minim acceptata. Deci a trebuit sa cumpar supape noi, si chestia e ca scaunele supapelor de pe chiulasa originala a masinii erau mai putin uzate decat scaunele chiulasei SH cumparate de mine, asa ca desi chiulasa mea avea supape indoite s-a preferat rectificarea ei in sensul ca durata de viata era mai lunga dupa reparatie + costurile de interventie mai mici.
Deci am cumparat piesele astea in Martie 2018 de pe AutoKarma, primele doua necesare la remontarea injectoarelor, restul ca piese de schimb pentru rectificarea chiulasei, ultima operatiune din lista insemnand (dezechipare chiulasa, schimbare ghiduri, rectificat plan, refacere scaune supape, reechipare chiulasa) :
- 4 saibe de foc din cupru pentru injectioare, originale GM (înca la pretul vechi) : 4x15=60lei
- 3 oring-uri injector originale GM (înca la pretul vechi) : 3x27=81lei
- 8buc supape admisie MAHLE 8x28lei=224lei
- 8buc supape evacuare TRW 8x29lei=232lei
- 16buc ghid supapa TRW Engine, model 81-4216 : 16x25lei=400lei
- 16buc simering supape, culoare verde, ELRING : 16x1.5lei=24lei
- garnitura portchiulasa, ELRING model 809.400 : 23lei
- garnitura chiulasa ELRING cu 3 gauri 809.760 : 135lei
- set suruburi chiulasa ELRING, model 803.050 : 53lei
- rectificat plan chiulasa + 16x(montat ghiduri, supape si semeringuri) : 400lei
Fa un calcul si vezi cat costau toate astea la momentul respectiv, acum e chiar mai mult. De-aia ti-am scris mai sus ca daca tot iei o chiulasa atunci sa fie una buna cu km putini dar care chiar daca costa mult nu ai parte de inlocuit repere pe ea, nici rectificat plan, nu-i mai faci nimic doar o pui sus pe motor.
As mai vrea sa adaug ceva, si cred ca e important... La fiecare rectificare de scaun, sau schimbare supapa, pastila care este pe paharul pe care calca cama respectivelor supape NU va mai fi in cote. Fabricantul scrie in manualul de reparatii ca distanta dintre pastila si cama cu lobul in sus, la masurarea cu un set de lere aceasta trebuie sa fie 0,40mm+-0.05mm. Daca distanta nu mai corespunde, e o galagie de bani sa cumperi pastile noi pe original (si nu poti sa cumperi altele after-market ca nu au duritatea necesara si NU rezista in chiulasa mult timp). Se pot rectifica doar pastilele care sunt mai groase (insa si asta costa, per bucata). Daca nu refaci distanta dintre pastile si axul cu came, pe timp de iarna risti sa nu poti porni (supapa partial deschisa), sau daca distanta e prea mare motorul trage prea putin aer si apoi merge cu consum marit sau iti da cu fum. E o aventura sa refaci o chiulasa, iese foarte bine intr-un final, costa NOTABIL mai mult ca o chiulasa SH dar va si tine mult in timp daca vrei sa mai tii 8-10ani masina (altfel... nu se merita banii investiti intr-un RK de chiulasa).
Dupa toata experienta prin care am trecut eu la refacerea chiulasei si inchiderea motorului am ajuns la concluzia ca d.p.d.v al costurilor totale e mai bine sa iei un motor SH la care i-ai luat compresia, pus apoi sus in service, trecut in acte si asta a fost. Va merge exact cat mai are viata in el, iar daca il alegi cu grija vei fi scutit de griji.
L.E:
Am gasit si costul a doua pastile de supapa noi pe original, mie mi-au trebuit unele mai inalte pentru pistonul nr.1 :
- 2buc pastile evacuare pistonul 1 pe original (ISUZU Japan): 150lei. Restul de pastile le-am combinat din ce-am gasit pe cele doua chiulase, si s-au potrivit de-asa natura... ca toate 14buc au fost intr-un final in cote (cu asta macar am avut noroc!).
DECI gandeste-te bine(!) cu cine refaci chiulasa din nou, pentru ca cineva competent trebuie sa verifice mai intai daca chiulasa ta este fara fisuri si daca chiulasa mai este rectificabila, apoi vezi cu ce piese o refaci, la ce atelier o duci si acolo cat de complex se intervine la ea ca si reparatie, si nu in ultimul rând daca dupa rectificare la remontarea axelor cu came cineva îi reface si jocurile corect (distanta cama-pastila) dupa montarea axelor cu came, etc, etc... pentru ca fiecare dintre cei implicati trebuie sa stie bine ce are de facut, aparatura din atelier sa fie in cote, iar la cei implicati sa existe si nevoia de a ajuta nu doar cea de a tunde clientul de ca$$h...
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu stiu sa spun 100% sigur, in cazul bun merg cu anii, in cazul cel mai rau se sparg si ajung sub came blocând motorul. Am vazut ca unii ,,practica,, obiceiul de a le refolosi, montându-le cu zona lovita in jos ca sa nu le mai loveasca cama direct acolo unde au fost indoite. Pastilele astea se invart in pahar si ele sunt lovite de came la fiecare trecere a camei peste ele. Pastilele sunt din otel tratat, iar pe ele ar trebui sa fie prezenta o pelicula de ulei motor dupa vreo 5-10sec de la pornirea motorului, altfel ele se uzeaza (se subtiaza).
C1469
- Mesaje scrise: 77
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2020
- Mesaj Privat
- black_soulwhite
- ***
- 530 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 530
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
Am gasit un video interesant , cu exact aceiasi amprenta de supapa pupata cu pistonul numarul 1.Este vorba de alt motor , dar tot opel.La 15:20 ar fi expusa problema , http://www.youtube.com/watc...FiqCc&t=1331s .